استراتژی ارتباطات بازاریابی: چیست و چگونه ایجاد می شود؟

“استراتژی ارتباطات تنها بخشی از بازی نیست بلکه خود بازی است.” 

شما می خواهید برجسته و متفاوت باشید. اما به راحتی می توان گیج کرد و مانند هر مارک دیگر در بازار بیش از حد اشباع به نظر رسید.

اگر سریال پرطرفدار Schitt’s Creek را دیده اید، باید زمانی را به یاد بیاورید که دیوید سعی کرد برای کارآفرینی خود شریک تجاری احتمالی خود را توضیح دهد…

توصیف او چیزی شبیه به این بود: “اینجا یک فروشگاه عمومی است، اما همچنین یک فروشگاه بسیار خاص است. اینجا فقط یک فروشگاه نیست، مانند جایی است که مردم می توانند بیایند و قهوه یا نوشیدنی بخورند، اما نه کافی شاپ است و نه بار … بیشتر شبیه یک تجربه همه جانبه مارک دار است. “

بله، چیزهای زیادی برای پذیرش وجود دارد!

اگرچه تجارت دیوید موفقیت آمیز بود، اما اگر هنگام صحبت در مورد نام تجاری خود مانند او مطمئن نیستید، مشتریان خود را از دست خواهید داد!

به همین دلیل است که باید بدانید چگونه نام تجاری خود را به شکلی فریبنده و در عین حال مختصر به مشتریان خود معرفی کنید. نگران نباشید زیرا اینجاست که استراتژی ارتباطات بازاریابی مطرح می شود.

استراتژی ارتباطات بازاریابی کلیدی است برای تمرکز بر چشم انداز و ارائه آن به شیوه ای پرشور به مخاطبان و جذب آنها به نام تجاری شما.

استراتژی ارتباطات بازاریابی

مهم نیست که کمپین بازاریابی بعدی شما چیست، یک استراتژی ارتباطی برای تثبیت حضور شما در بازار است. تنها چیزی که نیاز دارید برنامه ریزی ، تحقیق و چند آزمایش است تا بتوانید یک استراتژی ارتباطات بازاریابی مطمئن طراحی کنید.

و ما اینجا هستیم تا شما را در سفر آماده کرده و مطمئن باشید که اگر آن را دنبال کنید، هرگز از مسیر خارج نخواهید شد!

استراتژی ارتباطات بازاریابی (تعریف)

اگر به دنبال مقیاس گذاری و به دست آوردن مشتریان جدید هستید، ندانستن نحوه توصیف موثر برند خود یک نقطه ضعف بزرگ است.

استراتژی ارتباطات بازاریابی طیف وسیعی از فرایندهاست که به شما کمک می کند پیام مناسب را به مخاطب مناسب در زمان مناسب ارسال کنید!

این یک راه عالی برای ایجاد تغییر در بازاریابی شما است، و ما در اینجا به شما کمک می کنیم تا بتوانید آن را ایجاد کنید.

6 مرحله برای برنامه ریزی استراتژی ارتباطات بازاریابی

1. مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند؟

افرادی که می خواهید با برنامه های بازاریابی خود به آنها دسترسی پیدا کنید، پایه و اساس خوبی برای ایجاد استراتژی ارتباطات بازاریابی شما است.

وقتی مخاطبان مورد نظر شما همه افراد هستند – مانند تیراندازی در تاریکی است. شما زمان، پول و تمام برنامه های خود را صرف این می کنید که این هدف واقعاً به سرانجام برسد.

هیچ کس ایمیل ها و تبلیغات ناخواسته را دوست ندارد – 70 درصد از هزاره ها از ارسال نام تجاری ایمیل های نامربوط به برندها خسته شده اند و ایمیل های شخصی را بر ارتباطات دسته ای و انفجاری ترجیح می دهند. 

وقتی مخاطب مورد نظر خود را پیدا می کنید، پاسخ بسیاری از سوالات مانند زیر را می یابید:

  • چرا مردم محصولات شما را می خرند؟
  • چگونه نیازهای آنها را برطرف می کنید؟

وقتی چنین جزئیاتی را می دانید، می توانید یک استراتژی ارتباطات بازاریابی خاص را انتخاب کنید که بسیار موثر است.

چگونه شروع می کنید؟ تنها کاری که باید انجام دهید این است که از مخاطبان خود بپرسید.

از نظرسنجی ها، مصاحبه ها، تجزیه و تحلیل گوگل برای درک بهتر مشتریان خود استفاده کنید. همیشه رویکرد خارجی را در نظر بگیرید که ابتدا نیازهای مخاطب را ارزیابی کرده و سپس بر روی استراتژی های بازاریابی کار می کند.

وقتی فاقد تحقیقات حیاتی مخاطبان هدف هستید، در نهایت یک استراتژی ارتباطات بازاریابی بی اثر ایجاد خواهید کرد.

2. پیشنهاد فروش منحصر به فرد خود را مشخص کنید

پیشنهاد فروش منحصر به فرد شما یا USP به این دلیل است که تجارت شما بهتر از دیگران است. و شما باید این را تشخیص دهید. USP واضح یک راه عالی برای قرار دادن نام تجاری شما به عنوان بهترین در صنعت است.

برای یافتن USP خود، یک تجزیه و تحلیل SWOT انجام دهید و سوالاتی از خود بپرسید: “چه چیزی شما را از بقیه متمایز می کند؟” و “چرا مشتری باید شما را بر دیگران ترجیح دهد؟”

هنگامی که USP خود را تعیین می کنید، در هر تلاش بازاریابی ثابت و منعکس می شود. 

3. کانال های بازاریابی را انتخاب کنید

کانال های ارتباطی بازاریابی رسانه هایی هستند که شما برای به اشتراک گذاشتن مطالبی که می خواهید مخاطبان شما با آنها درگیر شوند استفاده خواهید کرد. بسته به کسب و کار شما، می توانید از هر یک یا همه کانال های زیر استفاده کنید:

و آمارها می گویند اینها کانالهای بسیار کارآمدی برای محتوای شما هستند:

  • حدود 64 درصد از بازاریابان به طور فعال زمان خود را برای بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری می کنند. ( منبع )
  • وبلاگ ها در میان سه شکل اصلی رسانه ای هستند که امروزه در استراتژی های محتوا مورد استفاده قرار می گیرند. ( منبع )

اگر یک شرکت بزرگ دارید، به راحتی می توانید تمام این کانال های بازاریابی را تهیه کرده و مدیریت کنید. اما برای یک شرکت کوچک با بودجه محدود، عاقلانه است که با چند شرکت شروع به کار کنیم.

می توانید از وبلاگ ها و رسانه های اجتماعی شروع کنید که نه تنها ارزان هستند، بلکه نتایج بسیار خوبی را نیز به همراه دارند!

4. پیام رسانی موثر دقیق 

اکنون که می دانید کجا باید پست کنید، تصمیم بگیرید که چه محتوا و پیام هایی در چه پلتفرمی پخش خواهد شد. پس از آگاهی از آن، همه چیز در مورد حفظ و اجرای آنها با محتوای سازگار است.

شما باید دائماً به دنبال راه هایی برای نوآوری در محتوای خود باشید اگر می خواهید محتوای امیدوارکننده ای را به مشتریان خود ارائه دهید، خلاقیت خود را گسترش دهید.

اطمینان حاصل کنید که محتوای شما آموزشی است و به مخاطبان کمک می کند راه حل هایی را که ارائه می دهید شناسایی کنند. در اینجا سه ​​نکته برای پیام رسانی شما وجود دارد:

  • مختصر باشید: به خاطر داشته باشید که تنها شما نیستید که راه حل ارائه می دهید. بنابراین با محتوای خود مستقیماً سر اصل مطلب بروید. آن را کوتاه و در عین حال روشن بیان کنید. آنقدر جسورانه جلوه دهید که تعامل را افزایش دهد!
  • مرتبط باشید: اگر می خواهید پیام شما سرفصل هایی را به تصویر بکشد یا مکالمه ای را برانگیزد، مطمئن شوید که پیام شما جاری و مرتبط است. ما در دنیایی با سرعت بالا زندگی می کنیم و محتوای شما باید با آن همگام باشد.
  • ثابت قدم باشید: مطمئن شوید USP و نام تجاری شما به طور مداوم در محتوای شما می درخشد. اگر نمی خواهید نادیده گرفته شوید، در کانال های خود فعال باشید. به این ترتیب همچنین از محتوای مرتبط یا غیر مرتبط مطلع خواهید شد.

5- اهداف خود را مشخص کنید 

از آنجا که استراتژی ارتباطات بازاریابی شما شامل تعامل با مخاطبان و کاهش سر و صدا می شود، باید اهداف را تعیین کنید و ببینید آیا کار می کند یا خیر…

این اهداف عبارتند از:

  • بازدید وب سایت شما باید 15 درصد افزایش یابد.
  • اهداف درآمد
  • تعداد مشخصی از امتیازات جدید
  • مشارکت، پسندیدن یا مشاهده

صرف نظر از پلتفرم هایی که استفاده می کنید، مطمئن شوید که استراتژی ارتباطی شما به شما در افزایش آگاهی و ارزش کمک می کند. فراموش نکنید که بازاریابان هدف گذار 376 درصد بیشتر احتمال موفقیت را دارند.

6. برنامه های خود را عملی کنید

اکنون تنها کاری که باید انجام دهید این است که مهلت هایی را برای زمان انتشار کمپین یا محتوا تعیین کنید. زودتر از موعد مقرر حاضر باشید و مطمئن شوید که مخاطبان خود را منتظر نمی گذارید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی کارشناس بازاریابی دارید؟اکنون بیاموزید.

این آموزش به شما در درک بازاریابی و تسلط بر این موضوع کمک می کند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید؟اکنون بیاموزید.

این آموزش به شما در درک بازاریابی رسانه های اجتماعی و تسلط بر این موضوع کمک می کند.