ایمیل مارکتینگ چیست؟

سرعت تحول در فن آوری های بازاریابی طی چند سال گذشته و این واقعیت که بسیاری از آنها حتی چند سال پیش وجود نداشته اند، این سوال را ایجاد می کند: آیا بازاریابی از طریق ایمیل از بین می رود؟ جواب منفی است

واقعیت این است که، علی رغم همه سر و صدا ها، هیاهوها و نمایش فناوری های نوآورانه، ایمیل بی ادعا به عنوان یک ابزار بازاریابی با عملکرد پیوسته ظاهر شده است. در واقع، از هر بازاریاب هم بپرسید، او به شما خواهد گفت که این یک قسمت اصلی از فعالیت های او است. آمارها نیز پشتیبان آن هستند. طبق اطلاعات Salesforce، ایمیل بابت هر دلار هزینه، 38 دلار بازده سرمایه ایجاد می کند که به میزان ROI سرسام آور 3800 درصد است.

به عبارت دیگر، صرف نظر از ظهور کانال های بازاریابی متعددی مانند رسانه های اجتماعی و بازاریابی موبایل، ایمیل تا به امروز به عنوان یک ابزار بازاریابی بسیار مرتبط و موثر باقی مانده است و احتمالاً حتی بهترین استراتژی برای بسیاری از مشاغل خارج از کشور میباشد.

بازاریابی از طریق ایمیل چیست؟

دقیقاً بازاریابی از طریق ایمیل چیست؟ این یک شکل مستقیم و شخصی از بازاریابی دیجیتال است که از طریق ایمیل مارک تجاری را تبلیغ می کند. کاربردهای آن بسیار زیاد است. می توان از آن برای تولید / افزایش آگاهی از نام تجاری، در جهت پرورش و تقویت روابط (با مشتریان موجود و همچنین مشتریان بالقوه) استفاده کرد. با توجه به طیف گسترده ای از اهداف مورد نظر، بازاریابی از طریق ایمیل می تواند فرمت های مختلفی مانند خبرنامه، اطلاعیه (به روزرسانی محصول، محتوای جدید، رویدادها و غیره) و فعالیت های تبلیغاتی را به خود اختصاص دهد.

اما با توجه به ماهیت گسترده برنامه های بازاریابی از طریق ایمیل، بسیار آسان میشود که همه چیز از حالت طبیعی خارج شود و در نتیجه پیام رسان ضعیفی ظاهر شود. به همین دلیل درست کردن آن در حین اجرا بسیار مهم است. بنابراین، چه چیزی باعث موفقیت در یک ایمیل بازاریابی می شود؟ در اینجا پنج تا از بهترین روش برای کمک به شما ارائه میشود:

همیشه اجازه بگیرید

به یاد داشته باشید که شما یک مهمان اعلام نشده و دعوت نشده در صندوق ورودی کسی هستید. اطمینان حاصل کنید که اعتبار خود را ایجاد کرده و انگیزه و دعوت به عمل قوی را ایجاد کرده اید تا خواننده شما را وادار کند شناسه ایمیل خود را وارد کند – و در ایمیل های او مشترک شوید. همچنین، از شروع با “آقا / خانم عزیز” خودداری کنید و به جای آن “سلام <نام کوچک>” را انتخاب کنید تا روابط بهتر ایجاد شود. استفاده از شوخ طبعی در بدن نیز صدمه ای نمی زند.

محتوای عالی، مرتبط، در عین حال کوتاه ارائه دهید

هرکسی ایمیل شما را بخواند انتظار دارد از آن چیزی دریافت کند. تعیین انتظارات به خود شما بستگی دارد. در همان ابتدا به آنها بگویید ایمیل شما چیست – و چگونه آنها از آن بهره مند می شوند. به یاد داشته باشید که یک ایمیل ارتباطی کاملاً شخصی است، بنابراین برای برقراری ارتباط حیاتی خود وقت بگذارید و از آن استفاده کنید. مطابق سلیقه و ترجیحات خواننده خود محتوا آماده کنید، در عین حال مطمئن شوید که زمان خواندن در حداقل باشد. یک ایمیل بازاریابی موفق در حالت ایده آل بیش از 100–150 کلمه نباشد و شامل فضای سفید و تصاویر جالب باشد. آن را کوتاه نگه دارید و پیوندهایی را برای اطلاعات بیشتر ارائه دهید.

پیگیری به طور کامل باید از همان ابتدا انجام شود

انتقال پیام به مخاطب باید کاملاً طبیعی باشد و در واقع خواننده را مجبور به عمل کند. با این حال، مراقب باشید که زیاد غیر طبیعی نباشید. مطمئناً، شما باید مشتریان را درگیر کنید و خرید و فروش کنید. اما اگر بی احتیاط شوید، مطمئناً نتیجه معکوس خواهد داشت و بدتر از آن، منجر به لغو اشتراک خواهد شد.

بهینه جهت مشاهده در تلفن همراه

بسیاری از ایمیل ها در دستگاه های تلفن همراه قابل دسترسی هستند، بنابراین اطمینان حاصل کنید که به صورت یکپارچه در تلفن همراه قابل مشاهده هستند. به یاد داشته باشید گرافیک هایی داشته باشید که از نظر بصری متمایز بوده و به راحتی قابل لمس باشند و ترجیحاً بدون نیاز به پیمایش توسط خواننده ظاهر می شوند.

ایمیل مارکتینگ خودکار

به شما امکان می دهد محتوای مناسب را در زمان مناسب برای افراد مناسب ارسال کنید چیزی که به صورت دستی امکان پذیر نیست. و سرانجام بهترین قسمت بازاریابی دیجیتال، هر کلیک، هر باز کردن، هر اشتراک و عدم اشتراک را تجزیه و تحلیل کنید.

ایمیل مارکتینگ

بانک ایمیلی بخریم یا لیست جمع کنیم؟

در حال حاضر، خرید لیست ایمیل به هیچ وجه توصیه نمی‌شود. چرا؟

  • هیچ تضمینی وجود ندارد که لیست خریداری شده دارای ایمیل‌های واقعی باشد.
  • این بانک‌های ایمیلی به چندین نفر فروخته می‌شوند. پس احتمال شناسایی فرستنده به عنوان ارسال کننده اسپم زیاد می‌شود.
  • حتی اگر بانک ایمیلی براساس شغل دسته‌بندی شده باشد، احتمال کمی دارد ایمیل ارسالی شما متناسب با نیاز کاربر باشد.
  • در صورت استفاده از این لیست‌ها، خطر اسپم شدن بسیار بالا است.
  • احتمال موفقیت ایمیل مارکتینگ شما بسیار پایین خواهد بود.
  • ارسال ایمیل بدون اجازه و درخواست کاربر، خلاف قوانین حفظ حریم شخصی است.
  • با این کار تصویر برند خودتان را خراب می‌کنید.

بهترین سرویس ایمیل مارکتینگ ایرانی

در حال حاضر سرویس های ایمیل مارکتینگ مختلفی در ایران فعالیت می‌کنند که می‌توانند به کسب‌وکارها برای بازاریابی ایمیلی کمک کنند. سرویس ایمیل مارکتینگ نجوا نیز یکی از سرویس های خوب ایرانی فعال در این حوزه است.

ایمیل مارکتینگ برای چه کسب‌وکارهایی مناسب است؟

ایمیل مارکتینگ برای کسب‌وکارهایی که اطلاعات و تعامل خوبی با مخاطبانشان دارند، بسیار مفید است. زیرا می‌توانند با هزینه‌ای بسیار کم با مخاطبان هدف خود ارتباط برقرار کنند و پیام خود را به آن‌ها برسانند.

نتیجه

دیگر هیچ بهانه ای برای چشم پوشی از بازاریابی از طریق ایمیل وجود ندارد. مهم نیست که چقدر وسوسه انگیز است که با فناوری های جدیدتر مانند رسانه های اجتماعی و سئو روبرو شوید. برای اینکه بدانید چگونه می توانید بازاریابی ایمیلی را در استراتژی کلی بازاریابی دیجیتال خود بگنجانید، در آموزش های بازاریابی دیجیتال ثبت نام کنید و شروع به استفاده حداکثر از یکی از موثرترین ابزارهای بازاریابی امروز کنید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی بازاریابی دیجیتال دارید؟

اکنون بیاموزید؟