یک حسابدار چه کاری انجام می دهد؟

شغل حسابداری برای شخصی با ذهنیت تحلیلی که از کار با داده های مالی لذت می برد، انتخاب خوبی است. حسابداران اغلب در حمایت از مدیر ارشد مالی ( CFO ) یا بخش مالی شرکت کار می کنند. آنها همچنین مستقیماً با افراد کار می کنند تا سوابق مالی را برای تشکیل پرونده مالیاتی بررسی کنند. حسابداران آموزش دیده فرصت کار در شرکتهای خصوصی کوچک، متوسط و بزرگ را دارند.
همچنین تقاضای حسابداران در بخش دولتی و غیرانتفاعی وجود دارد. سرانجام، حسابداران می توانند به طور مستقل در شرکت های خود یا به عنوان مشاور کار کنند .
• حسابداران اطمینان می یابند که کلیه سوابق و بیانیه های مالی با قوانین، مقررات و اصول پذیرفته شده حسابداری (GAAP) مطابقت دارند.
• حسابداران همچنین باید هرگونه مغایرت یا بی نظمی را که در سوابق، بیانیه ها یا معاملات مستند پیدا می کنند برطرف کنند.
• حسابداران اغلب باید بینش و گزارش خود را با افراد خارج از دارایی به اشتراک بگذارند. ارتباطات قوی و مهارت های بین فردی می تواند به یک حسابدار کمک کند تا شغل موفق خود را ایجاد کند.

یک حسابدار چه کاری انجام می دهد؟

حسابداران از تحصیلات و تجربیات خود برای ایجاد یا بررسی صحت صورتهای مالی استفاده می کنند. حسابداران اطمینان می یابند که کلیه سوابق و بیانیه های مالی با قوانین، مقررات و اصول پذیرفته شده حسابداری ( GAAP ) مطابقت دارند . این سوابق و صورتها ممکن است شامل ترازنامه، صورت سود و زیان، صورت جریان وجوه نقد و اظهارنامه مالیاتی باشد.
حسابداران همچنین معاملات مالی مشاغل را به مرور زمان ثبت می کنند. آنها اطلاعات مورد نیاز برای تهیه مدخل حساب های شرکت، مانند دفتر کل را جمع آوری می کنند. از این اطلاعات برای تهیه صورتهای اختتامیه هفتگی، ماهانه، سه ماهه یا سالانه و گزارشات حسابداری هزینه استفاده می شود. حسابداران همچنین باید هرگونه مغایرت یا بی نظمی را که در سوابق، بیانیه ها یا معاملات مستند پیدا می کنند برطرف کنند. آنها معمولاً روشهای کنترل حسابداری مستقر را از طریق سیستم حسابداری یا برنامه نرم افزاری مشاهده می کنند.
به حسابداران غالباً علاوه بر تجزیه و تحلیل سوابق و صورتهای مالی، سایر کارهای مربوط به امور مالی نیز محول می شود. سایر وظایف شغلی شامل نظارت بر کارایی روشهای کنترل حسابداری یا برنامه های نرم افزاری است. حسابداران برای اطمینان از به روز بودن رویه ها و برنامه ها با مقررات فدرال و ایالت کمک می کنند.
همچنین حسابداران وظیفه دارند در مورد منابع و رویه های شرکت به ادارات مختلف یا کارمندان C-suite پیشنهاد دهند. این توصیه ها به منظور ارائه راه حل هایی برای نگرانی ها یا مشکلات مالی بالقوه پر هزینه تجاری است.
در برخی موارد، حسابداران وظیفه تهیه و بررسی فاکتورهای مشتریان و فروشندگان را برای کمک به پرداخت به موقع بر عهده دارند. سازگاری در حقوق و دستمزد، تأیید قراردادها و سفارشات و وصول مطالبات ممکن است بخشی از وظایف حسابدار باشد. در سطوح بالاتر، حسابداران درگیر ساخت بودجه های شرکت و توسعه مدل های مالی هستند.
علاوه بر این وظایف، حسابداران مالیات را برای شرکت ها و اشخاص تهیه و تنظیم می کنند. آنها کلیه دارایی ها، درآمد، هزینه های پیش بینی شده و بدهی های شرکت را تجزیه و تحلیل می کنند تا به یک تعهد مالیاتی کل در سال برسند. با تهیه و تشکیل پرونده مالیاتی توسط شرکت و افراد، از حسابداران انتظار می رود تجزیه و تحلیل دقیق ارائه دهند. پس از اتمام تجزیه و تحلیل، آنها توصیه هایی در مورد چگونگی کاهش کل بدهی های مالیاتی در آینده ارائه می دهند.

تحصیلات در حسابداری

در حالی که رشته حسابداری گسترده است، بیشتر کارفرمایان نیاز به مدرک کارشناسی حسابداری یا تمرکز بر دوره های حسابداری دارند. برخی از فرصت های شغلی حسابداری در سطح ورودی فقط به یک مدرک کاردانی نیاز دارند. حسابداران با سمت های مدیریتی اغلب دارای مدرک تحصیلات تکمیلی هستند.
علاوه بر مدارک دانشگاهی، حسابداران گواهینامه های حسابداری پیشرفته را دنبال می کنند تا خود را به عنوان متخصص در این زمینه قرار دهند. یک حسابدار برای تبدیل شدن به یک حسابدار رسمی ( CPA ) باید شرایط لازم آموزشی را داشته باشد و در یک آزمون گواهینامه قبول شود . حفظ وضعیت CPA همچنین به رعایت دستورالعمل های اعتبار آموزش مداوم نیاز دارد، که در ایالات مختلف متفاوت است.
آزمون CPA دارای چهار بخش مجزا می باشد که شامل حسابرسی و تأیید (AUD)، حسابداری و گزارشگری مالی (FAR)، مقررات (REG) و محیط و مفاهیم تجاری (BEC) هستند. برخی از مطالب تحت پوشش، شامل قانون تجارت، مسئولیت های حرفه ای، حسابرسی، گزارش مالیات و حسابداری مدیریتی است. برخی دیگر از موضوعات مورد بحث شامل حسابداری برای دولت، سازمانهای غیرانتفاعی، حسابداری مالی و گزارشگری برای شرکتهای تجاری است. در حالی که آزمون در هر حوزه قضایی یکسان است، اما صدور گواهینامه در ایالت های مختلف ممکن است نیاز به شرایط اضافی آموزشی یا سابقه کار داشته باشد.
حسابدارانی که به دنبال پیشرفت شغلی خود هستند، ممکن است سایر گواهینامه های داوطلبانه را نیز دنبال کنند. این گواهینامه ها شامل حسابدار مدیریت مجاز ( CMA )، حسابرس داخلی مجاز ( CIA ) و حسابدار مجاز (CB) است. هر نامگذاری دارای الزامات مختلفی است، از جمله تحصیلات گذشته و تجربه شغلی. علاوه بر این، این گواهینامه ها دارای شرایط تحصیلات مداوم هستند که باید هر چند سال یکبار برآورده شوند.

مهارت های یک حسابدار

شغل موفق به عنوان حسابدار کاملاً مبتنی بر تحصیلات و گواهینامه های حرفه ای نیست. موقعیت های حسابداری برای افرادی که اطلاعات را به صورت کاملاً تحلیلی پردازش می کنند مناسب است. بعلاوه، توجه به جزئیات برای بررسی صورتهای مالی و سوابق ضروری است. همچنین دانستن چگونگی استفاده از نرم افزارهای حسابداری مانند QuickBooks و برنامه های صفحه گسترده مانند Excel کمک می کند .
حسابداران اغلب باید بینش و گزارش خود را با افراد خارج از دارایی به اشتراک بگذارند. به طور طبیعی، ارتباطات قوی و مهارت های بین فردی می تواند به یک حسابدار کمک کند تا بتواند یک حرفه موفق را ایجاد کند.

متوسط درآمد یک حسابدار

طبق اداره آمار کار، متوسط حقوق برای یک حسابدار 70500 دلار در سال یا 33.89 دلار در ساعت در سال 2018 بوده است. در 10٪ حسابداران پایین ترین درآمد کمتر از 44،000 دلار است. از طرف دیگر، 10٪ حسابداران برتر سالانه بیش از 122،000 دلار درآمد دارند.
افرادی که در شرکت های متوسط تا بزرگ کار می کنند نیز ممکن است به مزایای کارمندان دسترسی داشته باشند . این مزایا اغلب شامل برنامه های بازنشستگی، بیمه درمانی گروهی و بازپرداخت هزینه های مراقبت از کودک است. علاوه بر این، بسیاری از شرکت ها بودجه ای را برای هزینه های آموزشی فراهم می کنند که می تواند عملکرد شغلی را بهبود بخشد. حسابدارانی که به طور مستقل یا مشاور کار می کنند ممکن است درآمد سالانه بیشتری به اضافه ی پورسانت یا کارمزد داشته باشند.