15 شغل برتر فناوری در سال 2021

ما بیش از 1 سال است که درگیر یک بیماری همه گیر هستیم ، با این وجود بازار کار فناوری مانند همیشه قوی است. اکثر صنایع در حال اخراج کارمندان خود هستند اما بسیاری از شرکت های فناوری استخدام خود را افزایش داده اند. چه زمانی بهتر از اکنون برای گام برداشتن به جایگاهی جدید برای فناوری یا حرفه ای جدید در فناوری. بنابراین اجازه دهید 15 شغل برتر فناوری را که بیشترین تقاضا را در سال 2021 دارند، بررسی کنیم!

هوش مصنوعی

هوش مصنوعی که به آن Al نیز می گویند، به سرعت در تجارت و زندگی مصرف کننده در حال عادی شدن است. در سال 2021 ، معماران هوش مصنوعی تقاضای زیادی دارند ، زیرا صنعت فناوری تمرکز خود را به سمت زمینه نوظهور اتوماسیون معطوف می کند. شرکت ها در تلاش برای توسعه دهندگان ماهر هستند تا به آنها کمک کنند تا تقاضا برای محصولات و خدمات فعال شده توسط هوش مصنوعی را برآورده کنند. نقش این توسعه دهندگان استفاده از وقت خود با استفاده از داده های بزرگ برای آموزش مدل هایی است که در پیش بینی اقتصادی، پردازش زبان طبیعی و شناسایی تصویر نقش دارند. بیشتر شرکت ها به دنبال یک معمار هوش مصنوعی هستند که سابقه علوم کامپیوتر، علوم داده، یادگیری ماشین، پردازش زبان طبیعی، ادغام هوش مصنوعی، برنامه نویسی کاربرد AI را داشته باشد.

دانشمند داده

شرکت ها و مشاغل روزانه داده های زیادی را جمع آوری می کنند. دقیقاً به همین دلیل است که اکنون بیش از هر زمان دیگری، داشتن متخصصانی متبحر در علم داده مهم است. دانشمندان داده ساعت کاری خود را برای مرتب کردن ، جمع آوری و ارائه داده پر می کنند تا به شرکت ها اجازه دهند تصمیمات آگاهانه بگیرند. تقاضای زیادی در دنیای Data Science وجود دارد و هیچ نشانی از کند شدن آن به این زودی وجود ندارد. با این تقاضای زیاد، دانشمند شدن در داده یک انتخاب مفید است.

تحلیلگر امنیت اطلاعات

رایانه ها و اطلاعات دیجیتال در دنیای تجارت بسیار گسترده هستند. دقیقاً به همین دلیل است که ما به تحلیلگران امنیت اطلاعات نیاز داریم. تحلیلگران امنیتی برای محافظت از سیستم های اطلاعاتی در برابر تهدیدات سایبری در جلو و مرکز کار می کنند. آنها برای محافظت از داده های کاربر و اطلاعات حساس شرکت بسیار حیاتی هستند. وظیفه آنها اطمینان از ایمن بودن داده های ما و استفاده از سیستم های محافظتی مؤثر در شرکت ها است.

مهندس نرم افزار

مهندس نرم افزار بودن احتمالاً یکی از مشاغل بسیار متنوع است. مردم روزانه از کار مهندسان نرم افزار استفاده های زیادی می کنند. برنامه های موجود در تلفن های ما توسط مهندسین نرم افزار و مرورگر اینترنت ما توسط مهندسان نرم افزار ایجاد شده است. تقریباً هر صنعت در جهان از نوعی نرم افزار استفاده می کند. مسیرهای مختلفی وجود دارد که می توان آنها را به عنوان مهندس نرم افزار طی کرد. مهندسان نرم افزار از دانش خود در زمینه اصول مهندسی و زبان های برنامه نویسی برای توسعه، طراحی و نصب نرم افزار و سیستم استفاده می کنند. نقش آنها می تواند به عنوان یک موقعیت سطح پایین شروع شود، با یک فرصت ارتقا به یک مهندس ارشد نرم افزار تبدیل شوند.

تحلیلگر داده

دیتا پادشاه است! به همین دلیل شرکت ها تمرکز قابل توجهی بر داده ها و مفید ساختن داده ها دارند. این همان جایی است که نقش تحلیل گر داده وجود دارد. تحلیلگران داده باید در رمزگشایی داده ها مهارت داشته باشند. وظیفه آنها اطمینان از صحت داده ها و یافتن مفیدترین راه ها برای استفاده از این داده ها است. وظایف تحلیل گر داده شامل تجزیه و تحلیل، ایجاد چارچوب برای داده ها، توسعه استراتژی، پیاده سازی ابزارهای تجزیه و تحلیل داده ها، ارائه آموزش کاربر، جمع آوری و تجزیه و تحلیل مجموعه داده ها از منابع مختلف برای اطلاع از تصمیمات تجاری و پیش بینی های دقیق است.

مدیر پایگاه داده

سرپرستان پایگاه داده به دانشمندان داده شبیه هستند، زیرا آنها با حجم بالایی از داده های دیجیتالی کار می کنند و به مشتریان کمک می کنند تا داده های خود را مدیریت کنند. این متخصصان پایگاه های داده را مدیریت می کنند و اطمینان می دهند که سیستم های رایانه ای تا حد ممکن کارآمد و موثر کار می کنند.

توسعه دهنده وب

اینترنت به جایی نمی رسد ، به همین دلیل نیاز به توسعه دهندگان وب واجد شرایط بیشتر می شود. توسعه دهندگان وب ویژگی های فنی و بصری وب سایت را ایجاد و طراحی می کنند. توسعه دهندگان وب مسئول هر وب سایت و برنامه وب ما هستند ، از جمله این وب سایت. وظایف آنها شامل تعامل با مشتری برای بحث در مورد نیازهای آنها، نوشتن کد و همچنین ادغام گرافیک، صدا یا فیلم در سایت است. توسعه دهندگان وب تصمیم می گیرند که در توسعه front-end یا back-end کار کنند.

مهندس سخت افزار کامپیوتر

یک کار مهندسین سخت افزار رایانه ساخت ، طراحی و تعمیر سیستم های فیزیکی است که رایانه ها را کار می کند. ممکن است نرم افزار چهره صنعت فناوری باشد ، اما شرکت های فناوری هنوز به متخصصان سخت افزار نیاز دارند. مهندسان سخت افزار رایانه متخصص در زمینه پیچیدگی های سخت افزار و نرم افزار کامپیوتر هستند. آنها نیاز به پیکربندی روترها و هاب های بی سیم و همچنین عیب یابی هنگام بروز مشکلات دارند. برخی از مهندسان سخت افزار رایانه به مناطق مختلفی سفر می کنند و پشتیبانی فنی از مشتریان را ارائه می دهند.

مهندس DevOps

مهندسان DevOps موظفند خودکار و ساده سازی سیستم ها و فرآیندها و همچنین توسعه و نگهداری ابزارهایی را برای عملیات، استقرار و سیستم های نظارتی انجام دهند. آنها همچنین در محیط های آزمایش، توسعه و تولید مواردی را تشخیص و برطرف می کنند. آنها برای اطمینان از اینکه همه چیز روان کار می کند، بر انتشار کد نظارت می کنند. وظیفه آنها کشف این است که نرم افزار در کجا ناکارآمد است و اطمینان می دهد که همه کارها با حداکثر کارآیی امکان پذیر است. این کار با نظارت، عیب یابی و پیکربندی نرم افزار در صورت لزوم انجام می شود.

توسعه دهنده full-stack

توسعه دهنده full stack هم در زمینه پیشرفت و هم در توسعه مهارت دارد. یک توسعه دهنده پشته کامل به طور معمول برای طراحی و ساخت API پاسخگو است ، اطمینان حاصل کنید که برنامه های ایجاد شده پاسخگو هستند و همچنین اطمینان حاصل کنید که کد ایجاد شده از یکپارچگی برخوردار است.

معمار سیستم های ابری

یک معمار ابر وظیفه توسعه معماری ابر، استراتژی ابر و همچنین هماهنگی اجرا و استقرار آن را دارد. آنها همچنین اطمینان حاصل می کنند که معماری برنامه و استقرار در محیط ابر به درستی انجام شده است. هر چه بیشتر شرکت ها سیستم های حیاتی خود را به سمت ابر منتقل می کنند، به همین دلیل مهندسان ابر تقاضای زیادی دارند.

توسعه دهنده جاوا

امروزه یکی از بهترین مشاغل فناوری ، توسعه جاوا است. جاوا یک زبان برنامه نویسی است، برای امور مالی، تحقیق، ساخت برنامه های اندروید، داده های بزرگ و لیست بسیار مفید است. این نوع توسعه دهندگان از مهارت های جاوا خود برای توسعه و آزمایش برنامه ها استفاده می کنند. با توجه به اینکه جاوا در صنایع مختلف بسیار گسترده استفاده می شود، فرصت ها در این حرفه ادامه خواهد یافت.

توسعه دهنده پایتون

پایتون بسیار محبوب است و یک زبان برنامه نویسی است که بسیار مورد استفاده قرار می گیرد. توسعه پایتون امروزه یکی از محبوب ترین مشاغل فناوری است. وظیفه توسعه دهنده پایتون ایجاد و آزمایش کد برای انواع برنامه ها، سیستم ها و نرم افزارها است. آنها با داده کاوی، توسعه وب، ابر و یادگیری ماشین کار می کنند و لیست ادامه دارد. آنها همچنین برنامه ها را مرتباً به روز و ارزیابی می کنند.

توسعه دهنده برنامه موبایل

توسعه برنامه های تلفن همراه یکی از محبوب ترین مشاغل فناوری است. بهترین چیز در مورد آن این است که نیاز به خلاقیت و مهارتهای جدی حل مسئله دارد. توسعه برنامه های تلفن همراه از چندین دانش و مهارت تشکیل شده است، زیرا فرآیند نوشتن کد به مهارت های مختلف متفاوتی نیاز دارد. توسعه دهندگان باید بتوانند مشخصات مشتری را درک کرده و پیشنهادهایی را برای بهبود برنامه های تلفن همراه ارائه دهند تا اطمینان حاصل کنند که نیازهای کاربر را برآورده می کنند.

مدیر محصول

مدیران محصولات در مورد توسعه محصولات از ابتدا تا انتها پاسخگو هستند. آنها تحقیقات بازار را به منظور شناسایی محصولات بالقوه، نوشتن مشخصات، تنظیم جدول زمان بندی و معیارهای تولید، طراحی نیازهای محصول، تعیین مسئولیت ها و نظارت بر پروژه به طور کامل هدایت می کنند. آنها همچنین می توانند قیمت گذاری را تنظیم کنند، استراتژی های بازاریابی و برنامه زمان بندی ارائه دهند.
در حال حاضر شما تصور می کنید که 15 شغل فناوری برتر با بیشترین تقاضا در سال 2021 چیست. پس با دوره های ما همراه شوید !