وب سایت های آماده آینده با وردپرس بدون سر

جای تعجب نیست که وردپرس محبوب ترین سیستم مدیریت محتوا در سراسر جهان است. پلتفرمی قدرتمند که به شما امکان می دهد بدون هیچ کدنویسی محتوا ایجاد، مدیریت و منتشر کنید.

راه اندازی وردپرس آسان، بسیار انعطاف پذیر و فوق العاده شهودی است. وردپرس به دلیل عملکردها و قابلیت های متعدد خود، اولین انتخاب در بین مشاغل کوچک و بزرگ است.

Headless CMS چیست؟

CMS بدون هد یک سیستم مدیریت محتوا است که از معماری جداشده استفاده می کند تا به آن اجازه دهد به عنوان یک سرویس پشتیبان قابل دسترسی از طریق API یا SDK عمل کند. به طور سنتی، CMS هم به عنوان قسمت جلویی (لایه ارائه) و هم به عنوان پشتیبان (پایگاه داده محتوا) برای ویرایش محتوا عمل می کند. با اجرای بدون هد، CMS فقط در ظرفیت ویرایش محتوا عمل می کند و بخش ظاهری توسط راه حل دیگری مانند گتسبی ارائه می شود.

وردپرس Headless (بدون سر) چیست؟

یک وردپرس بدون سر، یک وردپرس بدون فرانت اند است. به عبارت دیگر، از وردپرس به عنوان سیستم مدیریت محتوای خود استفاده می کند اما با یک پشته فرانت اند سفارشی مانند React، Angular، Vue، Next.js، Frontity و Gatsby. تعامل بین این دو رابط فناوری متقابل از طریق API های REST/GraphQL اتفاق می افتد.

 در حالی که یک سایت ساخته شده با وردپرس بدون هد فواید بسیاری دارد، یکی از مزایای اصلی این رویکرد جدا کردن تیم های ویرایش محتوا و توسعه دهندگان است.

با Headless WordPress، یک تیم بازاریابی و تیم محتوا می توانند به استفاده از رابط کاربری آشنای وردپرس خود ادامه دهند و تیم توسعه می تواند از ابزارهایی که دوست دارند مانند React، GraphQL، در یک گردش کاری Git که با آن راحت هستند استفاده کنند.

با وردپرس بدون سر، توسعه دهندگان این آزادی را دارند که از هر پشته فناوری frontend برای ارائه محتوا برای تجربه کاربر نهایی پویا استفاده کنند.

مزایای وردپرس بدون سر چیست؟

مزایای وردپرس هدلس

عملکرد سریعتر

با حذف قسمت جلویی، وردپرس بدون هد به یک CMS سبک وزن تبدیل می شود که فقط فایل های ضروری را از طریق تماس های API بارگیری می کند. این بدان معناست که وب سایت و تحویل محتوای شما سریع تر، روان تر و پاسخگوتر خواهد بود.

انعطاف پذیری بیشتر

محتوای وردپرس بدون هد را می توان به راحتی با محتوای سایر CMS ها و سرویس های وب ترکیب کرد. همچنین نگهداری و مدیریت کلی معماری برنامه برای توسعه دهندگان آسان تر است.

امنیت شدیدتر

جداسازی صفحه اصلی از پشته خطرات امنیتی را برای محتوای شما به حداقل می رساند. بدون پایگاه داده قابل دسترسی، در حال حاضر منطقه کوچکتری برای حمله وجود دارد، بنابراین از قرار گرفتن در معرض تصادف و حملات DDoS جلوگیری می کند.

انتشار محتوای چند کانالی

با توجه به REST APIها، محتوای شما را می‌توان در هر مکانی منتشر کرد. خواه یک وب‌سایت ثابت، برنامه تلفن همراه، رسانه‌های اجتماعی یا یک دستگاه هوشمند یا به طور همزمان در همه موارد باشد. همچنین اگر تیم توسعه‌دهنده شما روی ترکیبی از فناوری‌های مختلف کار می‌کند، لازم نیست نگران قالب‌بندی باشید.

رقابت در کسب و کار دیجیتال

با استفاده از API، وردپرس بدون هد می تواند با بسیاری از پلتفرم ها ادغام شود. همچنین می‌تواند از فناوری‌های آینده مانند AR، VR و IoT پشتیبانی کند، از این رو، پشته فناوری شما را محافظت می‌کند و مزیت رقابتی کسب‌وکار دیجیتال را به شما می‌دهد.

WP Engine Atlas – برای تقویت وب سایت های وردپرس بدون سر

WP Engine’s Atlas یکی از راه حل های نوع خود برای تقویت وب سایت های ساخته شده با وردپرس بدون سر است. این شامل لایه پویا Node.js، لایه CDN ایستا و Headless CMS برای ارائه تجربیات پویا همه‌کانالی با سرعتی است که معمولاً برای وب‌سایت‌های ایستا رزرو شده است. طبق گزارش Velocitize، سرعت بارگذاری صفحه با Atlas می تواند 10 برابر سریعتر از وردپرس به تنهایی باشد.

از این رو، این رویکرد برای توسعه دهندگانی که به دنبال عملکرد بهتر سایت، سفارشی سازی یکپارچه، و امنیت و مقیاس پذیری افزایش یافته هستند، کاملاً مناسب است.

ادغام Atlas با وردپرس Headless یک راه حل قدرتمند است که نه تنها کسب و کارها را به فناوری درجه یک مجهز می کند، بلکه عملکرد عالی را نیز ارائه می دهد.

مشکلات بالقوه وردپرس بدون سر

با این حال، قبل از شروع، شایان ذکر است که قرار دادن وردپرس در حالت جدا شده یا بدون سر ، دارای اشکالاتی است. اگر وب‌سایت کوچکی دارید که محتوای ساده ارائه می‌کند، احتمالاً می‌خواهید این مشکلات احتمالی را قبل از شروع بررسی کنید:

  • یک رویکرد واقعا بدون سر به این معنی است که گزینه پیش نمایش زنده خود را از دست خواهید داد. شما نمی توانید به راحتی آنچه را که کاربر اصلی می بیند آزمایش کنید.
  • اگر قبلاً به یک برنامه نویس front-end نیاز نداشتید، اکنون نیاز دارید. برای استفاده بیشتر از یک سیستم بدون هد، به چند کتابخانه پیشرفته تر نیاز دارید. 
  • ممکن است در نهایت دو سیستم برای نگهداری داشته باشید، به خصوص از نظر به روز رسانی و امنیت.
  • یک سیستم هدلس به اعتبار متفاوتی از کاربران نسبت به یک CMS جفت شده نیاز دارد. این می تواند یک کار خسته کننده باشد، اگرچه منجر به یک محیط امن تر می شود. 

هنگامی که نیازهای سایت خود و آنچه می خواهید به دست آورید را در نظر بگیرید، می توانید تصمیم بگیرید که آیا یک CMS بدون هد برای شما مناسب است یا خیر. 


چگونه وردپرس را بدون سر کنیم

اگر تصمیم دارید و می‌خواهید وردپرس بدون سر را راه اندازی کنید ( که به معنای جدا کردن بک‌اند وردپرس از سیستم جلویی آن است )، دو راه برای انجام این کار در اختیار دارید.

می‌توانید خودتان آن را کدنویسی کنید، یا از یک افزونه استفاده کنید. که البته مسیر دومی آسان‌تر است. با این وجود، کدنویسی کنترل بیشتری بر کل فرآیند ارائه می دهد.

استفاده از افزونه ها

اگر علاقه مند به استفاده از یک پلاگین هستید، می توانید WP Headless را در نظر بگیرید، زیرا محبوب ترین افزونه مورد استفاده است. 

این پلاگین امکان دسترسی سرور را به قسمت جلویی سیستم فراهم می‌کند. می توان از این پلاگین به عنوان یک ابزار سازمانی برای هر محتوایی که قبلاً نوشته شده است استفاده کرد. از API می توان برای اتصال به سایتی دیگر استفاده کرد.

افزونه دیگری که می توان از آن استفاده کرد WP Headless CMS Framework است. این افزونه مستندات دقیق تری را ارائه می دهد. چندین گزینه قابل تنظیم را ارائه می دهد و به شما امکان می دهد آنچه را که نیاز دارید یا نیاز ندارید فعال یا غیرفعال کنید.  هنگام راه‌اندازی و اجرای REST API، با این افزونه انعطاف‌پذیری بیشتری خواهید داشت.

یادداشت های پایانی

نیاز به ارائه تجربیات دیجیتال همه‌کاناله با کارایی بالا، مقیاس‌پذیر و ایمن در بالاترین حد خود قرار دارد. وردپرس بدون سر ثابت کرده است که وب‌سایت‌های سریع‌تر، انعطاف‌پذیر و پویا را برای کسب‌وکارهایی می‌سازد که واقعاً برای آینده آماده هستند!

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده وردپرس دارید؟اکنون بیاموزید.