چگونه باریستا شویم ؟

صنعت خدمات غذایی برای کسانی که می خواهند در کافه ها یا قهوه خانه ها کار کنند ، فرصت های شغلی مختلفی دارد. باریستاها به طور روزانه نوشیدنی های قهوه یا چای تهیه می کنند و با مشتری تعامل دارند.

باریستاهای عالی برای موفقیت هر قهوه خانه یا بار ضروری هستند ، زیرا بسیاری از مشتریان با ارائه خدمات عالی و مهمتر از همه ، یک قهوه کاملا تازه دم برمی گردند.
باریستاها معمولاً آموزش داده می شوند و از دستورالعمل های خاصی مطلع می شوند تا بسته به نوشیدنی رعایت شود. در بعضی مواقع ، باریستاهای باتجربه تر می توانند سبک های آماده سازی خود را نیز تجربه کنند.
بسته به دستگاه ، کل مراحل تهیه یک نوشیدنی ممکن است کاملاً خودکار یا کاملاً دستی باشد. این شغل معمولاً شامل ترکیبی از هر دو است. به عنوان مثال ، یک ماشین ممکن است نیمه اتوماتیک باشد ، به این معنی که فشار به طور خودکار اعمال می شود ، اگرچه زمان های تولید دم به صورت دستی تنظیم می شوند. ماشین های دیگر کاملاً خودکار هستند ، در جایی که باریستا فقط باید حبوبات را بارگیری کند و بقیه کارها را به دستگاه بسپارد.

با تحقیق در مورد حقایق در مورد باریستاها و صلاحیت آنها ، می توانید دریابید که چگونه باریستا می شوید ، حتی با کمترین تجربه. در این مقاله ، آنچه باریستا انجام می دهد ، بررسی می شود ، میانگین انتظارات آنها از حقوق را برجسته می کند ، مهارت های مشترک لازم برای تکمیل کار باریستا را لیست می کنیم و نحوه باریست شدن را بررسی می کنیم.

باریستا چه کاری انجام می دهد؟

یک باریستا در کنار سایر باریستاها و در حال خدمت به کارمندان در کافه ها ، قهوه خانه ها یا کافی شاپ ها برای تهیه نوشیدنی های کافئین دار و تهیه مواد غذایی کار می کند. مسئولیت های یک باریستا ممکن است شامل موارد زیر باشد:
• تعامل با مشتری به صورت شخصیتی
• پردازش پرداخت مشتری از طریق کارت یا پول نقد با استفاده از سیستم POS
• وقت گذاشتن برای تمرین دستورالعمل های منوی جدید یا فصلی
• توصیه نوشیدنی های جدید قهوه به مشتریان
• استفاده از تجهیزات کافه مانند دستگاه های اسپرسو ، آسیاب قهوه یا پارچ کف
• گرم کردن کالاهای پخته شده یا ساندویچ صبحانه و بسته بندی آنها برای مشتریان
• دریافت بازخورد سازنده از مشتریان و بازسازی نوشیدنی های قهوه با توجه به نیاز آنها
• آموزش باریستاهای جدید در مورد چگونگی تهیه برخی نوشیدنی های قهوه یا کار با سیستم POS
• تهیه موجودی لوازم و برقراری ارتباط با مدیر برای سفارش تجهیزات جدید ، دانه های قهوه ، ظروف برداشت یا شربت های قهوه
• حفظ فضای کاری تمیز و بهداشتی
• تمیز کردن میزهای کافه و سرویس بهداشتی در صورت لزوم
• دریافت سفارشات تأمین ، بررسی فاکتورها و قرار دادن وسایل در انبار

حفظ مواد و مشخصات نوشیدنی و امکان ایجاد تغییرات درخواستی مشتریان.

قهوه ها را بفروشید و گزینه های منوی نوشیدنی های قهوه را توضیح دهید
با توضیح تفاوت در دانه های قهوه ، به مشتریان آموزش دهید
هم از دستگاه های خرد کن اتوماتیک و دستی و پرس ها استفاده کنید
تجهیزات را تمیز و فعال نگه دارید. (بررسی خرابی و عیب یابی دستگاه ها)
نمایش و فروش تجهیزات آسیاب و دم قهوه
قفسه ها و خنک کننده ها را با کالاهای آماده شده ، تنقلات ، نوشیدنی های بطری شده و غیره مجدداً بارگیری کنید
نشت ها را پاک کنید ، کف مغازه را جارو کنید
سطل زباله را بیرون بیاورید
کارمندان جدید را در مورد عملیات فروشگاه و وظایف کارکنان آموزش دهید
ایجاد ارتباط با مشتری و توانایی یادآوری نوشیدنی های دلخواه آنها
ایجاد درآمد با معرفی محصولات و خدمات جدید و گسترده به مشتریان
افزایش اعتبار فروشگاه با انجام درخواست های جدید و متفاوت و بررسی فرصت های ارزش افزوده با طراحی مجدد فرآیندها و اجرای تغییرات
بهبود نتایج کیفی با مطالعه ، ارزیابی و طراحی مجدد فرایندها
به روزرسانی دانش صنعت با شرکت در فرصت های ادامه تحصیل


مهارت ها و ویژگی هایی که باریستاها نیاز دارند

باریستاها برای انجام مؤثر وظایف شغلی خود نیاز به طیف گسترده ای از مهارتهای سخت (فنی) و نرم (غیرفنی) دارند. در اینجا مهارت ها و ویژگی های رایج وجود دارد که همراه با مثالهایی از اهمیت آنها برای باریستاها است:

1-جزئی گرا
جزئی گرا بودن برای باریستاها مهم است زیرا آنها نیاز به اندازه گیری قهوه ، شربت طعم دهنده ، خامه یا شیر بستگی به اندازه یا نوع نوشیدنی قهوه دارند. باریستاها همچنین باید جزئی گرا باشند زیرا به آنها اجازه می دهد بسته به درخواست مشتری یا محدودیت های غذایی ، جزئیات موارد را تنظیم کنند.
به عنوان مثال ، اگر مشتری به دلیل حساسیت به لبنیات از او خواستار لاته دارچین با شیر بادام شود ، توانایی باریستا در به خاطر سپردن و اعمال این تنظیمات ، اطمینان حاصل می كند كه نیازهای سلامتی مشتری خود را برآورده می كنند.

2-قادر به انجام چند کار همزمان
چند وظیفه ای فرایندی است که طی آن فرد بیش از یک وظیفه را همزمان کنترل می کند. این مورد بویژه برای باریستاها از اهمیت ویژه ای برخوردار است زیرا آنها باید بتوانند چندین سفارش را همزمان تهیه کنند. توانایی باریستا در چند وظیفه ای می تواند در زمان انتظار و رضایت مشتری تأثیر بگذارد.

3-صبور
باریستاها باید صبر و حوصله داشته باشند ، به ویژه هنگامی که مشتری ترجیح خاصی برای تهیه نوشیدنی خود دارد. توانایی آنها در صبوری با مشتریان به آنها امکان می دهد خدمات عالی به مشتری ارائه دهند. به عنوان مثال ، یک باریستا هنگامی که مشتری برای دومین بار به کافه بازگشت و ادعا کرد که نوشیدنی نادرست است ، صبر و حوصله با مشتری نشان می دهد.

4-تحت فشار ، آرام باشید
در ساعات اوج سرویس ، باریستاها باید بتوانند تحت فشار آرامش خود را حفظ کنند. این مهم از آنجاست که به آنها امکان می دهد با وجود تقاضای زیاد از مشتری ، روند ثابت سفارشات را حفظ کنند. به عنوان مثال ، توانایی باریستا در حفظ آرامش به آنها امکان می دهد تا سریعاً دستگاه اسپرسو را تعمیر کنند ، این امر از جمع شدن سفارشات جلوگیری می کند.

5-رفتار دوستانه
باریستاها روزانه با افراد مختلفی ارتباط برقرار می کنند. نحوه ارائه آنها به مشتری می تواند در رضایت مشتری تأثیر بگذارد. به عنوان مثال ، یک باریستا می تواند وقت بگذارد و نام مشتریان خود را بپرسد و همیشه نگرش مثبت و دعوت کننده ای داشته باشد. به همین دلیل ، کافه ای که در آن کار می کنند می تواند مشتری مداوم خود را حفظ کند. دوستی همچنین نشان می دهد که یک باریستا می تواند با همکاران خود تعاملات مثبتی داشته باشد تا از یک محیط کار سالم حمایت کند.

6-احساساتی در مورد قهوه
باریستاها باید عاشق قهوه باشند که این انگیزه را برای آنها فراهم می کند تا روش ها و تجهیزات مختلف دم را تحقیق کنند. به عنوان مثال ، یک باریستا می تواند از علاقه خود به قهوه استفاده کند تا مهارت های هنری لاته خود را کامل کند.

7-خلاقیت
باریستاها باید از خلاقیت لازم برای تهیه نوشیدنی های قهوه جدید و خوشمزه برای کمک به منوی کارفرمای خود برخوردار باشند. به عنوان مثال ، یک باریستا می تواند زمان شیفت خود را صرف آزمایش شربت های مختلف طعم دهنده و سوخاری قهوه کند تا ایده های منحصر به فرد نوشیدنی را برای منوی فصلی آینده ارائه دهد.

8-تیم گرا بودن
باریستاها برای ارائه خدمات عالی به مشتریان خود از نزدیک با سایر باریستاها و کارگران کافه همکاری می کنند. به همین دلیل ، باریستاها باید یک طرز فکر تیم محور داشته باشند.

چگونه می توان باریستا بود ؟

برای بدست آوردن شغل باریستا چند مسیر وجود دارد که می توانید طی کنید. در اینجا چگونگی تبدیل شدن به باریستا ، حتی اگر هیچ تجربه قبلی کار به عنوان یک فرد را ندارید:

1.درباره اصطلاحات قهوه و معانی آنها تحقیق کنید
قبل از تحصیل یا جستجوی شغل ، حتماً دانش خود را از اصطلاحات رایج مربوط به مسئولیت های قهوه و باریستا تازه کنید. به عنوان مثال ، در مورد انواع مختلف قهوه و معنی آنها ، از جمله کاپوچینو ، آمریکانو ، اسپرسو ، ماکیاتو یا لاته اطلاعات کسب کنید.

2.تجهیزات را برای تمرین در خانه خریداری کنید
اگر علاقه زیادی به قهوه دارید و از نوشیدن قهوه لذت می برید ، باید یک یا چند قطعه تجهیزات حرفه ای خریداری کنید تا در خانه خود تمرین کنید. این ممکن است شامل دستگاه اسپرسو ، آسیاب قهوه یا شیر خشک کن باشد.

3.یک دوره آنلاین باریستا شرکت کنید
طیف وسیعی از دوره های آنلاین و فیلم های آموزشی در دسترس باریستاهای احتمالی است که به آنها امکان می دهد مهارت های خود را تقویت کرده و یاد بگیرند که چگونه انواع نوشیدنی های قهوه را درست کنند. می توانید برای دریافت گواهینامه باریستا که به شما اعتبار حرفه ای می دهد ، یک دوره را بگذرانید.

4.سفارش گرفتن برای دوستان و خانواده را تمرین کنید
با استفاده از آنچه در مورد تهیه نوشیدنی های قهوه آموخته اید ، خانواده یا دوستان خود را به آزمایش مهارت های خود دعوت کنید. می توانید سفارشات آنها را بگیرید ، دستورالعمل های ویژه ای دریافت کنید و برای آنها نوشیدنی درست کنید. بازخورد آنها می تواند به شما کمک کند تکنیک و مهارت های خدمات مشتری خود را اصلاح کنید.

5.نیازهای باریستا را در کافی شاپ های مختلف بررسی کنید
کافی شاپ های مختلف نیازهای متفاوتی برای باریستاها دارند. به همین دلیل مهم است که شما در مورد کافه های محلی یا زنجیره ای در منطقه خود تحقیق کنید.

6.در کافی شاپ به عنوان صندوقدار یا متصدی شغل استخدام شوید
اگر کافه های منطقه شما به تجربه قبلی کار در کافه ها احتیاج دارند ، برای اثبات مهارت های خود شروع به کار به عنوان گارسون میز ، سرور یا صندوقدار کنید. در این نقش ، همچنین ممکن است بتوانید از باریستاها برای تهیه نوشیدنی های خاص آموزش ببینید.

7.برای کار در زنجیره های کافه شناخته شده اقدام کنید
کافه های معروف زنجیره ای ممکن است فرصت های ورود به کسانی که قبلاً به عنوان باریستا کار نکرده اند ، ارائه دهد. دلیل آن این است که آنها معمولاً برنامه های آموزشی گسترده ای دارند و بودجه لازم را برای استخدام و صرف وقت برای آموزش کارمندان جدید دارند.

نمونه ای از نوشیدنی هایی که توسط یک باریستا سرو می شوند