7 مزیت اصلی هوش مصنوعی برای تجارت

متخصصان برجسته هوش مصنوعی در مورد هفت حوزه که فناوری های هوش مصنوعی می توانند عملیات و خدمات تجاری را بهبود بخشند، توضیح می دهند.

با ادامه استفاده از فناوری های هوش مصنوعی در عملیات خود، کسب و کارها از مزایای ملموسی از جمله سود مادی برخوردار می شوند.

نظرسنجی جهانی هوش مصنوعی 2020 از McKinsey & Co گزارش داد که 22 درصد از شرکت هایی که از هوش مصنوعی استفاده می کنند گفتند که این فناوری بیش از 5 درصد از درآمد سال 2019 خود را قبل از بهره و مالیات به خود اختصاص داده است. علاوه بر این، درآمد حاصل از هوش مصنوعی سالانه در اکثر عملکردهای تجاری با استفاده از فناوری های هوش مصنوعی افزایش یافته است. شرکت هایی که بیشترین درآمد را از هوش مصنوعی دریافت می کنند به مک کینزی گفتند که قصد دارند سرمایه گذاری های خود در زمینه هوش مصنوعی را در پاسخ به همه گیری COVID-19 افزایش دهند.

در اینجا هفت مزیت مهم هوش مصنوعی برای مشاغل و برخی از نمونه های خاص صنعت آورده شده است.

1. افزایش بهره وری و اثربخشی

افزایش بهره وری و اثربخشی دو مورد از مزایای متداول پیاده سازی هوش مصنوعی در شرکت است. این فناوری وظایف را با سرعت و مقیاسی انجام می دهد که انسان نمی تواند با آنها مطابقت داشته باشد. در عین حال ، با حذف چنین وظایفی از وظایف کارگران انسانی، هوش مصنوعی به آن کارگران اجازه می دهد تا به کارهای با ارزش تری بروند که فناوری قادر به انجام آنها نیست. این به سازمان ها اجازه می دهد تا هزینه های مربوط به انجام کارهای روزمره و تکرارپذیر را که توسط فناوری قابل انجام است به حداقل برسانند و استعداد سرمایه انسانی خود را به حداکثر برسانند.

2. بهبود سرعت تجارت

کارن پانتا، همکار سازمان فنی حرفه ای IEEE و استاد مهندسی برق و کامپیوتر دانشگاه تافتز گفت: به همان سرعت که تجارت در این عصر دیجیتالی حرکت می کند، هوش مصنوعی به پیشرفت سریعتر آن کمک می کند. هوش مصنوعی چرخه های توسعه کوتاه تری را ممکن می سازد و زمان لازم برای حرکت از طراحی به تجاری سازی را کاهش می دهد و بازگشت سرمایه در زمان کوتاهتری اتفاق می افتد. 

3. قابلیت های جدید و گسترش مدل کسب و کار

کریس برام ، شریک ارشد Bain & Company و رهبر عمل تجزیه و تحلیل پیشرفته جهانی شرکت گفت: مدیران می توانند از AI برای توسعه مدل کسب و کار استفاده کنند.

وی توضیح داد: “با استفاده از داده ها و تجزیه و تحلیل ها در شرکت، فرصت های جدیدی برای مشاغل برای مشارکت در زمینه های مختلف باز می شود.”

به عنوان مثال ، شرکت خودروهای خودران، با استفاده از داده های جمع آوری شده، می توانند جریانهای جدید درآمد مربوط به بیمه را شناسایی کنند، در حالی که یک شرکت بیمه می تواند از هوش مصنوعی برای ذخیره داده های گسترده خود برای مدیریت ناوگان استفاده کند.

4. خدمات بهتر به مشتریان

در حال حاضر اکثر ارتباطات مشتری، مانند ایمیل، چت آنلاین، مکالمات رسانه های اجتماعی و تماس های تلفنی، نیازمند مشارکت انسانی است. با این حال ، هوش مصنوعی به شرکت ها این امکان را می دهد تا این ارتباطات را خودکار کنند. با تجزیه و تحلیل داده های جمع آوری شده از ارتباطات قبلی، می توان رایانه ها را طوری برنامه ریزی کرد که به طور دقیق به مشتریان پاسخ دهند و به سوالات آنها رسیدگی کنند. علاوه بر این، وقتی هوش مصنوعی با یادگیری ماشین ترکیب شود، هرچه بسترهای هوش مصنوعی بیشتر با یکدیگر ارتباط برقرار کنند، بهتر می شوند.

یکی از نمونه های آن چت بات های هوش مصنوعی است که بر خلاف انسانها می تواند همزمان با مشتریان نامحدود ارتباط برقرار کند و هم در وب سایت و هم در برنامه می تواند پاسخ دهد و ارتباط برقرار کند.

هوش مصنوعی همچنین برای مشاغلی که نیاز به ارتباط مداوم با حجم بالایی از مشتریان در طول روز دارند مفید است. به عنوان مثال، در صنعت حمل و نقل شرکت های اتوبوس، قطار و خطوط هوایی که می توانند میلیون ها مسافر در روز داشته باشند، می توانند از هوش مصنوعی برای تعامل در زمان واقعی برای ارسال اطلاعات شخصی سفر مانند اطلاع از تاخیرها استفاده کنند. به عنوان مثال، برخی از شرکت های اتوبوسرانی در حال پیگیری مکان اتوبوس های خود هستند و از هوش مصنوعی برای اطلاع رسانی به مسافران در مورد زمان محلی اتوبوس در طول مسیر خود و زمان تقریبی رسیدن آن استفاده می کنند. مشتریان این اطلاعات را در برنامه شرکت اتوبوسرانی دریافت می کنند.

تخمین زده می شود که تا سال 2020 ، 85 درصد از کل تعاملات مشتری توسط ماشینهای هوشمند که قادر به تکرار عملکردهای انسانی هستند ، انجام می شود. به نظر می رسد روزهای استفاده از مرکز تماس رو به پایان است.

ست ایرلی ، نویسنده کتاب The AI-Powered Enterprise و مدیرعامل علم اطلاعات ایرلی، گفت: ارائه تجربه مثبت از مشتری به قیمت انجام تجارت تبدیل شده است .

ارلی می گوید: “ما سعی می کنیم هر آنچه را که درباره مشتری می دانیم، نیازهای مشتری، راه حل های ما و رقابت را تجسم کنیم و سپس آنچه را که نیاز دارند به مشتری ارائه دهیم”. “اگر ما فروشنده ای داشتیم که می توانست این کار را برای همه انجام دهد ، عالی بود ، اما نداریم.”

با این حال ، هوش مصنوعی می تواند همه این کارها را انجام دهد و منجر به تعاملات شخصی تر و خصوصی تر بین سازمان ها و هر مشتری شود.

5. بهبود نظارت

امانات گفت، ظرفیت هوش مصنوعی برای دریافت و پردازش حجم عظیمی از داده ها در زمان واقعی به این معنی است که سازمان ها می توانند قابلیت های نظارتی نزدیک به لحظه ای را داشته باشند که توانایی هشدار آنها را نسبت به مسائل داشته باشد، اقدامات را توصیه کرده و در برخی موارد حتی پاسخ را نیز آغاز کند.

به عنوان مثال ، هوش مصنوعی می تواند اطلاعات جمع آوری شده توسط دستگاه های موجود در تجهیزات کارخانه را برای شناسایی مشکلات موجود در آن ماشین ها و همچنین پیش بینی اینکه در چه مواقعی به تعمیر و نگهداری نیاز است استفاده کند. از این طریق از خرابی های پرهزینه و مخرب و همچنین هزینه کار تعمیر و نگهداری جلوگیری شود زیرا برنامه ریزی شده است.

قابلیت های مانیتورینگ هوش مصنوعی می تواند در زمینه های دیگر نیز موثر باشد، مانند عملیات امنیت سایبری شرکت ها که در آن حجم زیادی از داده ها نیاز به تجزیه و تحلیل و درک دارند.

6. کیفیت بهتر و کاهش خطای انسانی

به گفته Madhu Bhattacharyya ، مدیر عامل و رهبر جهانی روشهای Enterprise Data and Analytics Protiviti ، سازمانها می توانند انتظار کاهش خطاها و همچنین پایبندی قوی تر به استانداردهای تعیین شده را در هنگام افزودن فناوری های هوش مصنوعی به فرایندها داشته باشند. هنگامی که هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی با فناوری ای مانند ՀՀԿ یکپارچه می شوند که وظایف تکراری و مبتنی بر قوانین را به صورت خودکار انجام می دهد ، این ترکیب نه تنها باعث تسریع فرایندها و کاهش خطاها می شود بلکه می تواند برای بهبود خود و انجام وظایف وسیع تربیت شود.

7. مدیریت استعدادهای بهتر

ممکن است این خبر بدی برای شرکت های استخدامی باشد ، اما هوش مصنوعی در حال حاضر به مشاغل کمک می کند تا استخدام کارکنان جدید را به صورت خودکار انجام دهند. این برنامه قادر است به سرعت برنامه ها را غربال کرده و به طور خودکار برنامه هایی را که مشخصات شخصی شرکت را برآورده نمی کنند رد کند. این امر نه تنها موجب صرفه جویی در وقت (یا هزینه ای که برای یک آژانس استخدامی صرف می شود) می شود، بلکه این اطمینان را نیز می دهد که هیچ تبعیضی یا تعصبی در فرایند لیست نهایی وجود ندارد. برنامه های هوش مصنوعی موجود حتی می تواند بسیاری از وظایف اداری استخدام را انجام دهد.

شرکت ها از هوش مصنوعی برای بهبود بسیاری از جنبه های مدیریت استعداد استفاده می کنند، از ساده سازی روند استخدام گرفته تا ریشه یابی تعصب در ارتباطات شرکتی. مشاور مستقل کاترین جونز در مورد استفاده روزافزون از هوش مصنوعی در استخدام ، گفت که فرآیندهای دارای هوش مصنوعی نه تنها می تواند در هزینه های استخدام شرکت ها صرفه جویی کند، بلکه با تأمین منابع، غربالگری و شناسایی نامزدهای درجه یک، بر بهره وری نیروی کار تأثیر می گذارد. با پیشرفت ابزارهای پردازش زبان طبیعی، شرکت ها همچنین از ربات های چت برای ارائه تجربه شغلی و راهنمایی کارکنان به داوطلبان شغلی استفاده می کنند. علاوه بر این، از ابزارهای هوش مصنوعی برای سنجش احساسات کارکنان، شناسایی و حفظ عملکرد بالا و تعیین حقوق عادلانه استفاده می شود.

بهبودهای خاص صنعت

علاوه بر مزایای ذکر شده در بالا ، هوش مصنوعی می تواند پیشرفت های متعدد مربوط به صنعت را تقویت کند. در اینجا سه ​​نمونه از شروین خدابنده ، مدیرعامل و شریک ارشد گروه مشاوره بوستون و از رهبران تجارت هوش مصنوعی آن در آمریکای شمالی آورده شده است:

  • خرده فروشان می توانند از AI برای هدف گیری بهتر تلاش های بازاریابی خود ، توسعه زنجیره تأمین کارآمدتر و محاسبه قیمت مناسب برای بازدهی مطلوب استفاده کنند. در شرکت های خرده فروشی که اکثر کارها را انسان انجام می دهد ، هوش مصنوعی به پیش بینی نیازهای مشتری و سطوح مناسب پرسنل کمک می کند.
  • بخش داروسازی می تواند از این فناوری برای انجام تجزیه و تحلیل داده های کشف دارویی و پیش بینی هایی که با فناوری های معمولی قابل انجام نیست استفاده کند.
  • صنعت مالی می تواند از هوش مصنوعی برای تقویت تلاش های خود برای کشف تقلب استفاده کند .

مهم است که به خاطر داشته باشید که وقتی شرکت ها راه هایی برای استفاده از هوش مصنوعی برای مزیت رقابتی پیدا می کنند، با چالش هایی نیز دست و پنجه نرم می کنند. نگرانی ها شامل سوگیری هوش مصنوعی، مقررات دولتی درباره هوش مصنوعی، مدیریت داده های مورد نیاز برای پروژه های یادگیری ماشین و کمبود استعداد است. علاوه بر این، طبق تحقیقات انجام شده توسط MIT Sloan Management Review و گروه مشاوره بوستون، اگر استعداد و زیرساخت های انجام هوش مصنوعی وجود نداشته باشد، دستاوردهای مالی می تواند مبهم باشد .

نتیجه

همانطور که می بینید، سیستم های هوش مصنوعی مزایای گسترده ای را برای مشاغل ارائه می دهند، از جمله بازاریابی شخصی، خدمات به مشتریان، اتوماسیون عملیاتی، مدیریت موجودی و استخدام. و اینها تنها چند مورد از بسیاری از روشهای استفاده از AI است. اما نکته قابل توجه این است که بسیاری از برنامه های AI که به طور خاص برای سیستم های مبتنی بر ابر طراحی شده اند ، به سرعت و به راحتی قابل اجرا هستند. شرکت هایی که سیستم های آنها در فضای ابری هستند می توانند به هیچ وجه از آنها سود ببرند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی مهندس داده دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی دانشمند داده دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی تحلیلگر داده دارید؟اکنون بیاموزید.