10 شغل پردرآمد که نیاز به SQL دارند

Structured Query Language یا SQL یک زبان پایگاه داده استاندارد است که برای ایجاد، حفظ و بازیابی داده ها از پایگاه داده های رابطه ای مانند MySQL، اوراکل، SQL سرور، PostGre، و غیره است.

همانطور که از نام آن پیداست، زمانی استفاده می شود که داده های ساختار یافته (به شکل جداول) داشته باشیم. تمام پایگاه های داده ای که رابطه ای نیستند (یا از جداول ساختار ثابت برای ذخیره داده ها استفاده نمی کنند) از SQL استفاده نمی کنند و پایگاه داده NoSQL نامیده می شوند. نمونه هایی از NoSQL MongoDB، DynamoDB، Cassandra و غیره هستند.

SQL می تواند پرس و جوها را اجرا کند، داده ها را بازیابی کند، رکوردها را درج یا حذف کند، جداول یا رویه های ذخیره شده در پایگاه داده ایجاد کند و غیره. SQL سازگارترین جایگاه در بازار است. تغییر شغل پس از ورود به صنعت IT کار بزرگی نیست. سخت ترین قسمت در آغاز است. اما اکثر دانشجویانی که می‌خواهند کار خود را در پایگاه داده با استفاده از SQL شروع کنند، باید به دنبال مشاغل پردرآمد در پایگاه داده یا پروفایل‌های مرتبط با SQL باشند. برای اطلاع از پروفایل های مختلف مرتبط با SQL یا پایگاه داده به ادامه مطلب مراجعه کنید.

طبق داده‌های موجود در وب‌سایت‌های مختلف شغلی، در اینجا 10 شغل پردرآمدی که نیازمند SQL هستند را آورده‌ایم:

  1. تحلیلگر داده
  2. توسعه دهنده پایگاه داده
  3. مدیر پایگاه داده
  4. دانشمند داده
  5. توسعه دهنده SQL Server
  6. توسعه دهنده نرم افزار
  7. مشاور نرم افزار
  8. برنامه نویس Net .
  9. توسعه دهنده ETL
  10. مهندس کلان داده

این موارد به شرح زیر مورد بحث قرار می گیرند.

1. تحلیلگر داده:
اگر می خواهید یک تحلیلگر داده شوید ، SQL ضروری است . SQL در تجزیه و تحلیل داده ها برای دسترسی، تمیز کردن و تجزیه و تحلیل داده هایی که در پایگاه های داده ذخیره می شوند استفاده می شود. تحلیلگران داده باید به طور سیستماتیک استعداد داشته باشند تا بتوانند طرح های موجود در حجم عظیمی از اطلاعات را تشخیص دهند. منظور ما از استعداد تشریحی درک ریاضیات، محاسبات و آمار است. با این کار، برنامه نویسی و مهارت های MS Excel اجباری است.

آیا علاقمند به یادگیری تحلیلگر داده هستید؟ اکنون بیاموزید.

2. توسعه دهنده پایگاه داده:

 توسعه دهندگان پایگاه داده تضمین می کنند که DBMS می تواند با حجم عظیمی از داده ها مقابله کند. توسعه دهندگان پایگاه داده عموماً با تیم های توسعه نرم افزار سروکار دارند. برای دنبال کردن این حرفه به سطح بالایی از دانش SQL نیاز دارید. کار توسعه دهنده پایگاه داده به طور منظم در سه منطقه غیر قابل انکار قرار می گیرد:

  • اصلاح و ویرایش پایگاه های داده
  • طراحی و توسعه پایگاه های اطلاعاتی جدید
  • بررسی مسائل پایگاه داد

آیا علاقمند به یادگیری SQL هستید؟ اکنون بیاموزید.

3. مدیر پایگاه داده:
یک مدیر پایگاه داده به عنوان ناظر بر داده های یک سازمان مسئولیت حیاتی را بر عهده می گیرد. او مسئول تبدیل اطلاعات خام به بینش عملی است. بنابراین یک مدیر پایگاه داده دقیقاً چه کاری انجام می دهد؟

  • نصب و پیکربندی پایگاه داده
  • امنیت داده ها
  • ایجاد و نگهداری کاربر
  • پشتیبان گیری و بازیابی پایگاه داده
  • تنظیم و بهینه سازی عملکرد پایگاه داده
  • تبدیل و بارگذاری داده ها
  • گزارش و پرس و جو

4. دانشمند داده:
علم داده حوزه ای میان رشته ای از روش ها، فرآیندها، الگوریتم ها و سیستم های علمی برای استخراج دانش یا بینش از داده ها به اشکال مختلف، ساختاریافته یا بدون ساختار، شبیه به داده کاوی است.

تجزیه و تحلیل داده های بزرگ یا علم داده یک اصطلاح بسیار رایج در صنعت IT است زیرا همه می دانند که علم داده به ما کمک می کند تا با حجم عظیمی از داده هایی که این روزها تولید می کنیم مقابله کنیم.

یک دانشمند داده باید توانایی بازیابی اطلاعات را داشته باشد. آنها همچنین ممکن است از SQL برای ایجاد جدول یا محیط جدول خود استفاده کنند. یک دانشمند داده هم تجارت و هم داده ها را درک می کند. او استعدادهایی را در کسب و کار، آمار و برنامه‌نویسی داده‌ها در مجموعه یا به طور بالقوه اصلاح، بررسی و کاربرد آن برای به دست آوردن بیشترین مزیت را دارد.

آیا علاقمند به یادگیری مهارت دانشمند داده هستید؟ اکنون بیاموزید.

5. توسعه دهنده SQL Server:
MSSD یک کار اساسی در توسعه سرور SQL مایکروسافت و برنامه های عملیاتی مرتبط با آن ایفا می کند . او مسئول تکالیف اساسی مختلف است، به عنوان مثال، انجام تمرینات شناسایی شده با پایگاه داده و ETL (Extract/Transform/Load) برای پشتیبانی و پیشبرد مرحله عملیاتی Microsoft SQL Server. او به برنامه نویسی پایگاه داده نگاهی می اندازد تا مشکلات شناسایی شده در برنامه را به اندازه کافی حل کند.

اصلی‌ترین وظیفه یک توسعه‌دهنده SQL مدیریت و نگه‌داری از بانک‌های اطلاعاتی و همسوسازی آن‌ها با نیازهای تجاری سازمان است. یک توسعه‌دهنده SQL با طیف گسترده‌ای از نرم‌افزارهای پایگاه داده نظیر محصولات ارائه شده توسط اوراکل و مایکروسافت آشنا است.

آیا علاقمند به یادگیری SQL هستید؟ اکنون بیاموزید.

6. توسعه دهنده نرم افزار: 

بیشتر برنامه‌های نرم افزاری از طریق کدهای برنامه نویسی نوشته می‌شوند و توسعه دهندگان نرم افزار بر آنها نظارت می‌کنند. این متخصصان نیازهای کاربران را شناسایی می‌کنند و متناسب با آن به ایجاد، آزمایش و توسعه نرم افزارهایی برای ایجاد سرگرمی، حل مشکلات و در کل ساده کردن زندگی دیگران می‌پردازند.

توسعه دهنده نرم افزار در هر دو مرحله طراحی و توسعه ایجاد نرم افزار فعالیت می کند. او به طور منظم بخش‌های مختلف وظایف خودکار را که ضروری هستند، ترسیم می‌کند. او مستندات و فلوچارت ها را برای کمک به نمایش روند نرم افزار برنامه ریزی می کند.

7. مشاور نرم افزار:

مشاوران نرم افزار طیفی از خدمات پایگاه داده را ایجاد می کنند که در زیر آورده شده است:

  • خدمات توسعه پایگاه داده
  • خدمات مدیریت و نگهداری پایگاه داده
  • عیب یابی پایگاه داده MS SQL
  • بهینه سازی پایگاه داده و مقیاس پذیری عملکرد
  • طراحی پایگاه داده با استفاده از ابزار مدل سازی داده مانند xCase
  • گزارش های سفارشی با استفاده از خدمات گزارش MS SQL
  • خدمات یکپارچه سازی سرور SSIS SQL

8. Net Developer. :
داده ها در هر حرفه ای جز یکی از مهمترین بخشها می باشند. توسعه دهندگان دات نت باید در پایگاه داده های SQL خود مایکروسافت و همچنین نوآوری های رو به رشد، برای مثال NoSQL، آگاه باشند.

9. توسعه دهنده ETL:

ETL فرایندی است که داده‌ها را از سیستم‌های مختلف منبع داده استخراج می‌کند، سپس آنها را تغییر می‌دهد (مانند اعمال محاسبات، الحاق ها و غیره) و در نهایت داده‌ها را در سیستم انبار داده‌ها (Data Warehouse) جهت استفاده دانشمندان داده بارگذاری می‌کند. روند کامل این فرایند را ETL می‌نامند که مخفف سه کلمه استخراج (Extract)، تبدیل (Transform) و بارگذاری (Load) است.
SQL رگ حیاتی توسعه دهندگان ETL است و زبان اجباری برای آنهاست. تمام جنبه های ETL با SQL انجام می شود. زبان‌های Query دیگری نیز وجود دارند که می‌توان از آنها استفاده کرد، اما SQL شناخته‌شده‌ترین زبان برای سازمان‌ها است.

10. مهندس داده های بزرگ:
مهندسان داده های بزرگ با ابزارهای داده های بزرگ مانند Hadoop ، Spark ، Hive و غیره کار می کنند. برای کار با این ابزارها، تسلط بر SQL الزامی است. SQL Server زیربنای PolyBase برای استعلام Big Data با استفاده از T-SQL است. برای پیاده سازی دانش پایگاه داده خود باید در SQL Server استاد باشید.

با جزئیات بالا، ممکن است اکنون متوجه شده باشید که چرا SQL یک مهارت ضروری برای یک فرد فنی و همچنین یک فرد غیر فنی است. SQL شما را قادر می سازد تا به جای اینکه از شخص دیگری بخواهید مجموعه داده های ترکیبی را به شما ارائه دهد، به طور قانونی با اطلاعات ضروری کار کنید. این به شما امکان می دهد تا در استراتژی سریعتر حرکت کنید، پروژه ها را به طور مستقل رهبری کنید و به یک دارایی فنی برای سازمان خود تبدیل شوید.

آیا علاقمند به یادگیری SQL هستید؟ اکنون بیاموزید.