10 راه برای اعتماد و افزایش فروش آنلاین

اگر می خواهید محصولات و خدمات را از طریق اینترنت بفروشید، مهم است که مصرف کنندگان احساس کنند می توانند به شما اعتماد کنند. در این مقاله، به ده روش مختلف می پردازیم که می توانید اعتماد به وب سایت خود را افزایش دهید تا مشتریان برای خرید از شما اطمینان بیشتری داشته باشند.

1. بررسی آنلاین

یکی از مؤثرترین راه‌ها برای افزایش اعتماد در کسب‌وکارتان، استفاده از نظرات آنلاین است که عمدتاً به این دلیل اهمیت دارد که نظرات مشتریان قبلی و مستقل هستند. طبق ونداستا ، 92 درصد از مصرف‌کنندگان در حال حاضر نظرات را می‌خوانند و رتبه‌بندی ستاره اصلی‌ترین روشی است که آنها درباره یک کسب‌وکار قضاوت می‌کنند. در واقع، برای مشاغل محلی، 68٪ از مردم به طور مستقیم اظهار می کنند که بررسی ها باعث افزایش اعتماد می شود.

راه های زیادی وجود دارد که کسب و کار شما می تواند شروع به استفاده از نظرات کند. می‌توانید در صفحه اینستاگرام خود اعلام نظرات از مشتریان را درخواست کنید.

برای استفاده حداکثری از نظرات، باید مشتریان خود را ترغیب کنید که آنها را ببینند و این ممکن است تشویق از جانب شما باشد. با این حال، هنگامی که نظرات خوب شروع شد، باید رتبه ستاره خود را در وب سایت خود قرار دهید و مطمئن شوید در مناسب ترین مکان است و مشتریان آن را می بینند. علاوه بر این، باید پیوندی به نظراتی که دریافت کرده‌اید قرار دهید تا مشتریان بالقوه بتوانند آن‌ها را خودشان بخوانند.

2. توصیفات مشتری

توصیفات مشتری مشابه نظرات است با این تفاوت که مستقیماً در وب سایت شما منتشر می شود. مثلا اگر مشتری شما سازمان یا شرکت یا موسسه معتبری است می تواند برای شما امتیاز خوبی باشد و از نام و مشخصات آن سازمان به عنوان مشتری جهت افزایش اعتبار خود استفاده کنید. حتی می توانید از مدیران رده بالای آن سازمان برای محصول خود تاییدیه بگیرید.

برای اطمینان از اینکه مردم باور دارند که توصیفات شما واقعی است و نه فقط ساخته شده است، همیشه باید از فردی که تائیدیه را ارائه می دهد بخواهید نام، موقعیت و سازمان خود را بیان کند. به این ترتیب، کسانی که نیاز به انجام این کار را احساس می‌کنند، می‌توانند شخص یا سازمان مورد نظر را در گوگل جستجو کنند و تعجب کنید که چه تعداد این کار را انجام می‌دهند.

3. نمونه کارها / مطالعات موردی

اگرچه ممکن است برای هر شرکتی مناسب نباشد، داشتن نمونه کارها و مطالعات موردی در وب سایت شما راه دیگری برای افزایش اعتماد است. آنها کارهایی را که در گذشته انجام داده‌اید برجسته می‌کنند و ثابت می‌کنند که شما یک شرکت معتبر و با تجربه هستید. آنها همچنین راهی هستند که به مشتریان اجازه می دهند استانداردهای بالایی را که شرکت شما بر اساس آنها کار می کند ببینند.

نمونه کارها برای مشاغلی که چیزهایی با نتیجه نهایی قابل مشاهده ایجاد می کنند بسیار عالی هستند، به عنوان مثال برنامه ریزان عروسی، عکاسان، سازندگان جواهرات، باغبانان و … لیست بی پایان است. مطالعات موردی برای شرکت‌هایی مفیدتر است که خدماتی را ارائه می‌دهند که بر مشتریان تأثیر می‌گذارد، آنها راهی برای نشان دادن مشکلاتی هستند که به مشتری کمک کردید بر آنها غلبه کند.

4. جزئیات تماس

یکی از بزرگترین مزیت های خرید در خیابان این است که مردم می دانند در صورت بروز مشکل به کجا مراجعه کنند. یک ساختمان با مردم در آن وجود دارد. هیچ چیز به اندازه آن اعتماد را القا نمی کند.

در حالی که نمی‌توانید یک وب‌سایت آجر و ملات داشته باشید، می‌توانید بهترین کار بعدی را انجام دهید و همه چیزهایی را که مشتریانتان باید بدانند برای اطمینان از قانونی بودن کسب‌وکارتان در اختیار مشتریان خود قرار دهید.

جزئیات ضروری به شرح زیر است:

  • نام شرکت
  • اگر شرکتی ثبت شده است، شماره ثبت شرکت را نیز بدهید تا در خانه شرکت ها، قانونی بودن شما بررسی شود.
  • آدرس شرکت، به طور کامل – از جمله کشور در صورت فروش در خارج از کشور.
  • شماره تلفن های شرکت به مراتب قابل اعتمادتر از شماره های تلفن همراه هستند.
  • آدرس ایمیلی که ترجیحاً به همان دامنه وب سایت شما ختم می شود (@hotmail.com یا @gmail.com اعتماد یکسانی را ایجاد نمی کند.)

علاوه بر این، شما همچنین باید از چت زنده استفاده کنید تا مردم بتوانند در آنجا با شما صحبت کنند. موقعیت مکانی خود را روی نقشه نشان دهید، ترجیحاً با تصویری از کسب و کارتان تا مردم بتوانند واقعی بودن آن را ببینند. و در صورت لزوم، صفحه Meet the Team را با عکس‌ها، بیو مختصر و ایمیل‌های تماس داشته باشید.

5. صفحه درباره ما

یک صفحه درباره ما که به درستی نوشته شده باشد می تواند برای ایجاد اعتماد در کسب و کار شما معجزه کند. این نه تنها باید شرح مختصری از تاریخچه کسب و کار و محصولات و خدماتی که ارائه می‌دهید ارائه دهد، بلکه باید شامل بخش‌هایی در مورد اخلاق و اهداف کسب‌وکار شما نیز باشد.

این بخش‌های آخر جایی هستند که می‌توانید این پیام را به خانه برسانید که برای کمک به مصرف‌کننده و جامعه گسترده‌تر آنجا هستید. شاید بتوانید با نشان دادن اعتبار سبز خود یا تعهد خود به یک موسسه خیریه یا جامعه محلی اعتماد را القا کنید. مردم بیشتر به شرکت هایی که به جامعه کمک می کنند اعتماد می کنند.

6. SSL

از ابتدای سال 2017، مرورگر گوگل کروم به بازدیدکنندگان هشدار داده است که سایت هایی که گواهینامه SSL ندارند، ایمن نیستند. اگر SSL ندارید، ممکن است هر کسی که قصد خرید از وب سایت شما را دارد، در خرید خود تجدید نظر کند.

SSL راهی برای رمزگذاری اطلاعات حساس، مانند جزئیات کارت اعتباری است، به طوری که نمی توان آنها را به دلیل ارسال از رایانه خریدار به سرور شما به سرقت برد. با افزایش هک، مصرف کنندگان تمایلی به خرج کردن ندارند، در صورتی که به خدمات شما اعتماد کامل ندارند و آخرین چیزی که شما نیاز دارید این است که گوگل به آنها بگوید سایت شما ایمن نیست. خوشبختانه راه اندازی SSL آسان است. 

7. گزینه های پرداخت

این فقط SSL نیست که بر افراد در محل فروش نیز تأثیر می گذارد. عامل دیگری که می تواند خرید را در آخرین لحظه متوقف کند، درگاهی است که برای پرداخت استفاده می کنید. به عنوان مثال، PayPal به طور گسترده ای شناخته شده و توسط میلیون ها نفر استفاده می شود، بنابراین اگر PayPal را به عنوان یک گزینه پیشنهاد دهید، احتمالا باعث می شود مشتریان احساس راحتی بیشتری کنند.

اگر پرداخت را از طریق خدمات دیگری ارائه می دهید، سعی کنید از شرکتی استفاده کنید که مردم با آن آشنا هستند و به آن اعتماد دارند، مانند World Pay. اگر عمدتاً به بریتانیا می فروشید، استفاده از یک تاجر مستقر در بریتانیا می تواند به ایجاد اعتماد کمک کند، زیرا توسط اداره رفتار مالی مجاز است و حقوق و تضمین هایی را برای مشتریان ارائه می دهد که مورد انتظار آنها هستند.

8. تعهدات قانونی خود را روشن کنید

اطمینان حاصل کنید که تمام خط مشی های خود را به وضوح در وب سایت خود در دسترس دارید و به زبان انگلیسی ساده نوشته شده است. به این ترتیب مشتریان می توانند در مورد نحوه عملکرد کسب و کار شما اطمینان حاصل کنند. شما باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • سیاست‌های برگرداندن، لغو و برگشت پول (طبق قانون فروش از راه دور)
  • تضمین محصول/خدمات
  • سیاست تحویل
  • سیاست حفظ حریم خصوصی
  • شرایط و ضوابط
  • خط مشی کوکی

وب‌سایت‌های کلاهبردار اغلب این موارد را ندارند، بنابراین همیشه ایده خوبی است که آنها را منتشر کنید. در عین حال، هر چه این سیاست‌ها مشتری پسندتر باشند، احتمال فروش شما بیشتر می‌شود.

9. نگارش دقیق فنی

یکی از بارزترین نشانه های یک وب سایت تقلبی یا ایمیل کلاهبرداری، کیفیت پایین نوشته است. مردم انتظار دارند که وب‌سایت‌های قانونی حرفه‌ای نوشته شوند و عاری از گرامر، علائم نگارشی و غلط‌های املایی باشند. هنگامی که آنها با وب سایتی پر از اشتباه مواجه می شوند، می توانند این تصور را ایجاد کنند که واقعی نیست یا این تجارت کارها را حرفه ای انجام نمی دهد.

شرکت‌هایی که بیشتر تحت تأثیر این موضوع قرار می‌گیرند، کسب‌وکارهای کوچک‌تری هستند که محتوای خود را می‌نویسند، اما مهارت‌های سواد لازم را در شرکت برای ارائه نوشتار دقیق فنی ندارند. بدیهی است که این امر می تواند تأثیر منفی بر فروش داشته باشد و نیاز به رفع سریع دارد. بهترین راه برای انجام این کار استفاده از یک کپی رایتر مستقل برای بررسی محتوای شما و اصلاح هر گونه اشتباه است.

10. عضویت در انجمن های حرفه ای

راه نهایی برای ایجاد اعتماد در مخاطبان خود این است که ثابت کنید عضو یک انجمن حرفه ای مرتبط هستید. به عنوان مثال، اگر کسی به دنبال یک مهندس حرارت مرکزی بود، انتظار دارد که شما ثبت نام CORGI داشته باشید، به طور مشابه، اگر به دنبال یک آژانس مسافرتی یا تعطیلات بود، شرکتی را می خواهد که ABTA یا ATOL محافظت شود.

سازمان‌های حرفه‌ای برای اکثر مشاغل وجود دارند و وظیفه آنها اطمینان از رعایت استانداردها و حمایت از مصرف‌کنندگان است. پیوستن به این سازمان‌ها به شما امکان می‌دهد نمادهای آن‌ها را در وب‌سایت خود نمایش دهید و این به مشتریان شما نشان می‌دهد که به روش‌هایی عمل می‌کنید که استانداردهای صنعت را برآورده می‌کنند.

مطمئناً، کسب و کار شما باید معیارهای مورد نیاز این انجمن های حرفه ای را برآورده کند تا تأیید شود، اما این تمام نکته است. مشتریان ترجیح می‌دهند از شرکت‌هایی که ارزیابی شده‌اند و با رنگ‌های خاص بیرون آمده‌اند خرید کنند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی مدیر فروش دارید؟اکنون بیاموزید.

نتیجه

اعتماد یک عنصر کلیدی در تصمیم خرید برای مصرف کنندگان است، به ویژه زمانی که آنها خرید آنلاین انجام می دهند. هرچه بیشتر بتوانید نشان دهید که شرکتی هستید که می توان به آن اعتماد کرد، بهتر است. با خواندن این مقاله، اکنون ایده واضح تری از ده راه برای بهبود اعتماد در کسب و کار خود و تبدیل بازدیدکنندگان بیشتر به مشتری خواهید داشت.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی طراح سایت (frontend) دارید؟اکنون بیاموزید.

این آموزش به شما در درک فرانت اند و تسلط بر این موضوع کمک می کند.