چرا باید از PLC استفاده کنیم؟

کنترلر منطقی قابل برنامه ریزی (PLC) بر روی خودکارسازی فرآیندهای مختلف الکترومکانیکی در صنایع مختلف تمرکز دارد. این کنترلرها به ویژه با ریزپردازنده کاملاً برنامه ریزی شده طراحی و پیاده سازی شده اند که از دمای بسیار بالا و پایین، رطوبت، گرد و غبار و غیره مصون هستند.
دقیقاً مانند هر برنامه معمول، برنامه نویسی روی رایانه برنامه ریزی می شود. از اینجا با استفاده از کابل به PLC منتقل می شود. بعد از بارگیری برنامه ها در PLC ذخیره می شوند. برای اطمینان از حفظ برنامه ها در زمان قطع یا خاموش شدن برق، از حافظه ذخیره سازی غیر فرار استفاده می کند.
این برنامه با استفاده از یک زبان برنامه نویسی به نام Ladder Logic برنامه ریزی شده است. قبلاً مشخص شده است که این یک رایانه صنعتی است. برای برنامه ریزی آن، باید یک زبان برنامه نویسی طراحی می شد تا برق و مهندس برق در یک صنعت به راحتی درک و احساس راحتی کنند تا بتوانند در آن کد بزنند.
یک کنترل کننده منطقی قابل برنامه ریزی از پایانه های ورودی و خروجی مختلفی تشکیل شده است. با استفاده از ترمینال های ورودی، حالت های منطقی را از سوئیچ ها و سنسورها تفسیر می کند. دو حالت منطقی وجود دارد که به عنوان بالا (یا 1) و کم (یا 0) شناخته می شوند. خروجی از ترمینال های خروجی به عنوان یک سیگنال برای دستگاه های مختلف استفاده می کند، و آنها را قادر می سازد با کنترل روشن / خاموش کار کنند.
بیشترین موارد استفاده در ماشین لباسشویی، آسانسور و همچنین علائم راهنمایی و رانندگی است.

درک PLC

یک کنترل کننده قابل برنامه ریزی منطقی یک کامپیوتر کوچک است که به طور خودکار فرآیندها و اجزای مختلف را در یک سیستم صنعتی کنترل می کند. برای مقایسه، بیایید فرایندی را انجام دهیم که به صورت دستی باشد، به عنوان مثال PLC به عنوان یک مغز کنترل کننده انگشت بر روی ماشه عمل کننده است. مغز یک سیگنال به انگشت می فرستد و آن را هدایت می کند تا انگشت را هنگام توزیع بکشد و وقتی مغز می خواهد متوقف شود، سیگنال دیگری می فرستد. مانند اکثر مغزها، می تواند چندین وظیفه انجام دهد و بسیار سریع است. دقیقاً به همین ترتیب، می تواند بسیاری از سیگنال های ورودی و خروجی را کنترل کند مانند یک خط رنگ مستقیم برای تغییر رنگ، بنابراین همه ابزارک های رنگ شده از یک رنگ به رنگ دیگر می روند.

PLC به عنوان ابزاری برای کنترل عمل می کند. دستگاه برنامه نویسی در واقع رایانه ای است که با نرم افزار برنامه نویسی بارگذاری می شود و به کاربر اجازه می دهد تا در نرم افزار PLC ایجاد و تغییراتی ایجاد کند. این حافظه برای برنامه PLC و همچنین سایر داده ها فضای ذخیره سازی را فراهم می کند.

مزایا

• به راحتی قابل برنامه ریزی است
• به خوبی محافظت می شود تا شرایط سخت را پشت سر بگذارد
• رابط ورودی و خروجی در دسترس است که هزاران ورودی و خروجی را می توان از طریق یک PLC کنترل کرد
• بسیار قابل اعتماد
• ساده در نگهداری

مهارت های مورد نیاز

متخصصان PLC از نظر طراحی های الکتریکی متخصص هستند. آنها همچنین در مورد ساخت و نحوه چیدمان برد مدار آگاهی دارند.
همچنین، آنها مستلزم رعایت استانداردهای جهانی در ارائه راه حل برای شرکت ها هستند. این کار با انتقال صحیح پیام ها و هماهنگی تیم مورد نیاز، تسهیل کارها را تضمین می کند.

چرا باید از PLC استفاده کنیم؟

بیشترین کاربرد آن در ماشین های لباسشویی، کنترل علائم راهنمایی و رانندگی، آسانسور و غیره است. همچنین، ما نمی توانیم از استفاده از PLC در صنایع برای نظارت و کنترل سیستم های ساختمان و فرآیندهای تولید غافل شویم.

چرا ما به PLC نیاز داریم و شما با PLC چه کاری می توانید انجام دهید؟

برای اتوماتیک شدن ماشین آلات در صنعت لازم است تا خطاهای انسانی کاهش یابد، بنابراین خطاهای انسانی که ممکن است در این روند رخ دهد به حداقل می رسد. شرایطی را در نظر بگیرید که انسان در حال کار با سیستم برای از کار انداختن موتور روشن است. تصور کنید که تأخیر ممکن است در عملیات خلل ایجاد کند. راه حل ساده برای حل این مسئله اتوماسیون موتور با استفاده از PLC است. بنابراین اساسی ترین و مهمترین کاربرد آن در اتوماسیون ماشین آلات است.

چه کسی مخاطب مناسب برای یادگیری فناوری های PLC است؟

راه حل یک مرحله ای برای یادگیری، دوره های مختلف آنلاین در دسترس است. همچنین بهترین روش اقتصادی و آسان است. با این حال، چالش یادگیری آنلاین PLC این است که شما می توانید نام و عملکرد نرم افزار و قطعات سخت افزاری PLC، ایجاد نمودارهای منطقی نردبان یا پیکربندی ماژول های مختلف را یاد بگیرید، اما فقط دانش نظری کافی نیست. برای موفقیت، فرد باید تجربه عملی داشته باشد. که با علاقه و پیش زمینه در نمودارها و کنترل های منطقی می تواند با ابزار برنامه نویسی PLC شروع شود. ایجاد یک برنامه مفصل برای یک برنامه اصلاً کار ساده ای نیست. اگر تمرین و تمرین عملی زیادی برای انجام این کار داشته باشید به شما کمک می کند. به منظور برتری در این امر، می توان از یک شرکت کوچک ماشین سازی شروع به کسب بینش و مهارت های کامل و تجربه شغلی کرد.

چگونه PLC به شما در رشد شغلی کمک می کند؟

همانطور که همه ما می دانیم هر صنعتی به سمت خودکارسازی فرایندها و ابزارهای خود می رود، تقاضا برای برنامه نویس به سرعت در حال افزایش است. بخشهای صنعتی در هند مانند غذا و نوشیدنی، صنعت تولید، صنعت نفت و گاز، حمل و نقل، صنایع فرآوری و غیره نیز در حال اتوماسیون صنعتی هستند. در حقیقت، فناوری هایی مانند AI، IOT با فناوری های OT یا عملیاتی، که شامل PLC، SCADA، DCS هستند، ادغام می شوند. شرکت های مشهوری مانند SIEMENS، میتسوبیشی، فانوک، هانی ول و … محصولات و خدمات خود را در سراسر جهان ارائه می دهند. می توان فرصت های زیادی را در بخش IT و OT به عنوان توسعه دهنده، آزمایش کننده، تحلیلگر آن پیدا کرد و بنابراین می توان گفت که در انتظار آینده ای موفق و درخشان در اتوماسیون برای همان موارد است.

نتیجه

این برنامه ها خاص سیستم های بسیار سفارشی هستند. در مقایسه با قیمت یک کنترل کننده خاص ساخته شده سفارشی، ارزان تر است. به طور کلی، به تعمیر و نگهداری کمتری احتیاج دارد و از استحکام بیشتری نیز برخوردار است، از این پس باعث می شود مواردی که کنترل می کنند، در هر محیط بهتر عمل کنند.