چگونه می توان به یک توسعه دهنده full stack تبدیل شد ؟

یک توسعه دهنده full stack چه کاری انجام می دهد؟

هنگامی که ما به full stack اشاره می کنیم، همه برنامه های مختلفی که با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند، همه برنامه های مختلفی که برای گرفتن درخواست از مرورگر کاربر یا تلفن همراه و همه API ها با یکدیگر کار می کنند و سرورها و پایگاه های داده ای که برای پاسخگویی به این درخواست با یکدیگر صحبت می کنند مورد نظر است.
یک مهندس full stack یک توسعه دهنده نرم افزار است که کد را نه تنها برای برنامه های وب سمت کاربر یا برنامه های تلفن همراه می نویسد، بلکه در حال نوشتن کد API و کد سرور هستند که در سمت سرور آن قرار دارد، و همچنین در حال اتصال و برقراری ارتباط با پایگاه داده هستند.

یک توسعه دهنده full stack چه تفاوتی با یک توسعه دهنده front end یا back end دارد؟

اساساً یک توسعه دهنده full stack هم توسعه front-end و هم back-end را انجام می دهد. اما این همه ماجرا نیست. آنها همچنین می دانند که این قطعات چگونه با هم کار می کنند و قادر به ایجاد ارتباطی هستند که بین این دو طرف وجود دارد. یک توسعه دهنده full stack فقط به سمت کاربر و سمت سرور نگاه نمی کند، بلکه همچنین به چگونگی ارتباط این دو قطعه و چگونگی ادغام آنها با هم نگاه می کند.

در مورد مهارت ها و توانایی های یک توسعه دهنده full stack چیزهای زیادی گفته شده است. دامنه مهارتهایی که انتظار می رود یک سازنده full stack داشته باشد، به این معنی است که این مهارتها به سطح مهارت لازم برای لقب “متخصص” نمی رسند. از طرف دیگر، کسانی هستند که استدلال می کنند حتی اگر توسعه دهندگان full stack در همه لایه ها متخصص نباشند، از آنجا که می توانند طیف وسیعی از وظایف را انجام دهند که بسیاری از مردم از عهده آنها بر نمی آیند، هنوز افراد ماهر و شایسته ای هستند.
توسعه دهندگان Full stack جواهرات استارت آپ ها هستند، زیرا آنها طیف وسیعی از خدمات و مهارت های مورد نیاز شرکت های با منابع محدود را ارائه می دهند.

آیا شما باید یک توسعه دهنده Full Stack باشید؟

  • چگونه می توان بخشی از نیروی کار توسعه دهنده full stack شد که اکنون بسیار مورد تقاضا است؟
  • آیا مهارت های شما با دیگران مطابقت دارد؟
  • چقدر انباشته های چنین توسعه دهندگانی “پر” هستند؟

توسعه دهنده full stack به شخصی گفته می شود که حداقل مهارت های اساسی را برای تولید یک محصول از ابتدا تا انتها درک کرده و از آن برخوردار باشد. برخی از افراد ممکن است مهارت های طراحی را برای یک سازنده full stack داشته باشند به هر حال، مهارت های طراحی و توسعه برای یکدیگر بسیار مهم است. بعضی اوقات انجام یک کار طراحی اگر حداقل با برنامه نویسی و توسعه اولیه آشنایی نداشته باشید دشوار است و بالعکس.
این فناوری مسیری بسیار طولانی را طی کرده است. اگر پانزده سال پیش یک توسعه دهنده full stack فقط نیاز به ایجاد صفحات وب درAdobe، تبدیل آن به HTML یا CSS و دانستن اسکریپت های اصلی PHP 4.0 داشت، توسعه دهندگان full stack امروز خود را در دنیای بسیار پیچیده تری پیدا می کنند.

چه چیزی باید یاد بگیرم، تا به عنوان یک توسعه دهنده Full Stack در نظر گرفته شوم؟

اگر مصمم هستید که به عنوان یک سازنده full stack دنبال حرفه خود بروید، این مواردی است که باید یاد بگیرید. (توجه داشته باشید از آنجا که بسیاری از افراد نظرات مختلفی در مورد برنامه نویسان full stack دارند، ممکن است شما برای محاصره شغل رویایی خود به بیشتر یا کمتر از این نیاز داشته باشید.)

FRONT-END DEVELOPMENT

شما باید HTML / CSS و JavaScript را بدانید. این همان چیزی است که هر دانشجوی توسعه وب در روز اول یاد می گیرد. این فن آوری های پایه front end برای موفقیت یک محصول بسیار مهم هستند، بنابراین مطمئن شوید که مهارت های خود را بالا می برید. در حین انجام این کار، برخی از چارچوب های توسعه و کتابخانه های شخص ثالث مانند AngularJS و React یا حتیjQuery را باید فرا گرفت.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده frontend دارید؟اکنون بیاموزید.

BACK-END DEVELOPMENT

اگر توسعه اساسی back-end را هم ندانید، نمی توانید به عنوان توسعه دهنده full stack در نظر گرفته شوید. اینجا جایی است که شما زبان های برنامه نویسی مانند JAVA ،Python ،Ruby ،Node.js و PHP را مطالعه می کنید. برخی از متخصصان توصیه می کنند که بر روی یک یا دو زبان تمرکز کرده و مهارت های خود را در آنجا تقویت کنند و در عین حال دانش کافی در مورد زبان های دیگر را حفظ کنند. هیچ زبانی به عنوان بهترین زبان برنامه نویسی وجود ندارد که شما باید آن را یاد بگیرید، زیرا مردم نظرات مختلفی دارند و بنابراین زبان های مختلف را ترجیح می دهند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده backend دارید؟اکنون بیاموزید.

پایگاه داده ها

پایگاه های داده نیز ضروری هستند، زیرا به مکانی نیاز دارید که بتوانید تمام داده ها را در آن ذخیره کرده و برای استفاده های بعدی به آنها دسترسی داشته باشید. برخی از مباحثی که برای به دست آوردن مهارت های full stack باید یاد بگیرید، پایگاه داده های رابطه ای (MySQL)، پایگاه داده های NoSQL ( MongoDB ، Redis)، پایگاه داده های نمودار (Neo4j) و سایر ذخیره سازی وب است.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده SQL دارید؟اکنون بیاموزید.

طراحی اساسی

همانطور که گفته شد، این یکی از مهارت هایی است که شما نیازی به تمرین آن ندارید، اما اگر بیشتر بدانید، برای شما بسیار مفید است. دانستن خوب باعث می شود طراحی هم معنی داشته باشد و هم کارآمد باشد و می تواند به عنوان یک توسعه دهنده full stack به شما کمک کند، لازم به ذکر است که همچنین اعتبار شما را افزایش می دهد.
UX Apprentice منابع رایگان برای یادگیری اصول طراحی “تجربه کاربر” (UX) را ارائه می دهد. همچنین می توانید به راهنمای Google در زمینه طراحی تجربیات عالی کاربر بصورت آنلاین مراجعه کنید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده UI/UX دارید؟اکنون بیاموزید.

معماری برنامه

در مورد معماری برنامه های وب اطلاعات کسب کنید، اگر می خواهید یک برنامه وب پیچیده تر ایجاد کنید، به اندازه کافی به مهارت و دانش مناسب نیازمند هستید. این کار را می توانید با کار روی یک برنامه بزرگ، با یادگیری و با تمرین انجام دهید. اگر می توانید به تیمی بپیوندید که قبلاً این کار را انجام داده است، زیرا یک تجربه یادگیری ارزشمند برای شما است. برخی از موضوعات را باید بخاطر بسپارید: Heroku ،AW ، بهینه سازی عملکرد برای برنامه ها و کنترل کننده مدل مشاهده (MVC).

DEVOPS

DevOps خوب منجر به افزایش کارایی و تولید یک محصول جامع می شود. با این اصطلاح نسبتاً جدید آشنا شوید، که باعث بهبود همکاری بین توسعه دهندگان نرم افزار و تیم های فناوری اطلاعات می شود تا کار سریعتر و روانتر پیش رود.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده Devops دارید؟اکنون بیاموزید.

گیت

دانستن Git و نحوه عملکرد آن برای شما در کار کدگذاری و توسعه نرم افزار مفید خواهد بود. اگر از قبل با آن آشنایی دارید، عالی است. در غیر این صورت، کمی وقت بگذارید و درباره Git و GitHub و اینکه چگونه می تواند تغییرات ایجاد شده در کد منبع را مدیریت کند، بخوانید. این مهم است به خصوص اگر انتظار دارید که با تیم های توسعه دهنده نرم افزار کار کنید.
یکی از بهترین راههای یادگیری مشارکت واقعی در یک پروژه منبع باز در GitHub است. Codeburst به شما دستورالعمل های گام به گام در مورد اولین مشارکت خود را می دهد، به شما این امکان را می دهد که احساس راحتی کنید و با نحوه کار GitHub آشنا شوید.

علوم پایه کامپیوتر

این مورد کمی مشکل است، زیرا بسیاری بر این باورند که یادگیری علوم کامپیوتر برای داشتن یک توسعه دهنده full stack ضروری نیست. برخی از این مباحث شامل الگوریتم ها و ساختارهای داده است. در حالی که می توانید به عنوان یک توسعه دهنده full stack حتی بدون هیچ پیش زمینه علوم کامپیوتر موفق شوید، برخی از شرکت ها به دنبال مهندسینی هستند که در این زمینه هم متخصص باشند. بنابراین ممکن است از دانستن چیزی در مورد مباحث علوم کامپیوتر سود ببرید.

متخصص full stack

شاید مهارت در همه این زمینه ها تقریباً غیرممکن باشد اکثر مهندسانی که به عنوان توسعه دهندگان full stack معرفی می شوند، در همه لایه ها نابغه نیستند. با این حال، هدف یادگیری همه اینها این است که درک بیشتری از چیزهایی داشته باشید که در واقع در آنها مهارت دارید. داشتن مهارت های اساسی و دانش درمورد توسعه full stack می تواند به شما کمک کند تا سریعتر و کارآمدتر کار کنید، نه اینکه برای پر کردن شکاف دانش خود به دیگران اعتماد کنید. در واقع، یک مزیت بزرگ توسعه دهندگان full stack توانایی آنها در همکاری خوب با تیم های مختلف است.
در پایان، این مقدار زمان و تلاش شما خواهد بود که شما را به یک توسعه دهنده full stack تبدیل می کند که مورد حسادت سایر توسعه دهندگان full stack قرار خواهد گرفت.