چگونه یک مهندس NLP شویم؟

آیا شما علاقه‌مند به تبدیل شدن به یک مهندس NLP هستید؟ اگر اینطور است، قبل از ورود به این حرفه، مولفه‌های زیادی وجود دارد. اولین قدم این است که تصمیم بگیرید که آیا می‌خواهید به صورت آزاد کار کنید یا به عنوان بخشی از یک شرکت. اگر کار آزاد را ترجیح می‌دهید، باید مشتریان خود را ایمن کنید و برنامه خود را مدیریت کنید.

از سوی دیگر، اگر کار در یک شرکت جذاب‌تر باشد، به مزایای عضویت در یک سازمان مانند بیمه درمانی و روزهای مرخصی با حقوق دسترسی خواهید داشت. نکته دیگری که باید هنگام تصمیم‌گیری در مورد مناسب بودن این حرفه برای خود در نظر داشته باشید این است که آیا تجربه قبلی با زبان‌های برنامه نویسی مانند جاوا یا پایتون دارید یا خیر.

این نوع زبان‌ها معمولاً توسط شرکت‌ها هنگام ایجاد سیستم‌های NLP خود استفاده می‌شوند، بنابراین اگر به چیز دیگری نیاز است، ممکن است ارزش ادامه دادن بیشتر در این مسیر را نداشته باشد.

مهندس NLP چیست؟

مهندسین پردازش زبان طبیعی زمینه توانایی فناوری مورد علاقه شما برای پردازش و تجزیه و تحلیل داده‌های زبان طبیعی هستند. آنها از علوم کامپیوتر، علوم اطلاعات، هوش مصنوعی و مهارت‌های زبان‌شناسی برای ایجاد برنامه‌هایی استفاده می‌کنند که می‌توانند زبان‌های انسانی را بفهمند.

با مهندسان NLP، ما می‌توانیم بسیاری از کارهایی که روزانه با تلفن‌های خود انجام داده می‌شود، انجام دهیم! بنابراین اگر عاشق کار با فناوری هستید که دائماً با پیشرفت‌های جدید در حال تکامل است و می‌خواهید در ساختن آینده آن مشارکت داشته باشید، مهندس NLP شوید!

نقش شغلی مهندس NLP

مهندسان NLP افرادی هستند که دنیا را به مکانی بهتر تبدیل می‌کنند و شما می‌توانید یکی از آنها باشید. اگر دوست دارید از مهارت‌های خود برای حل مشکلات جدید و تأثیرگذاری بر جهان استفاده کنید، مهندسی NLP یک شغل ایده‌آل برای شما است.

شما دستگاه‌ها و سیستم‌هایی ایجاد خواهید کرد که می‌توانند زبان انسان را به عنوان یک مهندس NLP درک کنند. شما زبان را به ساختارهای کوتاه‌تر و اساسی‌تر تقسیم می‌کنید، برای درک رابطه بین فرم‌ها کار می‌کنید و چگونگی کار کردن قطعات ساختاری با هم برای ایجاد معنا را تحلیل می‌کنید. شما از این ابزارهای زبانی برای مهندسی کامپیوترهایی استفاده خواهید کرد که وظایف عملی مربوط به زبان انسان را انجام می‌دهند مانند الکسای آمازون یا سیری اپل!

مهندسان NLP دارای موارد زیر هستند:

• آنها برای ریاضیات، به ویژه جبر و آمار استعداد قوی دارند.

• آنها در مدل سازی داده‌ها و ساختارهای مهندسی مهارت دارند.

• آنها در مواجهه با چالش‌ها شکوفا می‌شوند.

• آنها با آخرین فناوری‌ها همگام هستند.

• آنها از بودن در یک تیم مشترک لذت می‌برند.

• آنها ارتباط برقرار می‌کنند.

• آنها اشتیاق دارند که هر روز چیز جدیدی بسازند.

نقش‌ها و مسئولیت‌های مهندس NLP

مهندسان NLP مسئول توسعه و طراحی سیستم‌های درک زبان و استفاده موثر از تکنیک‌های نمایش متن هستند. این شامل برخورد با الگوهای گفتار، تشخیص گفتار هوش مصنوعی، درک زبان‌های طبیعی و تولید زبان طبیعی است. علاوه بر این، آنها بر روی اسکریپت‌ها برای تجزیه و تحلیل و پردازش داده‌های متنی در حالیکه دقت درک زبان را اندازه‌گیری می‌کنند، کار می‌کنند.

مسئولیت‌های یک مهندس NLP:

• طراحی و توسعه سیستم‌های NLP با توجه به الزامات

• استفاده از نمایش‌های متنی مؤثر برای تبدیل زبان طبیعی به ویژگی‌های ارزشمند

• توسعه سیستم‌های NLP با توجه به الزامات

• آموزش مدل توسعه یافته و اجرای آزمایش‌های ارزیابی

• یافتن و پیاده‌سازی الگوریتم‌ها و ابزارهای مناسب برای وظایف NLP

• انجام تجزیه و تحلیل آماری نتایج و مدل‌های پالایش

• بروز بودن مداوم در زمینه یادگیری ماشینی

• حفظ کتابخانه‌ها و چارچوب‌های NLP

مهارت های مهندس NLP

به عنوان یک مهندس NLP، شما مسئول ایجاد نرم‌افزاری خواهید بود که می‌تواند زبان طبیعی را بفهمد و به آن پاسخ دهد. شما با تکنیک‌های نمایش متن، الگوریتم‌های استخراج معنایی، ساختار داده‌ها و مدل‌سازی برای طراحی نرم‌افزاری کار خواهید کرد که می‌تواند به طور موثر متن را تجزیه و پردازش کند.

این شغل نیازمند درک قوی از روش‌های آماری و چارچوب‌های یادگیری ماشین برای طراحی مدل‌های موثری است که می‌توانید در تولید به کار ببرید. علاوه‌براین مهارت‌ها، به مهارت‌های برنامه‌نویسی مانند پایتون و جاوا یا R نیز نیاز خواهید داشت.

مهندسان NLP باید بتوانند کد قوی بنویسند که قابل آزمایش و نگهداری باشد. آنها همچنین باید با چارچوب‌های داده‌های بزرگ مانند Spark یا Hadoop تجربه داشته باشند. نوشتن کد به چندین زبان هنگام کار بر روی مجموعه داده‌های بزرگ مفید خواهد بود.

چشم انداز شغل مهندس NLP

هوش مصنوعی جهان را فرا گرفته است. در واقع، طبق گفته LinkedIn، در حال حاضر بیش از 500 فرصت شغلی برای مهندسان پردازش زبان طبیعی و بیش از 3000 فرصت شغلی برای موقعیت‌های هوش مصنوعی وجود دارد.

در حالیکه این عدد روزانه تغییر خواهد کرد، می‌توان گفت که چشم‌انداز موقعیت‌های مهندس NLP خوش بین است. تخمین زده می‌شود که تعداد دانشمندان تحقیقات کامپیوتری و اطلاعاتی بین سال‌های 2020 تا 2030 به میزان 22 درصد افزایش یابد که بسیار سریعتر از سایر مشاغل است.