SEO (مفهوم سئو کلاه سفید و کلاه سیاه)

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به چه معناست؟

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به روشهایی گفته می شود که با افزایش رتبه صفحه موتور جستجو برای افزایش بازدید به وب سایت ، استفاده می کنند.

SEO اغلب شامل بهبود کیفیت محتوا ، اطمینان از غنی بودن آن با کلمات کلیدی مرتبط و سازماندهی آن با استفاده از زیرعنوان ها ، نقاط گلوله و حروف برجسته و مورب است. SEO همچنین اطمینان می دهد که HTML سایت بهینه شده است به طوری که یک موتور جستجو می تواند آنچه در صفحه است را تعیین کند و آن را به عنوان یک نتیجه جستجو در جستجوهای مربوطه نمایش دهد. این استانداردها شامل استفاده از فراداده ، از جمله برچسب عنوان و توضیحات متا است. پیوند متقابل در وب سایت نیز مهم است.

موتورهای جستجو بر اساس ارتباط آنها با موضوع ، نتایج را برای یک جستجوی مشخص رتبه بندی می کنند و از نظر کیفیت و قابلیت اطمینان یک سایت ارزیابی می شود. گوگل ، محبوب ترین موتور جستجوگر جهان ، از الگوریتمی همیشه در حال پیشرفت استفاده می کند که هدف آن ارزیابی سایت ها به روشی است که یک خواننده انسانی ارزیابی می کند.

روش های زیر روش های معمول بهبود سئوی وب سایت است. این روشها SEO کلاه سفید نامیده می شوند زیرا هدف آنها بهبود رتبه جستجو با بهینه سازی تجربه کاربر در وب سایت است.

  • افزایش عمق کلمات کلیدی
  • افزایش ارتباط متقابل
  • بهبود سازماندهی محتوا در صفحه

SEO کلاه سیاه شامل تکنیک هایی مانند پرداختن به ارسال لینک به وب سایت ، پر کردن داده ها با کلمات کلیدی غیر مرتبط و استفاده از متنی است که برای خوانندگان برای دیدن موتورهای جستجو غیرقابل مشاهده است. این روش ها و بسیاری دیگر از روش های SEO کلاه سیاه ممکن است باعث افزایش بازدید شود ، اما موتورهای جستجو از استفاده از چنین اقداماتی جریمه می کنند. موتورهای جستجو ممکن است سایتهایی را که از این روشها استفاده می کنند با کاهش رتبه صفحه خود یا حذف آنها از نتایج جستجو مجازات کنند. همانطور که کارگران گوگل سئو کلاه سیاه را تجزیه و تحلیل می کنند ، این شرکت با ایجاد الگوریتم های پیچیده تر می خواهد نشان دهد آیا محتوای وب واقعی است و بازدیدهای صفحه ارگانیک را جمع آوری می کند و موتورهای جستجوگر خود را تغییر داده است تا این عمل غیراخلاقی را خنثی کند.

PageRank به چه معناست؟

PageRank الگوریتمی است که توسط موتور جستجوی گوگل برای اندازه گیری اقتدار یک صفحه وب استفاده می شود. در حالی که جزئیاتPageRank اختصاصی است ، اما معمولاً اعتقاد بر این است که تعداد و اهمیت پیوندهای ورودی به آن صفحه یک فاکتور مهم است.

PageRank مفهوم اصلی ایجاد Google بود. که اساساً بر اساس سیستم ارجاع استوار است ، جایی که مقاله ای که توسط بسیاری از مقالات ارجاع می شود معتبر / مهم تر از مقاله ای با تعداد کمی ارجاع است. با توجه به این طرز تفکر ، پیوند به یک سایت از نظر معنای اقتدار ، مشابه ارجاع است.

این مهم است که درک کنیم هیچ کس واقعاً نمی داند چه چیزی وارد PageRank می شود. بسیاری بر این باورند که ده ها اگر صدها عامل وجود ندارد ، اما ریشه ها به مفهوم اصلی پیوند برمی گردد. فقط تعداد بالای پیوندها مهم نیست، هزاران پیوند توسط سایت های غیرمجاز ممکن است ارزش یک مشت لینک از سایت های معتبر را داشته باشد.

PageRank غالباً عددی بین 0 تا 10 (0 کمترین و 10 بالاترین) در نظر گرفته می شود ، هرچند که احتمالاً نادرست است. اکثر سئوکاران معتقدند که تعداد داخلی یک عدد صحیح نیست ، بلکه به تعدادی اعشار می رسد. این باور عمدتاً از نوارابزار Google ناشی می شود ، که صفحهRank یک صفحه را به عنوان عددی بین 0 تا 10 نمایش می دهد. حتی این یک عدد تقریبی است ، زیرا Google به تازگی PageRank را به عنوان راهی برای محافظت از جزئیات الگوریتم منتشر نمی کند.

سرانجام ، و شاید مهمتر از همه ، PageRank فقط یکی از فاکتورهای بسیاری است که Google برای تصمیم گیری در مورد نمایش یک سایت در رتبه بندی جستجو برای یک جستجوی خاص استفاده می کند. این تنها عامل نیست.

رتبه موتور جستجو به چه معناست؟

رتبه موتور جستجو (رتبه جستجو) به موقعیتی است که یک صفحه وب خاص در نتایج برای یک جستجوی خاص نگه می دارد. بسته به درخواست ممکن است صفحات زیادی از نتایج وجود داشته باشد ، بنابراین رتبه جستجو به صفحه خاصی که یک صفحه وب مشخص در آن ظاهر می شود و همچنین موقعیت آن در آن صفحه اشاره دارد. وب سایت ها می خواهند صفحات آنها برای جستجوی مربوطه دارای رتبه بالایی از جستجو باشند ، ایده آل ترین موقعیت در صفحه اول نتایج.

از لحاظ تئوری ، مرتبط ترین صفحات وب در اولین صفحه نتایج به ترتیب نزولی قرار می گیرند ، و مربوط ترین به آنها در ابتدا ظاهر می شود ، و پس از آن صفحات کم اهمیت تر به دنبال آنها ظاهر می شوند. صفحات وبی که ارتباط کمتری دارند به صفحه نتایج دوم ، چهارم ، هشتم یا 80 منتقل می شوند. عوامل زیادی در رتبه بندی جستجو در یک صفحه وب نقش دارند ، از جمله تازگی مطالب ، قابل اعتماد بودن سایت ، فراداده صفحه و غیره.

با مراجعه به طور خاص به موتور جستجوی گوگل ، رتبه جستجو و PageRank دو مفهوم متمایز هستند ، اگرچه یک PageRank بالا به سایت ها کمک می کند تا به یک رتبه جستجوی بالاتر برسند.

بک لینک چیست؟

بک لینک هر پیوند ورودی به وب سایت از طریق هر وب سایت دیگری است. روشی برای ثبت یا نگهداری و ردیابی وب سایتهای خارجی که به وب سایت یک فرد یا سازمان پیوند دارند.

بک لینک یک ابر لینک است که برای پیوند دادن یک وب سایت (که پیوند را اضافه می کند) با وب سایت دیگری (لینک آن اضافه شده و لینک دهنده را دریافت می کند) استفاده می شود. به طور معمول ، هنگامی که یک وب سایت خارجی یک لینک اضافی در وب سایت خود قرار می دهد که به یک صفحه وب یا وب سایت اشاره می کند ، یک لینک برگشت ایجاد می شود. لینک پشتیبان می تواند در محتوا ، تصویر ، فیلم ، کد HTML یا در هر رسانه دیجیتال دیگری تعبیه شود. ایجاد بک لینک یک روش معمول در بهینه سازی موتور جستجو (SEO) و برای بهبود PageRank یک وب سایت است.

آینده سئو

اگرچه مواردی مانند پر کردن کلید واژه ها به وضوح در راه خروج است ، بسیاری از کارشناسان معتقدند که SEO نمرده است – اما آینده آن بیشتر به سمت ساخت ارگانیک وب سایت های معتبر و زیبا خواهد بود که هم کاربران انسانی و هم ماشین های تحلیلی Google را به خود جلب می کند.

یک نمونه از این نوع عملکردها قطعه غنی نامیده می شود. قطعه های غنی داده های کوچکی از داده ها در قالب های تصویری یا متنی یا در ترکیبی دیگر هستند که نتیجه جستجوی خاص را افزایش می دهند. برای یافتن نمونه هایی از این نوع رسانه های غنی از فرم کوتاه ، فقط باید تا آنجا نگاه کنید که متوسط ​​Google SERP شما مواردی مانند بررسی محصول ، رتبه بندی فیلم یا هتل یا هر چیز دیگری را که می تواند با نوعی عددی یا تصویری تزئین شود ، نشان دهد مدیران سایت اغلب سعی دارند این نسخه های تصویری را خلاصه و خلاصه کنند ، به طوری که در نتایج SERP نشان داده شوند ، اما در صفحات وب مربوطه نیز نشان داده می شوند.

قطعه های غنی برای خوانندگان ارزشمند هستند زیرا به ما در ارائه نشانه های بصری کمک می کنند تا ما را در وب قرار دهند. در بسیاری از موارد ، آنها کلمات را حذف می کنند – به عنوان مثال ، شما می توانید یک نماد پنج ستاره را ببینید و می دانید که چیزی درجه بندی می شود بدون اینکه کسی چند جمله در مورد میزان بالاترین امتیاز آن چیز تایپ کند. این باعث می شود این یک نمونه خوب از چگونگی گوگل برای SEO قابل توجه و سازنده باشد – سئو که به جای فریب خوانندگان بر روی صفحات ، باعث پیشرفت می شود.

سایر روشهای آینده SEO

گوگل در کنار موارد کوتاه یا دکوراسیون مانند قطعه های غنی ، نویسندگی معنادار با فرم بلند را نیز تبلیغ می کند. برخی گزارش ها نشان می دهد که چگونه نوشتن صفحات توسط گوگل حائز اهمیت است و بسیاری از متخصصان سئو سایت خود را به “بازاریاب محتوا” مجهز کرده اند و به جای صفحات پر از کلید واژه های رباتیک ، داستان های واقعی بیشتری را به اینترنت می آورند. این نوع تلاش می تواند از جمع آوری دستورالعمل ها یا نظرات برای ارسال ، گرفته تا انواع مختلف روزنامه نگاری بلند مدت باشد که خبرنگاران را به جهان می فرستد تا آنچه را که می توانند جمع کنند و به وب تحویل دهند.
کارلی فاوت رئیس بازاریابی در Money Crashers ، یک شرکت مالی شخصی است. از نظر وی ، سئو به جایی نمی رسد ، اما با در دست گرفتن گوگل ، شرکت ها مجبور می شوند استاندارد بالاتری داشته باشند.

“اکنون بازاریابان و سایر افراد دیجیتال اساساً باید SEO را به روش صحیح انجام دهند یا به هیچ وجه انجام ندهند.” فاوت می گوید ، با اشاره به تأثیرات جدید دیگر مانند استفاده از Google+ ، ورود Google به رسانه های اجتماعی و ظهور “نسل تلفن همراه” که در آن همه چیز باید متناسب با دستگاه های قابل حمل و کوچکتر باشد. از برخی جهات ، “دستورالعمل” اساسی برای سئو خیلی تغییر نکرده است.

“روش های امتحان شده و واقعی انجام سئو ، بدون در نظر گرفتن هرگونه سرکوب ، هنوز قانونی است.” فاوت می گوید “محتوای با کیفیت ، معتبر و جذاب ایجاد کنید ، در انجمن آنلاین اطراف خود بیشتر شرکت کنید و مقدار مناسبی از کلمات کلیدی و پیوندها را در پست های خود بگنجانید.”