چگونه بدون مدرک دانشگاهی درآمد 6 رقمی کسب کنیم؟

کالج برای همه نیست اما باور سنتی در جامعه ما این است که گرفتن مدرک راهی مطمئن برای ثروتمند شدن است. در واقع، به بسیاری آموزش داده شده است که این تنها راه موفقیت در زندگی است.

در واقع، مبلغ جمعی بدهی وام دانشجویی در ایالات متحده 1.6 تریلیون دلار است. برای در نظر گرفتن این موضوع، این حدود 3/4 از کل ارز در گردش در ایالات متحده امروز (بیش از 2 تریلیون دلار) است. به نظر می رسد برعکس ثروت.

این بدان معنا نیست که دانشگاه برای برخی افراد مناسب نیست. برای اینکه یک دکتر شوید، به معنای واقعی کلمه باید دوره کارشناسی و دانشکده پزشکی را بگذرانید. همین امر در مورد وکلا، اخترفیزیکدانان و بسیاری از انواع مهندسان صدق می کند. اما اگر آن مشاغل برای شما مناسب نباشند، چه؟

فقط به این دلیل که نمی خواهید جراح مغز باشید به این معنی نیست که باید به شغلی کم درآمد یا تحقیرآمیز بسنده کنید. هنوز راه های زیادی برای ساختن 6 فیگور بدون رفتن به دانشگاه وجود دارد. تنها چیزی که نیاز دارید نگرش درست و تعهد برای تحقق آن است.

هزینه کسب 6 رقمی

بیایید واقع بین باشیم – هیچ دنیایی وجود ندارد که در آن دریافت حقوق 6 رقمی آسان باشد (مگر اینکه والدین ثروتمندی داشته باشید یا در لاتاری برنده شوید). اما در این صورت واقعاً پولی به دست نمی آورید، درست است؟

واقعیت این است که مهم نیست چگونه این کار را انجام دهید، کسب 6 رقم برای شما هزینه ای دارد، چه پول، چه زمان، چه کار سخت یا ترکیبی. هر برنامه یا روشی که خلاف این را به شما بگوید کلاهبرداری است.

با هر مسیری به سوی ثروت، باید تصمیم بگیرید که آیا حاضرید بهای آن چیزی را که می خواهید بپردازید یا خیر؟ بیایید چند مثال کلی از نحوه کسب این نوع پول را بشکافیم.

گرفتن مدرک دانشگاهی

حتی اگر نمی خواهید یک دکتر، وکیل یا مهندس مکانیک باشید، ممکن است به دانشگاه بروید تا راه خود را برای رسیدن به موقعیت بالاتر در یک شرکت کوتاه کنید. برای برخی افراد، آن تکه کاغذ نشان می‌دهد که شما در مدیریت بهتری هستید (اگرچه هرکسی که در یک دفتر کار می ‌کند می ‌تواند به شما بگوید که تضمینی نیست).

اما در حالی که برخی از افراد با مدرک 4 ساله می توانند حقوق اولیه بهتری در همان موقعیت دریافت کنند، هنوز هم هزینه ای برای رفتن به این مسیر وجود دارد. مگر اینکه بورسیه های تحصیلی واقعا خوبی دریافت کنید، همچنان با بدهی وام دانشجویی باقی خواهید ماند. در بسیاری از موارد، شما هنوز باید برای اثبات خود به شرکت سال ها قبل از رسیدن به نمره 6 رقمی، سخت کار کنید.

فراتر از آن، گرفتن مدرک دانشگاهی برای شما هزینه دارد. برای تبدیل شدن به یک متخصص بیهوشی (شغلی با حقوق متوسط ​​308 هزار دلار)، باید 4 سال تحصیل در مقطع کارشناسی، 4 سال تحصیل در رشته پزشکی و 4 سال اقامت را بگذرانید. این نه تنها ده ها هزار دلار بدهی وام دانشجویی را برای شما به ارمغان می آورد، بلکه 12 سال از زندگی شما را در مدرسه سپری کرده اید که هرگز پس نخواهید گرفت.

سرمایه گذاری در تلاش های کارآفرینی

به جای صرف این همه زمان در مدرسه، چرا در چیزی سرمایه گذاری نکنید یا کسب و کار خود را راه اندازی نکنید؟ برخی از ثروتمندترین افراد جهان پس از انصراف از دانشگاه از این راه درآمد کسب کردند. اگر تا به حال آرزو کرده اید که رئیس خود باشید، ممکن است این مسیر خوبی برای شما به نظر برسد.

اگر بتوانید از قبل پول کافی جمع آوری کنید، می توانید در بازار سهام سرمایه گذاری کنید، ارز خارجی معامله کنید یا کالاها را بخرید. هزینه آشکار برای کسب درآمد از این راه، سرمایه گذاری اولیه است. از آنجایی که نمی توانید فقط برای آن وام بگیرید، در وهله اول باید راهی برای دریافت پول پیدا کنید.

اما فراتر از آن، معامله سهام چیزی نیست که فقط یک روز آن را انتخاب کنید. در حالی که ممکن است نیازی به آموزش رسمی نداشته باشید، باید نحوه عملکرد بازار را مطالعه کنید و تکنیک هایی را از کسانی که در گذشته موفق بوده اند یاد بگیرید. همچنین ممکن است در فرآیند یادگیری پول زیادی از دست بدهید، در حالی که سعی می کنید این کار را به عنوان یک حرفه تبدیل کنید.

از طرف دیگر می توانید برای راه اندازی کسب و کار خود از بانک وام بگیرید. با فرض اینکه اعتبار خوبی دارید و مورد تایید قرار گرفته اید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که وام را به مرور زمان بازپرداخت کنید.

اما در حالیکه می‌توانید با مشارکت‌های مناسب و یک ایده قوی پول زیادی به دست آورید، ممکن است سال‌ های زیادی طول بکشد تا سود حاصل شود. در طول این مدت، استقلال شما احتمالاً هزینه امنیت شما را خواهد داشت. اگر رئیس خود هستید، مسئولیت بیمه درمانی و سایر مزایایی که می توانید در هنگام کار برای یک شرکت معتبرتر دریافت کنید، بر عهده شماست. در حالی که گاهی اوقات برای ادامه عملیات باید ساعت های بیشتری کار کنید، اگر ایده کسب و کار شما به نتیجه نرسد، همچنان در معرض خطر از دست دادن پول زیادی هستید.

کار سخت قدیمی از مد افتاده است

برای بسیاری از افراد، به دست آوردن یک موقعیت ابتدایی در یک شرکت و کار کردن با دستمزد بهتر، یک مسیر شغلی مشروع است. در حالی که ممکن است برای شروع نیازی به مدرک دانشگاهی نداشته باشید، احتمالاً باید چند سال تلاش کنید تا 6 رقم از این راه به دست آورید. بسته به صنعت و اندازه شرکت، ممکن است به یک تعهد مادام العمر تبدیل شود. همچنین ممکن است برای موفقیت در این مسیر نیاز به پرداخت هزینه ای برای نوعی آموزش برای تکمیل رزومه یا توسعه مهارت های خود داشته باشید.

کار سخت همیشه کمرشکن یا حتی از نظر فیزیکی مایه زیان نیست. در اصل، سخت کار کردن به معنای تعهد به انجام بهترین کاری است که هر روز می توانید. این بدان معناست که در هر کاری که انجام می‌ دهید، به خودتان فشار بیاورید تا فراتر بروید. انجام هر کاری ارزشمند احتمالاً به کار سخت نیاز دارد.

12 مسیر شغلی 6 رقمی بالقوه

علیرغم آنچه ممکن است فکر کنید، مسیرهای شغلی زیادی با پتانسیل درآمد ۶ رقمی وجود دارد. در حالیکه به هیچ وجه این لیست کامل نیست، اینها مشاغل واقعی هستند که می توانید بدون مدرک دانشگاهی انجام دهید و همچنان 6 رقم (یا بیشتر) داشته باشید. از این لیست استفاده کنید تا ایده های خود را به جریان بیندازید و شروع به طراحی مسیر خود به سمت شغلی بهتر کنید.

  • کنترل کننده ی ترافیک هوایی

کنترلرهای ترافیک هوایی به هواپیماهای تجاری و خصوصی کمک می کنند تا به داخل و خارج فرودگاه ها حرکت کنند. با استفاده از رادار، رایانه و سایر فناوری ‌ها، کنترل‌کننده ‌های ترافیک هوایی از برخورد هواپیماها با یکدیگر جلوگیری می‌ کنند و به آن‌ ها کمک می ‌کنند ایمن فرود بیایند. جای تعجب نیست که آنها به طور متوسط سالانه 124000 دلار درآمد دارند. افراد با درآمد بالا ممکن است در نهایت 175000 دلار در سال درآمد داشته باشند.

به‌جای مدرک دانشگاهی، کنترل‌کننده ‌های ترافیک هوایی معمولاً باید تجربه ‌ای در حین کار داشته باشند و آزمون پیش از استخدام ترافیک هوایی FAA را بگذرانند.

گفته می شود، ممکن است مجبور شوید چندین بار به فرودگاه های مختلف نقل مکان کنید یا بسته به نیاز کارکنان، ساعات عجیبی را در این موقعیت کار کنید.

  • خلبان تجاری

تا زمانی که از ارتفاع نترسید، خلبان تجاری بودن می تواند شغلی بسیار پردرآمد و هیجان انگیز را به شما ارائه دهد. فراتر از آن، برخی از خلبانان مجبورند یک برنامه بسیار نامنظم کار کنند و ممکن است مجبور باشند برای مدت طولانی از خانواده خود دور باشند.

در حالیکه برای خلبانی نیازی به مدرک ندارید، باید گواهینامه خلبانی را به طور خاص برای هواپیماهای تجاری دریافت کنید. برای تبدیل شدن به یک پردرآمد، همچنین باید ساعات پرواز زیادی را برای توسعه و اثبات مهارت های خود به شرکت هواپیمایی اختصاص دهید. اگر صاحب هواپیمای خود نیستید، باید کار کنید تا به موقع در هواپیماهای دیگران پرواز کنید و گاهی اوقات انتظار طولانی است.

  • کاپیتان دریا

اگر تا به حال آرزو کرده اید که یک دزد دریایی بدون غارت، اسکوربوت و سایر فعالیت های غیرقانونی باشید، ممکن است کاپیتان قایق بودن شغل خوبی برای شما باشد. در حالیکه انواع مختلفی از قایق ها وجود دارد که می توانید روی آنها کار کنید، کاپیتان های یدک کش و قایق های تجاری به احتمال زیاد حقوق 6 رقمی دریافت می کنند.

کاپیتان قایق یدک کش

به عنوان کاپیتان قایق یدک کش، شما مسئول کشیدن یا هل دادن قایق های دیگر به سمت بندر خواهید بود. این معمولاً زمانی اتفاق می ‌افتد که یک کشتی غرق می ‌شود یا کار نمی‌ کند. متوسط حقوق کاپیتان قایق یدک کش 101000 دلار است. افراد با درآمد بالا می توانند تا 153000 دلار در سال درآمد داشته باشند.

کاپیتان قایق تجاری

کاپیتان های قایق های تجاری، کشتی های اقیانوس پیما را سوار می کنند که معمولاً محموله یا نفت را حمل می کنند. آنها همچنین ممکن است کشتی های تفریحی پر از مسافر را برانند. این یک ردیف کاملاً متفاوت از قایق است که برای به دست آوردن موقعیت کاپیتان به سال ها تجربه کار در دریا و مجوز ویژه نیاز دارد.

همچنین می تواند خطرناک باشد. ممکن است ماه ‌های زیادی در دریا باشید و بسته به جایی که قایقرانی می ‌کنید، ممکن است با دزدان دریایی واقعی روبرو شوید. گفته می شود، کاپیتان های قایق های تجاری پردرآمد می توانند تا 186000 دلار در سال درآمد داشته باشند.

  • مدیر ساخت و ساز

اگر دوست دارید با دستان خود کار کنید و چیزهایی را با ابزار بسازید، ممکن است برای یک حرفه در ساخت و ساز مناسب باشید. با این اوصاف، احتمالاً به عنوان یک کارگر عمومی درآمد زیادی کسب نخواهید کرد. پول واقعی در مدیریت ساخت و ساز و پروژه های تجاری است.

برای تبدیل شدن به یک مدیر ساخت و ساز بدون مدرک دانشگاهی، احتمالاً باید بعنوان یک فرد غیرمجاز شروع کنید و به سمت مدیر بروید. هنگامی که تجربه کافی داشته باشید، می توانید کسب و کار ساخت و ساز خود را نیز بعنوان یک پیمانکار مستقل راه اندازی کنید. در این مورد، ممکن است لازم باشد برای انجام بازاریابی خود و تضمین قراردادهای ساختمانی خود تلاش کنید.

اما اگر عاشق تجارت ساخت و ساز و مایل به انجام کار هستید، واقعاً می تواند نتیجه دهد. در حالیکه متوسط ​​حقوق یک مدیر ساخت و ساز 79000 دلار در سال است، افراد برتر می توانند تا 159000 دلار درآمد داشته باشند.

  • مکانیک آسانسور

کار یک مکانیک آسانسور دقیقاً همان چیزی است که شما انتظار دارید – تعمیر آسانسور. برای انجام این کار نیازی به مدرک تخصصی ندارید. مکانیک آسانسور قبل از اینکه مجوز و گواهینامه بگیرد باید سال‌ های زیادی را بعنوان یک کارآموز بگذراند (از یک متخصص معتبر یاد می ‌گیرد).

از آنجایی که آنها برای انجام درست کار به دانش الکتریکی و مکانیکی نیاز دارند، این کارگران دارای متوسط حقوق 79000 دلار در سال هستند. بسته به موقعیت مکانی و سطح تجربه، می توانید تا 120000 دلار در این موقعیت به خانه بیاورید.

با این حال، به خاطر داشته باشید که خرابی آسانسور می تواند یک اورژانس ناگهانی ایجاد کند. به همین دلیل، بسیاری از مکانیک های آسانسور همیشه “در حال تماس” هستند و ممکن است در هر زمانی برای انجام یک کار نیاز داشته باشند.

  • اپراتور نیروگاه

به عنوان یک اپراتور نیروگاه، شما ماشین هایی را مدیریت و کنترل خواهید کرد که به تولید و رساندن برق به مناطق اطراف کمک می کنند. در حالیکه برای انجام این کار فقط به دیپلم دبیرستان یا GED نیاز دارید، بسیاری از نیروگاه ها از شما می خواهند که یک امتحان پیش از استخدام را تکمیل تا استعداد خود را در ریاضیات و علوم آزمایش کنند. اگر می خواهید در یک نیروگاه هسته ای کار کنید، باید از کمیسیون تنظیم مقررات هسته ای ایالات متحده مجوز بگیرید.

اپراتورهای نیروگاه مسئولیت های بسیار زیادی دارند. برای اینکه کار را خوب انجام دهید (و فاجعه ای ایجاد نکنید)، باید در پیروی دقیق دستورالعمل ها و حل مشکلات تحت فشار خوب عمل کنید. در حالیکه کارایی و ایمنی اولویت اول شماست، احتمالاً در صورت بروز موقعیت ‌های غیرعادی یا بالقوه خطرناک، آماده مدیریت خواهید بود.

به دلیل پیچیدگی و فشار این شغل، متوسط حقوق یک اپراتور نیروگاه 71000 دلار است. اگر به راه خود ادامه دهید، می توانید سالانه 108000 دلار درآمد کسب کنید.

  • مهندس نرم افزار

به عنوان یک مهندس نرم افزار، می توانید طیف گسترده ای از برنامه های کامپیوتری یا برنامه های کاربردی را برای مشتریان مستقل یا یک شرکت فناوری بزرگ بسازید. این به برنامه های تجاری نیز محدود نمی شود. در اپ استور به تنوع عظیمی از بازی ها، رسانه های اجتماعی، بهره وری و برنامه های آموزشی که مردم هر روز استفاده می کنند نگاه کنید. همه آنها توسط مهندسان نرم افزار توسعه یافته اند.

در حالیکه برای تبدیل شدن به یک مهندس نرم افزار لزوماً نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید، بسیاری از افرادی که این مسیر شغلی را انتخاب می کنند برای دریافت مدرک در علوم کامپیوتر به مدرسه می روند. حداقل، شما باید چند زبان برنامه نویسی را یاد بگیرید و مهارت های حل مسئله خوبی داشته باشید. بسیاری از مهندسان نرم‌افزار دانش کاری زبان ‌هایی مانند جاوا، پایتون، سی پلاس پلاس و اسکالا دارند.

برای یادگیری این مهارت ها و اثبات توانایی های خود بدون مدرک 4 ساله، احتمالاً باید برای یک بوت کمپ (یا آموزش مشابه) برنامه نویسی ثبت نام کنید. بوت کمپ کد نویسی، یک برنامه کوتاه است که به شما نحوه کدنویسی را آموزش می دهد و دانش شما را برای دریافت گواهی در پایان آزمایش می کند.

در حالیکه یک بوت کمپ مطمئناً هزینه کمتری از مدرک دانشگاهی خواهد داشت، هنوز هم چند هزار دلار و حدود 9 ماه از عمر شما برای تکمیل آن هزینه خواهد داشت. حتی پس از آن، برای شروع ساختن 6 رقمی، احتمالاً زمان زیادی طول می کشد تا مهارت های خود را بهبود بخشید و در میان مهندسان شرکت خود برجسته شوید. همچنین هیچ تضمینی وجود ندارد که یک بوت کمپ شما را برای کار یا برای پیشرفت در شرکت آماده کند.

متوسط ​​حقوق یک مهندس نرم افزار 88000 دلار در سال است. اما کسانی که واقعاً خوب عمل می کنند، حدود 130000 دلار درآمد دارند. به خاطر داشته باشید که افراد برونگرا یا افرادی که برای تعامل اجتماعی در محل کار ارزش قائل هستند ممکن است از این نوع شغل لذت نبرند. بسیاری از مهندسان نرم ‌افزار بطور مستقل کار می ‌کنند و بیشتر روز کاری را در کد زیر میز خود می ‌گذرانند.

  • مهندس سیستم

بعنوان یک مهندس سیستم، وظیفه اصلی شما طراحی، ساخت، تعمیر و نگهداری سیستم ها و شبکه های کامپیوتری در طول عمر آنهاست. شما ممکن است برای یک شرکت با زیرساخت فنی بزرگ یا در بخش فناوری اطلاعات که مشکلات فنی را برای تیم های دیگر حل می کند، کار کنید. در بسیاری از موارد، هنگامی که شبکه از کار می‌ افتد یا زمانی که چیزی به درستی کار نمی ‌کند، از افراد موجود در شبکه پشتیبانی می‌ کنید.

برای اینکه به عنوان یک مهندس سیستم 6 رقمی بسازید، واقعاً باید بدانید که چه کاری انجام می دهید. برای اینکه بهترین نتیجه را با دستمزد بالا بدست آورید، باید علم کامپیوتر را درک کنید، مهارت های حل مسئله و ارتباط خوبی را توسعه دهید و تجربه ای در زمینه سخت افزار کامپیوتر به دست آورید.

متوسط حقوق یک مهندس سیستم حدود 75000 دلار در سال است. برای پیوستن به پردرآمدترین افراد با حقوق 109000 دلار، احتمالاً باید حداقل 4 سال در این زمینه کار کنید.

  • دلال املاک و مستغلات

اگر از دیدن خانه ها و صحبت با مردم لذت می برید، ممکن است برای شغلی در زمینه املاک و مستغلات مناسب باشید. کمک به مردم برای خرید و فروش خانه آسان نیست، اما اگر سخت کار کرده و شهرت خوبی کسب کنید، می توانید بعنوان یک مشاور املاک پول خوبی بدست آورید. با این حال، اگر می خواهید 6 رقم داشته باشید، تبدیل شدن به یک دلال املاک بهترین راه برای انجام آن است.

در حالیکه کارگزاران املاک معمولاً برای یک شرکت مستقر کار می کنند، کارگزاری املاک به شما امکان می دهد نمایندگانی را استخدام کنید و شرکت خود را راه اندازی کنید. متوسط حقوق 59000 دلار است، اما افراد برتر می توانند سالانه 104000 دلار درآمد داشته باشند.

برای تحقق این امر، باید یک دوره صدور مجوز، یک دوره فروش املاک و مستغلات را بگذرانید و گواهینامه های مناسب را برای دلال شدن در ایالت مورد نظر خود دریافت کنید. همچنین قبل از اینکه کارگزار شوید، باید چند سال تجربه به عنوان یک مشاور املاک کسب کنید.

علاوه بر این، دلالان املاک و مستغلات باید انگیزه کارآفرینی قوی و مهارت های فروش خوبی داشته باشند. از آنجایی که شما یک کار مستقل را اداره خواهید کرد، اغلب نیاز دارید که تبلیغات خود را انجام دهید و به عنوان یک تاجر قابل اعتماد شهرت خوبی در منطقه خود ایجاد کنید.

  • بازیکن NBA

صبر کنید، این یکی را تعطیل نکنید. درست است که بسیاری از بازیکنان قبل از پیوستن به NBA، چهار سال کالج را پشت سر می گذارند، از نظر فنی این قانون نیست. تا زمانی که به مدت یک سال از دبیرستان خارج شده اید، می توانید این رویاهای حلقه ای را به واقعیت تبدیل کنید و به درفت NBA بروید.

در واقع لبرون جیمز زمانی که تنها 18 سال داشت به NBA پیوست. وقتی از لبرون پرسیده شد که چه چیزی او را در بسکتبال خوب کرده است، لبرون موفقیت خود را مدیون انعطاف پذیری و کار گروهی می داند.

اما اگر می‌خواهید در جایی نزدیک به آن خوب باشید، باید در زمین بیرون بیایید و زیاد تمرین کنید. برای درس ها هزینه کرده، یک مربی پیدا کنید و خودتان را وقف بهتر شدن در هر جنبه ای از ورزش کنید.

سپس، شما باید در لیگ های محلی بازی کنید، جایی که می توانید استعداد خود را مورد توجه قرار دهید. اگر در نهایت بهتر از لبرون باشید، می توانید سالانه بیش از 4 میلیون دلار درآمد داشته باشید. بنابراین ممکن است ارزش یک ضربه را داشته باشد.

گفته می شود، یک حرفه NBA برای همیشه دوام نخواهد داشت. اکثر بازیکنان در اواسط 30 سالگی بازنشسته می شوند. پس از تبدیل شدن به یک بازیکن، مطمئن شوید که پول خود را به خوبی مدیریت می کنید تا سرمایه زیادی برای ماندگاری در آینده داشته باشید. همچنین ممکن است بخواهید پس از این واقعیت، یک شغل خروجی بعنوان یک پخش کننده، مفسر یا نوعی کارآفرین ایجاد کنید.

  • Baron نفت

اگر در مورد آن فکر کنید، از نظر فنی برای انجام این کار نیازی به مدرک ندارید. تنها چیزی که نیاز دارید چند میلیون دلار برای تجهیزات، کارگران و یک قطعه زمین است که می ‌توانید برای نفت حفاری کنید تا چیزی باقی نماند. بر اساس برخی ارقام کاملاً غیر قابل اعتماد، متوسط حقوق یک بارون نفتی حدود 15 میلیارد دلار در سال است.

  • فروش نرم افزار

بیایید بگوییم که شما فناوری را دوست دارید، اما نمی دانید چگونه کدنویسی کنید. شاید دوست داشته باشید با مردم صحبت کنید، اما خدمات مشتری مانند یک کابوس به نظر می رسد.

اگر از توسعه روابط و انجام کار عمیق برای درک نیازهای افراد تجاری لذت می برید، ممکن است برای یک حرفه تمام وقت در فروش نرم افزار مناسب باشید.

SaaS (نرم افزار به عنوان یک سرویس) یک صنعت در حال رشد با پتانسیل درآمد بالا برای کارکنان، مسئولیت های متنوع و فرصت های زیادی برای پیشرفت است. در این زمینه، فرصت هایی برای کار در شرکت هایی  مانند Adobe، Microsoft، Salesforce، Atlassian، ZoomInfo، Slack، Mailchimp، Hubspot وجود دارد.

در حالیکه برای موفقیت در این صنعت داشتن مدرک دانشگاهی و برنامه نویس یا متخصص در فناوری بودن نیاز نیست. حتی ممکن است تعجب کنید که چگونه مهارت های همدلی و داستان سرایی به نمایندگان فروش کمک می کند تا عملکرد بهتری نسبت به آنهایی که دانش فنی ناب دارند داشته باشند. فروش نرم افزار در مورد کمک به کسب و کارهای دیگر و بهره مندی از راه حل منحصر به فرد شماست. حتی به عنوان یک نماینده فروش سطح پایه، احتمالاً شغل شما از همان ابتدا سریع و جالب خواهد بود.

در بسیاری از موارد، می توانید بعنوان یک نماینده توسعه فروش (SDR) وارد صنعت فروش فناوری شوید و از آنجا به سمت بالا بروید. در این نقش، مسئولیت اصلی شما ایجاد معاملات جدید برای پر کردن خط لوله فروش شما است. این بدان معناست که شما در حال تحقیق در مورد سرنخ ‌های بالقوه هستید، آنها را بعنوان محصول واجد شرایط می ‌سازید و برای بستن معامله به یک مدیر اجرایی حساب (AE) ارسال می ‌کنید.

بعنوان یک SDR در فروش نرم افزار، می توانید بین 36000 تا 100000 دلار در سال درآمد کسب کنید. از آنجا، ترفیع طبیعی برای اکثر تکرارها تبدیل شدن به یک AE است.

به عنوان یک AE، وظیفه شما بستن معاملاتی است که توسط تیم SDR وارد شده است. این بدان معنی است که اغلب با مشتری احتمالی (مشتری بالقوه) رابطه نزدیک تری برقرار خواهید کرد و احتمالاً روزهای تماس سرد شما به پایان رسیده است. البته، معمولاً افزایش حقوق نیز دریافت خواهید کرد.

AE ها معمولاً با در نظر گرفتن کمیسیون ها بین 47000 تا 125000 دلار در سال درآمد دارند. بسیاری از نمایندگان فروش با عملکرد بالا به مدیران فروش، مهندسان فروش یا حتی مدیران سطح C تبدیل می شوند. بسته به جایی که می روید، می توانید در این مسیر شغلی سالانه بیش از 300000 دلار درآمد داشته باشید.

افکار نهایی

در این مرحله، ما گزینه های زیادی را برای مشاغل 6 رقمی که نیازی به مدرک ندارند پوشش داده ایم. برخی از آنها ممکن است برای شما مناسب به نظر برسند.

اما نکته اینجاست: اگر به نظر شما ارزشش را دارد، آن را دنبال کنید. هزینه کاری را که می خواهید انجام دهید در نظر بگیرید. برای داشتن کیفیت زندگی خوب، شغلی جالب و حقوقی که بتواند سال ها از شما و خانواده تان حمایت کند، حاضرید چه چیزی را قربانی کنید؟

ما بر این باوریم که فروش نرم‌افزار شغلی پردرآمد را ارائه می‌ دهد که از نظر ذهنی خسته کننده، جسمی طاقت‌ فرسا یا خطرناک نیست. همچنین نیازی به تمیز کردن لجن از عرشه کشتی ندارد و برای موفقیت لازم نیست یک نابغه یا یک تکنسین معتبر باشید. در واقع، بسیاری از افراد با پیشینه های مختلف تمایل دارند که در این زمینه کار به خوبی انجام دهند.

اگر انگیزه و مهارت های مناسبی دارید، زمان زیادی طول نمی کشد تا شروع به کسب درآمد خوب در این زمینه کنید. اما مانند بسیاری از مشاغل موجود در این لیست، برجسته شدن در میان مجموعه ای از رزومه ها بدون تجربه یا آموزش قبلی می تواند دشوار باشد. علاوه بر توسعه مهارت های شما، به داشتن جامعه ای کمک می کند تا در سفر به سمت یک موقعیت حقوقی 6 رقمی از شما حمایت کند.

زندگی گاهی راهی دارد که شما را به گوشه ای برگرداند. گاهی اوقات، حتی اگر نیاز به تغییر دارید، جایی برای سرمایه گذاری روی پیشرفت خود ندارید. در تنگنا بودن زمان و پول نقد اغلب به این معناست که نمی‌توانید ریسکی بکنید مگر اینکه مطمئن باشید که آنها نتیجه خواهند داد.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی مهندس نرم افزار دارید؟ اکنون بیاموزید.