پنج شاخص کلیدی عملکرد برای اندازه‌گیری تأثیر یادگیری و توسعه (L&D)

از آنجایی که حفظ کارکنان در محیط کار مدرن بسیار مهم است، فراهم کردن فرصت‌های یادگیری برای کارکنان مهم است. تخمین زده می‌شود که 40 درصد از کارمندانی که آموزش کافی برای شغل خود را دریافت نمی‌کنند، ظرف یک سال کار را ترک می‌کنند.

استخدام همچنین گران‌تر از حفظ کارمند است و ارتقاء مهارت نیروی کار شما به طور قابل توجهی مقرون به صرفه‌تر است. تخمین زده می‌شود که 94٪ از کارمندان در صورت سرمایه‌گذاری در آموزش و توسعه آنها، مدت بیشتری در شغل خود باقی می‌مانند.

اصطلاح شاخص‌های کلیدی عملکرد (KPI) به یک عامل تعیین کننده قابل اندازه‌گیری موفقیت در یک دوره زمانی معین برای یک هدف مشترک اشاره دارد. KPIها اهدافی را برای تیم‌ها فراهم می‌کنند که باید برای آن تلاش کنند، معیارهایی برای بررسی عملکرد، و دیدگاه‌هایی برای کمک به همه افراد شرکت برای برنامه‌ریزی برای آینده.

به زبان ساده، KPIها عملکرد کلی کسب و کار را در جهت دستیابی به اهداف مختلف ارزیابی می‌کنند. شاخص‌های کلیدی عملکرد باید قابل اندازه‌گیری بوده و به راحتی تعیین شوند تا پیشرفت‌ها را ردیابی کنند.

چندین KPI وجود دارد که به معیارهای یادگیری و توسعه کمک می‌کند، به عنوان مثال:

1. داده‌های مربوط به عملکرد

اگر داده‌ها عملکرد شغلی را منعکس کنند، معیار خوبی برای یادگیری و توسعه هستند. اهداف تعریف شده‌ای را مشخص کنید که بر انتظارات شما و نحوه ارزیابی آنها تمرکز دارد، سپس می‌توانید مشاهده کنید که تیم شما چگونه آموخته‌های خود را در محل کار اجرا می‌کند.

داشتن داده‌های محکم در مورد عملکردتان می‌تواند به شما در بهبود مهارت‌ها و شناسایی بهتر نقاط قوت و ضعف کمک کند. شما می‌توانید در حین انجام برنامه توسعه خود تصمیمات آگاهانه بگیرید و با مشاهده تغییرات داده‌ها در طول زمان ببینید که برنامه چقدر برای شما کار می‌کند.

2. آزمون و نتایج آزمون

آزمون و نتایج آزمون نیز اندازه‌گیری KPIهای یادگیری و توسعه شرکت شما هستند. آیتم‌های آزمایشی معیارهای دقیقی هستند که نشان می‌دهد آیا کارکنان مفاهیم و درس‌ها را درک کرده‌اند یا خیر. گنجاندن تست‌ها در آموزش به کارمندان کمک می‌کند و آنها را به یادگیری بیشتر تشویق می‌کند.

همچنین می‌توانید اثربخشی آموزش را از دیدگاه انتقال شناختی با گنجاندن آنها در بخش‌های حیاتی برنامه تحلیل کنید. به عنوان مثال، آزمایش‌ها و آزمون‌ها معیارهای یادگیری و توسعه عالی را ارائه می‌دهند.

3. یادگیری تجربی

یادگیری تجربی روشی قدرتمند و بسیار موثر برای کمک به تیم شما برای درک اهمیت کارشان، تأثیری که دارند و اینکه چرا انجام آن بسیار مهم است، می‌باشد. به عنوان یک صاحب کسب و کار یا مدیر، شما زمان دارید تا این فرصت‌‌ها را برای تیم خود ایجاد کنید.

4. درآمد و عایدی

درآمد و عایدی یک راه عالی برای سنجش یادگیری و توسعه است. هنگامی که یادگیری و توسعه مؤثر باشد، نتایج مالی شرکت معمولاً بهبود می‌یابد. نتایج مالی معمولاً به کیفیت یادگیری و توسعه بستگی دارد. شرکت‌هایی که بیشتر روی آموزش سرمایه‌گذاری می‌کنند نسبت به شرکت‌هایی که آموزش کمتری دارند سود بیشتری خواهند داشت. کارمندانی که آموزش‌های باکیفیت دریافت می‌کنند نیز بهره‌وری و درآمد بیشتری دارند.

یادگیری و توسعه همچنین دارای یک اثر اقتصادی است، چه برای بهبود شادی پرسنل چه گذراندن مهارت‌های جدید. تجربه نشان داده که توانایی‌های اضافی در افزایش اثربخشی کار مفید هستند. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت که افزایش درآمد و عایدی معیارهای یادگیری و توسعه عالی هستند.

5. اهداف واضح ایجاد کنید

تعیین اهداف واضح و دقیق برای شرکت شما، مانند افزایش فروش یا حجم مشخصی از فروش ناشی از مشتریان تکراری، روشی عالی برای سنجش معیارهای یادگیری و توسعه است. با این حال، اعداد هرگز دلخواه نیستند و معیار خوبی برای موفقیت آموزش ارائه شده به پرسنل شما هستند.

مثال‌هایی که قبلاً ذکر شد، راه‌های بسیار خوبی برای سنجش میزان مؤثر بودن یادگیری و توسعه هستند. یک عامل اساسی در تخمین اینکه آیا یادگیری و توسعه مؤثر هستند یا خیر، پیوند دادن آنها به نتایج کسب و کار است.

اهداف واضحی را از قبل ایجاد کنید تا اهداف را بشناسید. پس از آن، در طول یادگیری و پس از آن، ارزیابی کنید که آموزش چقدر برای سازمان شما کارآمد بوده است.

یادگیری و توسعه سطح بالا در سازمان شما

آیا به دنبال ایجاد یک استراتژی یادگیری و توسعه هستید که نیازهای کارمندان و کسب و کار شما را برآورده کند؟ یک استراتژی یادگیری و توسعه می‌تواند به شما کمک کند تا نیازهای کارکنان خود را برآورده و همچنین اهداف تجاری خود را همسو کنید. این نکته مهمی است که باید هنگام برنامه‌ریزی برای آینده شرکت خود رعایت کنید. پس با ما همراه باشید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی متخصص توسعه کسب و کار دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی دانشمند داده دارید؟اکنون بیاموزید.