نرم افزارهایی که باید برای موشن گرافی بدانید

هنگامی که آماده باشید تا مسیر خود را برای تبدیل شدن به یک موشن گرافیست آغاز کنید، برنامه های زیادی وجود خواهد داشت که با آنها روبرو خواهید شد. یک موشن گرافیست عالی طیف وسیعی از ابزارها را در اختیار دارد که می توانند از آنها برای هر پروژه خود استفاده کنند. شما نه تنها به عنوان یک موشن گرافیست به یک چشم هنری عالی نیاز دارید، بلکه باید به این ابزار تسلط داشته باشید. بیایید برخی از مهمترین بسته های نرم افزاری را که برای motion graphics باید بدانید مرور کنیم.

افتر افکت بیاموزید

افتر افکت که معمولاً AE نامیده می شود.برنامه شاخص برای موشن گرافیک است. این امکان را برای کاربران فراهم می کند تا در فضای دو بعدی و سه بعدی رسانه های متحرک، تغییر یافته و ترکیبی ایجاد کنند. طرح های دو بعدی ایجاد شده در برنامه ای مانند Illustrator را می توان در اختیار شما قرار داد، متحرک و تغییر بدهید تا یک قطعه گرافیکی ایجاد کنید. از آنجا که After Effects توسط Adobe ایجاد شده است، بسیاری از شباهت ها و ویژگی های یکپارچه سازی را با نرم افزارهای دیگر آنها به اشتراک می گذارد. درمحیط افتر افکت نه تنها می توانید با عناصر دو بعدی کار کنید، بلکه می توانید با عناصر سه بعدی نیز کار کنید. اشیا و صحنه های برنامه های معروف 3D را می توان مستقیماً به عنوان فیلم داخل افتر افکت استفاده کرد. اگر می توانید جلوه ای را تصور کنید، احتمالاً افتر افکت می تواند در ایجاد آن به شما کمک کند. صدها افزونه داخلی و همچنین افزونه های دیگری وجود دارد که به شما امکان می دهد جلوه های خود را با مواردی مانند ذرات، تاری و موارد دیگر گسترش دهید.

Photoshop بیاموزید

Photoshop یک نرم افزار ویرایش عکس است، اما قابلیت های آن فراتر از آن است. این نرم افزار تقریباً در بین خطوط گرافیکی 2 بعدی یا 3بعدی کامپیوتر استفاده می شود و موشن گرافیست ها نیز از این قاعده مستثنی نیستند. با فتوشاپ می توانید کارهایی مانند تغییر اندازه تصاویر بسیار بزرگ، برش تصاویر از عکسهای قابل استفاده در کارهای گرافیکی و همچنین ایجاد طرح های عالی با ابزارها و فیلترهای پیشرفته را انجام دهید. مانند افتر افکت، فتوشاپ نیز توسط Adobe ساخته شده و بخشی از Creative Cloudاست.

Illustrator بیاموزید

در حالی که فتوشاپ در تصاویر مبتنی بر پیکسل سرآمد است، Illustrator یک نرم افزار پیشرفته مبتنی بر برداری از Creative Cloud Adobe است. Illustrator شامل طیف وسیعی از ابزار طراحی است که می تواند برای کار در موشن گرافیک شما ضروری باشد. وظیفه یک طراح حرکت این است که عناصر را به یک طرح متحرک منسجم اعم از آکهی تجاری یا تبلیغاتی تبدیل کند بنابراین جای تعجب نیست که شما نیاز به تسلط بر برنامه های 2 بعدی دارید که برای ایجاد عناصر اولیه قبل از انیمیشن استفاده می شوند. فتوشاپ و ایلوستریتور با هم دو برنامه طراحی هستند که به احتمال زیاد شما در حال ایجاد طرح هایی برای استفاده در برنامه طراحی اصلی هستید.

CINEMA 4D بیاموزید

CINEMA 4D یک برنامه سه بعدی سازی، انیمیشن و رندر است که توسط MAXON ساخته شده است. بسیار بصری است و دارای یکپارچه سازی در افتر افکت است. البته بسیاری از برنامه های سه بعدی دیگر مانند مایا یا تریدی مکس وجود دارد که می توانند برای ایجاد موشن گرافیک مورد استفاده قرار گیرند، اما CINEMA 4D به عنوان استاندارد صنعت برای موشن گرافیست ها شناخته شده است. با استفاده از CINEWARE فقط با کشیدن و انداختن آنها به داخل نرم افزار می توانید صحنه ها و پروژه های CINEMA 4D را به After Effects وارد کنید و در هر زمان که بخواهید صحنه CINEMA 4D را تغییر دهید، بلافاصله نتایج داخل After Effects را مشاهده خواهید کرد. CINEWARE به شما امکان دسترسی مستقیم به موتور رندر قدرتمند CINEMA 4D را در After Effects می دهد. برخی از قابلیت های بسیار اساسی 3D در After Effects وجود دارد، اما هیچ چیز با انعطاف پذیری که می توانید از یک برنامه 3D دریافت کنید قابل مقایسه نیست. به عنوان مثال، ایجاد پروژه های سه بعدی پیچیده در داخل After Effects بسیار وقت گیر است زیرا After Effects هرگز قصد انجام کارهای پیچیده 3D را نداشته است.البته در بازار موشن گرافی امروز، افزودن 3D به موشن گرافی انتظار می رود و شما باید درک کاملی از یک برنامه سه بعدی داشته باشید تا بتوانید مطابق با تقاضا باشید. عناصر سه بعدی بیشتردر موشن گرافیک ادغام می شوند. خواه این پروژه برای یک ایستگاه خبری باشد یا یک آرم متحرک. با استفاده از یک برنامه سه بعدی می توانید تعداد زیادی از طراحی جدید مانند تبدیل آثار هنری 2 بعدی به عناصر سه بعدی را ایجاد کنید. داشتن CINEMA 4D و تجربه در یک برنامه سه بعدی شما را به یک موشن گرافیست بسیار خبره تبدیل می کند که می تواند نیازهای هر پروژه را اعم از دو بعدی یا سه بعدی برآورده کند. CINEMA 4D را یاد بگیرید.

از موشن گرافیست ها معمولاً خواسته می شود تا در مهلت محدود جلوه های شگفت انگیزی را ایجاد کنند که فراتر از کاری است که After Effects می تواند به سرعت و به راحتی انجام دهد.

در این شرایط می توان از افزونه ها استفاده کرد و اثرات شگفت انگیزی را در زمان کوتاه ایجاد کرد. برخی از محبوب ترین افزونه ها که در تبدیل شدن به استاندارد صنعت برای بسیاری از موشن گرافیست ها موثر بوده اند، توسط شرکتی به نام Red Giant ارائه می شوند. مانند هر افزونه، نرم افزار Red Giant برنامه ای نیست که برای ایجاد تمام موشن گرافیک ها ضروری باشد اما وقتی به جعبه ابزار شما اضافه شود، این پلاگین ها می توانند سرعت کار شما را افزایش دهند و به شما در ایجاد جلوه های عالی برای پروژه های خود کمک کنند. در زمان کمی تعدادی سوئیت وجود دارد که Red Giant ارائه می دهد. اگرچه ممکن است به همه آنها نیازی نداشته باشید، مهم این است که بدانید این پلاگین ها چه کاری می توانند انجام دهند تا در صورت نیاز پروژه شما از آن استفاده کنید. برای استفاده از آنها به عنوان مثال، یکی از محبوب ترین مجموعه های Red Giant Trapcode نام دارد. Trapcode دارای یک مجموعه پلاگین بزرگ است که به شما امکان می دهد در مدت زمان کوتاهی جلوه های سه بعدی با کیفیت بالا ایجاد کنید. این ابزارها با تأکید بر محتوای سه بعدی انعطاف پذیر و یک سیستم ذرات بسیار قدرتمند که همگی برای After Effects ساخته شده اند، به شما کمک می کنند جلوه های واقع گرایانه شگفت انگیزی ایجاد کنید.