10 مهارت اساسی که شما به عنوان یک موشن گرافیست نیاز دارید

طراحان موشن گرافیک دقیقاً چه کاری انجام می دهند؟ خوب، آنها گرافیک های موشن را ایجاد می کنند که تقریباً در همه چیز مثل تلویزیون، فیلم، تبلیغات تجاری و دیگر موارد قابل مشاهده است. چه شما یک هنرمند مبتدی و چه پیشرفته موشن گرافیک باشید، مهارت هایی وجود دارد که به شما امکان می دهد یک موشن گرافیست عالی شوید. در این جا 10 مهارت حیاتی را آورده ایم که هر طراح موشن گرافی برای پیشبرد کار خود به سطح بالاتر نیاز دارد و به آنها کمک می کند تا در حرفه خود پیشرفت کنند.

مهارت های طراحی گرافیک

به نظر می رسد این مهارت بدون فکر است، اما باید به آن اشاره کرد زیرا برای نحوه طراحی و تبدیل شدن به یک طراح موشن گرافیک از اهمیت بالایی برخوردار است. گذشته از همه اینها، موشن گرافی در واقع جان بخشیدن به ویژگی های گرافیکی از طریق انیمیشن است. مطالعه در زمینه طراحی گرافیک به شما این امکان را می دهد که کار طراحی موشن گرافی خود را بهتر پیش ببرید. به خصوص اگر شما مستقل باشید، در بیشتر مواقع از شما خواسته می شود نه تنها عناصر مجازی را به حرکت درآورید، بلکه آنها را نیز طراحی کنید. ممکن است در استودیویی کار کنید که وظیفه شما به کارگیری از عناصر مجازی است که یک طراح گرافیک ایجاد کرده و یک قطعه متحرک گرافیک ساخته است. همانطور که گفته شد، شما هرگز نمی توانید انواع پروژه هایی را که پیش رو دارید را پیش بینی کنید و دانستن اینکه چگونه نه تنها عناصر 2 بعدی را حرکت دهید، بلکه آنها را طراحی کنید نیز برای موفقیت شما حیاتی است.

مهارت های هنری سنتی

داشتن دانش از هنر سنتی در طی مراحل طراحی شما بسیار مفید است و می تواند بهترین راه را برای برقراری ارتباط طراحی موشن با مخاطب به شما ارائه دهد. در اکثر قطعات موشن گرافیک ترسیم طرح ایده های خود بر روی کاغذ همیشه آسان تر از ساختن آن در کامپیوتر است. طرح ها را می توان خیلی سریعتر انجام داد، به شما این امکان را می دهد که به سرعت ایده های مختلف را با هم فکری پیاده کنید، و در نهایت سرعت کار را افزایش دهید. همچنین اگر مجبور باشید ایده ای را حذف یا تغییر دهید، احساس بدی نخواهید داشت زیرا مجبور نبودید زمان زیادی را صرف آن کنید.

درک درستی از انیمیشن

شما به عنوان یک طراح موشن گرافی باید بتوانید عناصر 2 بعدی را از طریق موشن زنده کنید. برای این کار باید از انیمیشن استفاده کنید، انیمیشن در موشن گرافی فراتر از تنظیم چند فریم کلیدی است. شما همچنین باید پایه قوی در اصول انیمیشن و چگونگی حرکت همه عناصر برای ایجاد یک کار جذاب داشته باشید. اصول انیمیشن به همان اندازه که برای یک انیماتور شخصیت نیز کاربرد دارد، برای شما هم اهمیت دارد. شما باید بتوانید بدانید که در کجا اغراق کنید یا اینکه چه نوع زمان بندی بهترین عملکرد را دارد. شما ممکن است بهترین طراحی را داشته باشید، اما اگر انیمیشن خوبی نداشته باشد می تواند بعد موشن گرافی شما را نابود کند.

مهارت های طراحی سه بعدی

عناصر سه بعدی در موشن گرافی راه پیدا کرده اند و بیشتر مورد استفاده قرار می گیرند. می توانید آن را در یک آرم سه بعدی، مقدمه ای برای یک نمایش تلویزیونی، تبلیغاتی و موارد دیگر ببینید. شما به عنوان یک موشن گرافیست باید این مهارت را داشته باشید تا بتوانید با صنعت در حال پیشرفت همراه باشید. برنامه های سه بعدی زیادی برای انتخاب وجود دارد، این خود شما هستید که می توانید برای یادگیری یکی از آنها وقت بگذارید. شما نباید فقط به طراحی حرکت 2 بعدی محدود شوید، دانش خود را به صورت سه بعدی گسترش دهید تا فرصت های بیشتری برای شما ایجاد شود.

درکی از تایپوگرافی

از تایپوگرافی به شدت در موشن گرافی استفاده می شود و غالباً چندین برابر نیروی محرک در پشت موشن گرافی است. به عنوان مثال، یک طراحی موشن ممکن است فقط برای معرفی محصول، شرکت یا خدمات به بیننده از این نوع استفاده کند. در واقع، تایپوگرافی بسیار مهم است، و ما یک مقاله کامل در مورد آن تهیه کرده ایم. از آنجا که این نوع معرفی اهمیت بالایی دارد، شما باید درکی از تایپوگرافی داشته باشید. چه ویژگی های مجازی یک نوع متن را تشکیل می دهد، چه تعریف هایی را برای طراحی تعریف می کند و آسانترین چیزی که مخاطب برای خواندن دارد. حروف چینی مناسب می تواند موشن گرافی شما را به سطح بالاتری برساند.

درک نظریه رنگ

تمام موشن گرافی های شما از رنگ استفاده می کنند. شما به عنوان یک طراح موشن گرافی باید درک کاملی از تئوری رنگ داشته باشید و اینکه چه رنگهایی حالات و احساسات مختلف را به مخاطب منتقل می کند. باید به انتخاب رنگ خود بسیار فکر کنید. چه چیزی را در این قطعه میخواهید نشان دهند ؟ قدرت، اعتماد به نفس؟ همه این سوالات می توانند طرح رنگی را برای موش گرافی شما تعیین کنند. به عنوان مثال، اگر در حال ساخت یک قطعه موشن گرافیک در مورد پاییز هستید، نمی خواهید رنگها آبی، خاکستری و سفید باشند. این باعث می شود که مانند زمستان احساس شود. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تئوری رنگ و نحوه ارتباط آن با طرح های خود، مقاله در مورد تئوری رنگ برای طراحی گرافیک مطالعه کنید.

تفکر خلاقانه

وظیفه شما به عنوان یک طراح موشن گرافی به حرکت در آوردن یک عنصر گرافیکی است. همچنین وظیفه شماست که بهترین راه را برای این کار بدانید. ممکن است مشتری اطلاعات بسیار کمی در اختیار شما قرار دهد و ایده آن روشن نباشد. اینجاست که خلاقیت وارد عمل می شود، شما می توانید یک ایده ساده بگیرید و آن را به یک قطعه طراحی حرکت پیچیده و جذاب تبدیل کنید.

مهارتهای فنی

موشن گرافی امروزه بر روی رایانه انجام می شوند، بنابراین مهم است که شما مهارت فنی داشته باشید تا بتوانید خود را با محصولات، سرورها و سیستم های جدید وفق دهید. برنامه ها، سیستم عامل و سرورهای مجازی بی شماری وجود دارد که یک هنرمند موشن گرافیک باید به منظور تسلط در صنعت، بر آنها تسلط داشته باشد. شما باید بتوانید در صورت ارائه یک پروژه جدید قوی باشید و مهارت های فنی، شما را از این کار بیرون نیندازند.

ارتباط بین فردی

حتی اگر این مهارت مربوط به مهارت های واقعی طراحی شما نباشد، اما همچنان به همان اندازه مهم است. موشن گرافی های عالی همیشه با ارتباطات آغاز می شوند، این ارتباط می تواند با مشتری یا مدیر خلاق شما باشد. یک طراح موشن گرافی باید بتواند ایده ها و مفاهیم خود را به روشنی به مشتری یا کارفرما بیان کند و همچنین تغییراتی ممکن است داشته باشند. مشتری ها معمولاً طراح نیستند، بنابراین این شما هستید که می توانید ایده های خود را به روشی قابل فهم و روشن به آنها منتقل کنید.

اصالت

به راحتی می توان روندها را دنبال کرد و از سبک یا ظاهری خاص استفاده کرد. این باعث می شود کار شما به بقیه شباهت داشته باشد و از دیگران برجسته نشوید. سبک خود را به عنوان امضای خود تصور کنید، با هر پروژه ای که روبرو می شوید این فرصت را دارید که این سبک امضا را در ذهن مخاطب حک کنید و آن را به یاد ماندنی و از آن خود کنید. هر طراح موشن گرافیک باید سبک خاص خود را داشته باشد. البته توسعه این می تواند مدت زمان طولانی طول بکشد، اما شما به سبک خود رشد خواهید کرد. به عنوان مثال، به تیم برتون نگاه کنید، کارهای هنری او بسیار منحصر به فرد است و لحظه ای که یکی از طرح های او را می بینید، آن را به عنوان اثر شخصی وی می شناسید.


اکنون که مهارت های اساسی مورد نیاز هر طراح موشن گرافی را می دانید، می توانید اطمینان حاصل کنید که همه آنها را در خود تقویت کنید و باعث برجسته شدن موشن گرافی شما می شود.