6 روند فناوری خانه هوشمند که باید دنبال کنید

آیا تا به حال در موقعیتی قرار گرفته اید که بعد از یک روز طولانی کار را ترک کنید و هوا گرم باشد؟ شما آنقدر خسته هستید که تنها کاری که می خواهید انجام دهید این است که به خانه برگردید و فقط دراز بکشید. تلفن خود را برمی دارید و AC هوشمند خود را تنظیم می کنید تا روشن شود. و به محض اینکه به خانه رسیدید، دما به اندازه کافی سرد است تا روحیه شما را آرام کند. در دنیای امروزی که همه عجله دارند، راحتی کلید زندگی ماست. یک فرد سعی می کند هر کاری را تا جایی که می تواند آسان کند. همه ما می خواهیم هر کاری که انجام می دهیم تا حد امکان راحت باشد، بنابراین جای تعجب نیست که این یکی از قانع کننده ترین دلایل سرمایه گذاری در یک خانه هوشمند است.

خانه هوشمند چیست؟

خانه های هوشمند جنبه خانگی اینترنت اشیا (IoT) هستند. در سال‌های اخیر، ما عادت کرده‌ایم که وسایل خانگی معمولی را به اینترنت و به یکدیگر متصل کنیم تا خانه‌هایمان راحت‌تر، مقرون‌به‌صرفه‌تر، سرگرم‌کننده‌تر و ایمن‌تر شوند. به طور خلاصه، “خانه هوشمند” خانه ای با چندین ابزار است که کارهایی را که معمولاً توسط انسان انجام می شود خودکار می کند. 

فناوری هوشمند، چه تلفن‌های هوشمند، چه ساعت‌های هوشمند یا تلویزیون‌های هوشمند، فناوری‌ای است که تلاش‌های مورد نیاز انسان برای انجام یک کار را یاد می‌گیرد و به حداقل می‌رساند. همین ایده در مورد خانه های هوشمند نیز صدق می کند: این فناوری الگوهای استفاده صاحب خانه را تشخیص می دهد، کار را کاهش می دهد و امنیت و ایمنی خانه را بهبود می بخشد.

اگرچه در سال‌های اخیر سر و صدای زیادی پیرامون گجت‌های خانگی هوشمند وجود داشته است، اما قهرمانان به تدریج آشکارتر می‌شوند.

به عنوان مثال – آمازون الکسا به دلیل ویژگی دستیار مجازی خود که می تواند به راحتی کارهای روزانه شما را فقط با دستورات صوتی شما خودکار کند، اکنون به تدریج تبدیل به بلندگوی مورد استفاده برای همه می شود.

ترندهای خانه هوشمند

از نظر نوآوری و در دسترس بودن، صنعت خانه های هوشمند در سال های اخیر شاهد پیشرفت های زیر بوده است:

1. تکنولوژی دستیار صوتی

خانه هوشمند اگر راهی برای استراحت و آرامش نباشد چیست؟ این فناوری همچنین ممکن است راه های جدید و جالبی را برای سرگرم شدن و اطلاع رسانی به شما ارائه دهد. بلندگوهای متصل می توانند موسیقی پخش کنند، اخبار و نمرات ورزشی را ارائه دهند، و حتی در صورت همراه شدن با دستیارهای دیجیتال مبتنی بر هوش مصنوعی به شما در کنترل سایر دستگاه های متصل کمک کنند. علاوه بر این، ابزارهای متصل می توانند به شما کمک کنند فیلم مناسبی برای تماشا پیدا کنید. 

از آنجایی که دستیارهای صوتی قادر به درک مفهوم متن کاربر هستند، کار کردن با خانه های هوشمند حتی ساده تر شده است و پیشرفت قابل توجهی در فناوری گفتار نشان می دهد. چندین بلندگوی هوشمند موجود است که محبوب ترین آنها آمازون الکسا و گوگل نست است. به جای بلندگوهای معمولی، مردم به دلیل ویژگی‌های اضافی دستیار صوتی غیر از اینکه صرفاً یک بلندگوی معمولی هستند، اینها را ترجیح می‌دهند.

2. افزایش امنیت و حریم خصوصی 

امنیت مهمترین چیزی است که برای محافظت از حریم خصوصی خود باید داشته باشید، وقتی در دنیایی زندگی می کنید که همیشه توسط ابزارهایی احاطه شده اید که به طور مداوم هر حرکت شما را ردیابی می کنند، گوش می دهند، ضبط می کنند و شما را تماشا می کنند، حتی از یک خانه هوشمند. محصول با رویه های امنیتی ناامن ممکن است کل اکوسیستم را به خطر بیندازد. 

برای رویارویی با چنین مسائلی، شرکت‌های امنیتی در حال توسعه نسل بعدی سیستم‌های امنیتی خانه هوشمند هستند که از افراد در حین انتقال داده‌ها از طریق شبکه‌های مختلف به روشی امن محافظت می‌کنند. احراز هویت بیومتریک مبتنی بر هوش مصنوعی، روترهای ایمن محافظت شده در برابر حملات سایبری و غیره نمونه‌هایی از این سیستم‌ها هستند. 

امنیت همچنان در خط مقدم تمام ابتکارات خانه های هوشمند خواهد بود. در حالی که سیستم های هشدار ممکن است برای ایمن سازی خانه شما خریداری شوند، خانه های هوشمند می توانند محافظت بیشتری را ارائه دهند. 

چراغ‌ها، دوربین‌ها و حتی زنگ‌هایی که به اینترنت متصل هستند می‌توانند به ایمن‌تر شدن خانه کمک کنند. اگر در خانه تنها هستید و کسی به دنبال این است که ببیند آیا می تواند وارد شود، قرار دادن این وسایل در اطراف ممکن است او را منصرف کند.

 آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی کارشناس امنیت رایانه دارید؟اکنون بیاموزید.

3. روشنایی هوشمند

بیایید کاملاً واضح بگوییم، اگر از LED های سفید ساده استفاده می کنید، نباید در خانه خود مهمانی برگزار کنید. یکی از اولین راه حل های خانه هوشمند برای دستیابی به محبوبیت گسترده، روشنایی هوشمند است. اگر می خواهید خانه خود را هوشمندتر کنید، با تعویض آن LED های سفید شروع کنید. بسته به حال و هوای خود یا مناسبت می توانید رنگ مورد نظر خود را با برنامه موبایل یا با دادن دستورات صوتی به بلندگوی دستیار صوتی خود انتخاب کنید. «هی گوگل، چراغ‌های لانه را برای چیزی آرامش‌بخش تنظیم کن».

4. دما را کنترل کنید

برخی از گجت‌ها دارای قابلیت‌های هوشمندی هستند که به شما کمک می‌کنند خانه‌تان را گرم و خنک‌تر کنید و در درازمدت در وقت و هزینه‌تان صرفه‌جویی کنید. شرکت‌هایی مانند زیرمجموعه Alphabet – Google، پیشگام در گرمایش متصل، در حال توسعه ترموستات‌های هوشمند هستند که خانه شما را به‌طور خودکار روی دمایی که می‌خواهید تنظیم می‌کند. می‌توانید با استفاده از دستورات صوتی در Google Home و Amazon Echo این موارد را کنترل کنید. 

با استفاده از اینها بدون نیاز به کنترل از راه دور، فقط می توانید به دستیار صوتی شخصی خود دستور دهید تا دمای AC شما را روی “16” تنظیم کند و این کار را انجام می دهد. می توانید زمان خاصی را تعیین کنید که در آن آبفشان به طور خودکار شروع به کار کند. فقط فکر کنید، اگر یکی از اینها را در محل خود نصب کنید، در یک صبح سرد چقدر احساس خوبی خواهید داشت. نیازی نیست زود بیدار شوید و آبفشان را روشن کنید تا بتوانید یک حمام راحت داشته باشید. ترموستات هوشمند شما از آن مراقبت خواهد کرد. آروم باش!

5. تمرکز بر مراقبت های بهداشتی

به دلیل سبک زندگی نامناسب آنها، مسائلی مانند فشار بالا و دیابت این روزها نسبتاً رایج شده است. مراقبت‌های بهداشتی هوشمند این پتانسیل را دارد که برخی از فشارهای وارد شده بر کانال‌های مراقبت‌های بهداشتی سنتی مانند پزشکان و بیمارستان‌ها را کاهش دهد، زیرا آنها راه‌حل‌هایی را در خانه برای چنین مسائلی با ردیابی مداوم سطح فعالیت، کیفیت خواب و رژیم غذایی شما ارائه می‌کنند تا به شما در زندگی سالم کمک کنند. سبک زندگی. 

همچنین گجت‌های متعددی وجود دارد که امکان ارتباط با متخصصان پزشکی از طریق اینترنت را فراهم می‌کند، به اعضای خانواده اطلاع می‌دهد که یک فرد مسن در خانه خود می‌افتد، و حتی بیماری‌ها را با استفاده از هوش مصنوعی تشخیص می‌دهند. در طول همه‌گیری، چندین مورد از این پوشیدنی‌های بهداشتی کاملاً مفید بودند، زیرا به طور مداوم سطح اکسیژن کاربران را بررسی می‌کردند، معاینه پزشکی در خانه انجام می‌دادند و در نتیجه زندگی کاربران را آسان‌تر می‌کردند. اپل واچ فعلی می‌تواند یک نوار قلب (ECG) برای بررسی الگوها یا بی‌نظمی‌های ضربان قلب انجام دهد که ممکن است نشانه‌های اولیه حمله قلبی را نشان دهد.

6. شبکه های سریعتر به معنای خانه های هوشمندتر است

سرعت مهم است. اگر همه این تجهیزات خانه هوشمند را نصب کرده باشید اما اتصال اینترنتی کافی برای تامین انرژی آن نداشته باشید، چه؟ پس نصب آنها بی معنی است زیرا آنها کار نمی کنند. 

ما در حال حرکت به عصر 5G هستیم. زمان زیادی برای عرضه جهانی 5G باقی نمانده است. 5G این پتانسیل را دارد که ارائه خدمات اینترنت اشیا، از جمله فناوری‌های خانه هوشمند را تغییر دهد و به دستگاه‌ها اجازه می‌دهد بدون استفاده از سیم یا اتصالات کار کنند در حالی که نیاز به برق بسیار کمی دارند. 

همچنین به تعداد قابل توجهی دستگاه‌های بیشتری اجازه می‌دهد نسبت به استانداردهای قبلی شبکه تلفن همراه، به طور همزمان متصل شوند. فناوری WiFi بهبود یافته، مانند WiFi 6، دستگاه‌های خانه هوشمند را به شبکه‌های سریع‌تر و قدرتمندتر متصل می‌کند و امکان دسترسی بهتر به داده‌های وب و منابع پردازش را فراهم می‌کند. شبکه‌های سریع‌تر به چیزی بیش از انتقال سریع‌تر داده بین دستگاه‌ها اشاره دارد. همچنین به این معنی است که برنامه های پیچیده تر مبتنی بر مجموعه داده های بزرگتر و سریعتر امکان پذیر خواهد بود. به عنوان مثال، ترموستات های هوشمند و سیستم های امنیتی خودکار، به داده های متنوع و به روزتری دسترسی خواهند داشت.

نتیجه

خانه های هوشمند می توانند زندگی را برای شما بسیار آسان تر و راحت تر کنند. گویی همه ابزارهای شما در حال ارتباط و همکاری برای ارائه یک تجربه کاربری یکپارچه هستند. گجت‌های هوشمند در آینده‌ای نه چندان دور باهوش‌تر و شایسته‌تر خواهند شد. آنها به جای دستورات انسانی، بر «فرض‌ها» و حدس‌های خود تکیه می‌کنند. بنابراین زمان آن فرا رسیده است که از لوازم قرون وسطایی به چیزی که آنها “آینده” می نامند حرکت کنیم.

 آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی کارشناس امنیت رایانه دارید؟اکنون بیاموزید.

 آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی کارشناس شبکه دارید؟اکنون بیاموزید.