10 شغل پردرآمد در فناوری

  • معماران برنامه ها و معماران داده معمولاً حقوق بالا می گیرند.
  • مشاغل فنی اغلب بسیار بیشتر از میانگین حقوق دریافت می کنند.
  • مشاغل پردرآمد در فناوری اغلب به مدرک لیسانس یا بالاتر نیاز دارند.

مشاغل پردرآمد در فناوری شامل معماران برنامه ها، مدیران امنیت سیستم های اطلاعاتی و توسعه دهندگان برنامه های تلفن همراه است. این مشاغل به طور متوسط ​​حقوق بیش از 100000 دلار در سال دریافت می کنند.

BLS پیش بینی می کند که مشاغل کامپیوتری و فناوری اطلاعات بین سال های 2020 تا 2030, 13 درصد رشد خواهند کرد. بر اساس این پیش بینی ها، کارفرمایان فناوری در آن زمان حدود 667600 شغل اضافه خواهند کرد و برای نقش هایی به عنوان دانشمندان تحقیقاتی کامپیوتر و اطلاعات، معماران شبکه های کامپیوتری و توسعه دهندگان نرم افزار استخدام خواهند شد.

مشاغل رایانه ای و فناوری اطلاعات اغلب حقوق متوسط ​​​​دریافت می کنند، اما 10 شغل زیر برخی از بالاترین دستمزدها را در این زمینه دریافت می کنند.در ادامه می بینید چه مشاغلی بالاترین حقوق را دریافت می کنند.

مشاغل فنی پردرآمد

معمار برنامه های کاربردی

معماران برنامه‌ها تیم‌هایی را رهبری می‌کنند که برنامه‌های نرم‌افزاری را طراحی، ایجاد و اجرا می‌کنند. آنها برنامه ها را برای مسائل امنیتی نظارت می کنند و به بهبود رابط کاربری کمک می کنند. معماران برای برقراری ارتباط با مدیران ارشد کسب و کار و توسعه دهندگان جوان نیاز به مهارت های بین فردی خوبی دارند. این نقش ارشد اغلب به مهارت در زبان های برنامه نویسی مانند SQL، جاوا و C نیاز دارد. اکثر موقعیت ها حداقل به مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر نیاز دارند.

مهندس هوش مصنوعی

مهندسان هوش مصنوعی درک محکمی از آمار، احتمالات و جبر خطی دارند زیرا از الگوریتم‌هایی برای ساخت مدل‌های هوش مصنوعی استفاده می‌کنند. این شغل حداقل به مدرک لیسانس (و گاهی اوقات مدرک کارشناسی ارشد) در علوم کامپیوتر، علوم داده یا فناوری اطلاعات نیاز دارد. مهندسان هوش مصنوعی از Python، Java و R استفاده می‌کنند. آنها همچنین تجربه ساخت مدل‌های هوش مصنوعی با استفاده از چارچوب‌های یادگیری ماشینی مانند K، PyTorch، Theano و TensorFlow را دارند.

معمار داده ها

برای تبدیل شدن به یک معمار داده نیاز به مدرک در علوم کامپیوتر یا یک رشته مرتبط است. معماران داده با هماهنگی با تیم هایی از دانشمندان داده مدل های داده را طراحی می کنند. مسئولیت های آنها ممکن است شامل ایجاد و پیاده سازی راه حل های پایگاه داده، مستندسازی ساختارهای داده و ملاقات با سهامداران باشد. این شغل به تجربه در تبدیل داده ها، توسعه نرم افزار و پایگاه های داده رابطه ای و NoSQL نیاز دارد.

مهندس داده

مهندسان داده برای بهینه سازی جمع آوری و تجزیه و تحلیل داده ها، سیستم های داده را طراحی و می سازند. مهندسان خطوط لوله داده را برای اتصال سیستم های اطلاعاتی می سازند. کار آنها به دانشمندان داده کمک می کند تا داده ها را جمع آوری و تجزیه و تحلیل کنند. این کار مستلزم استفاده از Python، java و R و همچنین سیستم های پایگاه داده مانند NoSQL و SQL است. وظایف شغلی خاص به نیازهای شرکت بستگی دارد. مهندسان داده ممکن است انبارهای داده، دریاچه های داده یا راه حل های BI بسازند.

آیا می خواهید در مورد مهندس داده بیشتر بدانید ؟ اینجا کلیک کنید

دانشمند داده

شرکت ها برای جمع آوری و تفسیر داده ها به دانشمندان داده نیاز دارند. دانشمندان داده داده ها را جمع آوری می کنند و از یافته های خود برای کمک به بهبود عملیات تجاری استفاده می کنند. آنها از تحلیل خوشه ای، تحلیل رگرسیون و پیش بینی نتیجه برای تهیه مجموعه داده ها استفاده می کنند.

آیا می خواهید در مورد دانشمند داده بیشتر بدانید ؟ اینجا کلیک کنید

مدیر پایگاه داده

مدیران پایگاه داده از عملکرد صحیح پایگاه داده اطمینان حاصل می کنند. آنها بر دقت داده ها، یکپارچگی داده ها و پاکسازی داده ها نظارت می کنند. همچنین وظیفه مدیر پایگاه داده تنظیم سیاست های پایگاه داده است. شرکت ها معمولاً از مدیران پایگاه داده می خواهند که دارای مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر باشند. کارفرمایان اغلب مدیران پایگاه داده با تجربه در AWS، SQL، PL/SQL و Oracle را می خواهند.

مهندس DevOps

مهندسان DevOps با اجرای بهترین شیوه ها و استفاده از ابزارها و منابع، فرآیند توسعه نرم افزار را مدیریت و بهبود می بخشند. این شغل نیاز به انعطاف و تجربه در کدنویسی و طراحی زیرساخت ها و/یا برنامه های نرم افزاری دارد. مهندسان ممکن است به تجربه اسکریپت نویسی در Bash یا Python نیز نیاز داشته باشند. کارفرمایان اغلب به دنبال مهندسان DevOps با مدرک لیسانس در علوم کامپیوتر می گردند.

آیا می خواهید در مورد devops بیشتر بدانید ؟ اینجا کلیک کنید

مدیر امنیت سیستم های اطلاعاتی

مدیران امنیت سیستم های اطلاعاتی بر عملیات امنیتی رایانه ها، شبکه ها و پایگاه های داده نظارت می کنند. افراد حرفه ای در این نقش ها اغلب وظایف را محول می کنند و اعضای تیم را آموزش می دهند. آنها پادمان های امنیتی را نظارت، آزمایش و ارزیابی می کنند و به مدیریت ارشد در مورد خطرات احتمالی هشدار می دهند. بسیاری از مدیران امنیت سیستم های اطلاعاتی دارای مدرک لیسانس و برخی دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

آیا می خواهید در مورد کارشناس امنیت بیشتر بدانید ؟ اینجا کلیک کنید

توسعه دهنده اپلیکیشن موبایل

توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل اپلیکیشن های موبایل را توسعه، آزمایش و راه اندازی می کنند. آنها در امور مالی، مراقبت های بهداشتی و سایر زمینه های بخش دولتی کار می کنند. با تیم‌های طراحی و محصول، توسعه‌دهندگان اپلیکیشن موبایل نیازهای کاربر نهایی را برآورده کرده و برنامه‌ها را اجرا می‌کنند. آنها همچنین ممکن است برنامه های فعلی iOS و Android را بهبود بخشند. این متخصصان در طراحی OOP، جاوا اسکریپت و APIهایی مانند Angular، JQuery و React تجربه دارند.

آیا می خواهید در مورد Android بیشتر بدانید ؟ اینجا کلیک کنید

آیا می خواهید در مورد IOS بیشتر بدانید ؟ اینجا کلیک کنید

مهندس نرم افزار

وظایف روزانه مهندسین نرم افزار شامل طراحی و ساخت محصولات و برنامه های نرم افزاری است. آنها ممکن است راه حل های تجاری، برنامه های تلفن همراه یا بازی ایجاد کنند. مهندسان نرم افزار باید تجربه ای در زمینه برنامه نویسی front-end و back-end داشته باشند. آنها سری های Back-end و API و ویژگی های مختلف front-end را طراحی می کنند. مهندسان نرم افزار به Python، جاوا، اسکالا و/یا C تسلط دارند.

آیا می خواهید در مورد Frontend بیشتر بدانید ؟ اینجا کلیک کنید

آیا می خواهید در مورد Backend بیشتر بدانید ؟ اینجا کلیک کنید

ساده ترین کار فنی چیست؟

برای تبدیل شدن به یک تکنسین کامپیوتر، متخصص پشتیبانی فنی، طراح وب یا برنامه نویس کامپیوتر نیازی به مدرک دانشگاهی ندارید. افراد اغلب با گواهینامه ها، دیپلم های تحصیلات تکمیلی یا دیپلم دبیرستان شروع به کار می کنند. گفته می شود، کارفرمایان ممکن است نامزدهایی با مدرک کاردانی در علوم کامپیوتر را برای برخی از این نقش ها بخواهند. مدرک مورد نیاز کارفرما به شرکت و موقعیت آن بستگی دارد.

شرکت ها اغلب متقاضیان دارای مدرک تحصیلات تکمیلی و داشتن تجربه کاری را برای موقعیت های ارشد ترجیح می دهند.

چرا مشاغل فنی درآمد خوبی دارند؟

مشاغل فنی تقاضای بالایی دارند، بنابراین برای آنها حقوق بالاتر از میانگین پرداخت می کنند. علاوه بر این، برای مشاغل پردرآمد در حوزه فناوری حقوق بالا می پردازند زیرا به سال ها تجربه و/یا مدرک دانشگاهی نیاز دارند.

با این حال، برای همه مشاغل فناوری حقوق بالایی پرداخت نمی کنند. بسیاری از مشاغل در فناوری اطلاعات افرادی را می پذیرند که بلافاصله از دبیرستان آموزش دیده باشند. ممکن است برای مشاغلی که نیاز به دانش کمتری دارند نیازی به مدرک چهار ساله یا تحصیلات تکمیلی نداشته باشید، اما آنها نیز تمایل دارند کمتر از موقعیت‌های ارشد حقوق بپردازند.