چگونه مهندس نرم افزار مستقل شویم ؟


شما به تازگی به عنوان یک مهندس نرم افزار واجد شرایط شده اید و اکنون باید کار پیدا کنید. به نوبه خود شما فکر می کنید که آیا شما باید آزاد بروید؟ به نوبه خود می توانید یک کار کوتاه مدت یا میان مدت را برای یک یا چند شرکت به عهده بگیرید. بنابراین نکته مهم این است که وقتی شما به صورت آزاد کار می کنید، می توانید از هرجایی که می خواهید کار کنید! این آزادی است که بیشتر مردم بدنبال آن هستند. در کل آیا تا به حال دیده اید که افرادی در کافی شاپ محلی شما با لپ تاپ های خود کار کنند؟ و تو مثل این بودی که من می خواهم آن شخص باشم! به عنوان یک فرد مستقل می توانید در خانه یا هرجایی که دوست دارید کار کنید.
این مقاله به آنچه شما به عنوان یک مهندس نرم افزار مستقل یا یک توسعه دهنده نرم افزار مستقل انجام می دهید، می پردازد. علاوه بر این، برخی از مزایا و معایب فرد مستقل بودن را بررسی می کنیم. بنابراین ما همچنین بررسی می کنیم که شما به عنوان یک مهندس نرم افزار، به عنوان یک متخصص آزاد در صنعت IT چقدر درآمد کسب می کنید.

مهندسان نرم افزار مستقل چه کاری انجام می دهند؟

با توجه به واقعیت مهندسین نرم افزار سیستم و سخت افزار می تواند کسب و کار را توسعه دهد. این محصولات از برنامه ها و بازی های تجاری گرفته تا سیستم های کنترل شبکه و سیستم عامل ها هستند. مسئولیت های یک مهندس نرم افزار همچنین می تواند شامل موارد زیر باشد:
• کار با کاربران برای تعیین نیازهای نرم افزاری آنها.
• طراحی، توسعه و آزمایش یک سیستم یا برنامه با توجه به مشخصات کاربران.
• ترسیم نمودارها و مدل هایی که به توسعه دهندگان کمک می کند کد مناسب را برای سیستم یا برنامه ایجاد کنند.
• مستند سازی سیستم یا برنامه با جزئیات برای کمک به مسئولان تعمیر و نگهداری در آینده.
• حفظ سیستم یا برنامه با بروزرسانی ها و رفع مشکلات در صورت لزوم.
• توصیه ارتقا نرم افزاری برای سیستم ها یا برنامه های موجود.
• همکاری با توسعه دهندگان و مهندسان دیگر برای ایجاد نرم افزار.

مزایا و معایب یک مهندس نرم افزار مستقل؟

طبق اداره آمار کار، که رشد اشتغال برای مشاغل مختلف را محاسبه می کند، مهندسان نرم افزار بین سال های 2016 و 2026 رشد اشتغال 24 درصدی را مشاهده خواهند کرد.

در اینجا 4 مزیت عالی برای مهندسی نرم افزار مستقل آورده شده است:

1.می توانید درآمد بیشتری بدست آورید:

شما به طور معمول نرخ ساعتی یا هزینه توسعه (نه حقوق) دریافت می کنید، از این رو تمام کارهای مستقل به طور معمول به درآمد بیشتری نسبت به حقوق ماهیانه توسعه دهنده عادی اضافه می کنند.

2.توانایی انتخاب در مورد پروژه ها، مشتریان و فناوری

به عنوان یک مهندس نرم افزار مستقل، جهان صدف شما است. به نوبه خود می توانید انتخاب کنید چه پروژه هایی را می خواهید انجام دهید و چه کارهایی را انجام نمی دهید.

3.انعطاف پذیری

شما می توانید زمان و روز کار خود را انتخاب کنید.

4.بدون رئیس

شما اساساً برای خودتان کار می کنید، شما رئیس هستید.

– جنبه های منفی اشتغال مستقل به عنوان یک مهندس نرم افزار نیز وجود دارد، این موارد عبارتند از:

1.درآمد ناسازگار

شما “حقوق” خود را تعیین می کنید، برخی از ماه ها ممکن است ثابت نباشد، کم و زیاد شود. به نوبه خود ممکن است چند ماه کار نکنید.

2.مدت زمان اجرای پروژه ها

ممکن است یک پروژه بیش از حد انتظار طول بکشد و هزینه پرداختی نیز ممکن است براساس اتمام پروژه باشد. به نوبه خود این می تواند استرس را اضافه کند و بر تمام کارهای مستقل شما تأثیر بگذارد.

3.عدم تعامل با همكاران

هيچ كدام از افراد جزيره ندارند، ممكن است نتوانيد از همكاران خود عقب نشيني كنيد يا با همكاران تعامل داشته باشيد.

4.مسئولیت پذیری

بله شما برای خودتان کار می کنید ، اما باید زمان (انگیزه) خود را مدیریت کنید. به نوبه خود شما مسئول اداره مشاغل ، صورتحساب ، مالیات و غیره هستید.

آیا به مهندسین نرم افزار مستقل نیاز دارید؟

اولاً برای اینکه یک مهندس نرم افزار باشید، معمولاً برای کسب موقعیت به عنوان یک مهندس نرم افزار به ترکیبی از آموزش، گواهینامه و مهارت نیاز دارید.
معمولاً به عنوان یک مهندس نرم افزار مستقل در نظر گرفته می شوید، به طور معمول چندین کار مستقل انجام می دهید تا دستمزد خوبی دریافت کنید. الزامات مورد استفاده برای کامپیوتر، لپ تاپ، اتصال به اینترنت و نرم افزار است.

حقوق معمول مهندسان نرم افزار مستقل؟

طبق گفته واقعا در مقام مهندس نرم افزار مستقل، حقوق شما بسته به توسعه برنامه ها یا سیستم ها متفاوت خواهد بود. مهندسان نرم افزاری که سیستم ها را توسعه می دهند به طور معمول حقوق بیشتری نسبت به کسانی که برنامه ایجاد می کنند دریافت می کنند. سایر عوامل ممکن است بر حقوق شما تأثیر بگذارد، از جمله مکان شرکت و ماهیت تجارت. به نوبه خود مهندسان نرم افزار مستقل هنگام انجام خدمات معمولاً نرخ بالاتری را دریافت می کنند
دستمزد مهندس نرم افزار به طور کلی در ایالات متحده: 105،323 دلار در سال است.
برخی از حقوق از 29،000 $ تا 228،000 $ در سال است. بنابراین مهندسان نرم افزار مستقل می توانند از هر پروژه یا هر زمان توسعه هزینه دریافت کنند.

چگونه می توانم به مهندسی نرم افزار مستقل وارد شوم؟

طبق CarrerLancer اگر می خواهید به عنوان مهندس نرم افزار کار آزاد را شروع کنید، اینجا را بخوانید.

چگونه می توانم به عنوان یک فریلنسر کار کنم؟

• با 1 مشتری شروع کنید و یک نمونه کار بسازید – با یک مشتری شروع کنید، هزینه معقولی را پرداخت کنید و یک نمونه کار (وب سایت آنلاین با توصیفات) بسازید. به نوبه خود این باعث افزایش اعتبار و مشتریان بالقوه می شود و می تواند ببیند چه کاری می توانید انجام دهید.
• برای افزایش بازدید وبلاگ بنویسید – به مقالات خود بک لینک اضافه کنید، این باعث افزایش حضور شما در وب و گوگل می شود. به برخی از وبلاگ های محبوب فناوری نگاهی بیندازید. در کل این موارد عبارتند از: TechCrunch و Mashabl
به Fiver بپیوندید – Fiverr’s مشاغل را با فریلنسرهای ارائه دهنده خدمات دیجیتالی در 300+ دسته ارتباط می دهد. به نوبه خود این یک بستر عالی برای دریافت و ارائه خدمات مهندسی نرم افزار مستقل است.


سایر سیستم عامل های عالی برای کار به عنوان مهندس نرم افزار مستقل شامل موارد زیر است:
مترجم آزاد – یک جامعه از مترجمان آزاد است.
Toptal – برای هر فریلنسر فصلی

نتیجه

به طور کلی اگر از آزادی و اینکه خود رئیس هستید لذت می برید، در هر زمان و هر مکان کار می کنید، حرفه ی مهندسی نرم افزار برای شما مناسب است! بنابراین با ما، شما می توانید در کمتر از 6 ماه به یک مهندس نرم افزار معتبر بین المللی تبدیل شوید!