نکاتی برای بهبود عکس های خود در فتوشاپ

اگر شما فردی حرفه ای یا علاقه مند هستید ، احتمالاً باید عکس های خود را ویرایش کنید ، چه برای ایجاد تنظیمات جزئی رنگ مانند بیرون آوردن قرمزی چشم یا تغییرات بزرگتر مانند برداشتن اشیا از عکس. داشتن نرم افزار مناسب برای ایجاد این تنظیمات در تصاویر مهم است ، اما داشتن درک درستی از ویژگی هایی که بیشتر از آنها استفاده خواهید کرد به همان اندازه مهم است. این مقاله نکاتی در مورد تغیرات سریع و آسان تصاویر به شما می دهد تا بتوانید بهترین نتایج ممکن را بدست آورید. حتی با دوربین های پیشرفته به احتمال زیاد پس از تولید ویرایشهایی وجود دارد که باید برای تصاویر شما انجام شود. اگر موقعیت مناسبی داشته باشید اما عکس شما به شدت تحت نور قرار گرفته باشد یا یک پرنده به طور تصادفی ترکیب زیبای عکس شما را خراب کرده است یا به هر دلیلی عکس های عجولانه گرفته شده باشد، فقط باید عکس خود را ویرایش کنید. پس ویرایش عکس های شما می تواند چیزی را از خوب به عالی تبدیل کند. حتی عکس هایی که ممکن است بعد از گرفتن آنها فکر نکنید خیلی عالی هستند ، می توانند تمیز شوند ، صیقل داده شوند و به قطعات قابل ارائه تبدیل شوند. با انتشار اخیر Adobe Creative Cloud ، نرم افزار قدرتمند ویرایش تصویرPhotoshop برای حرفه ای ها و علاقه مندان به صرفه تر شده است. از آنجا که فتوشاپ پرکاربردترین ابزار ویرایش عکس است ، این نکات در فتوشاپ متمرکز خواهد شد ، با این حال می توان آنها را در ابزارهای دیگری مانند Lightroom ، نسخه بسیار متمرکز فتوشاپ که دقیقاً برای ویرایش عکس استفاده می شود ، استفاده کرد.

عکس های خود را تنظیم کنید.ویژگی های تنظیم روشنایی و کنتراست ممکن است تمام نیاز عکس شما برای ایجاد تصویرواقعی تر باشد. با تنظیم کنتراست در تصویر خود ، می توانید یک عکس کسل کننده و کم نور را به یک عکس زنده تر تبدیل کنید که سایه های عمیق تر و رنگ های روشن تری دارد. همچنین می توانید از نوار لغزنده روشنایی بخ همراه کنتراست برای تنظیم دقیق تصویر خود به چیزی که بسیار طبیعی تر است استفاده کنید. اکثر برنامه های ویرایش تصویر از ویژگی تنظیم روشنایی و کنتراست برخوردارند بنابراین حتی اگر از فتوشاپ استفاده نمی کنید ، هنوز هم می توانید رنگ های روشن ، تاریک و میانه را به راحتی تنظیم کنید. توجه به این نکته مهم است که حتی یک تغییر بسیار کوچک در کنتراست نیز می تواند تأثیر زیادی در عکس شما بگذارد ، بنابراین هر چند وقت یکبار کنتراست را تنظیم کنید. اگر عکس شما به اصلاحات رنگی چشمگیرتری نیاز دارد ، می توانید میزان نوردهی ، رنگ ، اشباع و درخشندگی را تنظیم کنید یا حتی تعادل رنگ سفید را تنظیم کنید .

بدون تخریب کار کنید

یعنی هنگام انجام تنظیمات مختلف بر روی عکس خود ، حتی اگر این کار باعث تغییر روشنایی و کنتراست یا تعادل رنگ شود ، باید با لایه های تنظیم کار کنید و تغییرات را مستقیماً روی تصویر انجام ندهید. به این ترتیب اگر از یکی از ویرایش های خود راضی نیستید ، می توانید به راحتی آن لایه را حذف کرده و از ابتدا شروع کنید ، به این معنی که تغییرات تخریبی در عکس خود ایجاد نمی کنید که قابل برگشت نباشد. یک لایه تنظیم روی هر لایه دیگری که در زیر آن است تأثیر می گذارد و می توانید آن را مخفی یا نمایش دهید تا ببینید تغییری که ایجاد کردید باعث بهبود تصویر شما می شود یا خیر. شما همچنین می توانید میزان کدورت هر لایه تنظیم را تغییر دهید و امکان کنترل بیشتری روی لایه خود را بدهید. برخی از ابزارهای ویرایش عکس مانند Lightroom به طور پیش فرض غیر مخرب عمل می کنند .
ایجاد یک ترکیب متفاوت برای تصویر شما می تواند احساس عکس را کاملاً تغییر دهد. فقط به این دلیل که تصویر خود را در یک فاصله مشخص و از یک زاویه خاص گرفته اید ، به این معنی نیست که فقط همین تصویر را دارید. از آنجا که دوربین های دیجیتال جدید وضوح فوق العاده بالایی دارند شما می توانید بدون از دست دادن کیفیت اصلی ، ویرایش را کنترل کنید.. به عنوان مثال ، شما ممکن است از یک دسته گل عکس بگیرید و سپس تصمیم بگیرید که آن را برش دهید ، بنابراین می توانید آن را طوری جلوه دهید که گویی عکس اصلی فقط روی یک گل خاص متمرکز شده است. با صاف کردن عکس یا افزودن عمدی شیب جزئی یا برش ساده سوژه به صورت متفاوت ، می توانید یک نقطه کانونی قوی تر در تصویر خود ایجاد کنید.

تغییر شکل عناصر در یک تصویر

اگر تاکنون پرتره ای را در یک مجله دیده اید ، احتمال اینکه این تصویر کاملاً ویرایش شده باشد تا لکه های جزئی برطرف شود و حتی باریک تر از آنچه که در حال حاضر است ، به نظر برسد، وجود دارد. این ویژگی در فتوشاپ برای جابجایی پیکسل ها در تصویر بسیار مناسب است.این ابزار Liquify است ، که به شما این امکان را می دهد تا به سرعت و به آسانی برای افزایش جذابیت ، تصاویر های پرتره را تنظیم کنید. در تصویر زیر می توانید ببینید که تأثیر Liquify تا چه اندازه بر روی تصویر تأثیر بسزایی دارد. به خاطر داشته باشید که تحریف پیکسل ها تا حدی که تصویر را از بین نبرد بسیار آسان است ، بنابراین از این ابزار بیش از حد استفاده نکنید.

حذف عناصر ناخواسته

ممکن است زمانی برسد موضوعی باعث انحراف از هدف تصویر می شود یا اینکه عکس را بسیار تمیز نشان نمی دهد ، مانند یک سطل زباله در پس زمینه یا چیزی مانند تیرچراغ برق. در فتوشاپ طیف گسترده ای از ابزارها وجود دارد که می تواند به شما در انجام این کار کمک کند. یک ویرایش سریع برای حذف اشیا در فتوشاپ استفاده از Stamp Tool برای برداشتن قسمت عمده ای از شی است. سپس از قلم موی Spot Healing Brush یا فقط Healing Brush در محلی که قبلاً جسم بود استفاده کنید تا با بقیه عکس یکنواخت شود. برس های ترمیم کننده با نمونه برداری از پیکسل های مجاور و توزیع آنها بر روی منطقه ای که شما رنگ آمیزی می کنید ، کار می کنند و باعث می شوند یک انتقال بی نقص باشد. با این حال ، بسته به عکس خود ، ممکن است دریابید که در بعضی مناطق نتایج غیر منتظره ای از این برس ها وجود دارد. فقط به یاد داشته باشید که همه تنظیمات ویرایش خود را روی یک لایه جدید انجام دهید تا همیشه بتوانید مناطقی را که ممکن است فتوشاپ نتایج مطلوبی به شما نداده باشد ، پاک کنید یا مجدد شروع کنید. نتیجه نهایی این است که بیننده هرگز متوجه وجود یک تیر چراغ برق یا سطل آشغال در تصویر نشود.
اگرعکسی دارید که فکر می کنید می تواند از چند ویرایش در نرم افزار ویرایش عکس مورد علاقه شما بهره مند شود ، سعی کنید برخی از این نکات را اجرا کنید تا نتیجه بهتری بگیرید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد ویژگی های قدرتمند ویرایش عکس در فتوشاپ و سایر آموزش های ویرایش تصویر ، به راهنمای رایگان مبتدیان برای ویرایش عکس در فتوشاپ مراجعه کنید. برای تکنیک های پیشرفته تر ویرایش عکس ، این آموزش جامع در مورد Camera Raw Digital Darkroom Techniques را در فتوشاپ بررسی کنید.