چرا شرکت شما برای رشد بهتر به CRM نیاز دارد؟

آیا می دانستید سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) سریعترین نرم افزار در حال رشد در بازار امروز است؟ و انتظار می رود تا سال 2025 درآمد این صنعت به بیش از 80 میلیارد دلار برسد؟

CRM یک مکان مرکزی است که می توانید جزئیات مربوط به مشتریان خود را در تمام بخش های شرکت خود سازماندهی کنید. هر کسی که به CRM دسترسی داشته باشد می تواند اطلاعات مشتری را که با برند، وب سایت یا محصولات شما در تعامل است، ردیابی و مدیریت کند. CRM ها برای انواع مختلفی از مشاغل در صنایع مختلف از جمله فناوری، خدمات تجاری، خرده فروشی، بانکداری، تولید، امنیت، ارتباطات و رسانه ها کار می کنند.

به خواندن ادامه دهید تا در مورد دلایل مفید بودن و مهم بودن CRMها برای موفقیت همه نوع کسب و کار بیشتر بدانید.

چرا CRM مهم است؟

سیستم مدیریت ارتباط با مشتری (CRM) مهم است زیرا تمام اطلاعات مرتبط با مشتری شما را جمع آوری، سازماندهی و مدیریت می کند. این به شما این امکان را می دهد که سفر خریدار را برای هر سرنخ یا مشتری که با آنها در تعامل هستید و با آنها ارتباط برقرار می کنید، ردیابی کنید. CRM به شما کمک می کند تا ارتباط با این مشتریان را بهبود ببخشید، خدمات مشتری را بهبود ببخشید، و داده ها را در تیم های فروش، بازاریابی و پشتیبانی خود مدیریت کنید.

عملکرد تیم های بازاریابی و فروش به عنوان یک واحد منسجم از همیشه حیاتی تر است و سیستم های CRM راه حل عالی برای کمک به سازمان های مقیاس پذیر برای دستیابی به این هدف هستند. بیایید نگاهی به پنج دلیل بیاندازیم که چرا شرکت شما برای رشد بهتر به CRM نیاز دارد.

1. سازماندهی و ساده سازی رشد

وقتی کسب و کار شما وارد فاز رشد سریع می شود، ممکن است به راحتی سرنخ های ارزشمند از بین بروند. بهبود کارایی و بهره‌وری بخش‌های حیاتی برای دستیابی به اهداف درآمدی است. اما برای رشد کسب‌وکارتان به شیوه‌ای سازمان‌یافته و قابل مدیریت چگونه می‌توان این کار را به روشی پایدار انجام داد.

با اتصال به سیستم CRM، کارکنان فروش، بازاریابی و خدمات شما از صرف ساعت‌ها جستجو در ایمیل‌ها و تلاش برای برقراری ارتباط با سایر همکاران برای یافتن اطلاعات جدید و دقیق در مورد وضعیت های خاص اجتناب می‌کنند. به عنوان مثال، CRM ها می توانند با یادآوری قرار ملاقات ها و کمک به جلوگیری از رزرو قرارهای مضاعف – با سرنخ ها، افزایش تعداد مخاطبین و سرنخ ها را به روشی سازمان یافته و حرفه ای آسان کنند. یک CRM همچنین به نمایندگان یادآوری می‌کند که سرنخ‌ها را در نقاطی خاص در سفر خریدار دنبال کنند تا تمایل به آنها را در مشتریان تقویت کنند.

علاوه بر این، با رشد شما، احتمالاً تعداد نمایندگان فروش خود را که با سرنخ ها و نمایندگان ارتباط برقرار می کنند، افزایش خواهید داد. CRM به شما کمک می کند تا یک خط و سبک ارتباطی ثابت بین نمایندگان (بدون توجه به بخش آنها) با همه سرنخ ها و مشتریان ایجاد و حفظ کنید. 

2. چالش های تیم های مواجه با مشتری را حل کنید

امروزه فرصت‌های فراوانی برای دسترسی و تعامل با مشتریان بالقوه به صورت آنلاین، از طریق رسانه‌های اجتماعی، از طریق وب‌سایت و موارد دیگر وجود دارد. اگرچه این برای کسب و کار عالی است، اما همه این نقاط ارتباطی این پتانسیل را دارند که توانایی شما برای ردیابی و نظارت بر تعاملات شرکت شما با مشتریان بالقوه را پیچیده کنند.

راه‌حل‌های CRM برای مقابله با چالش‌های تیم‌ها و نمایندگان مقابل مشتری تکامل یافته‌اند – آنها با طیف گسترده‌ای از خدمات و کانال‌های دیگر که از طریق آن مشتریان شما با کسب‌وکارتان درگیر می‌شوند، ادغام می‌شوند. این به نمایندگان اجازه می‌دهد با سرنخ‌ها و مشتریان ارتباط برقرار کنند، زیرا همه تعاملات را می‌توان از درون سیستم مدیریت کرد. 

علاوه بر این، CRM همکاری بین تیمی را امکان پذیر می کند. CRM به بخش هایی مانند بازاریابی و فروش اجازه می دهد تا منابع و جزئیات مربوط به تعاملات را با مخاطبین خود به اشتراک بگذارند و از تکرار تلاش ها جلوگیری کنند. 

3. گردش کار ایجاد کنید تا در وقت خود صرفه جویی کنید. 

بهترین سیستم‌های CRM از تلاش‌های بازاریابی و فروش و همچنین کلیه فرآیندهای داخلی مرتبط با کار با مشتریان پشتیبانی می‌کنند که به عنوان گردش کار شما نیز شناخته می‌شود. به این معنا که CRMها با خودکارسازی، تکمیل و سازماندهی وظایف خاص برای شما، از گردش کار پیچیده و همیشه در حال تغییر شما پشتیبانی می کنند. سیستم های CRM با تسهیل استفاده موثرتر از زمان و حذف بسیاری از کارهای خسته کننده، تیم شما را در کار و هماهنگ نگه می دارند.

و در مورد صرفه جویی در زمان ارزشمند خود، CRMها این توانایی را دارند که سایر وظایف روزانه شما را همگام با جریان کاری شما خودکار کنند. 

4. کارهای روزمره خود را خودکار کنید.

CRMها سایر وظایف روزانه را به طور خودکار انجام می دهند و به کارهای اغلب وقت گیر که برای اعضای تیم های فروش، خدمات و بازاریابی شما نیاز است سرعت می بخشند. معمولاً وظایف خودکار در CRM شامل وارد کردن داده ها، تنظیم توالی ایمیل های شخصی، ثبت تمام تعاملات مشتری و خودکارسازی وظایف خدمات مشتری (مانند ثبت و ردیابی تعاملات ربات چت پشتیبانی و مکالمات با بازدیدکنندگان سایت و مشتریان) است. این نوع اتوماسیون به نمایندگان اجازه می‌دهد تا از جایی که با مخاطبین خود پایان داده‌اند ادامه دهند و همچنین به راحتی روابط خود را با همه سرنخ‌ها و مشتریان مدیریت کنند. 

5. در مورد فرآیندهای خود گزارش و تجزیه و تحلیل کنید.

CRM ها گزارش گیری و تجزیه و تحلیل فرآیندهای شما را به سادگی انجام می دهند. ویژگی‌های گزارش‌دهی در یک CRM نگاهی درونی به فرآیندهای فروش و بازاریابی شما می‌دهد تا بتوانید تلاش‌های خود را در همه تیم‌ها بهتر بهینه کنید. این نوع تجزیه و تحلیل به شما اجازه می دهد تا تجربیات قابل توجه و به یاد ماندنی را برای سرنخ ها و مشتریان خود ایجاد کنید. 

با CRM بهتر رشد کنید

CRMها به دلایل زیادی به رشد بهتر کسب و کار شما کمک می کنند. خواه فقط به دنبال داشتن یک مکان مرکزی برای سازماندهی و مدیریت تمام اطلاعات مرتبط با مشتری، آسان‌تر کردن ارتباطات داخلی، تبدیل سریع‌تر سرنخ‌های بیشتر به مشتریان یا بهبود روابط خود با مشتریان هستید، یک CRM می‌تواند به شما کمک کند. 

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی کارشناس CRM دارید؟اکنون بیاموزید.