Angular در مقابل ReactJS: کدام یک پرتقاضاترند؟


جاوا اسکریپت امروزه یکی از محبوب ترین زبان ها در بین توسعه دهندگان است. بسیاری از توسعه‌دهندگان، علاقه‌مند به ساخت برنامه یا پروژه خود با استفاده از جاوا اسکریپت هستند، اما با این وجود، زمانی که باید چارچوب یا کتابخانه مناسبی را برای پروژه خود انتخاب کنند، سردرگمی وجود دارد.
Angular و ReactJs بالاترین اولویت آنها هستند، اما هنوز هم، اکثر آنها نمی توانند تصمیم بگیرند که کدام یک برای پروژه آنها خوب است. تازه کارها می خواهند بدانند که یادگیری کدام یک آسان است و کدام یک تقاضای بیشتری در بازار برای اهداف شغلی دارد.

بیایید یک معرفی سریع از Angular و ReactJs داشته باشیم.

AngularJS توسط گوگل توسعه داده شد و در ابتدا در سال 2010 منتشر شد. تا سال 2016 به عنوان AngularJS نامیده می شد . در سال 2016 تیم Angular ,Angular 2 را منتشر کرد که یک بازنویسی کامل از AngularJS بود و در واقع یک فریمورک کاملاً جدید بود، بنابراین برای کاهش سردرگمی نسبت به قبلی، تیم Angular تصمیم گرفت JS را از نام اصلی حذف کند و این فریم ورک جدید را Angular نامیدند.

React توسط فیس بوک توسعه و نگهداری می شود. در سال 2013 منتشر شد.

باید به خاطر داشته باشیم که ReactJS یک کتابخانه برای ساخت رابط های کاربری تعاملی است، از طرف دیگر Angular یک چارچوب کامل است . قبل از اینکه به ادامه مطلب برویم، ببینیم نظرسنجی StackOverflow در مورد Angular و React چه می گوید.

تصویر: StackOverflow

حالا بیایید ببینیم Google Trends در مورد Angular و React چه می گوید.

تصویر: Google Trends

از دو تصویر بالا، به وضوح اشاره شده است که ReactJS اولویت بیشتری نسبت به Angular دارد و Google Trends نیز می گوید ReactJS محبوب ترین کتابخانه است. اکنون هر دوی آنها را بر اساس فاکتورهای خاصی با هم مقایسه می کنیم تا تصمیم بگیریم کدام یک را انتخاب کنیم.

 Angular

یک فریمورک جامع و کامل است، بنابراین اگر کسی بخواهد یک برنامه یا پروژه در Angular ایجاد کند، باید چیزهای زیادی مانند Typescript کامل و MVC را یاد بگیرد. همچنین مفاهیم بسیار دیگری مانند دستورالعمل ها برای یادگیری وجود دارد مانند ماژول ها، دکوراتورها، اجزاء، خدمات، تزریق وابستگی، لوله ها و قالب ها. در مبحث قبلی، به تشخیص تغییر یادگیری، Zone ها، کامپایل AOT (Ahead-of-Time) و Rx.js نیاز دارد. Angular چیزهای زیادی را “خارج از جعبه” ارائه می دهد. دارای کدنویسی دقیق است که ساختار واضحی را ارائه می دهد، اما اگر کسی بخواهد وارد Angular شود، چیزهای زیادی برای یادگیری وجود دارد.

آیا علاقمند به یادگیری react هستید؟ اکنون بیاموزید.

آیا علاقمند به یادگیری java هستید؟ اکنون بیاموزید.

ReactJs

ReactJs فقط یک کتابخانه است و بنابراین در مقایسه با Angular مفاهیم کمتری برای یادگیری دارد. React از JSX (Javascript XML) استفاده می کند که راهی برای نوشتن HTML در جاوا اسکریپت است. بنابراین ما باید سینتکس JSX، نحوه نوشتن کامپوننت ها، مدیریت وضعیت داخلی، تجهیزات پیکربندی، مسیریابی، مدیریت وضعیت با استفاده از Redux را بدانیم. React هیچ توابعی “خارج از جعبه” را ارائه نمی دهد. React انعطاف‌پذیری را فراهم می‌کند و گزینه‌های زیادی را در اختیار توسعه‌دهندگان قرار می‌دهد تا کار مشابه را به روشی متفاوت انجام دهند. در مقایسه Angular، یادگیری آن سریع و آسان است.

اجزا و اندازه: Angular روی Real DOM کار می کند و از الگوی MVC پیروی می کند. Angular از جریان داده های دو طرفه پیروی می کند همچنین اندازه آن در مقایسه با React بزرگ است (تقریباً 92 کیلوبایت، ممکن است تغییر کند). از طرف دیگر React روی Virtual DOM کار می کند که یک کپی سبک از یک DOM واقعی است یا می توانیم بگوییم نمایش JS از DOM واقعی. React از جریان داده های یک طرفه پیروی می کند و اندازه (تقریباً 46 کیلوبایت، ممکن است تغییر کند) React از Angular کوچکتر است.

به روزرسانی و پشتیبانی

 Angular نسخه جدیدتر خود را منتشر می کند یا هر شش ماه یک بار به روز رسانی می کند. بنابراین در یک سال، دو نسخه اصلی یا به‌روزرسانی برای ایجاد تغییرات لازم وجود دارد. توسعه دهندگان از زمان انتشار آن، تغییرات بسیار زیادی را تجربه کرده اند. Angular توسط انجمن های بزرگ و فعال گوگل پشتیبانی می شود . React توسط فیس بوک نگهداری می شود. به‌روزرسانی در React آسان‌تر از Angular است همچنین از نظر پایداری فیس‌بوک نگرانی اصلی در انتشار نسخه جدیدتر آن است زیرا شرکت‌های بزرگی مانند Twitter و Airbnb از React استفاده می‌کنند. همچنین از حمایت جامعه خوبی برخوردار است.

کاربرد

 Angular بیشتر برای برنامه های کاربردی بزرگ مانند برنامه پخش ویدیو یا برنامه ابزار موسیقی استفاده می شود زیرا ماهیت فریمورک کاملی دارد. از سوی دیگر، ReactJS فقط یک کتابخانه است، بنابراین برای SPA (برنامه تک صفحه ای) یا جایی که نیاز به قالب بندی زیادی ندارد، خوب است.

Angular توسط شرکت‌های Google، Forbes، Youtube، Wix، Telegram و React توسط شرکت‌های Facebook، Instagram، Twitter، Airbnb، Netflix، Paypal، Uber استفاده می‌شود.

بازار Trend یا Jobs: اگر بخواهیم مشاغل را در StackOverflow و Upwork برای Angular و React جستجو کنیم، نتایج زیر را می‌یابیم.

مشاغل زاویه ای

React Jobs

از دو نتیجه بالا، مشخص است که توسعه دهندگان React نسبت به Angular در دسترس تر هستند و تقاضای آن نیز زیاد است.

کارایی Reactjs & Angular 

 در حالی که Reactjs در افزایش عملکرد شهرت بسیار خوبی دارد، Angular در هیچ جای رقابت عقب نیست. Angular همه چیزهایی را پوشش داده است که شیوه های کدنویسی را بهینه می کند و به سطح ثابتی از برنامه نویسی منجر می شود که به طور مداوم عملکرد را افزایش می دهد. ممکن است این موضوع مهمی باشد که توسعه دهندگان بخواهند هنگام ارزیابی عملکرد Angular در مقابل React در نظر بگیرند. 

به عنوان مثال، بهینه سازی ساختار کد پیشنهادی شما. در حالی که پایگاه کد را برای ماژول‌های بیشتر توسعه می‌دهید، نظارت و بهینه‌سازی حلقه می‌تواند تغییراتی را که قبلا ارزیابی شده‌اند تأیید کند. 

همچنین برای پروژه هایی که نیازی به تسهیل اتصال داده دو طرفه ندارند، می توان با نسخه های قدیمی Angular سرویس داد تا پیچیدگی ها را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. 

Angular $cacheFactory را ارائه می دهد که برای به خاطر سپردن بهتر عمل می کند و در نهایت می توان از آن برای محاسبه مجدد داده ها استفاده کرد که بعداً محاسبه می شوند. 

در اینجا مثالی از یک درگاه پرداخت محبوب با استفاده از Angular آورده شده است:

پی پال یک دروازه پرداخت مشهور در جهان است که بیش از 300 میلیون مشتری را مدیریت می کند و بیش از 200 کشور از آن استفاده می کنند و از Angular استفاده می کنند که ثابت می کند امن ترین پلت فرم تراکنش در جهان است. 

استفاده مجدد از اجزای واکنش در میان طراحان رایج است زیرا نه تنها بهره وری را دو برابر می کند، بلکه شیوه های کدگذاری را نیز بهینه می کند. Reactjs به دلیل انعطاف پذیری خود در استفاده مجدد از مؤلفه ها، به عنوان مثال، شروع از بهترین مؤلفه ها مانند چک باکس، دکمه و سپس حرکت دادن مؤلفه های wrapper و رسیدن به مؤلفه های ریشه معروف است.

تمرین چنین عاداتی در نهایت منجر به عملکرد یکنواخت برنامه می شود و کیفیت و نگهداری کد را بدون توجه به پیچیدگی پروژه در هر سطحی تسهیل می کند. 

بهینه سازی فایل Bundle – Angular در مقابل React

در حین کار با Angular، مدیریت برنامه های تک صفحه ای را بسیار آسان دیدم. اگرچه در مورد اندازه فایل بسته نرم افزاری کمی مشکل هستند.

بسیاری از وب سایت هایی که قادر به بارگیری در اولین کلیک نیستند، نرخ کلیک معقولی ندارند. هیچکدام برای ترافیک موتورهای جستجو مناسب نیستند. فایلی که باید در صفحه اولیه دانلود شود یک فایل باندل است و از این رو بهینه سازی آن تا حد امکان بسیار مهم است. 

Angular از یک کامپایلر برای اضافه کردن درک بین مرورگر و کد نوشته شده در فایل بسته استفاده می کند. روند کامپایل یک مرورگر را سرعت می بخشد و درک آن را بهتر می کند. با این حال، افزایش اندازه بسته نرم افزاری به دلیل کد HTML نوشته شده در مؤلفه ها می تواند برای بهبود عملکرد مورد توجه قرار گیرد. برای این منظور، پیش از زمان (AOT) به عنوان بخشی از گردش کار استفاده می شود. 

اندازه فایل باندل برای ساختن یک برنامه در مقیاس بزرگ برای اجرای روان اهمیت دارد. وقتی می‌خواهید پایگاه کد برنامه را بهینه کنید، تجزیه و تحلیل اندازه فایل بسته‌ای مهم‌ترین چیز است. برنامه های ساخته شده با Reactjs اغلب نکاتی در مورد کامپوننت ها دارند.

در پایان، به یک فایل تولیدی عظیم تبدیل می شود که قبلاً با اجزای کمی شروع شده بود. از آنجایی که ویژگی‌های جدید اضافه می‌شود، اندازه‌گیری دائمی اندازه فایل حیاتی است، و وابستگی‌ها به الزامات تجاری جدید رخ می‌دهند . 

Reactjs و منحنی یادگیری زاویه ای

 Angular  گسترده و پویا است. شاید توسعه دهندگان در ابتدا پوشش دادن بسیاری از موضوعات در Angular را چالش برانگیز بدانند، اما ارزش آن را دارد که در مرحله اولیه زمان بگذارند تا از توسعه برنامه ها لذت بیشتری ببرند. از عناصر اولیه مانند دستورالعمل‌ها، ماژول‌ها، مؤلفه‌ها، خدمات، تزریق‌های وابستگی و موارد دیگر شروع می‌شود. منحنی یادگیری برای Angular نسبتاً بالاتر از Reactjs در مرحله اولیه است.

من به شما پیشنهاد می کنم هر یک از پشته های فناوری را بر اساس نیاز پروژه های آینده خود انتخاب کنید. Angular در حال برنده شدن زمینه ها برای حل سخت ترین مشکلات در برنامه های کاربردی در مقیاس بزرگ است.

ابتدایی ترین و اولیه ترین چیزهایی که در Reactjs باید یاد بگیرید نوشتن کامپوننت ها، مدیریت حالت های داخلی و نحوه استفاده از props برای پیکربندی است. توسعه دهندگان ممکن است نوشتن را در مراحل اولیه عجیب بدانند، اما از آنجایی که هیچ پیچیدگی اضافه نمی کند، یک پشته فناوری مطلوب است.

Reactjs از توسعه‌دهندگان نمی‌خواهد که یاد بگیرند و در پیچیدگی‌های یادگیری ساختارهای منطقی قرار بگیرند (شاید دلیل افزایش تقاضای Reactjs در توسعه‌دهندگان باشد).

بدیهی است که هر دوی این فناوری‌ها از نظر ویژگی‌ها، مجموعه‌ای از ابزارها و عملکرد، چیزهای زیادی برای ارائه دارند و این امر باعث می‌شود تیم‌های توسعه انتخاب یکی از دیگری را گیج‌کننده‌تر کنند. برای سهولت، ما در اینجا چند سؤال را فهرست کرده ایم که اغلب پرسیده می شوند و باید به شما در انتخاب درست کمک کنند.

آیا Angular بهتر از React است؟

اگر برنامه شما درجه یک سازمانی است و نیاز به ترکیب عملکردهای پیچیده مانند برنامه های وب پیش رونده، تک صفحه ای و بومی دارید، Angular بهتر از React است. با این حال، React در ایجاد مؤلفه‌های رابط کاربری تخصص دارد و می‌تواند در هر برنامه‌ای از جمله برنامه‌های تک صفحه‌ای استفاده شود.

از نظر رندر صفحات، Angular از پیاده‌سازی DOM واقعی استفاده می‌کند اما مکانیزم منحصربه‌فردی برای تشخیص تغییرات دارد که برنامه‌های وب را سریع‌تر می‌کند، در حالی که React دارای پیاده‌سازی DOM مجازی است که باعث می‌شود به روزرسانی داده ها سریع‌تر در صفحات وب انجام شود. هر دو فریم ورک دارای توانایی های متمایز برای ساخت برنامه های وب با کارایی بالا هستند.


Angular چه تفاوتی با React دارد؟

Angular یک چارچوب ساختاری و تمام عیار برای ساخت برنامه های وب موبایل و دسکتاپ است، در حالی که React یک کتابخانه جاوا اسکریپت برای ایجاد رابط های کاربری تعاملی و پیچیده است. Angular منحنی یادگیری تندتری دارد، بنابراین در ابتدا زمان بیشتری می برد، در حالی که React به دلیل ساختار ساده و اندازه بسته کوچک، منحنی یادگیری کوتاه تری دارد.

نتیجه‌گیری

 قبل از اینکه به هر نتیجه‌ای برسیم، باید در نظر داشته باشیم که بهترین چارچوب یا کتابخانه وجود ندارد. انتخاب یک چارچوب یا کتابخانه کاملاً به سطح پروژه، الزامات و اهداف شما بستگی دارد. هر فریم‌ورک یا کتابخانه‌ای مزایا و معایبی دارد، مانند React و Angular. از همه فاکتورهای بالا اگر مبتدی هستید یا تمرین کمتری برای کدنویسی دارید همچنین اگر می خواهید ثبات برای پروژه خود داشته باشید می توانید از React استفاده کنید زیرا منحنی یادگیری آن سریع و راحت تر است همچنین کار در بازار بالاتر از Angular است. اگر Angular را انتخاب می کنید ممکن است خسته کننده باشد زیرا بعد از هر 6 ماه ارتقاء عمده برای Angular را تجربه خواهید کرد. نکته دیگر این است که اگر یک چارچوب کامل برای ساختن یک پروژه در مقیاس بزرگ می خواهید و دوست دارید استراتژی کدنویسی مستقیم را دنبال کنید، با Angular پیش بروید.

آیا علاقمند به یادگیری react هستید؟ اکنون بیاموزید.