15 تاکتیک فروش برای افزایش جذب مشتری

شما به دنبال رشد هستید و از اهمیت تولید محصول با کیفیت بالا آگاه هستید. مردم مشتری بالقوه شما هستند. بدون آنها هیچ فروشی وجود ندارد. چه شما یک شرکت تازه کار باشید و چه یک شرکت B2B با سابقه، هنوز هم باید برای سرآمد کسب و کار خود، راه هایی برای جذب مشتری را برنامه ریزی کنید. این اساساً به معنای تلاش برای جذب مشتری بیشتر است تا با تجارت شما درگیر شوند و فروش را افزایش دهند. اما جذب مشتری به همین سادگی نیست.


آمار نشان می دهد 60٪ مشتریان قبل از گفتن “بله” چهار بار “نه” می گویند در حالی که 48٪ از فروشندگان هرگز حتی تلاشی جهت پیگیری نمی کنند. تعداد فروش های از دست رفته به همین دلیل را تصور کنید!
نظرسنجی دیگری نشان می دهد که 80٪ از فروش به 5 تماس پیگیری نیاز دارد در حالی که 44٪ از فروشندگان فقط پس از یک تماس تلفنی منصرف می شوند.
تحقیقات همچنین نشان می دهد که 70٪ از فروشندگان در یک ایمیل متوقف می شوند، اما اگر آنها ایمیل های پیگیری بیشتری ارسال می کردند، 25٪ احتمال پاسخگویی به آنها وجود داشت.
موارد بیشتری وجود دارد که از عدم پیگیری ناشی شده است، اما نکته این است که بیشتر تحقیقات تأیید می کنند که از دست دادن امتیاز بسیار آسان تر از به دست آوردن آن است.

یافتن مجموعه ای صحیح از تاکتیک های فروش که به شما کمک می کند تا به هدف برسید، به ویژه هنگامی که دریایی از گزینه ها برای انتخاب وجود دارد، بسیار دشوار است. به همین دلیل است که لیستی از 15 تاکتیک فروش عالی را برای شما آماده کرده ایم تا به شما کمک کند تا منجر به تولید بیشتر شوید. و به شما اجازه می دهد تصمیم بگیرید که کدام یک از این تاکتیک ها را باید در تجارت خود بگنجانید.

1- در رسانه های اجتماعی خلاق باشید

همه در شبکه های اجتماعی هستند. اگر حضوری کاملاً ثابت در شبکه های اجتماعی داشته باشید، احتمال اینکه مشتریان بالقوه با تجارت شما روبرو شوند قطعاً بسیار بیشتر خواهد بود.
به همین دلیل سرمایه گذاری در بازاریابی پرداخت شده در شبکه های اجتماعی یک تاکتیک فروش است که به شما در تولید محتوا کمک می کند. به عنوان مثال، سیستم عامل هایی مانند فیس بوک و اینستاگرام به شما امکان می دهند مخاطبان خاص خود را با خدمات تبلیغاتی پولی هدف قرار دهید.
ایجاد محتوای سرگرم کننده مانند ویدئوها، نظرسنجی ها و جلسات پرسش و پاسخ همچنین میزان تعامل با مشاغل شما را افزایش می دهد. توییتر پلتفرم دیگری است که در آن هشتگ ها و توییت های مناسب می توانند توجه زیادی را به خود جلب کنند.
سپس LinkedIn وجود دارد که به شما امکان می دهد از طریق چت ارتباط مستقیمی با مشتری داشته باشید.
نکته مهم این است که اکثر مردم این برنامه های رسانه های اجتماعی را بر روی تلفن های خود نصب کرده اند، این بدان معنی است که آنها مستقیماً از طریق تلفن همراه خود اعلان می گیرند. این امر ارتباط گسترده تری برای تجارت شما ایجاد می کند.
همچنین می توانید با بیوگرافی شبکه های اجتماعی خود کمی خلاقیت به خرج دهید. به هر حال، این مکانی است که همه اقدامات در آن اتفاق می افتد. شما می توانید از طریق این درب جادویی تعامل، هدایت و خرید را تحریک کنید.
خوشبختانه روزهایی سپری شده اند که فقط می توانستید یک پیوند را در بیوگرافی خود اضافه کنید. elink.io به شما امکان می دهد با استفاده از یک لینک واحد، از بیو شبکه های اجتماعی خود نهایت استفاده را ببرید.
با استفاده از elink می توانید صفحه فرود خود را برای شبکه های اجتماعی بسازید و آن را با پیوندهایی به مواردی که می خواهید با دنبال کنندگان خود به اشتراک بگذارید پر کنید. (یعنی وبلاگ، ویدیوی YouTube، فروشگاه آنلاین و غیره)
هوشمندانه از فضا استفاده کنید و مشتری ها مانند سیل سرازیر می شوند!

2- هنگام وبلاگ نویسی، CCC را اولویت بندی کنید

وبلاگ نویسی نیازی به معرفی ندارد زیرا تقریباً همه مشاغل دارای وبلاگ هستند.
مهم این است که چگونه از وبلاگ خود برای جذب مخاطب استفاده می کنید. CCC (محتوا، سازگاری و دعوت به عمل) را در مورد وبلاگ نویسی اولویت بندی کنید:
محتوا: مطلب پادشاه است. محتوای با کیفیتی ارائه دهید که پاسخگوی نیازهای مخاطبان شما باشد. محتوای شما باید به مردم کمک کند چیز جدیدی یاد بگیرند یا به سوالاتشان پاسخ دهند در حالی که آنها را درگیر نگه می دارید. با هدف قرار دادن مخاطبان جدید، محتوای با کیفیت بالا مشتریان فعلی شما را حفظ خواهد کرد.
سازگاری: آنها می گویند سازگاری مهم است و آنها درست می گویند! مشاغلی که به طور منظم وبلاگ می نویسند تمایل به تولید آگهی های بیشتری دارند. بسیاری از شرکت ها، علی رغم داشتن یک وبلاگ، به طور مداوم در وبلاگ خود پست نمی گذارند، و این منجر به تعامل کمتری می شود. بنابراین، اگر می خواهید راهنمای بیشتری دریافت کنید، مهم است که بطور مداوم وبلاگ نویسی کنید.
دعوت به عمل: فراخوان برای گام منطقی بعدی برای پیشتازی در مسیر وبلاگ نویسی است. وبلاگ شما باید حاوی CTA باشد که از آنها بخواهد ثبت نام کنند یا فرم را پر کنند. قرار دادن CTA شما نیز بسیار مهم است. اطمینان حاصل کنید که از بقیه وبلاگ ها متمایز بوده و نظرات احتمالی شما را به خود جلب می کند.

3- ایجاد SEO قوی

بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یکی از موثرترین و موفق ترین تاکتیک های جذب مخاطب است. این به ویژه در صورت راه اندازی یک سایت تجارت الکترونیکی بسیار مفید است.
هدف سئو این است که مطمئن شوید مشتریان بالقوه از طریق کلیک به سایت شما می رسند و میزان بازدید را افزایش می دهند.
اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما دارای کلمات کلیدی مرتبط با مخاطبان هدف شما است. کلمات کلیدی را در عنوان وبلاگ خود بگنجانید و مرتباً از آنها در سراسر پست خود استفاده کنید.
این باعث می شود سایت شما در صفحه اول نتایج جستجو ظاهر شود. برای بهبود دید خود در متخصصان، نویسندگان و ابزارهای جستجوگرها سرمایه گذاری کنید زیرا این یکی از بهترین راه ها برای حفظ حضور در وب است.
اگرچه ممکن است سئو مدتی طول بکشد، اما قطعاً در دراز مدت فروش کسب و کار شما را افزایش می دهد!

آیا به دنبال یک دوره کامل سئو هستید؟

اکنون بیاموزید؟

4- فروش را از طریق محتوای ویدیویی هدایت کنید

ویدئو نوعی ارتباط است که به راحتی در دسترس بوده و جلب توجه می کند و بازاریابی ویدئو یکی از هوشمندانه ترین روش های فروش برای جذب مشتریان بالقوه با سایت شما است.
برای وب سایت و رسانه های اجتماعی خود فیلم های آموزشی و تبلیغاتی ایجاد کنید. آنها را کوتاه و ساده نگه دارید و از قابل استفاده در تلفن همراه بودن آنها اطمینان حاصل کنید. لمس تصویری که ویدئوها به ارمغان می آورد، افراد را درگیر خود می کند و باعث می شود افراد با نام تجاری شما درگیر شوند.
این نه تنها بازدید وب سایت را بهبود می بخشد، بلکه نرخ تبدیل را افزایش می دهد و فروش را برای تجارت شما افزایش می دهد. این واقعاً باعث تحول کسب و کار شما می شود.

5- در آموزش با کیفیت سرمایه گذاری کنید

شرط می بندم که شما به این تاکتیک فروش فکر نکرده اید. خیلی ها این کار را نمی کنند.
آموزش با کیفیت برای نمایندگان فروش شما چیزی است که اکثر مشاغل از آن چشم پوشی می کنند. اما، این یکی از پتانسیل های بسیار بالا است. اکثر نمایندگان فروش یک موهبت طبیعی دارند، اما با آموزش صحیح ، می توانند یاد بگیرند و پیشرفت کنند، در نتیجه فروش را به حداکثر می رسانند.
نسخه های فروش خود را با اسکریپتی برای بازگشت مجدد، اطلاعاتی برای رسیدگی به مشتریان و راهکارهایی برای واگذاری صلاحیت ارائه دهید. این باعث می شود مشتری بیشتری بگیرید.
هرچه تیم فروش شما آموزش بهتری داشته باشد، رشد تجارت شما نیز بیشتر خواهد بود!

آیا به دنبال یک دوره کامل بازاریابی رسانه های اجتماعی هستید؟

اکنون بیاموزید؟

6- ایمیل مارکتینگ

بازاریابی از طریق ایمیل یک تاکتیک فروش است که صرف نظر از آنچه مردم می گویند، هرگز از روند خارج نمی شود.
بیش از 3.8 میلیارد کاربر ایمیل در سراسر جهان وجود دارد و مایه شرمساری است که برای آنها وقت نگذارید. این ترفند در ایجاد ایمیل های جالب نهفته است.
ایمیل های مختصر و کوتاه و بدون اینکه خیلی زرق و برق دار باشد طراحی کنید. همیشه یک خط گیرا به موضوع اضافه کنید. هرگز فراموش نکنید که CTA های جذاب را در ایمیل وارد کنید.
در آخر اینکه، مرتباً ایمیل ارسال کنید و مطمئن شوید که به طور مداوم آنها را پیگیری می کنید. همچنین می توانید ویدیوها را به ایمیل های خود ضمیمه کنید تا جذابیت بیشتری داشته باشند.
همچنین می توانید برای جلب توجه بیشتر مخاطبان، خبرنامه های الکترونیکی جذاب ایجاد کنید. استفاده از elink.io که سریعترین تولید کننده خبرنامه ایمیل را ارائه می دهد، کار سختی نیست.
با elink.io می توانید در عرض چند دقیقه خبرنامه ایجاد کنید. پیوندهایی را که می خواهید به عنوان خبرنامه به اشتراک بگذارید اضافه کنید، پنجاه طرح زیبا را انتخاب کنید، طراحی را متناسب با مارک و پیام خود تنظیم کنید و آن را با جهان به اشتراک بگذارید! همچنین می توانید متناسب با مارک و پیام خود طرح را تنظیم کنید.

7- پاداش برای جذب مشتری در نظر بگیرید

این تاکتیک فروش روشی است که مبتنی بر اعتماد است. به این مفهوم که مشتری شما در ازای پاداش، برند شما را به یک دوست توصیه می کند. این انگیزه ای را برای مشتری جدید ایجاد می کند تا از تخفیف یا پاداش استفاده کند، که منجر به خرید مجدد مشتری قبلی شما نیز می شود.
این سیستم مانند یک زنجیره کار می کند و منجر به رونق کسب و کار شما در این روند می شود. این یک وضعیت برد-برد برای همه است! هرگز قدرت تبلیغات دهان به دهان را دست کم نگیرید.

8- از تاکتیک های بازاریابی کمیاب استفاده کنید

بازاریابی کمبود یک روش فروش است که متکی به روانشناسی مشتریان است. این روش نظر مشتری به خرید چیزی را قبل از تمام شدن در بازار جلب می کند.
اساساً با قوانین عرضه و تقاضا بازی می کند. شما در مدت زمان محدودی یک پیشنهاد محدود ایجاد می کنید و مردم را فریب می دهید تا بلافاصله براساس آن عمل کنند.

مردم همیشه می خواهند خرید کنند، وقتی بدانند که ممکن است بعداً با چنین پیشنهاد خوبی آن را دریافت نکنند. بنابراین، بازاریابی کمبود با کیفیت، برای تجارت شما معجزه می کند.

9- میزبان یک رویداد باشید

شاید یکی از تعاملی ترین تاکتیک های فروش که منجر به تعداد زیادی جذب مخاطب می شود، میزبانی یک رویداد به صورت آفلاین یا آنلاین است. این می تواند شامل سمینارها، کارگاه های آموزشی، کنفرانس ها، گردهمایی ها و وبینارها باشد.
این رویدادها به ایجاد روابط معنی دار با مشتریان بالقوه کمک می کند. میزبانی چنین رویدادهایی همچنین به مشتریان بالقوه شما کمک می کند تا در مورد نام تجاری شما اطلاعات بیشتری کسب کنند و آنها را نیز به تعامل ترغیب می کند.
این رویدادها یک مرکز برای مشتریان بالقوه و راهی عالی برای دریافت مخاطب بیشتر است.

10- استراتژی های تخفیف را در آن بگنجانید

چه کسی می تواند در برابر یک معامله خوب مقاومت کند؟
یک کوپن یا تخفیف برای ایجاد انگیزه در خرید جدید به مشتریان جدید پیشنهاد دهید. این امر منجر به جذب مشتری های بلند مدت و کوتاه مدت می شود.
همچنین می توانید نمونه هایی را ارائه دهید یا از افراد بخواهید برای یک دوره آزمایشی رایگان ثبت نام کنند. فراموش نکنید که در این زمینه پیگیری کنید.
این روش فروش، شانس تبدیل شدن مشتری به مشتری عادی و افزایش فروش برای تجارت شما را در مدت زمان کوتاهی بهبود می بخشد.

11- آمار را وارد کنید

این ممکن است خسته کننده ترین روش فروش در بین تعداد زیادی از روش ها به نظر برسد، اما قدرت آن را تضعیف نکنید.
برای یک مشتری بالقوه، قبل از مشارکت در تجارت شما، نرخ موفقیت به عنوان اثبات ایمنی عمل می کند. افراد وقتی می بینند چیزی آزمایش شده و آزمایش می شود تمایل به پیروی از آن دارند.

بالا بردن میزان موفقیت یا تعداد افرادی که ثبت نام کرده اند یا خریدهایی انجام می دهند، سرمایه گذاری با اطمینان بیشتری را ترغیب می کند.
این یک روش عالی برای جلب اعتماد مردم و احساس امنیت در آنها است. اعداد قطعاً مهم هستند!

12- نظرات مثبت خود را به رخ بکشید

این روش ممکن است راهی بیش از یک تاکتیک فروش به عنوان لاف زدن به نظر برسد، اما این فقط یک چشم انداز است. واقعیت این است که هنگامی که می خواهید برای کسب و کار خود سود تولید کنید، نمی توان اهمیت بررسی های مثبت را دست کم گرفت.
بررسی های خوب به معنای رضایت مشتری است و مشتری به معنای ارزش سرمایه گذاری محصول شماست. تجربه مثبت مشتری دیگر با نام تجاری شما احساس امنیت را ایجاد می کند و اعتماد مشتری را به مشتری جدید افزایش می دهد.
بنابراین، بررسی های مثبت خود را در وب سایت ها به نمایش بگذارید. از مشتریان خوشحال خود بخواهید نظر عمومی بگذارند یا ویدیویی از خود را در حال مرور تجربه خود به اشتراک بگذارند.

13- از متخصصان و تأثیرگذاران دعوت کنید

این تاکتیک فروش ممکن است کمی گران قیمت باشد، اما ارزش هر پنی شما را خواهد داشت.
بازاریابی تأثیرگذار ابزاری بسیار محبوب و مؤثر است. اینفلوئنسرها و کارشناسان مخاطبان اختصاصی دارند که به آنها اعتماد دارند. بنابراین، برای آنها آسان است که پیروان خود را در مورد کیفیت برند شما متقاعد کنند.
تایید آنها می تواند منجر به تجارت شما شود!

14- ویژگی چت زنده را در وب سایت اضافه کنید

گفتگوی زنده یک ویژگی استفاده نشده است که به عنوان یک تاکتیک فروش نیاز به توجه بیشتری دارد.
افزودن ویژگی گپ زنده به وب سایت خود به شما امکان می دهد در هر زمان از روز با مشتریان فعلی و بالقوه خود گفتگوی مستقیم داشته باشید.
آنها می توانند هر زمان که بخواهند سؤال کنند و راه حل های فوری را دریافت کنند، که افزایش بازدید و تعامل کاربر را به همراه دارد.
با داشتن یک سرویس خوب مراقبت از مشتری، مشتریان بدون هیچ گونه تردیدی باز خواهند گشت، که به نوبه خود منجر به افزایش مخاطب خواهد شد!

http://heyvaacademy.com/blog/top-10-benefits-take-your-business-to-the-next-level-with-an-ai-chatbot/

15- پیگیری تعامل کاربر را دنبال کنید

پیگیری میزان تعامل کاربر خصوصاً هنگامی که به دنبال مشتری هستید بسیار مهم است و این یک واقعیت است.
بیایید یک سناریو را در نظر بگیریم.
شما برای مشتریان بالقوه خود بروشور فروش ارسال کرده اید. اکنون، بدیهی است که می خواهید بدانید که آیا آنها آن را خوانده اند یا فقط آن را در سطل زباله انداخته اند، درست است؟
شما می خواهید بدانید که آیا آنها سند شما را باز کرده اند، چقدر زمان صرف آن کرده اند و آیا چندین بار از آن بازدید کرده اند. این به شما کمک می کند تا علایق و تغییراتی را که باید ایجاد کنید درک کنید.

نتیجه

به عنوان یک بازاریاب، همیشه فشار روی شما خواهد بود تا برای کسب و کار خود از آگهی های واجد شرایط تری برخوردار شوید.
این وبلاگ طیف وسیعی از 15 تاکتیک فروش را در بر می گیرد که می توانید با استفاده از آنها هدایای مورد نظر خود را بدست آورید.
اما در پایان روز، آنچه مهم است این است که شما بهترین روش های فروش متناسب با تجارت خود را پیدا کنید و به شما در افزایش فروش کمک کند.
بنابراین اگر یک تاکتیک جواب نداد، روش دیگری را امتحان کنید.
تجارت یک تلاش ترکیبی است، بنابراین شما و تیم شما باید برای پیشگام بودن با هم کار کنید!

آیا به دنبال یک دوره کامل بازاریابی دیجیتال هستید؟

اکنون بیاموزید؟