آموزش نکاتی در مورد DevOps

در دنیای همیشه در حال پیشرفت فناوری، در چند سال گذشته نیاز به رویکرد ناب و چابک در حفظ زیرساخت های یک سازمان کاملاً شفاف شده است. رویکرد کلاسیک خطی و سختگیرانه برای ایمن سازی ، نصب و نگهداری سیستم ها و شبکه های ITOps با محیط های پر سرعت فعلی که تغییرات سریع باید بدون تأخیر اجرا شوند، سازگار نیست. به همین دلیل است که اکنون بسیاری از شرکت ها از ITOps سنتی به سمت جدیدترین ، مدرن ترین و چابک ترین تیم های DevOps (توسعه + عملیات) در حال حرکت هستند که اهمیت تمرکز بر انعطاف پذیری و کارایی را بیش از همه می دانند. و همین دلیل هم این است که این روزها مهندسان DevOps به شدت مورد تقاضا قرار گرفته اند و اگر به دنبال یک شغل فنی پردرآمد و رضایت بخش باشید، مهندس DevOps گزینه خوبی است.

DevOps به چه معناست؟

اصطلاح DevOps معمولاً به ترکیبی از مفاهیم توسعه و عملیات گفته می شود. برای دستیابی به یک مدیریت پروژه خاص که شامل کارایی بیشتر در ارتباطات بین تیم های توسعه دهنده و سایر قسمت های یک تجارت یا سازمان بزرگتر است استفاده می شود.

مفهوم “DevOps” ، مخلوط کردن دو فرآیند توسعه نرم افزار و عملکرد نرم افزار، کوه ها را در دنیای تجارت حرکت داده است. شرکت ها در تلاشند تا با این فلسفه ابتکاری در مورد چگونگی انتقال پروژه ها از طریق خط لوله و ترویج تحویل مداوم و سادگی نرم افزار تلاش کنند.

DevOps چیست؟

DevOps مهارت هایی را که توسعه دهندگان نرم افزار و افرادی که در تولید محصول (Dev) دارند، با مهارت هایی که اپراتورهای فن آوری اطلاعات (Ops) به خود اختصاص می دهند، با هم ادغام می کند . این مورد آخر شامل مهندسان سیستم ، مدیران شبکه، کارکنان عملیات و سایر متخصصانی است که مسئول نگهداری تمام فن آوری ها، سیستم ها و برنامه های مورد نیاز برای اداره یک سازمان هستند.

یکی از چالش های سطح بالا برای تقریباً هر مدیر DevOps طرف های تجاری هستند. تبلیغات شغلی DevOps معمولاً از مدیر DevOps می خواهد كه مسئولیت هدایت تیم مهندسین و انتقال آنها به سمت اهداف پیاده سازی DevOps را بر عهده داشته باشد.

به طور معمول ، متخصصان “Dev” کسانی هستند که نرم افزار “می سازند” ، در حالی که متخصصان “Ops” پس از استقرار از آن مراقبت می کنند. این رویکرد بیشتر از فایده آسیب رسانده است ، زیرا سرعت استقرار را کاهش داده و از تحویل یکپارچه نرم افزار جلوگیری می کند. امروزه شرکت ها ترجیح می دهند برای دریافت بازخورد فوری از مشتریان و بهبود کیفیت کلی محصولات خود ، روی انتشار ویژگی های کوچک تمرکز کنند. DevOps از اصول روشهای Agile و Lean برای ادغام “Dev” و “Ops” با هم استفاده می کند و تمام دانش و شایستگی های آنها را در یک نقش تقویت شده واحد قرار می دهد.

تفاوت و برتری DevOps با IT سنتی چیست؟

DevOps را می توان به عنوان یک “ارتقا” از ITOps سنتی در نظر گرفت به این معنا که مهندس DevOps فقط بر آخرین قسمت از چرخه عمر محصول (مرحله نگهداری) تمرکز نمی کند و در هر مرحله از فرآیند ، از طراحی تا توسعه و پشتیبانی شرکت می کند.

تیم های DevOps از زاویه دیگری مشکلات را حل می کنند زیرا آنها مهارت های لازم برای درک خدمات در سطح بسیار عمیق تر را دارند و بیشتر از سرعت و انعطاف پذیری تمرکز دارند تا روش. روش مورد استفاده توسط DevOps باعث می شود آزادی بسیار بالاتری را در اعمال تغییرات سریع و تسریع در روند تحویل فراهم کند.

چگونه می توانید مهندس DevOps شوید؟

مهندس DevOps شدن نیاز به درجه انعطاف پذیری خاصی دارد، زیرا آموزش متقابل در این حرفه کاملاً ضروری است. اولین قدم برای انتقال به سمت این حرفه شروع به کسب مهارت های خارج از حباب نقش سنتی خود و تمرکز بر توسعه است و نه فقط عملیات IT. به دست آوردن تجربه با ابزارهایی مانند Git ، Jenkins ، Docker ، Ansible ، Puppet ، Kubernetes و Nagios برای شروع یادگیری ساخت ابزارها و نه فقط نرم افزار بسیار مهم است.

اگر در جایگاه توسعه دهنده هستید ، دانستن نحوه استقرار و همچنین کسب تجربه با برنامه نویسی Perl ، Ruby ، Python ، Chef یا Puppet قطعاً یک امتیاز مثبت است. در مجموع ، هدف شما این است که بتوانید کارهای خود را با کمترین میزان ممکن انجام دهید ، بنابراین هرچه بیشتر یاد بگیرید چگونه اتوماسیون فرآیندها را انجام دهید ، بهتر است. DevOps همه چیز در مورد اتوماسیون است ، بنابراین اگر آرزو دارید به این موقعیت برسید ، این مهارت اصلی است که می خواهید به آن تسلط پیدا کنید. (فقط اجرای DevOps کافی نیست ، بلکه باید به درستی پیاده سازی شود  .)

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده DevOps دارید؟اکنون بیاموزید.

نتیجه

پذیرش فرهنگ DevOps از بسیاری جهات برای یک سازمان ارزش به همراه دارد. این باعث بهبود کیفیت و ثبات نرم افزار ، افزایش همکاری بین تیم های توسعه و بهره برداری ، کاهش زمان چرخه های توسعه و افزایش بهره وری و کارایی می شود.
در واقع ، مدیران DevOps کارهای بزرگی در فناوری اطلاعات انجام می دهند. آنها باعث می شوند تا راه برای اقدامات مدیریت “نسل بعدی” هموار گردد که جدیدترین و بهترین فناوری ها را ادامه خواهند داد.