نکاتی در ارتباط با کارشناس تحقیق بازار

کارشناس برجسته نکات برتر تحقیق در مورد بازار را به اشتراک می گذارد.
تحقیقات در حال انجام بازار برای موفقیت درازمدت شرکت شما مهم است، خواه به دنبال رشد سودآوری، ورود به بازار جدید یا حفظ مزیت رقابتی خود با گذشت زمان باشید.
اما حتی اگر اهمیت تحقیقات بازار را کاملاً درک کنید، چگونه می توانید مطمئن باشید که از آن به طور مؤثر استفاده می کنید؟ من از چندین شرکت معروف بین المللی اطلاعات بازار خواستم که توصیه شماره 1 خود را برای استفاده از تحقیقات بازار به اشتراک بگذارند.
دیدگاه های متنوع آنها را در زیر بخوانید تا انواع استراتژی ها و رویکردهای تحقیق در بازار را بیاموزید، و ارزش منحصر به فرد تحقیقات صنعت با کیفیت بالا را در اقتصاد جهانی متغیر امروز درک کنید.

برای محافظت در برابر شوک های بازار به تحقیقات مستقل اعتماد کنید.

از زمان شوک های دوقلوی سال 2016 – انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آمریکا و تصمیم انگلستان برای خروج از اتحادیه اروپا – مشتریان ما بیش از هر زمان دیگری نگران شوک های بازار هستند. شواهد نشان می دهد که ما به دنیای غیر قطبی روی می آوریم به این معنی است که بازیگران جهانی احتمالاً رفتار کمتری دارند. در پاسخ، سازمان ها به طور فزاینده ای به دنبال تحقیقاتی مستقل و آگاهانه هستند تا به آنها در تصمیم گیری در مورد سرمایه گذاری و انتخاب زمان ورود به بازارهای جدید کمک کنند. با این وجود چالش برانگیزتر، آنها همچنین می خواهند این اطلاعات با حداکثر قالبی که ممکن است ارائه شود، ابتدا با نتیجه گیری و بعداً با جزئیات ارائه شود. این امر انتخاب روش صحیح برقراری ارتباط با مشتری را بیش از هر زمان دیگری مهم می کند.

زمینه همه چیز است

داده، داده در همه جا – در عین حال استفاده چندان ناچیز! با تشکر از گوگل های جهان ما، بیش از هر زمان دیگری اطلاعات در دسترس ما است، اما این غرقاب اغلب فاقد زمینه حیاتی است: آیا ما در مورد همان تعاریف صحبت می کنیم؟ آیا فرضیات مشترکی داریم؟ چرا آن رقم سه برابر بزرگتر از رقم دیگر همین دسته است؟، درست است؟
تحقیقات بازار با کیفیت بالا از طرف تحلیل گرانی انجام می شود که محدودیت های موجود در وب یا چیز دیگر را می فهمند و این پایگاه دانش گسترده را برای ترسیم تصویری کامل از یک صنعت خاص مهار می کنند.
مطمئناً، می توانید داده های سرشماری را امتحان کنید … اما یک تحلیلگر خوب با توجه به میزان خطا، تغییر در تعریف دسته ها و اینکه با آن دسته از طبقه بندی های همیشه روشن “طبقه بندی نشده در جای دیگر” و سایر موارد، باید عمیق تر شود و این عوامل را با روند تجارت خارجی و گزارشات از منابع دیگر مقایسه کند.
مطمئناً، می توانید گزارشی از یک انجمن را امتحان کنید … اما یک تحلیلگر خوب همچنین تعاریف دسته بندی محصول در جهان را نشان می دهد (به عنوان مثال، فقط اعضا یا صنعت فراتر از آن؟)، و تغییر روش ها در طول زمان که ممکن است نتیجه گیری نهایی را تحت تأثیر قرار دهد، بررسی می کند.
مطمئناً، می توانید داده های بدست آمده در سطح خرده فروشی را امتحان کنید … اما یک تحلیلگر خوب می تواند مشخص کند که کدام یک از فروشگاه های خرده فروشی یک محصول خاص را به فروش می رسانند (و نقشی که تجارت الکترونیکی بازی می کند)، از محدودیت های داده آگاهی دارد، و فروش محصولات جایگزین یا مکمل را پیگیری می کند – همه اینها در پی ارائه این تصویر کامل است.
مطمئناً، می توانید سخنرانی های سرمایه گذاران تولیدکننده های برجسته را امتحان کنید … اما یک تحلیلگر خوب از تعصب احتمالی تأمین کننده آگاه است (آیا مشتریان آنها واقعاً به همان اندازه که فکر می کنند از این فناوری جدید هیجان زده اند؟) و می داند که باید مراقب این موارد باشد، که ممکن است در نهایت صنعت را به جایی برساند که واقعاً لازم است (و رهبران بازار را برای رسیدن به این هدف درگیر کند).
مطمئناً، می توانید آن گزارش تحقیق بازار آزاد را که Google برای شما تهیه کرده است امتحان کنید … اما یک تحلیلگر خوب منبع را در نظر می گیرد: روش آنها چیست؟ آیا می توانید با تحلیلگران صحبت کنید؟ آیا واقعاً می توانید به این داده ها اعتماد کنید؟
درعوض، سعی کنید فراتر از نقاط داده ای باشید که Google می تواند پیدا کند. سؤال کنید و زمینه اطراف داده ها را درک کنید. این فقط تحقیقات بازار خوبی است.

شما آن را خریداری کرده اید، اکنون از آن استفاده کنید.

اول، آیا می توانیم در چند مورد توافق کنیم؟
تحقیقات بازار چیزی را به شما می گوید که قبلاً نمی دانستید.
تحقیقات بازار به شما می گوید که آیا شما درست یا اشتباه عمل کرده اید.
تحقیقات بازار می تواند در مورد چیزی که در رادار شما نبود، به شما بگوید.
تحقیقات بازار یک سرمایه گذاری است و نه هزینه.
تحقیقات بازار به شما کمک می کند تا برای رشد سودآوری برنامه ریزی کنید.
اگر این وبلاگ را می خوانید، امیدوارم که با برخی از گفته ها یا همه این گفته ها موافق باشید. اما آیا برای کمک به سازمان خود در رسیدن به اهداف استراتژیک خود بیشترین استفاده را از سرمایه گذاری های خود در زمینه تحقیقات بازار می کنید؟ صادقانه از خود در مورد شیوه ها و روش های خود، و چگونگی اجرای اقدامات، در زیر ابتکارهای تحقیقاتی آمده، که می تواند مفید باشد:
آیا هر کسی در سازمان شما که از بینش بهره مند می شود به آنها دسترسی دارد یا اینکه اطلاعات بازار توسط یک بخش یا نگهبان جداگانه محافظت می شود؟
آیا شما بر اساس یافته های تحقیقات بازار عمل می کنید یا اگر ناسازگار باشد یا با تفکر یا مسیر فعلی سازمان شما سازگار نباشد، آنها را نادیده می گیرید؟ (صادق باش!)
آیا شما از تمام محصولات و خدمات تحقیقاتی بازار که می خرید، استفاده کامل می کنید یا ابزارها و گزارش هایی وجود دارد که شما کاملاً درک نکرده اید یا از آنها سود نمی برید؟
آیا محققان بازار شخص ثالث را به عنوان تامین کننده یا شریک می دانید؟ هرچه روابط عمیق تر باشد، مزایای بیشتری نیز خواهید برد.
آیا هزینه ها و مزایای تحقیقات بازار را می فهمید، و آیا می توانید از نظر ROI استدلال محکمی برای آن ارائه دهید؟
نکته مهم من برای استفاده موثر از تحقیقات بازار در سال 2018 ساده است. مطمئن شوید که از آن استفاده می کنید.

آن را شخصی کنید:

تحلیلگران تحقیقات بازار را درگیر کنید. از آنها سؤالاتی راجع به مطالعه و چگونگی نتایج در مورد سازمان شما بپرسید. اغلب خوانندگان تحقیقات بازار خود را به آنچه در متن و تصاویر ثبت می شود محدود می کنند. آنها گزارشی را خریداری می کنند و به خانه می روند.
با این وجود، در هر تلاش برای تحقیق در بازار، اطلاعات زیادی به دست می آید و بسیاری از بینش ها، انتشار نهایی را انجام نمی دهند. دلیل این امر این است که اطلاعات به طور گسترده ای برای مخاطبان بازار قابل استفاده است که به صورت جداگانه، و هدفمند یک انتقال اطلاعات به طور کامل، اما مختصر است. صحبت با تحلیلگران تضمین می کند خوانندگان گزارش را کاملاً بفهمند و معنای عمیق تری از موضوعات به دست آورند، اما همچنین به کسب بینش و چشم اندازهایی کمک می کنند که مهمترین تصمیم گیری استراتژیک خواننده هستند.
شما در نتیجه گیری بسیار اطمینان بیشتری خواهید داشت و با صحبت با تحلیلگران ارزش سرمایه گذاری خود را به حداکثر می رسانید. علاوه بر این، تحلیلگر تحقیقات بازار از ایجاد ارتباطات قوی با ذینفعان مربوطه خوشحال خواهد شد!

پیش بینی نیز در مورد زمان حال است:

من فکر می کنم گاهی اوقات پیش بینی ها اشتباه درک می شوند. این برداشت وجود دارد که اعداد پیش بینی صرفاً مربوط به آنچه قرار است پنج سال دیگر اتفاق بیفتد هستند. البته این درست است. بارزترین کار آنها پیش بینی تقاضای آینده است. با این وجود، محصولات هوش تجاری مانند کالوراما، بسته بندی شده واقعیت ها یا فریدونیا به دست اندرکاران یا بازیگران صحنه تجارت، فروخته می شود. آنها بهترین پیش بینی را با توجه به وضعیت موجود و وقایع منطقی تکاملی نشان می دهند. ما انتظار داریم و متعجب نیستیم، وقتی بازیگرانی که تحقیقات ما را می خوانند، تصمیم می گیرند، محصولات را دنبال می کنند و بازار را به طور اساسی تغییر می دهند. اقداماتی که ممکن است منجر به انتقال این پیش بینی ها شود. این امر به ویژه در بازارهایی که مارک های ما از داشتن بهترین شرکت های صنعت در تحقیق ما مشترک هستند خوشحال کننده است.

رویکردی چندگانه داشته باشید

ایجاد درک فنی :

معمولاً دانش فنی در مورد یک صنعت یا بازار در مورد تحقیقات بازار یک مهارت دست کم گرفته شده است. طبق تجربه، من دریافته ام که مشاوران یا تحلیل گرانی که دانش خوبی در مورد یک صنعت خاص دارند، تمایل دارند با مشتریان ارتباط بهتری برقرار کنند و وضعیت خوبی داشته باشند.

خلاق باشید، روش خود را ابداع کنید:

من این علم و تحقیق را همراه با هنر می نامم. انواع اطلاعات موجود را بفهمید و خلأ اطلاعاتی مورد نیاز برای به دست آوردن پویایی بازار را ارزیابی کنید. روش بازار خود را برای تکمیل نقاط داده با استفاده از سایر پایگاه های داده خارجی، فروشندگان نظرسنجی یا استخدام کارشناسان برای مشارکت در پروژه ها تغییر دهید.

استفاده از توازن اطلاعات كيفي و كمي :


مهم است كه از طريق تحليل كمي از يك روند كيفي حمايت كنيد. تجزیه و تحلیل روند با استفاده از این روش قابل دفاع تر می شود. پیش بینی آینده نگرانه که در مورد تجزیه و تحلیل داده ها انجام شده بسیار باورپذیرتر است.

به طور مؤثر منابع اطلاعات ثانویه را درک کنید :

اینترنت ابزاری حیاتی است و متخصصان تحقیقات بازار به مجموعه داده های ثانویه که به راحتی در دسترس هستند، اعتماد می کنند. با این حال، مهم است که سالم سازی و بررسی ماهیت اطلاعات از جمله تأیید منبع داده انجام شود.

به دنبال یادگیری مداوم، خودآموزی و فرصت های شبکه باشید :

به عنوان یک متخصص تحقیقات بازار، مهم است که در جریان آنچه در یک صنعت خاص اتفاق می افتد، با توجه به مدل های جدید کسب و کار، تغییر سیاست ها، هنجارهای نظارتی، فن آوری های نوظهور و محصولات برهم زننده باشید. عضویت در خبرنامه ها و مجلات خاص صنعت به شما کمک می کند تا از پویایی فعلی مطلع شوید. با کارشناسان صنعت و شبکه در ارتباط باشید تا افق دید خود را برای استقبال از چشم اندازهای جدید گسترش دهید.

توسعه دیدگاه اکوسیستم جهانی بسیار مهم است:

تغییرات گسترده فناوری، یک اقتصاد دیجیتالی را با مجموعه ای کاملاً جدید از نیازهای بقا ایجاد کرده است. با تبدیل شدن انواع شرکتها به شرکتهای “فناوری”، زیرا آنها از فناوری برای مزیت رقابتی برای خدمت بهتر به مشتریان خود استفاده می کنند، اهمیت دیدگاه اکوسیستم جهانی در تحقیقات بازار هرگز بارزتر نبوده است.
برای حفظ مزیت رقابتی طولانی مدت، شرکت ها در حال سفر هستند تا خود را به عنوان شرکت دیجیتال بومی دوباره احیا کنند و مردم، فرایندها و فناوری هایی را که برای خلق ارزش در بازار جهانی استفاده می کنند، دوباره توسعه دهند. تمرکز بیشتر در تحقیقات بازار باید بر روی شناسایی شرکای جدید جهانی در حال تکامل و تأمین کنندگان و چگونگی موفقیت انجام این انتقال به دیجیتال بومی باشد.

تصمیم گیری، نظارت و استخراج:

مهارت های تحقیق در بازار را افزایش دهید.تجزیه و تحلیل جامع صنعت پیش شرط ورود تازه واردان و همچنین بازیگران فعلی موجود در بازار است. تحقیقات بازار برای درک آمار هر بازار ضروری می شود. پیروی از برخی مراحل اساسی برای انجام تحقیقات بازار به شرکت ها کمک می کند تا تصمیمات عاقلانه ای را برای تحقق خواسته های تجاری خود و تدوین استراتژی های تجاری اتخاذ کنند.

در مورد تحقیق خود تصمیم بگیرید :

از ابزارهای مناسب برای به دست آوردن بینش کیفی و کمی بازار استفاده کنید. جمع آوری اطلاعات از طریق تحقیقات اولیه به شما امکان می دهد با مصاحبه با مشاوران صنعت، مدیران تحقیق، مدیران و مدیران سطح c شرکت های فعال در صنعت مربوطه، اطلاعات سطح زمین درباره هر محصول یا خدمات را جمع آوری کنید. تحقیقات ثانویه از اطلاعات موجود در درگاه های آنلاین، وب سایت های دولتی و منابع معتبر دیگر استفاده می کند.

داده های رقبا را کنترل کنید:

تجزیه و تحلیل داده های رقبا از منابع مختلف در ارزیابی نقاط قوت و ضعف آنها کمک می کند. بررسی و نظارت بر داده های مالی رقبا و گزارش ها و ارائه های بازاریابی شرکت نیز بسیار مفید است.

نتیجه گیری درست را استخراج کنید :

استنتاج دقیق از داده ها و اطلاعات جمع شده کاملاً مهم در تصمیم گیری صحیح با توجه به ورود یا گسترش تجارت است.