چگونه هوش مصنوعی کل صنعت بیمه را متزلزل می کند

در حال حاضر شرکت ها این فرصت را دارند که محصولات شخصی و درخواستی را برای محافظت از مشتریان بدون بیمه با سیاست های غیر ضروری، ارائه دهند.

به عنوان یک صنعت، بیمه شهرت محافظه کارانه دارد. این امر با توجه به اینکه هدف بیمه دفاع در برابر ریسک است، منطقی است.

اما حتی بیمه نیز در انقلاب فناوری در حال گسترش است، اینترنت اشیاء، هوش مصنوعی، روباتیک، دستگاه های تله ماتیک و سایر فناوری های پیشرفته بر نحوه عملکرد این صنعت تأثیر می گذارد.

یکی از تأثیرات فناوری پیشرفته افزایش نیروی کار انعطاف پذیر است. جایی که کارکنان ساعت ها، مکان ها و مشاغل را متناسب با برنامه شخصی خود انتخاب می کنند. همان فناوری، شرکت های بیمه را در ارائه محصولات جدید متناسب با نیازهای نیروی کار انعطاف پذیر توانمند می کند و آنها را قادر می سازد تا بیمه نامه هایی را پوشش دهند که فعالیت های خاصی را پوشش می دهد که برای دوره های زمانی خاص معتبر است.

به عنوان مثال، اگر راننده ای برای Uber ،GrubHub ،DoorDash یا سایر شرکت های تحویل گیگ فقط 4 ساعت در هفته کار می کند، شرکت بیمه می تواند به فناوری متکی باشد تا بیمه نامه ای را صادر کند که به جای صدور یک راننده، آن دوره را به طور کامل پوشش دهد. سیاست جهانی کمتر تنظیم شده ای که می توانست راننده را به طور تمام وقت تحت پوشش قرار دهد، همانطور که تا کنون چنین بوده است.

امروزه با ظهور فناوری های پیشرفته، شرکت های بیمه این فرصت را دارند که محصولات شخصی را به مشتریان خود اعم از صنعتی، شرکتی یا حتی فردی ارائه دهند. مشتریان باید اطمینان حاصل کنند که از پرداخت بیش از حد و بیمه نامه های غیر ضروری تحت حمایت قرار می گیرند.

در اینجا چند روش وجود دارد که فن آوری های پیشرفته می تواند به مشتریان و بیمه گذاران، به ویژه کسانی که دارای نیروی کار انعطاف پذیر هستند، کمک کند تا بهترین بیمه نامه ها و بهترین خدمات را ارائه دهند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی مدیر بیمه دارید؟اکنون بیاموزید.

بیمه درخواستی 

امروزه دستگاه های هوشمند مجهز به تعداد زیادی فناوری اتصال از جمله GPS، سنسورهای حرکت و اتصال 5G هستند که داده هایی در مورد مکان ها و فعالیت ها ارائه می دهند. در صورت رضایت کاربران، بیمه گذاران می توانند بیمه نامه هایی را بر اساس فعالیت کارگران به شرکت ها ارائه دهند.

سازمانهایی با نیروی کار انعطاف پذیر که کارگران پاره وقت یا قراردادی استخدام می کنند مانند شرکت هایی که سفارشات غذا را آماده می کنند و تحویل می دهند که رانندگان آنها بدون برنامه و ساعت کاری فعالیت می کنند، می توانند از دستگاه ها برای “فعال کردن” پوشش بیمه در مواقع مورد نیاز استفاده کنند. شرکتها حق رانندگان خود را تنها هنگام رانندگی واقعی پرداخت می کنند، هزینه ها را به میزان قابل توجهی کاهش می دهند و آنها را قادر می سازد تا سیاستهای محکمی را برای کارگرانی که در غیر این صورت مجبور به خرید بیمه نامه های بسیار گرانتر بودند، ارائه دهند.

اینترنت اشیا برای بیمه فردی

پوشیدنی ها، چراغ های راهنمایی، چراغ های خیابان، اتومبیل ها، دزدگیرهای متصل به خانه، دستگاه های مجهز به GPS: همه اینها در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرند و مجموعه ای از داده ها را جمع آوری می کنند که به طور بالقوه می تواند توسط شرکت های بیمه برای ایجاد جداول بسیار خاص و دقیق در مورد شیوه زندگی، شرایط کاری، محیط خانه، عادات رانندگی و موارد دیگر استفاده شود.  

داده های این دستگاه ها می تواند به طراحی خط مشی های شخصی متناسب با مشتریان کمک کند. اگر رانندگان خدماتی، رانندگی ایمن تری را داشته باشند بیمه گران می توانند حق بیمه کمتری برای آن خدمات اختصاص دهند.

ایمن نگه داشتن مشتریان

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین می تواند به بیمه گران کمک کند تا مشتریان خود را ایمن نگه دارند. به عنوان مثال، اگر یک شرکت حمل و نقل که رانندگان خود را بیمه می کند، چه بیمه نامه های خدمات کامل برای رانندگان تمام وقت خود ارائه دهد و چه مدل بیمه درخواستی را برای نیروی کار انعطاف پذیر خود ارائه دهد، در حال افزایش موج حوادث یا حوادث ترافیکی است، سیستم های AI/ML می توانند داده های جمع آوری شده توسط دستگاه های متصل را برای تشخیص الگوهایی که علت وقوع تصادفات را توضیح می دهند، تجزیه و تحلیل کنند. بر اساس آن تجزیه و تحلیل، بیمه گر می تواند توصیه هایی را به شرکت ارائه دهد که به کاهش تعداد حوادث (و در نتیجه تعداد مطالبات گران قیمت) کمک می کند.

کاهش مواجهه بیمه گران

فناوری پیشرفته همچنین می تواند مواجهه بیمه گذاران با کلاهبرداری را محدود کند. تجزیه و تحلیل هوش مصنوعی می تواند به تشخیص ادعاهای مشکوک کمک کند، آنها را قادر می سازد تا کلاهبرداران را از بین ببرند و ادعاهای دروغ کاهش یابند.

مانند بسیاری از صنایع دیگر، فناوری نحوه عملکرد بیمه را تغییر می دهد. این انعطاف پذیری جدید به بیمه گذاران این فرصت را می دهد تا به انواع مشتریانی دست یابند که در گذشته در تعامل با آنها بسیار مشکل بوده اند. و به لطف همین فناوری، مشتریان می توانند بهتر از خود محافظت کرده و اطمینان حاصل کنند که یک حادثه یا تصادف آنها را ورشکسته نمی کند. این بدان معناست که هم بیمه گذاران و هم معامله گران معامله بهتری دارند، زیرا بیمه گذاران بیمه نامه های متناسب با مشتریان خود ارائه می دهند و مشتریان تنها هزینه های مورد نیاز خود را پرداخت می کنند. 

با تغییر شیوه کار ما، بیمه نیز باید از طریق همان انقلاب دیجیتالی که صنایع را در سراسر جهان متحول می کند، تغییر کند.