درک بیت کوین و بلاک چین

بلاکچین بیت کوین بدون تردید امروزه در صنعت بسیار پر سر و صدا است. از طریق این وبلاگ ، من تمام تلاش خود را می کنم تا شما را با مفاهیم ارز رمزنگاری شده بیت کوین و نحوه ایجاد این فناوری انقلابی که ما آن را بلاک چین می نامیم آشنا کنم.

بیت کوین چیست؟

قبل از ادامه کار، اجازه دهید تاریخچه معامله پول را مختصر بگویم.

تاریخچه معاملات پولی

وقتی صحبت از انتقال پول یا هر چیز با ارزشی می شود، مردم برای اطمینان از بانک ها و دیگر اشخاص ثالث مورد اعتماد مانند دولت ها استفاده می کنند. 

در حال حاضر، این افراد مورد اعتماد نقش مهمی در تسهیل معاملات دیجیتالی ایفا می کنند. این مساله چیزی را ایجاد می کند که به عنوان مشکل هزینه دوگانه شناخته می شود .

انتقال بیت کوین-بیت کوین توضیح داده شده-edureka
جریان دارایی

اما اگر راهی برای از بین بردن جریان دارایی های دیجیتال وجود داشته باشد چطور؟ خوب، امروزه فناوری وجود دارد که این امر را ممکن می سازد. 

در سال 2009 ، ساتوشی ناکاموتو یک سیستم نقدی الکترونیکی همتا به همتا به نام بیت کوین ابداع کرد که امکان پرداخت مستقیم آنلاین را بدون واسطه فراهم می کرد.

بلاک چین چیست؟

  • بلاک چین به سادگی یک ساختار داده است که در آن هر بلوک به ترتیب زمانی با مهر زمان به بلوک دیگر متصل می شود.
  • بلاک چین یک دفتر کل دیجیتال توزیع شده از یک پرونده عمومی تغییر ناپذیر معاملات دیجیتال است.
  • هر رکورد جدید قبل از ذخیره شدن در یک بلوک در سراسر شبکه توزیع شده تأیید می شود. 
  • کلیه اطلاعاتی که یکبار در دفتر کل ذخیره می شوند قابل تأیید و حسابرسی هستند اما قابل ویرایش نیستند.
  • هر بلوک با امضای رمزنگاری خود مشخص می شود.
  • اولین بلوک بلاک چین به عنوان بلوک جنسیس شناخته می شود.

انواع بلاک چین:

عمومی: بلاک چین های عمومی دارای دفترچه های قابل مشاهده برای همه در اینترنت هستند و هرکسی می تواند یک بلاک از تراکنش ها را تأیید کرده و به بلاک چین اضافه کند.

      مثالها : بیت کوین ، اتریوم ، Dash ، Factom

خصوصی: همه مجوزها به صورت متمرکز در یک سازمان نگهداری می شوند. بلاک چین خصوصی فقط به افراد خاصی در سازمان اجازه می دهد تا بلاک های تراکنش را تأیید و اضافه کنند، اما عموماً همه افراد در اینترنت مجاز به مشاهده هستند.

      مثالها : Examples- Multichain، Blockstack

کنسرسیوم: توسط کنسرسیوم اعضا کنترل می شود. فقط مجموعه از پیش تعیین شده گره ها برای نوشتن داده یا بلوک دسترسی دارند.

      مثالها: Ripple ,R3 & Hyperledger1.0

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده بلاکچین دارید؟اکنون بیاموزید.

این آموزش به شما در درک بلاک چین و تسلط بر این موضوع کمک می کند.

بیت کوین چگونه بلاک چین را پیاده سازی می کند؟

بلاک چین فناوری زیر بنایی بیت کوین است که بر همه مسائل بانکداری سنتی غلبه می کند. اجازه دهید به جزئیات این موارد نگاه کنیم:

1. دفتر کل توزیع شده

دفتر کل مشترک بیت کوین blockchain-edureka
دفتر کل توزیع شده

هر فرد در شبکه یک نسخه از دفتر کل را دارد. هیچ نسخه اصلی متمرکز وجود ندارد. Ledger در اینجا به معنی کپی تمام معاملاتی است که تا به حال اتفاق افتاده است.

Blockchain یک پایگاه داده توزیع شده است که تمام تراکنش های بیت کوین را که در تاریخ بیت کوین اتفاق افتاده ذخیره می کند. این اطمینان می دهد که هیچ کس نمی تواند تغییراتی را در دفتر کل ایجاد کند زیرا بقیه بلافاصله آن را به عنوان خرابی علامت گذاری می کنند.

2. رمزگذاری هش

هر چیز ذخیره شده در بلاک چین رمزگذاری شده است. به این ترتیب همه می توانند همه تراکنش ها را ببینند. اما در عین حال، هیچ کس نمی داند کدام یک از این حساب ها متعلق به شما است.

آیا این دقیقاً همان چیزی نیست که ما از سیستم بانکی انتظار داریم؟

3. اثبات کار

اثبات کار-بیت کوین توضیح داد-edureka
اثبات کار

اثبات کار مفهومی است که در بلاک چین بیت کوین ابداع شده است که در آن ماینرها (کاربران ویژه بیت کوین) با حل یک معمای پیچیده ریاضی به نام اثبات کار، تراکنش ها را تأیید می کنند . 

از نظر فنی، مقدار هدف هش برای هر بلوک قبل از زمان تعیین شده است. ماینرها مجموعه ای از تراکنش های تأیید نشده بیت کوین (حدود 250) را در یک بلوک جمع می کنند، هش آن را محاسبه می کنند و سپس مسابقه ای را برای یافتن مجموعه خاصی از شخصیت ها به نام Nonce آغاز می کنند .

کل هش به دست آمده از هش بلوک قبلی، داده های تراکنش و nonce باید با مقدار هش هدف از پیش تعیین شده نهایی مطابقت داشته باشد. این Nonce است که از نظر محاسباتی گسترده است . فقط افرادی که دارای قدرت محاسباتی و برق عظیمی هستند قادرند آن را بطور میانگین در 10 دقیقه روشن کنند.

4. مشوق های اعتبار سنجی

پاداش-بیت کوین توضیح داد-edureka
اعتبارسنجی

جالب ترین بخش بیت کوین استخراج بیت کوین است. این مفهومی است که در آن کاربران خاصی یک کار را انجام می دهند و به ازای هر بلوک 12.5 بیت کوین (BTC) پاداش می گیرند . استخراج هر بلوک به طور متوسط ​​حدود 10 دقیقه طول می کشد.

این انگیزه برای تلاش در محاسبه و تأمین هزینه های برق و زیرساخت های مورد نیاز برای دستیابی به آن داده می شود. در حال حاضر، استخرهای بزرگ حدود 10 تا 20 درصد از قدرت استخراج جهانی را در اختیار دارند و به طور کلی فقط این استخرها در استخراج بیت کوین موفق هستند.

استخراج بیت کوین

استخراج بیت کوین یک فرآیند اعتبار سنجی تراکنش ها در یک بلاک جدید و افزودن این بلاک به بلاک چین موجود است. ماینرهای موفق بیت کوین با مقدار معینی بیت کوین جدید که در اقتصاد بیت کوین استخراج می شود پاداش می گیرند. در حال حاضر، هر ماینر موفق 12.5 BTC دریافت می کند ( مشروط به تغییر هر 4 سال یکبار یا از طریق تصمیم انجمن بیت کوین ) به عنوان پاداش برای اضافه کردن موفقیت آمیز بلوک معاملات به بلاک چین.

کیف پول های رمزنگاری شده

کیف پول بیت کوین به طور کلی برای انتقال بیت کوین در حساب های مختلف استفاده می شود. اینها مانند یک مجموعه بزرگ حاوی کیف پول برای بیت کوین و سایر ارزهای رمزنگاری شده مانند Ethereum ، Litecoin ، Dash ، Ripple و Auroracoin هستند.

تمام معاملات در شبکه بیت کوین از طریق یکی از کیف های مختلف بیت کوین انجام می شود. برخی از کیف پول های معروف بیت کوین عبارتند از Jaxx ، Zebpay ، Blockchain.info ، Electrum ، Keep Eye ، Exodus و Mycelium.

انواع کیف پول بلاک چین

ما محبوب ترین انواع کیف پول Blockchain را بر اساس موقعیت کلیدهای خصوصی ، دستگاه ها و مشتریان بررسی می کنیم

کیف پول های سرد و گرم - بلاک چین بیت کوین توضیح داده شده است - Edureka
 بلاک چین بیت کوین توضیح داده شده است – کیف های داغ و سرد

۱- کیف پول داغ

کیف پول داغ ساده ترین راه برای انتقال ارزهای رمزنگاری شده است. نیازی به بارگیری کل Blockchain نیست و همه کلیدهای خصوصی به صورت آنلاین برای انتقال سریع ذخیره می شوند. در مقایسه با کیف پول های سرد، قابلیت اطمینان کمتری دارند.

۲- کیف پول سرد

کیف پول های سرد کیف هایی هستند که کل بلاک چین روی سیستم بارگیری می شود و هر تراکنش بصورت آفلاین امضا می شود. سپس بصورت آنلاین منتشر می شود. آنها امن ترین راه برای انتقال ارزهای رمزنگاری شده آنلاین هستند.کیف پول های بلاک چین - بلاک چین بیت کوین توضیح داده شده است - Edureka بلاکچین بیت کوین توضیح داده شده است – کیف های پول بر اساس موقعیت کلیدهای خصوصی

۳- کیف پول اینترنتی آنلاین

کیف پول اینترنتی آنلاین یک کیف پول داغ است که Blockchain بصورت آنلاین وجود دارد و کاربر با استفاده از کلید خصوصی خود و آدرس عمومی گیرنده انتقال می دهد.

۴- کیف پول موبایل

کیف پول های موبایل شبیه به کیف های وب آنلاین هستند با این تفاوت که مخصوص استفاده از تلفن همراه هستند. به طور کلی، کیف پول های موبایل نسخه وب آنلاین خود را نیز دارند. 

۵- کیف پول رومیزی

کیف پول های رومیزی کیف های سرد هستند که کلیدهای خصوصی حساب های بلاک چین مانند بیت کوین و اتریوم در سرورهای سرد ذخیره می شوند و یک دستگاه سرویس گیرنده جداگانه وجود دارد که به عنوان واسطه بین اینترنت و سرور عمل می کند.  

۶- کیف پول فیزیکی

کیف های فیزیکی کیف هایی هستند که در آنها جزئیات بیت کوین (یا سایر ارزهای رمزنگاری شده) مانند کلید خصوصی، آدرس عمومی و کد QR به صورت فیزیکی برای استفاده طولانی مدت چاپ می شوند. 

۷- مشتری بیت کوین

مشتریان بیت کوین کیف های مخصوص انتقال بیت کوین هستند. این مشتریان با پرداخت هزینه اندکی به کاربران کمک می کنند تا تراکنش های بیت کوین خود را پردازش کنند. برخی از محبوب ترین مشتریان بیت کوین عبارتند از Keep Eye ، Electrum ، Exodus و Mycelium .

۸- کیف پول سخت افزاری

کیف پول های سخت افزاری را می توان برای انتقال مستقیم بیت کوین (ارز رمزنگاری شده) از سخت افزار به حساب دیگر بیت کوین (ارز رمزپایه) هنگام اتصال به اینترنت استفاده کرد. بیشتر اوقات، کیف پولها دارای رابطی برای وارد کردن مشخصات گیرنده و مقدار منتقل شده مورد نیاز است . 

نسخه ی نمایشی – انتقال بیت کوین بین کیف پول

اکنون بیایید ببینیم چگونه می توانیم از کیف های بلاک چین برای انتقال بیت کوین در چندین حساب بیت کوین استفاده کنیم. ما از کیف پول محبوب Jaxx برای نسخه نمایشی خود استفاده خواهیم کرد.

مرحله 1 : کیف پول Jaxx را از Jaxx.io بارگیری کنید.

بارگیری کیف پول Jaxx - Bitcoin Blockchain توضیح داده شده - Edureka
بلاک چین بیت کوین توضیح داده شده است – بارگیری کیف پول Jaxx

مرحله 2 : حساب کیف پول بیت کوین خود را در Blockchain.info ایجاد کنید. 

ایجاد کیف پول بیت کوین - توضیح بلاک چین بیت کوین - Edureka
 بلاک چین بیت کوین توضیح داده شده است – ثبت نام برای کیف پول بیت کوین

مرحله 3 : جزئیات مانند مقدار بیت کوین و توضیحات اختیاری را وارد کنید.

ارسال بیت کوین از طریق کیف پول اطلاعات بلاک چین - بلاک چین بیت کوین توضیح داده شده است - Edureka
بلاک چین بیت کوین توضیح داده شده است – ارسال بیت کوین از کیف پول Blockchain.info

مرحله 4 : در صورت صحت همه جزئیات پر شده را تأیید کنید و برای تأیید تراکنش روی دکمه ارسال بیت کوین کلیک کنید.

مرحله 5 : اکنون می توانید کیف پول Jaxx را تازه کنید و موجودی بیت کوین به روز شده را مشاهده کنید. حدود 30 دقیقه طول می کشد تا تراکنش تأیید 3 بلوک را دریافت کند.

تراکنش تأیید شده در Jaxx - توضیحات بلاک چین بیت کوین - Edureka
بلاک چین بیت کوین توضیح داده شده است – تراکنش تایید شده در Jaxx

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده بلاکچین دارید؟اکنون بیاموزید.

این آموزش به شما در درک بلاک چین و تسلط بر این موضوع کمک می کند.