چگونه کارشناس امور قرارداد شویم ؟

کارشناس امور قرارداد چیست؟

مدیران قرارداد، یا کارشناسان قرارداد، مسئول تهیه، مذاکره و ثبت قراردادهای تجاری از طرف کارفرمای خود هستند. وظایف آنها شامل تحقیق در مورد شرایط قرارداد، هشدار به طرفین در مورد تمدید یا پیگیری قرارداد و پیگیری کلیه ارتباطات بین کارفرمای آنها و حساب های مختلف است.متخصصان قرارداد باید در مذاکره و اصطلاحات حقوقی مهارت داشته باشند.

کارشناس امور قرارداد چه کاری انجام می دهد؟

متخصصان قرارداد اغلب مدیر خرید، مدیر یا مدیر عامل نامیده می شوند، اگرچه اصطلاح متخصص قرارداد همچنین به موقعیت های موجود در سازمان های دولتی و شرکت های تولیدی اشاره دارد. این متخصصان به عنوان مذاکره کننده زیرک عمل می کنند و برای دستیابی به بهترین معامله ممکن برای یک سازمان و همچنین نظارت بر عملکرد پیمانکاران برای اطمینان از تحقق مفاد قرارداد کار می کنند.مدیران قرارداد باید زیرک و آگاه از جزئیات و مزایای بالقوه هر قراردادی باشند، و باید وظایف و مسئولیت های زیر را انجام دهند:
• طیف گسترده ای از قراردادهای مختلف را که طیف وسیعی از معاملات را پوشش می دهد، طراحی، ارزیابی، مذاکره و اجرا کند.
• با تأمین کنندگان ارتباط برقرار کرده و آنها را حفظ کرده و به عنوان نقطه تماس واحد برای امور مربوط به قراردادها عمل می کند.
• سوابق مربوط به مکاتبات و اسناد را در رابطه با قراردادهای مستقر و قراردادهای در دست انجام حفظ کند.
• در مورد کلیه موارد مربوط به قرارداد با ذینفعان ارتباط برقرار کرده و اطلاعات را ارائه دهد.
• قراردادها را کنترل کرده و مطابق آنچه که برای شرکت بهتر است، با اتمام یا تمدید پیش برود.
• مشکلات مربوط به قرارداد را که ممکن است با طرف های دیگر و در داخل با خود شرکت ایجاد شود حل کند.

توصیف شغل کارشناس امور قرارداد

مدیران قرارداد می توانند با هر کارفرمایی که با یک طرف دیگر قرارداد لازم را برای مدیریت اسناد و مکاتبات مربوط به روابط تجاری آنها منعقد می کند، کار کنند. آنها از اصطلاحات حقوقی و مالی برای تهیه پیش نویس اسناد مفصل در مورد پیشنهادات تجاری استفاده می کنند. مدیران قرارداد برای تعیین بودجه و تعیین جدول زمانی با رهبران بخش همکاری می کنند. آنها با مشتریان، فروشندگان، توزیع کنندگان و شرکای بالقوه ملاقات می کنند تا یک رابطه حرفه ای برقرار کنند و در مورد مدت قرارداد توافق کنند. نقش مدیر قرارداد تهیه یک نقطه تماس ثابت برای کارمندان داخلی و طرفین خارجی برای برنامه ریزی، به روز رسانی و اجرای توافق نامه های حقوقی است.

وظایف کارشناس امور قرارداد

این وظایف شامل ایجاد، بررسی و نظارت بر توافق نامه های قرارداد بین سازمانی که وی در آن کار می کند و تأمین کنندگان مواد یا نیروی کار است. بخشی از شغل یک متخصص قرارداد آگاهی از موضوعات قانونی و نظارتی است که ممکن است مربوط به قراردادهای تحت نظارت شما باشد. در صورت وضع قوانین و مقررات جدید، یا تغییر قوانین و مقررات قدیمی یا تغییر در موارد دیگر، ممکن است مجبور شوید در قراردادها تجدید نظر کنید. یکی دیگر از عناصر مهم شغل شامل ایجاد روابط با فروشندگان معتمد و نگهداری یک لیست دقیق از پیمانکاران احتمالی است که ممکن است برای هر شرایط خاص مورد نیاز باشد.

حقایق مهم درباره کارشناسان امور قرارداد

  • محیط کار تمام وقت، اغلب در یک دفتر برای یک سازمان دولتی
  • مهارت های کلیدی خرید کالا و خدمات برای عملیات تجاری ، ارزیابی تأمین کنندگان ، اطمینان از انطباق قرارداد
  • مشاغل مشابه مدیران مالی، دفترداران، تدارکات، کارمندان حسابرسی

صلاحیت های کارشناسی امور قرارداد

درجه لیسانس، تحصیلات معمول مورد نیاز برای استخدام به عنوان یک متخصص پیمانکاری در سطح پایه است، و بسیاری از رشته های تحصیلی قابل قبول است. برخی از برنامه های تخصصی قرارداد بصورت آنلاین در دسترس هستند. با این حال، اگر حداقل 24 ساعت اعتبار را در زمینه هایی مانند تجارت، اقتصاد، حقوق، قراردادها یا زمینه های مشابه گذرانده اید، مجبور نیستید مدرک لیسانس بگیرید. برای کسانی که علاقه مند به رشد شغلی خود و یا در سطوح بالاتر شغل حرفه ای هستند، تحصیلات تکمیلی و سابقه کار قبلی ممکن است در پیشرفت شغلی مفید باشد. آموزش ضمن کار نیز برای افراد در این زمینه نسبتاً معمول است.

مدیر قرارداد خوب چه خصوصیاتی دارد؟

مدیران خوب قرارداد درک عمیقی از اصطلاحات حقوقی دارند و می توانند اصطلاحات پیچیده را برای همکاران خود به زبان ساده توضیح دهند تا اطمینان حاصل کنند که همه طرف ها هنگام امضای قرارداد با چه چیزی موافقت می کنند. مدیران قرارداد موفق علاقه زیادی به مدیریت ریسک دارند و می توانند عواقب احتمالی توافق نامه های مختلف را پیش بینی کنند، به آنها اجازه می دهد تا به کارفرمای خود مشاوره دهند و عواقب منفی را کاهش دهند. آنها همچنین در مدیریت زمان بسیار عالی هستند و با احساس فوریت برای هماهنگی به موقع به روزرسانی های یک قرارداد بدون از دست دادن مهلت مقررات یا از دست دادن علاقه مشتری عمل می کنند.

وظایف روزانه یک مدیر قرارداد چیست؟

مدیران قرارداد با تمام جنبه های ایجاد قرارداد درگیر هستند. آنها ممکن است با صحبت با یک شریک تجاری احتمالی در مورد نیازها و انتظاراتشان پروژه ای را شروع کنند، سپس تعیین کنند که چه برنامه ای، بودجه و سایر توافق نامه ها شرایط سودمندی متقابل را برای کارفرمای خود و مشتری ایجاد می کند. آنها در مورد هرگونه درخواست ناآگاهانه تحقیق می کنند و سندی تهیه می کنند که از اصطلاحات قانونی برای تأیید درخواست مشتری استفاده می کند. مدیران قرارداد ممکن است چندین تکرار از یک قرارداد را برای ایجاد سندی که هر دو طرف با آن توافق دارند، انجام دهند. آنها هرگونه تغییر را ثبت می کنند، قرارداد را محضری می کنند و آن را برای نگهداری ذخیره می کنند.

در رزومه مدیر قرارداد به دنبال چه چیزی باشید؟

رزومه مدیر قرارداد باید شامل تجربه مدیریت، تهیه و نوشتن اسناد قانونی باشد. باید مهارتهای خدمات مشتری مانند ارتباطات و مدیریت ارتباط را مورد تأکید قرار دهد تا نشان دهد که داوطلب قادر به نمایندگی حرفه ای شرکت است. تجربه خاص صنعت نیز برای درک نیازهای خاص انطباق کسب و کار شما مهم است.