مشاغل فنی آینده: بلاکچین

خواه در حال استخدام باشید و یا برای نقش های جدید در فن آوری های نوظهور اقدام کنید، مهم است که بدانید فناوری به کجا می رود و شرکت ها چگونه استراتژی های استخدام و مهارت را تطبیق می دهند.

بلاکچین یا فناوری دفتر توزیع شده (DLT) یک فناوری نوظهور است که ظاهراً همه از آن صحبت می کنند و تعداد بیشتری از متخصصان این سوال را مطرح می کنند که “آیا صنعت ، شرکت و نقش من تحت تأثیر قرار خواهد گرفت؟” در حالی که برخی شواهد نشان می دهد پاسخ سوال هنوز “بله” است.

دلیل این امر این است که جامعه در بحبوحه انقلاب صنعتی چهارم است، جایی که تحولات سریع فن آوری مرز بین مشاغل انجام شده توسط انسان و مشاغل انجام شده توسط ماشین ها و الگوریتم ها را تغییر می دهد. با توجه به اینکه بلاکچین یکی از این تحولات مخرب است ، شرکتها باید تصمیماتی استراتژیک در مورد استخدام و مهارت سازی برای استفاده از DLT و افزایش ارزش اقتصادی ایجاد شده اتخاذ کنند.

از آنجا که وظایف خاصی در آینده خودکار می شوند، شرکت ها برای افزایش بهره وری خود نیاز به بازسازی یا تقویت نقش های شغلی سنتی (یا ایجاد وظایف جدید به طور کامل) دارند. برای حفظ رشد مشاغل در دوره ای از فن آوری های تکامل یافته که مجموعه ای از مهارت ها را که همیشه در حال تغییر هستند شامل می شود ضروری می داند مشاغل باید در سرمایه انسانی سرمایه گذاری کنند. پیش بینی می شود که بلاکچین بیشترین تأثیر را در صنعت خدمات مالی داشته باشد. جایی که 73٪ از مدیران انتظار دارند شرکت آنها تا سال 2022 آن را تصویب کند. این روند با بازار فعلی مطابقت دارد. زیرا پروژه های بی شماری با هدف استفاده از بلاکچین برای افزایش کارایی و امنیت پرداخت های مرزی، تجارت سهام، اجرای قرارداد، مدیریت هویت آنلاین، برنامه های پاداش و موارد دیگر در حال تولید است. 

دو صنعت دیگر که آمادگی بیشتری برای استفاده از ابزارهای DLT دارند، بهداشت و درمان و اطلاعات و ارتباطات هستند. 67 درصد از شرکتهای این صنایع انتظار دارند تا سال 2022 بلاکچین را به نوعی در پیش بگیرند. اطلاعات خصوصی به طریق خصوصی حفظ می شوند. با استفاده از امکان ذخیره سازی و انتقال غیرمتمرکز و ایمن اطلاعات، بلاکچین دارای پتانسیل برجسته برای بهبود زمینه هایی مانند نگهداری سوابق پزشکی، توزیع و مدیریت رضایت بیمار است. 

در حالی که این بررسی نشان داد که 55 درصد شرکت ها تصویب DLT را طی سه سال آینده انجام نمی دهند، لازم به ذکر است که آنها هنوز هم انتظار دارند که یک انتقال کلی به سمت استفاده از فناوری بیشتر انجام شود و منطقی است که انتظار داشته باشیم بلاکچین یک جنبه جانبی داشته باشد، مانند تأثیر بر برخی از فن آوری ها به عنوان مثال، اکثر شرکت ها تصویب رمزگذاری (54٪) ، تجارت دیجیتال (59٪) ، رایانش ابری (72٪) ، بازارهای دارای برنامه و وب (75٪) و نحوه تکامل این فناوری ها را می توانند با پیشرفتهای هنوز ناشناخته در بلاکچین تغییر دهند.

بلاکچین در انقلاب صنعتی اول باعث شد تعداد زیادی از مشاغل از طریق مکانیزاسیون از کار بیفتد. در حالی که نقش های جدیدی برای تکمیل این فناوری ها ضروری است و گسترش اتوماسیون و هوش مصنوعی که در نتیجه انقلاب چهارم صنعتی ایجاد خواهد شد تفاوتی نخواهد داشت. نقش های غیر فنی مانند دفترداری، ضبط مواد و ورود اطلاعات به وسیله DLT از کار می افتد. با این حال، گزارش آینده شغل پیش بینی می کند که تغییر کارکرد تخصیص وظیفه شرکت ها و نقش آفرینی در محل کار، بازده مثبت خالص در اشتغال را به همراه خواهد داشت. برآورد می شود 75 میلیون شغل توسط تمام فن آوری های جدید جابجا شود، اما 133 میلیون نقش اضافی در دسترس خواهد بود. 

با توجه به اینکه بلاکچین برای بسیاری از صنایع هنوز یک فناوری بدیع و قابل درک است ، جای تعجب نیست که سه صنعتی که بیشترین استفاده از DLT را پیش بینی می کنند از قبل در مورد چگونگی رفع شکاف های بزرگ مهارت فکر می کنند. در حقیقت ، حداقل 20٪ از شرکتهای بخشهای مالی، بهداشتی و درمانی و اطلاعاتی پیش بینی می کنند که به طور متوسط ​​6-12 ماه مجدداً برای بازسازی نیرو آماده شوند تا نیروی کار برای اتخاذ فناوریهای جدید آماده شود.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی بلاکچین دارید؟

کلیک کنید

یک فرصت انکار ناپذیر برای استفاده از DLT وجود دارد، اما برای رسیدن به نتایج نیاز به برنامه ریزی و تغییر مجدد قابل توجه است. هنگامی که به آینده بلاکچین برای شرکت یا تیم خود نگاه می کنید، در اینجا سه ​​ملاحظه خاص صنعت وجود دارد که باید بخاطر بسپارید:

بلاکچین در امور مالی

بلاکچین در امور مالی

به طور خاص صنعت خدمات مالی آمادگی دارد در سال 2022 بسیار متفاوت به نظر برسد ، به یک دلیل مهم: اتوماسیون. تغییر در تعداد ساعات کار از انسان به ماشین آلات به ویژه برای کارهای کلیدی مانند مدیریت ، ارتباطات و پردازش داده ها در خدمات مالی بیش از هر صنعت دیگری مشهود است. بلاکچین می تواند رشد سازمان شما به سمت اتوماسیون را تسریع کند ، یا اینکه رشد ممکن است به فناوری های اثبات شده تری مانند توسعه برنامه و یادگیری ماشین متکی باشد.

بلاکچین در مراقبت های بهداشتی

بلاکچین در مراقبت های بهداشتی

فناوری بلاکچین در حوزه سلامت و امنیت داده های پزشکی کاربردهای فراوانی کسب کرده است. این فناوری قادر خواهد بود که یک گزارش جامع، تغییرناپذیر با امکان دسترسی آسان به اطلاعات پزشکی را در سراسر شبکه سلامت و سایت های درمان به بیماران ارائه دهد.

بلاکچین در اطلاعات و ارتباطات

بلاکچین در اطلاعات و ارتباطات

پیشرفت اتوماسیون در ارتباطات و پردازش اطلاعات با نیاز روزافزون به مهارت های پیشرفته نرم (مانند اقناع و خلاقیت) در نقش های انسان محور تلاقی می یابد. این تقاطع می تواند همزمان مهارت های فنی و نرم را ارتقا دهد.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده بلاکچین دارید؟اکنون بیاموزید.

این آموزش به شما در درک بلاک چین و تسلط بر این موضوع کمک می کند.