5 نکته کلیدی برای پیوستن به 5% از حرفه‌ای‌های فروش

ز فروشندگان در فیلم‌ها شخصیت‌های فوق‌العاده‌ای می‌سازند. آنها معمولاً به عنوان افراد موفق، متقاعد کننده، با پول زیاد و شخصیتی غالب به تصویر کشیده می‌شوند. اما در زندگی واقعی، مردم برداشت بسیار متفاوتی از فروشندگان دارند. آنها به عنوان سست، زورگو یا حتی غیراخلاقی شناخته می‌شوند.

چرا بین «فروشندگان هالیوودی» و آنچه در زندگی واقعی می‌بینیم چنین شکاف بزرگی وجود دارد؟ حقیقت این است که فروشندگان در تلویزیون دارای ویژگی‌ها و ویژگی‌های شخصیتی هستند که یک فروشنده معمولی فاقد آن است. بیشتر اینها به ذهنیت برمی‌گردد.

در اینجا چند ویژگی کلیدی وجود دارد که فروشندگان بزرگ را که از بقیه جدا می‌کند …

اعتماد به نفس

اعتماد در فروش از چند چیز ناشی می شود:

اول این است که ارزش خود را به عنوان یک فروشنده بدانید. حتی اگر هنوز در فروش عالی نیستید، نقش مهمی ایفا می‌کنید. به تشخیص مشکلات مشتری احتمالی خود کمک می‌کنید و می‌بینید که آیا می‌توانید به رفع آنها کمک کنید. این نیت به تنهایی شما را ارزشمند می‌کند.

دوم این است که ارزش محصول خود را بدانید. اگر محصول شما خوب است، پس شما موظف به فروش هستید.

سوم این است که فرآیند فروش خود را بدانید. اگر با یک اسکریپت فروش و فرآیندی برای پیشبرد مشتریان بالقوه خود آماده شده‌اید، در این صورت اطمینان بیشتری خواهید داشت که از آنها بخواهید به مرحله بعدی فرایند شما بروند.

در نهایت، شما می‌خواهید مشتریان احتمالی خود را بشناسید و آنچه را که درباره آنها نمی‌دانید روشن کنید. به این ترتیب، زمانی که زمان به اشتراک گذاشتن اطلاعات در مورد محصول شما فرا می‌رسد، می‌توانید پیشنهاد خود را با شرایط خاص آنها تنظیم کنید.

شجاعت

بخشی از شجاعت این است که بتوانید پس از طرد شدن، تحمل کنید و همچنان دوباره به پا شوید. شجاعت همچنین توانایی آسیب‌پذیر و صادق بودن است، به خصوص زمانی که محصول شما برای مشتری بالقوه شما مناسب نیست، یا زمانی که آنها چیزهایی می‌گویند غیرمنتظره یا اشتباه است.

قابلیت مربیگری

مربی پذیر بودن به این معنی است که از خود، آنچه که هستید و ارزش خود به عنوان یک فروشنده مطمئن هستید. داشتن یک طرز فکر رشد و انگیزه دائمی برای بهبود، نه تنها شما را به فروشنده بهتری تبدیل نمی‌کند، بلکه به شما کمک می‌کند تا “حالت” متفاوتی را در تماس‌های فروش خود ایجاد کنید.

ثبات

اکثر فروشندگان عالی همیشه احساس نمی‌کنند که در صدر جهان هستند. گاهی اوقات، آنها تمایلی به نظم و انضباط ندارند. آنها همیشه نمی‌خواهند متمرکز باشند. اما به هر حال این کار را می‌کنند. فروشندگان بزرگ بدون توجه به احساسی که دارند می‌توانند نتایج عالی ارائه دهند.

کنجکاوی

بهترین فروشندگان بسیار همدل هستند و کنجکاوی ریشه این همدلی است. مشکلات مشتری احتمالی خود را بررسی کنید و درک کنید که آنها در حال حاضر چگونه آنها را حل می‌کنند، و به طور خاص چه کاری می‌توانید انجام دهید تا به آنها کمک کنید تا نتایج بهتری کسب کنند.

صحبت کردن در مورد این مفاهیم آسان است اما “دریافت” آنها چیز دیگری است. پس تمرین کنید، تمرین کنید و کمی بیشتر تمرین کنید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی مدیر فروش دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی کارشناس فروش دارید؟اکنون بیاموزید.