ایجاد یک شغل در هوش مصنوعی و رباتیک

همانطور که اتوماسیون در سراسر صنایع رشد می کند، اضطراب پیرامون آن نیز افزایش می یابد. شکی نیست که اتوماسیون، رباتیک و هوش مصنوعی (AI) نقش افراد را در کار به طور اساسی تغییر می‌دهند، اما اینکه آیا این کار باعث از بین رفتن یا ایجاد شغل می‌شود، پاسخی پیچیده‌تر از یک «بله» یا «نه» ساده است.

برخی از مشاغل مطمئناً منسوخ می شوند، اما این مشاغل عمدتاً دارای مهارت های پایین هستند یا مشاغلی هستند که کارمندان با تجربه کم آنرا در اختیار دارند. مثال‌ها شامل نقش‌هایی است که به حرکت فیزیکی در محیط‌های بسیار قابل پیش‌بینی و ساختاریافته و همچنین عملکردهایی که در آن داده‌ها جمع‌آوری و پردازش می‌شوند، نیاز دارند.

از سوی دیگر، هوش مصنوعی و رباتیک نوید افزایش بهره وری را می دهند، صنایع قدیمی را متحول می کنند و آزادی را برای ظهور صنایع جدید فراهم می کنند. مجمع جهانی اقتصاد (WEF) تخمین می زند که تا سال 2025، فناوری 12 میلیون شغل بیشتر از مشاغلی که معدوم می شوند ایجاد خواهد کرد. در ایجاد موقعیت‌های جدید، فرصت‌هایی برای کارگران بیکار و تازه واردان بازار کار پدیدار خواهد شد و سرمایه‌گذاری به سمت مهارت‌ها و دانشی که مکمل جدیدترین فناوری‌ها هستند، هدایت می شود.

زمان آن فرا رسیده است که هوش مصنوعی را به عنوان یک تقویت مفید به جای یک مانع بالقوه بپذیریم. تمایز مهم است زیرا هوش مصنوعی:

  • در بیشتر موارد، به جای جایگزینی کارگران، توانایی های انسانی را افزایش می دهد.
  • زمینه جدید برای نوآوری ایجاد می کند.
  • فرصت های شغلی جدید ایجاد می کند.

با این حال، استقبال از هوش مصنوعی صرفاً به معنای به کارگیری فناوری جدید در کسب و کار شما نیست، بلکه به معنای مجهز بودن برای درک تأثیر آن است.

همانطور که شرکت‌ها برای آینده‌ای که در آن انسان‌ها و ماشین‌ها به روش‌های جدید همکاری می‌کنند، آماده می‌شوند، فرصت‌های شغلی در رباتیک و اتوماسیون در حال افزایش است. بیایید نگاهی به مشاغلی بیندازیم که در سالهای آینده اهمیت بیشتری خواهند یافت.

برترین مشاغل هوشی خودکار

مهندس یادگیری ماشین

مهندسان یادگیری ماشین، برنامه نویسان کامپیوتری مورد تقاضا با مهارت های نرم افزاری قوی هستند که می توانند مدل های پیش بینی پیچیده را اعمال کنند، مجموعه های بزرگی از داده ها را پردازش کنند و از پردازش زبان طبیعی برای برنامه ریزی ماشین ها برای انجام وظایف خاصی که اهداف تجاری را پشتیبانی می کند، استفاده کنند.

این مهندسان از نزدیک با رهبران کسب و کار همکاری می کنند تا شرکت های هوشمند را ایجاد کنند و در عین حال از سیستم ها و فرآیندهای فعلی با کمک فناوری استفاده کنند.

دانشمند داده

علم داده قلب هوش مصنوعی، اتوماسیون و ML است. پیش‌بینی می‌شود که نقش دانشمند داده تا سال 2022 در بخش فناوری اطلاعات به میزان 33 درصد رشد کند.

نقش اصلی یک دانشمند داده تجزیه و تحلیل، تجسم و مدل‌سازی حجم زیادی از داده‌ها برای ساخت و پیاده‌سازی مدل‌های جدید ML برای حمایت از تصمیمات تجاری صحیح است.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی دانشمند داده دارید؟اکنون بیاموزید.

توسعه دهنده هوش تجاری

توسعه دهندگان هوش تجاری (BI) راه حل هایی را برای مشکلات موجود در یک کسب و کار طرح ریزی می کنند و با تجزیه و تحلیل داده های پیچیده سودآوری را افزایش می دهند. این شامل طراحی، مدل‌سازی، آزمایش و نگهداری سیستم‌های ذخیره‌سازی داده مبتنی بر ابر و متعاقباً تجزیه و تحلیل داده‌ها برای بهره‌گیری از روندهای بازار و تجارت است.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی تحلیلگر هوش تجاری دارید؟اکنون بیاموزید.

توسعه دهنده نرم افزار

افزایش سریع تعداد سیستم‌های کامپیوتری و اپلیکیشن‌های موبایلی که از نرم‌افزار استفاده می‌کنند، منجر به تقاضای توسعه‌دهندگان نرم‌افزار شده است. پیش بینی می شود که اشتغال آنها از سال 2020 تا 2030، 13 درصد رشد کند که سریعتر از میانگین همه مشاغل است.

یک توسعه‌دهنده نرم‌افزار بر کل فرآیند توسعه برنامه‌های کامپیوتری برای یک تجارت نظارت می‌کند و بهترین نرم‌افزار را برای آن فراهم می‌کند.

دانشمند رباتیک

رباتیک و هوش مصنوعی به طرق مختلف متفاوت هستند. برای حذف سناریوی رباتیک در مقابل هوش مصنوعی، روبات‌های باهوش مصنوعی (ربات‌هایی که توسط برنامه‌های هوش مصنوعی کنترل می‌شوند) رباتیک و هوش مصنوعی را پل می‌کنند. با این حال، همه ربات ها به طور مصنوعی باهوش نیستند و ربات های غیرهوشمند عمدتاً محدود به انجام یک سری حرکات تکراری هستند.

رباتیک شامل طراحی، ساخت و برنامه نویسی ربات های فیزیکی است که قادر به تعامل با دنیای فیزیکی هستند. تنها بخش کوچکی از رباتیک شامل هوش مصنوعی است. بیشتر ربات های صنعتی غیرهوشمند هستند.
هوش مصنوعی شاخه ای از علوم کامپیوتر است که شامل توسعه برنامه های کامپیوتری برای تکمیل وظایفی است که در غیر این صورت به هوش انسانی نیاز دارند. الگوریتم های هوش مصنوعی می توانند با یادگیری، ادراک، حل مسئله، درک زبان و استدلال منطقی مقابله کنند.

یک دانشمند رباتیک ربات هایی را می سازد که وظایفی را در سازمانی انجام می دهند که هنوز به کمک انسانی نیاز دارد. بخش‌های معمولی که در آنها رایج است، تولید، امنیت، فضا و هوافضا و مراقبت‌های بهداشتی هستند.

دانشمند پژوهشگر هوش مصنوعی

یک دانشمند تحقیقاتی هوش مصنوعی در سطح متخصص در چندین رشته هوش مصنوعی از جمله ML، یادگیری عمیق، درک کامپیوتر، ریاضی کاربردی و آمار محاسباتی فعالیت می کند. تقاضا برای دانشمندان تحقیقاتی هوش مصنوعی قرار است در چند سال آینده افزایش یابد، زیرا این متخصصان در اوج توسعه برنامه های کاربردی هوش مصنوعی و ML هستند.

توبی والش، استاد هوش مصنوعی در دانشگاه نیو ساوت ولز، می‌گوید: «من همیشه به شوخی می‌گویم که امن‌ترین شغل روی کره زمین، محقق هوش مصنوعی است. زمانی که محققان هوش مصنوعی را خودکار کنیم، ماشین‌ها به معنای واقعی کلمه قادر خواهند بود هر کار دیگری را طبق تعریف انجام دهند.

نتیجه

هوش مصنوعی و رباتیک رشته‌هایی هستند که همیشه در حال تکامل هستند، به این معنی که اطلاع‌رسانی در مورد تغییرات صنعت و تحقیقات جدید مهم است. در مجلات علمی مشترک شوید و تا حد امکان فرصت های یادگیری را کشف کنید.

درک نحوه استفاده از هوش مصنوعی و روباتیک نیاز به تفکر تخیلی و مهارت دارد. حل خلاقانه مسئله شما را تشویق می‌کند تا دیدگاه‌های تازه‌ای پیدا کنید و راه‌حل‌های نوآورانه را تدوین کنید تا بتوانید بر موانع غلبه کنید و به اهداف برسید.

در هوش مصنوعی، کاربران می توانند با اجرای الگوریتم های منطقی، استفاده از معادلات چند جمله ای و دیفرانسیل و اجرای آن ها با استفاده از الگوریتم های مدل سازی، مشکل را حل کنند. برای یک مسئله راه حل های مختلفی می تواند وجود داشته باشد که با روش های اکتشافی مختلف به دست می آیند.

وقتی صحبت از مشاغل هوشمند خودکار می شود، چشم انداز گسترده و متنوع است و هر نقش به سطح تحصیلات و تجربه متفاوتی نیاز دارد. با یک تغییر لرزه ای در حضور نقش های متخصص هوش مصنوعی، چشم انداز حرفه ای پتانسیل ایجاد میلیون ها شغل در سراسر جهان را دارد.

برای هرکسی که مایل است خود را در حرفه هوش مصنوعی، رباتیک یا اتوماسیون متمایز کند بسیار مهم است تا هم توسعه شغلی خود و هم نیاز بزرگتر جامعه را برای تطبیق با تغییرات مهم ناشی از این فناوری ها در اولویت قرار دهد.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی مهندس داده دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی دانشمند داده دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی تحلیلگر داده دارید؟اکنون بیاموزید.