سه ابزار توسعه کارکنان که برای پیشرفت در محل کار نیاز دارید

به عنوان یک رهبر تجاری، ابزارهای توسعه کارکنان برای رشد، حفظ و موفقیت تیم شما ضروری است. طبق گفته Salesforce، از هر چهار کارگر، سه نفر مهارت‌های دیجیتال مورد نیاز کسب‌وکارها را ندارند و تنها ۲۸ درصد در برنامه‌های آموزشی شرکت می‌کنند. سازمان‌ها در چند سال گذشته با کمبود مهارت‌ها مواجه بوده‌اند، اما این امر می‌تواند از طریق مهارت‌دهی مجدد یا ارتقاء مهارت کارکنان فعلی مدیریت شود.

ابزارهای توسعه کارکنان برای رشد حرفه‌ای کارمند مفید هستند. وقتی رهبری از این ابتکارات حمایت می‌کند، کارمندان اعضای تیم سازنده‌تر و متعهدتر می‌شوند.

در اینجا برخی از ابزارهای توسعه کارکنان وجود دارد که می‌تواند به کارکنان کمک کند مهارت‌هایی را برای موفقیت بیشتر در نقش‌های خود در سازمان کسب کنند.

تطبیق‌پذیری

تطبیق‌پذیری به عنوان توانایی فرد برای سازگاری با تغییرات محیطی تعریف می‌شود. موفقیت یک کارمند در محل کار با نحوه واکنش موثر آنها به موقعیت‌های مختلف تعیین می‌شود.

موارد زیادی در محل کار وجود دارد که خارج از کنترل تیم تغییر می‌کند، همکاران می‌روند، پروژه‌ها به تعویق می‌افتد و کمپین‌ها راه‌اندازی نمی‌شوند. اینها همه موقعیت‌های استرس‌زا هستند و قابلیت انطباق باعث می‌شود تیم کنترل بیشتری برای یافتن راه‌حل‌ها داشته باشد.

تطبیق‌پذیری مهارتی است که می‌توان آن را تقویت کرد و شما را از دیگران متمایز کرد. کارمندان می‌توانند انعطاف‌پذیری ایجاد کنند و تحت فشار برای تصمیم‌گیری آرام بمانند که به تیم شما امکان می‌دهد سازنده‌تر و کارآمدتر باشد.

در اینجا چند نکته برای توسعه تطبیق پذیری وجود دارد:

● با خودداری از قضاوت و فکر کردن به وضعیت فعلی از هر زاویه‌ای روشن فکر باشید و سعی کنید همه احتمالات را در بر بگیرد.

● یاد بگیرید که با ریسک کردن و پذیرفتن نتایج، هر چه که هستند، تغییرات را در موقعیت‌ها پذیرا شوید.

● مراقبت از خود و ذهن آگاهی را در طول تغییرات دشوار تمرین کنید و برای حل هر گونه مشکل در سریع‌ترین زمان ممکن به دنبال پشتیبانی باشید.

کارکنانی که می‌توانند خود را با سناریوهای در حال تغییر وفق دهند، با توجه شرایط، بهره‌وری بیشتری خواهند داشت و در نتیجه منجر به پیشرفت در محل کار می شود.

گوش دادن فعال

آیا در مکالماتی بوده‌اید که در آن شک داشته باشید که طرف مقابل واقعاً توجه نکرده است؟ وقتی فعالانه گوش می‌دهید، 100% به آنچه که طرف مقابل می‌گوید و انجام می‌دهد وابسته هستید. زمانی که دیگران احساس کنند به حرف‌هایشان گوش داده می‌شوند، برای دیگران مفیدتر است و شما نیز از آن سود خواهید برد.

تحقیقات علوم اعصاب ثابت کرده است که مغز افراد زمانی که احساس کنند به آنها گوش داده می‌شود، اکسی توسین، ماده شیمیایی “پیوند اجتماعی” تولید می‌کند. تولید اکسی توسین باعث ایجاد اعتماد و کمک به شما جهت بخاطر سپردن جزئیات مربوط به افراد دیگر است. در اینجا چند نکته برای تبدیل شدن به یک شنونده فعال تر وجود دارد:

● در طول مکث‌های مناسب در مکالمه، بازخورد روشنگرانه، یک سوال بعدی یا حتی یک سوال شفاف‌کننده ارائه دهید. مراقب باشید که برنامه‌ریزی نکنید که بعداً چه بگویید زیرا نمی‌توانید همزمان گوش کنید و پاسخ خود را آماده کنید.

● چیزهای ساده‌ای مانند تماس چشمی، تکان دادن سر و نگاه نکردن به تلفن یا اطراف، به گوینده نشان می‌دهد که حواس شما پرت نمی‌شود و به حرف های او توجه می‌کنید.

● وضعیت، صدا، لحن و ژست‌ها می‌توانند بیشتر کلمات را نشان دهند. هنگامی که به صحبت‌های طرف مقابل توجه می‌کنید، می‌توانید زبان بدن “غیر‌کلامی” را مشاهده کنید. بطور مثال اگر او لبخند می زند، یا دستانش به صورت دفاعی روی هم قرار گرفته اند یا خمیازه می کشد.

●احساسات متناسب با موقعیت مانند شادی، همدلی یا تشویق را ابراز کنید.

گوش دادن فعال می‌تواند به شما کمک کند تا کار خود را به طور موثرتر انجام دهید، روابط بهتری ایجاد کنید و حتی بهره‌وری بیشتری داشته باشید. همه اینها مهارت‌های حیاتی در سناریوهای شخصی و حرفه‌ای هستند.

آموزش مداوم

تشویق آموزش مداوم منجر به افزایش بهره‌وری، اشتباهات کمتر و رضایت در محل کار می‌شود. کارمندان می‌توانند مهارت‌های خود را برای پیگیری ترفیع و مسئولیت بیشتر ارتقا دهند.

در اینجا به چند دلیل برای ادامه آموزش اشاره می‌کنیم:

● رهبری به دنبال کارمندانی است که زمان و انرژی خود را برای بهبود خود سرمایه گذاری می‌کنند. این باعث می‌شود آنها کاندیدای ایده‌آلی برای افزایش فرصت‌های ترفیع باشند.

● طبق اداره آمار کار، آموزش پیشرفته می‌تواند درآمد شما را تا هزاران دلار در سال افزایش دهد. به طور متوسط، یک دارنده مدرک کالج دو برابر کسی که مدرک ندارد، درآمد دارد.

● اگر قصد تغییر شغل خود را دارید یا نیازمند مهارت‌های جدید هستید و قصد تقویت رزومه خود را دارید، به دلیل صلاحیت‌های اضافی خود، از نظر بازارپسندی متمایز خواهید شد و کارفرمایان متوجه خواهند شد که تمرکز شما بر روی چالش و تکمیل کار است.

همانطور که به طور مداوم زمانی را صرف یادگیری می‌کنید، نتایج برای شغل و زندگی شما مثبت است. بهبود شغل شما اغلب به بقیه عمر شما سرازیر می‌شود زیرا حقوق بیشتری دارید و از حقوق خود رضایت بیشتری دارید و …..

توسعه کارکنان

یکی از عوامل کلیدی در موفقیت بلندمدت یک سازمان، افراد هستند. وقتی استعدادها بالا می روند، سازمان نیز به سطح بعدی می‌رود. توسعه مستمر کارکنان قطعاً نقش مهمی در تأمین سرمایه انسانی و ایجاد رهبری تاثیرگذار دارد. ارتقاء مهارت و مهارت مجدد استعدادها برای انتقال به این نقش‌ها برای موفقیت یک سازمان حیاتی است.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت کارشناس منابع انسانی دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت مدیر روابط عمومی دارید؟اکنون بیاموزید.