چگونه یک توسعه دهنده وب شوید

در این مقاله ، مراحل مورد نیاز برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب و ایجاد حرفه شما در این زمینه را طی خواهیم کرد. ما در مورد روشهای مختلف یادگیری ، مهارتهایی که برای توسعه دهندگان وب مهم است و فرصتهای آموزشی مانند بوت کمپ توسعه وب ، که یک مسیر سریع را برای افراد فراهم می کند تا مهارتهای لازم برای ورود به این زمینه را به سرعت کسب کنند ، بحث خواهیم کرد. با برداشتن چند قدم اساسی ، می توانید به سمت حرفه ای جدید و پر تقاضا با پتانسیل رشد عالی حرکت کنید.

5 مرحله برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده وب

  1. یادگیری فن آوری های برنامه نویسی بنیادی

تحصیلات حرف اول را می زند. اولین قدم شما برای رسیدن به موفقیت در توسعه وب باید یادگیری فن آوری های برنامه نویسی بنیادی باشد .

شما لزوماً نیازی به تحصیلات دانشگاهی ندارید. تعامل با منابع مبتنی بر وب و تماشای فیلم های آموزشی به شما کمک می کند دانش زمینه ای را در مبانی توسعه وب ایجاد کنید و به شما کمک می کند آنچه می خواهید مطالعه کنید.

اما قبل از اینکه وارد مسیرهای یادگیری شویم ، بیایید با مهمترین مهارتهای تحقیق در هنگام بررسی حرفه ای در توسعه وب شروع کنیم. نگاهی به لیست ما بیندازید:

HTML و CSS

از HTML و CSS اغلب به عنوان عناصر سازنده هر وب سایت یاد می شود. HTML یا زبان نشانه گذاری ابرمتن ، ساختار یک وب سایت را سازماندهی می کند و مشخص می کند که کاربر سایت هنگام بازدید از یک صفحه با چه چیزی روبرو می شود.

از طرف دیگر ، CSS یا Cascading Style Sheets سبک و ظاهر نحوه نمایش آن اطلاعات را تعریف می کند. حتی ابتدایی ترین وب سایت ها ازHTML و CSS استفاده می کنند و آنها پایه ای برای فن آوری های پیشرفته تری هستند که هنگام ساختن برنامه های شغلی خود باید در آنها کاوش کنید.

جاوااسکریپت

این زبان اسکریپت نویسی به شما امکان می دهد وب سایت های پویا و تعاملی ایجاد کنید که نه تنها اطلاعات ساکن را نمایش می دهند بلکه به نیازهای مشتریان و بازدید کنندگان شما پاسخ می دهند (به عنوان مثال دکمه ها ، فرم ها ، انیمیشن ها و غیره).

در کنار HTML و CSS ، جاوا اسکریپت پرکاربردترین فناوری امروزی در وب است. همانطور که مهارت های JavaScript خود را ارتقا می دهید ، می خواهید کتابخانه هایی مانند jQuery را بیاموزید ، که بسیاری از برنامه های وب تعاملی را تأمین می کنند.

PHP

اگر می خواهید سایت ها ، مضامین یا افزونه هایی برای سیستم های مدیریت محتوای محبوب مانند وردپرس ایجاد کنید ، دانستنPHP برای حرفه توسعه وب شما ضروری است. بسیاری از وب سایت های معروف و سیستم های مدیریت محتوا از PHP برای نوشتن اسکریپت یا نوشتن کدی که وظایف را انجام می دهد استفاده گسترده ای می کنند. PHP به عنوان زبانی آسان برای برنامه نویسان انتخاب می شود.

چارچوب های راه انداز و توسعه

 اگر می خواهید به یک توسعه دهنده فرانت اند تبدیل شوید و بخشی از سایت را که کاربران با آن ارتباط برقرار می کنند اداره کنید ، یادگیری نحوه پیمایش Bootstrap و فریم ورک های توسعه مشابه بخشی ضروری از آموزش شما خواهد بود.

برای متن ، Bootstrap یک چارچوب منبع باز و رایگان است که به توسعه دهندگان کمک می کند وب سایت های سریع ، پاسخگو و بهینه شده برای تلفن همراه ایجاد کنند. این یکی از بی شمار فریم ورک های توسعه است که توسعه برنامه ها را برای یک پلت فرم خاص برای برنامه نویسان آسان می کند.

زبانهای پایتون ، جاوا و برنامه نویسی

از طرف دیگر ، اگر می خواهید به یک توسعه دهنده بک اند تبدیل شوید ، حرفه ای که اساساً روی کد پشت صحنه کار می کند که بازدیدکنندگان هرگز نمی بینند ، یادگیری زبانهای سمت سرور یک امر ضروری است. برخی از همان زبان های برنامه نویسی مورد استفاده برای ایجاد برنامه های دسک تاپ نیز به طور گسترده ای در توسعه وب استفاده می شود. با این حال ، برخی از آنها مخصوص کدگذاری بک اند هستند.

یک کدنویس بک اند باید تجربه استفاده از پایتون و جاوا را داشته باشد. با این وجود ، فن آوری های بیشتری وجود دارد ، از زبان پایگاه داده مانندMySQL گرفته تا طیف گسترده ای از کتابخانه های توسعه محبوب که از طریق React یا Node.js در دسترس هستند.

  1. در زمینه توسعه وب آموزش ببینید

دریافت آموزش با کیفیت بالا یکی از مهمترین مراحل تبدیل شدن به یک توسعه دهنده حرفه ای وب است. گفته می شود ، راهی که شما برای به دست آوردن تحصیلات طی می کنید بسته به وضعیت شغلی فعلی ، تعهدات خانوادگی ، برنامه کاری و سطح دانش و تجربه فعلی شما متفاوت است.

توجه به این نکته مهم است که دانشگاه برای ورود به این رشته همیشه ضروری نیست. طبق نظرسنجی توسعه دهندگان 2020 Stack Overflow ، تنها9.7 درصد از توسعه دهندگان حرفه ای معتقدند که یک آموزش رسمی از اهمیت اساسی برخوردار است ، در حالی که بیش از یک سوم (39.5 درصد) آن را تا حدی مهم یا اصلاً مهم می دانند.

دوره های برنامه نویسی و یادگیری خودگردان دو مسیر جایگزین را برای صنعت فناوری فراهم می کنند.

دوره های برنامه نویسی

دوره های برنامه نویسی آنلاین می توانند منابع بسیار خوبی برای افرادی باشند که انعطاف پذیری را بسیار ارزشمند می دانند و می خواهند سریع پیشرفت کنند. در یک بوت کمپ دانشجویان در مقایسه با رویکرد تئوریکی که برنامه های درسی دانشگاه معمولاً ارائه می دهند بیشتر بر مهارت های توسعه وب که کارفرمایان به دنبال آن هستند تمرکز می کنند.

دوره ها بر روی آموزش مهارت های بنیادی و متوسط ​​توسعه وب تمرکز دارند. بسیاری از برنامه های درسی bootcamp متناسب با یک منطقه خاص (به عنوان مثال ، قسمت فرانت اند ، بک اند ، فول استک) طراحی شده است. با این اوصاف ، شما می توانید انتظار داشته باشید که یک دوره کامل توسعه وب با دانش برنامه نویسی آماده شغل و یک نمونه کار حرفه ای کاملاً خوب داشته باشید.

  1. تخصص خود را انتخاب کنید

به طور کلی ، اکثر توسعه دهندگان به یکی از سه دسته تقسیم می شوند: فرانت اند ، بک اند ، فول استک

Front End Development

اگر در توسعه front end کار می کنید ، تجربه کاربر را برای افرادی که از یک وب سایت بازدید می کنند مدیریت می کنید. توسعه دهندگان Front End در CSS ، HTML و JavaScript متخصص هستند و می توانند کدی را ایجاد کنند که ایده های طراحی وب سایت را زنده کند. ابزارهای شما نحوه تعامل کاربران با یک وب سایت را مشخص می کند. اگر جنبه خلاق و بصری توسعه وب را دوست دارید ، این حرفه ممکن است گزینه خوبی برای شما باشد.

Back End Development                 

توسعه دهندگان Back End فناوری هایی را که باعث می شوند سایت ها در پشت صحنه کار کنند ، طراحی ، نگهداری و بهبود می بخشند. توسعه دهندگان Back End از زبانهایی مانند Python ، PHP ، Ruby on Rails و Java برای ساخت برنامه ها ، مدیریت فن آوری های سمت سرور و تعامل با کد Front End برای تجربه سریعتر و پاسخگوتر وب سایت استفاده می کنند.

Full Stack

لزوماً لازم نیست یکی از فرانت اند یا بک اند را انتخاب کنید. اگر استعداد و علاقه زیادی به هر دو جنبه توسعه وب دارید ، ممکن است به عنوان یک توسعه دهنده پشته کامل دنبال کار شوید. این متخصصان از همه جوانب فرآیند توسعه وب ، از انجام برنامه نویسی سمت سرور گرفته تا مدیریت تجربه کاربر جلویی ، آگاهی دارند.

  1. نمونه کارهای توسعه وب شخصی خود را بسازید

وقتی نوبت به موفقیت شغلی در زمینه توسعه وب می رسد ، شما می خواهید یک نمونه کار قوی برای به اشتراک گذاشتن با کارفرمایان و مشتریان بالقوه داشته باشید.

شایان ذکر است که همه مهارتهای مربوط مستقیماً به زبانها یا فن آوریهای برنامه نویسی مربوط نمی شوند. به عنوان مثال مهارت های نرم مانند کار درون تیمی در بسیاری از مشاغل فنی ضروری است.

  1. به یادگیری و کدگذاری ادامه دهید

توسعه وب یک زمینه فوق العاده پویا است ، با فن آوری های جدید ، چارچوب ها و استانداردهای ترجیحی به طور مداوم در حال پیشرفت است.

حتی بعد از تبدیل شدن به یک حرفه ای در زمینه توسعه وب ، یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از موفقیت مستمر خود ، ادامه یادگیری و کد نویسی ، کاوش در فن آوری های جدیدتر و ایجاد مهارت های خود است. طبق گزارش اخیر Stack Overflow ، تقریباً 75 درصد از توسعه دهندگان حرفه ای نظرسنجی شده می گویند که “حداقل هر چند ماه یا یک بار در سال” یک فن آوری جدید را می آموزند.