معرفی REACT NATIVE و کاربرد های آن

وقتی صحبت از فناوری های مدرن، مانند React Native می شود؛ یافتن پاسخ های مطمئن برای رایج ترین سوالات در یک مکان واقعاً دشوار است. این دلیل اصلی این سؤالات متداول است که در آن تعریف React Native، جوانب مثبت و منفی آن و سایر مواردی را که باید در مورد آن بدانید، بیان می کنیم.

REACT NATIVE چیست؟

شما احتمالاً React Native را به عنوان یک پلت فرم برنامه تلفن همراه منبع باز ایجاد شده در JavaScript می دانید که بازار توسعه برنامه های تلفن همراه را به طوفان می کشاند.
این یک سری مزایای بزرگ دارد که باعث صرفه جویی در هزینه های توسعه شما می شود و باعث می شود برنامه شما واقعاً برجسته باشد.
با این حال، مانند هر سیستم عامل دیگر ، این نیز معایب خود را دارد.
بنابراین، قبل از اینکه آن را به پشته فناوری خود اضافه کنید، بیایید سؤالات متداولی را که به نظر من همه توسعه دهندگان باید با آنها آشنا شوند، مرور کنیم.

چرا به REACT NATIVE احتیاج داریم؟

قبل از ورود React Native به بازار، مردم می خواستند برنامه های تلفن همراه را بیشتر در سیستم عامل های بومی بسازند.
این عمدتاً مربوط به عملکرد بالا و تجربه کاربری عالی سفارشی بود. اما آنها محدودیت های خود را نیز داشتند.
به عنوان مثال ، محیط های توسعه بومی فقط برای سیستم عامل خاصی کار می کردند. این بدان معنی است که، برای توسعه برنامه های کاربردی برای سیستم عامل های مختلف، به کمک توسعه دهندگان مختلف نیاز دارید.
با تشکر از React Native، توسعه دهندگان می توانند با استفاده از یک ابزار واحد برنامه های کراس پلت فرم را با تجربه ای بومی توسعه دهند.
بیش از آن، توسعه بین پلتفرمی و جامعه React به طور مداوم در حال رشد است. بسیاری از ویژگی هایی که چند سال پیش غیرممکن می دانستیم، اکنون بدون نیاز به توسعه بومی کاملاً کار می کنند.

چه تفاوتی بین REACT و REACT NATIVE وجود دارد؟

تفاوت کاملاً ساده است. ما برای برنامه های وب از React و برای توسعه برنامه های تلفن همراه از React Native استفاده می کنیم.
جایی که React بیشتر روی UI بهبود یافته (رابط کاربری) تمرکز دارد، RN یک لایه منطقی مشترک را برای همه سیستم عامل ها به اشتراک می گذارد. این راه حلهایی را برای مشکلاتی که اکنون مدتی است مورد حل و فصل قرار می گیرند فراهم می کند. مانند عدم کارایی توسعه، زمان کندتر استقرار و بهره وری کمتر توسعه دهنده.
توجه به این نکته مهم است که React کتابخانه ای است که برای توسعه وب استفاده می شود در حالی که React Native یک پلتفرم است.
نکته جالب دیگر این است که وقتی می خواهید از RN استفاده کنید، تمام آنچه برای شروع یک پروژه نیاز دارید را دارید. از طرف دیگر، ایجاد یک پروژه جدید با React به این معنی است که شما فقط یکی از کتابخانه های زیادی را انتخاب کرده اید که باید برای ساخت یک برنامه وب استفاده کنید.

چه کسی از REACT NATIVE استفاده می کند؟

ممکن است شنیده باشید که توسعه دهندگان بزرگ اغلب React Native را به عنوان بستر توسعه خود در نظر می گیرند.
در اینجا فقط یک بخش کوچک از آنها وجود دارد.این لیست طولانی است و احتمالاً همچنان ادامه خواهد داشت زیرا React Native ویژگی ها و پشتیبانی را ارائه می دهد که یافتن آن در جای دیگر دشوار است.

آیا می توان برنامه های موجود را به REACT NATIVE منتقل کرد؟

پاسخ این است که ” بله” تا زمانی که برنامه شما به انجام کارهای محاسبات سنگین بر روی دستگاه بستگی نداشته باشد. قابلیت های مداوم در حال گسترش React Native اجازه می دهد تا برنامه های پیچیده تری با استفاده از آن ساخته شوند.
همچنین با انتقال به React Native برنامه شما ارزان تر می شود زیرا فقط یک پایگاه کد برای Android و iOS وجود دارد.

گزینه های REACT NATIVE چیست؟

خوب است بدانید که فناوری های دیگری نیز وجود دارند که هدف آنها دستیابی به همان هدف است و روش های مختلفی برای انجام آن دارند. در اینجا چند نمونه آورده شده است:
NativeScript: که توسط Progress توسعه یافته و در سال 2014 منتشر شده است. امکان ساخت برنامه ها را برای iOS و Android با استفاده از Angular ،Vue یا vanilla JS ،CSS و HTML امکان پذیر می کند.
Cordova: ایجاد شده توسط نیتوبی، که بعدا توسط Adobe خریداری شد. برای ساخت برنامه های ترکیبی استفاده می شود که به جای استفاده از اجزای بومی، آنچه را که اساساً یک برنامه وب با دسترسی به API بومی دستگاه است، پوشش می دهد.
Flutter: یکی از جدیدترین فناوری ها است که در سال 2017 توسط گوگل منتشر شد. برای ساخت برنامه برای iOS و Android با استفاده از زبان دارت استفاده می شود.
Xamarin: متعلق به مایکروسافت است و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا با استفاده از C# برنامه هایی برای iOS و Android بسازند.

آیا برنامه ها برای IOS و ANDROID می توانند متفاوت رفتار کنند؟

بله! اما این هزینه دارد؛ زیرا کد های مختلفی برای هر دو سیستم عامل باید نوشته شود. و حتی پس از آن بسیار ارزان تر از توسعه دو برنامه بومی است.
React Native به روشی ساخته شده است که منطق اندروید و iOS را از هم جدا می کند. بنابراین می توان در هر دو سیستم عامل به اشتراک گذاشتن بیشتر عملکردها به گونه ای متفاوت نگاه کرد و کار کرد.

جوانب مثبت و منفی REACT NATIVE

مهمترین مزایای React Native مزایای مربوط به کارایی توسعه و اقتصاد است.
اگرچه هنوز برخی زمینه ها وجود دارد که توسعه بومی بهتر انجام می شود، اما ممکن است بخواهید با دقت توجه کنید که React Native به طور خاص انتخاب خوبی برای شما است. می توانید در مقاله دیگری درباره آن بخوانید.

مزایا

سرعت و هزینه توسعه: آنچه سازندگان از React دوست دارند، این است که آنها قادر به استفاده مجدد و بازیافت قطعات تولید شده توسط آنها و اکوسیستم گسترده React Native هستند. آنها همچنین می توانند کد خود را به اشتراک بگذارند و کار آنها را سریعتر کنند.
در همه جا کار می کند: پس از یادگیری (یا به کار گیری) React Native، می توانید برنامه هایی برای iOS ،Android و Windows بسازید.
تجربه کاربر: تا زمانی که از طرح ها و تعاملات بسیار پیچیده استفاده نمی کنید، همچنان قادر به ساختن برنامه هایی با عملکرد بالا و ارائه تجربه کاربری کاملاً عالی هستید.
زمان سریعتر برای بازاریابی: شما می توانید خیلی سریعتر به بازار بیایید تا MVP خود را آزمایش کنید، بازخورد بگیرید و تغییرات را متناسب با آن تغییر دهید؛ بدون اینکه نیازی به سرمایه گذاری کلان باشد.
انجمن React Native بسیار گسترده است: بسیاری از مشکلاتی که ممکن است در طول رشد با آنها روبرو شوید ممکن است در جایی از آنجا برطرف شده باشد.
هزینه نگهداری: شما فقط با یک پایگاه کد سر و کار دارید.
برنامه های React Native قابل مشاهده هستند: در AppStore و Play Store لیست می شوند. مثل PWA نیست.
Over The Air Updates: به شما امکان می دهد سریع برنامه خود را به روز کنید بدون اینکه منتظر باشید App Store یا Google Play تغییرات شما را بپذیرد.

معایب

عملکرد هنوز پایین تر از برنامه های بومی است: React Native قادر به استفاده از همه برکات و پتانسیل یک سیستم عامل خاص نیست. از طرف دیگر، برنامه های بومی واقعاً می توانند عملکردها را به حداکثر برسانند و در نتیجه تجربه نهایی کاربر را ارائه دهند.
از نظر طراحی کارآمد نیست: اگر طراحی پیچیده یا تعاملات پیشرفته را به عنوان بخشی مهم از مزیت های کسب و کار خود در نظر بگیرید، قطعاً باید به دنبال توسعه بومی باشید، اما این چیزی است که به آرامی تغییر می کند و برنامه های بیشتری مبتنی بر React Native با شروع ظاهر شدن UI پیچیده ارائه می شود.
ماژول های سفارشی: شما می توانید به بسیاری از ماژول های سفارشی دسترسی پیدا کنید، اما ممکن است نیاز به برخی از اجزای خاص باشد که خودتان باید از ابتدا آنها را بسازید.

موارد دیگری که باید قبل از انتخاب REACT NATIVE بدانید

هنوز چند مورد درباره React Native و ویژگی های آن باید بدانید.
کار با آن آسان است: توسعه دهندگان با تجربه قطعاً از تجربه توسعه قدردانی خواهند کرد. پیام های خطای معنی دار، صرفه جویی در وقت و ابزارهای قوی آن را به گزینه ای برتر نسبت به سایر سیستم عامل ها تبدیل کرده است.
می توانید تغییرات را پیش نمایش کنید: برای دیدن تغییرات لازم نیست دوباره برنامه را از نو بسازید. این باعث صرفه جویی در وقت زیادی می شود و کارها را سریع و کارآمد می کند. برای تازه کردن برنامه، “Command + R” را بزنید.
چرخه های تکرار سریع: که به سادگی ارزش بیشتری می بخشد.
ابزارهای رفع اشکال هوشمند و مکانیسم های گزارش خطا: به آن برتری می دهد و به توسعه دهندگان اجازه می دهد تا بیشتر روی بخش تولیدی تمرکز کنند.
اشکال زدایی راحت تر: از Flipper به عنوان پیش فرض استفاده می کند.
موارد را مختصر ومفید نگه دارید: این شما را مجبور نمی کند که به ترتیب در Xcode یا Android Studio برای برنامه های iOS یا Android کار کنید.
جامعه بزرگی از توسعه دهندگان: که روز به روز کمک می کنند.
قابلیت استفاده مجدد از کد: توسعه دهندگان می توانند به راحتی 90٪ از چارچوب محلی را ادغام کرده و از کد برای هر سیستم عامل دیگری استفاده کنند. این ویژگی نه تنها باعث صرفه جویی در وقت می شود بلکه به کاهش هزینه ساخت دو برنامه نیز کمک می کند. نکته جالب این است که شما می توانید از کد برنامه وب (نوشته شده در React) برای برنامه های تلفن همراه استفاده کنید.
مؤلفه های از پیش توسعه یافته: کتابخانه های منبع باز بی شماری برای تسریع کار شما در دسترس هستند.
ویژگی بارگیری مجدد زنده: به جمع آوری و خواندن پرونده از نقطه ای که توسعه دهنده ایجاد تغییرات کرده است، کمک می کند. سپس یک پرونده جدید به محرک ارائه می شود که از ابتدا بطور خودکار پرونده را می خواند.
سازگار با افزونه های شخص ثالث: پردازش آن به حافظه بالایی نیاز ندارد. شما به عملکردهای خاص نمایش وب نیازی ندارید و همه ماژول های بومی از طریق چارچوب با افزونه مرتبط هستند. روانتر اجرا شدن و بارگیری سریعتر از ویژگیهای اصلی آن است.
پروژه های وب را به برنامه های تلفن همراه تبدیل کنید: درک کار روی این سیستم عامل آسان است و هر کسی می تواند روی آن کار کند اگرچه قبلاً در آن فعالیتی نداشته است. انعطاف پذیری را افزایش می دهد و به روزرسانی های وب سازگار می شوند.

مزایای استفاده از React Native در سال 2020:

کسب و کار:
• سرعت توسعه و کاهش هزینه
• پس از ساخت، در همه جا کار می کند
• تجربه کاربری عالی
• زمان سریعتر برای بازاریابی
• در صورت تقاضا با جامعه بزرگ کمک می کند
• هزینه تعمیر و نگهداری
• لیست آسان در فروشگاه های برنامه
توسعه:
• کار با آن آسان است
• پیش نمایش را تغییر می دهد
• چرخه های تکرار سریع
• ابزار اشکال زدایی هوشمند
• به شما کمک می کند تا چیزها را مختصر و مفید نگه دارید
• کمک گرفتن از یک جامعه بزرگ از توسعه دهندگان آسان است
• قابلیت استفاده مجدد از کد
• اجزای از پیش توسعه یافته
• ویژگی بارگیری زنده
• سازگار با افزونه های شخص ثالث
• پروژه های وب را به برنامه های تلفن همراه تبدیل کنید
• رابط کاربر نرمتر و سریعتر در مقایسه با سیستم عامل های ترکیبی کلاسیک
• و احتمالاً بسیاری دیگر که ممکن است هنوز پیدا نکرده باشم.

خلاصه

React Native یک چارچوب هیجان انگیز است که توسعه دهندگان وب را قادر می سازد برنامه های موبایلی را که دارای دانش React و JavaScript هستند، ایجاد کنند.
این امکان را برای توسعه سریعتر تلفن همراه و به اشتراک گذاری کارآمد کد برای همه سیستم عامل ها فراهم می کند بدون اینکه کیفیت محصول را تحت تأثیر قرار دهد.
بازدهی بالا و هزینه کم نیز ویژگی هایی است که کار را برای شرکت های سازنده هیجان انگیز می کند.