کار در محیط WordPress

کار در محیط وردپرس ساده و جذاب است. پست ها ورودی هایی هستند که به ترتیب در صفحه اصلی و یا صفحه وبلاگ شما نمایش داده می شوند. پست ها معمولاً دارای قسمت های نوشتن نظر در زیر آنها هستند و در سایت شما موجود هستند.

برای نوشتن پست:

وارد صفحه مدیریت وردپرس (داشبورد) شوید.

روی برگه “ارسال ها” کلیک کنید.

روی زیر برگه “افزودن جدید” کلیک کنید.

جاهای خالی را پر کنید: عنوان پست خود را در قسمت بالا وارد کنید و محتوای متن پست خود را در کادر اصلی ویرایش پست زیر آن وارد کنید.

در صورت لزوم، یک بخش را انتخاب کنید، برچسب ها را اضافه کنید و سایر گزینه ها را از بخش های زیر پست انتخاب کنید. (هر یک از این بخشها در زیر توضیح داده شده است.)

وقتی آماده شدید، روی انتشار کلیک کنید.


گزینه های صفحه

قسمتهای ویرایش بیشتر از آنچه در اولین ورود مشاهده می کنید در دسترس شما است. ناحیه Screen Options به شما امکان می دهد که قسمت های ارسال از قسمت ویرایش شما نمایش داده یا پنهان شوند، که به شما امکان می دهد شلوغی را به حداقل برسانید و مطابق با نیاز خود تنظیم کنید.
شما در بالای صفحه خود برگه Screen Options را پیدا خواهید کرد و اگر روی آن کلیک کنید لیستی از جعبه های ویرایش موجود را مشاهده خواهید کرد که می توانید استفاده کنید. کادر مربوط به هر فیلد ارسال را که می خواهید نمایش داده شود علامت بزنید، یا علامت کادر را بردارید تا آن واحد پنهان شود. دوباره برگه Screen Options را کلیک کنید تا برگه بسته شود.
هنگامی که نحوه ویرایش صفحه را سفارشی کردید، گزینه های شما ذخیره می شوند تا نیازی نباشد دفعه بعد که وارد سیستم می شوید دوباره آنها را انتخاب یا مخفی کنید.

توضیحات قسمت ارسال

صفحه پیشرفته ارسال نامه وردپرس – بالای صفحه

عنوان / جعبه عنوان

این کادر باید حاوی عنوان پست شما باشد. می توانید از هر عبارت، کلمه یا حرفی استفاده کنید. (از به کار بردن همین عنوان در بیش از یک صفحه خودداری کنید.) می توانید از ویرگول، نقل قول، خط تیره و سایر نمادهای معمولی در پست مانند “My Site – Here’s Lookin ‘at You، Kid” استفاده کنید. سپس وردپرس آن را تمیز می کند تا نام کاربر پسند و معتبر URL پست (که به آن “post slug” نیز گفته می شود) برای ایجاد پیوند همیشگی پست ایجاد کند.

لینک ثابت

لینک ثابت مخفف “پیوند دائمی” است. این بدان معنی است که یک URL پست است که شناسه پست را که ممکن است تغییر کند (در هنگام انتقال به سیستم وبلاگ نویسی مختلف) را نشان نمی دهد، اما بیشتر حاوی یک نام پست کاربر پسند است که از عنوان پست مشتق شده است که همچنین می تواند تغییر کند، توصیه نمی شود، اما به روشی قابل کنترل تر این نام پست (که به آن “post slug” یا فقط “slug” نیز گفته می شود) بسته بهPermalinks شما قابلیت ویرایش تنظیمات را دارد، با استفاده از دکمه “ویرایش”. (برای تغییر تنظیمات خود، به صفحه مدیریت> تنظیمات> پیوندهای ثابت) بروید. لینک ثابت به صورت خودکار براساس عنوانی که روی پست تنظیم کرده اید ایجاد می شود و در زیر قسمت عنوان نشان داده می شود. علائم نگارشی مانند ویرگول، نقل قول ها، رسوبات و کاراکترهای URL نامعتبر حذف می شوند و فضاها با خط تیره برای جایگزینی هر کلمه جایگزین می شوند.

جعبه کپی بدنه

کادر خالی که در آن نوشتار، پیوندها، تصاویر، پیوندها به تصاویر و هر اطلاعاتی را که می خواهید در سایت خود نمایش دهید وارد می کنید. برای نوشتن پست های خود می توانید از ویرایشگر بصری (WYSIWYG) یا نمای متنی استفاده کنید.

جعبه انتشار

حاوی دکمه هایی است که وضعیت پست شما را کنترل می کند. بخش های اصلی پیش نویس و منتشر شده است. پیش نویس یعنی پست منتشر نشده است و برای سازنده پست در وضعیت پیش نویس باقی می ماند. وضعیت انتشار به معنای منتشر شدن پست و نمایش آن در سایت است.

دکمه پیش نمایش

به شما امکان می دهد پست را قبل از انتشار مشاهده کنید.

ذخیره پیش نویس

به شما امکان می دهد پست خود را به عنوان پیش نویس ذخیره کنید نه اینکه بلافاصله آن را منتشر کنید. برای اینکه بعداً به پیش نویس خود برگردید، از نوار فهرست به Posts – Edit مراجعه کنید، سپس پست خود را از لیست انتخاب کنید.

وضعیت

اگر یک وضعیت انتشار خاص را انتخاب کنید (روی ویرایش در کنار وضعیت: پیش نویس کلیک کنید) و روی پست به روزرسانی یا دکمه “انتشار” کلیک کنید، این وضعیت روی پست اعمال می شود. به عنوان مثال، برای ذخیره کردن یک پست در وضعیت بررسی در انتظار، از جعبه کشویی وضعیت انتشار در انتظار بررسی را انتخاب کنید و روی ذخیره به عنوان معلق کلیک کنید. (با مراجعه به مدیریت پانل ها> پست ها> ویرایش) همه پست های سازمان یافته توسط وضعیت را مشاهده خواهید کرد.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده وردپرس دارید؟اکنون بیاموزید.

این آموزش به شما در درک وردپرس و تسلط بر این موضوع کمک می کند.

قابلیت مشاهده

این تعیین می کند که پست شما در جهان چگونه ظاهر شود. (روی ویرایش در کنار قابلیت مشاهده کلیک کنید ) پست های عمومی توسط بازدیدکنندگان وب سایت پس از انتشار قابل مشاهده خواهد بود. پست های محافظت شده با گذرواژه برای همه منتشر می شوند، اما بازدیدکنندگان برای مشاهده محتوای پست باید رمز عبور را بدانند. پست های خصوصی فقط برای شما (و سایر ویراستاران یا سرپرستان سایت شما) قابل مشاهده است.

زمانبندی

برای تعیین یک پست برای انتشار در یک زمان یا تاریخ آینده، روی ویرایش در کنار کلمات “بلافاصله انتشار” کلیک کنید. همچنین می توانید تاریخ انتشار را به یک تاریخ در گذشته به پست های تاریخ گذشته تغییر دهید. تنظیمات را به زمان و تاریخ مورد نظر تغییر دهید. پس از تکمیل پست باید بر روی دکمه انتشار کلیک کنید تا در زمان و تاریخ مورد نظر منتشر شود.

جعبه قالب

به شما امکان می دهد قالب را برای یک پست انتخاب کنید. سبک و ظاهر توسط مضامین جداگانه اداره می شود.

جعبه دسته بندی ها

موضوع کلی پست. برای یک وبلاگ داشتن 7-10 دسته مطالب معمول است. خوانندگان می توانند برای دیدن همه پست های این گروه، دسته های خاصی را مرور کنند. با رفتن به صفحه مدیریت> پست ها> دسته ها می توانید دسته های خود را مدیریت کنید.

جعبه برچسب ها

اینها رده های کوچک برای پست هستند، به طور مشابه شامل ورودی های فهرست برای یک صفحه. وقتی کاربر یکی از برچسب ها را کلیک می کند، پست ها با برچسب های مشابه به هم مرتبط می شوند. برچسب ها باید با کد مناسب در موضوع شما فعال شوند تا در پست شما ظاهر شوند. با تایپ کردن برچسب در جعبه و کلیک روی “افزودن”، برچسب های جدیدی به پست اضافه کنید. همچنین می توانید روی پیوند “انتخاب از پرکاربردترین برچسب ها” کلیک کنید تا همه برچسب های مورد استفاده سایت را ببینید.

چکیده

خلاصه یا تیزر مختصری از پست شما ممکن است در صفحه اول سایت شما و همچنین در دسته بندی، بایگانی ها و جستجو در صفحات پست غیر پست وجود داشته باشد. توجه: متن معمولاً به طور پیش فرض ظاهر نمی شود. این فقط در پست شما نشان داده می شود اگر شما پرونده الگوی موجود در پست را تغییر داده باشید تا از () به جای the_content () برای نمایش Excerpt به جای محتوای کامل یک پست، از the_excerpt () استفاده کند. در این صورت، وردپرس به طور خودکار از 55 واژه اول محتوای پست شما یا محتوای قبل از برچسب به طور خودکار استفاده خواهد کرد. اگر هنگام ویرایش پست از قسمت “Excerpt” استفاده کنید، مهم نیست که چه چیزی استفاده می شود. برای اطلاعات بیشتر، به بخش گزیده مراجعه کنید.

ارسال پیگیری

روشی برای اطلاع سیستم های قدیمی وبلاگ که به آنها پیوند داده اید. اگر سایر وبلاگ های وردپرس را پیوند دهید، به طور خودکار با استفاده ازpingbacks به آنها اطلاع داده می شود. اقدام دیگری لازم نیست. برای آن دسته از وبلاگهایی که پینگ بک را تشخیص نمی دهند، می توانید با وارد کردن آدرس (های) وب سایت در این کادر، پیوندی را به وبلاگ ارسال کنید و هر یک را با یک فاصله جدا کنید. برای اطلاعات بیشتر به پیگیریها وPingbacks مراجعه کنید.

فیلدهای سفارشی

زمینه های سفارشی راهی برای افزودن اطلاعات به سایت شما ارائه می دهند. همراه با کد اضافی در پرونده ها یا پلاگین های الگو، Custom Fields می تواند نحوه نمایش یک پست را تغییر دهد. این موارد در درجه اول توسط افزونه ها استفاده می شوند، اما می توانید به صورت دستی این اطلاعات را در این بخش ویرایش کنید.

بحث

گزینه هایی برای فعال کردن تعامل و اطلاع رسانی از پست های شما. این بخش میزبان دو کادر تأیید است : اجازه دادن به نظرات درباره این پست و اجازه پیگیری و بازنگری در این پست. در صورت لغو انتخاب گزینه های مجاز، هیچ کس نمی تواند برای این پست خاص نظر ارسال کند. اگر اجازه دادن به درخواستهای علامت نخورده باشد، هیچ کس نمی تواند پینگ و یا ترک بک به این پست خاص ارسال کنید.

نویسنده پست

لیستی از تمام نویسندگان وبلاگ که می توانید از آنها برای انتساب به عنوان نویسنده پست انتخاب کنید. این بخش فقط در صورتی نشان می دهد که چندین کاربر با حق نویسندگی در وبلاگ خود داشته باشید. برای مشاهده لیست کاربران خود، به صفحه مدیریت> کاربران مراجعه کنید. برای اطلاعات بیشتر، به کاربران و نویسندگان مراجعه کنید.

توجه: با مراجعه به صفحه مدیریت> تنظیمات> نوشتن می توانید گزینه های اساسی برای نوشتن، مانند اندازه جعبه پست، نحوه تبدیل برچسب های شکلک و سایر جزئیات را تنظیم کنید.


شما می توانید هر چیزی را که دوست دارید در سایت وردپرس خود بگویید یا به جهانیان نشان دهید. در اینجا چند نکته وجود دارد که باید برای کمک به شما در نوشتن پست های خود در وردپرس بدانید:

  1. تمرین دستیابی

برای مطابقت با استانداردهای وب برای دسترسی، حتماً توضیحات ALT و TITLE را در پیوندها و تصاویر برای کمک به کاربران خود بگنجانید، مانندWordPress.ORG.

  1. از پاراگراف استفاده کنید

هیچ کس دوست ندارد نوشته هایی بخواند که هرگز برای قطع خط مکث نکنند. برای اینکه متن خود را به پاراگراف تقسیم کنید، از دو فاصله بین پاراگراف خود استفاده کنید. وردپرس به طور خودکار این موارد را شناسایی کرده و برچسب های پاراگرافHTML را در متن شما وارد می کند.

  1. از عناوین استفاده کنید

اگر در حال نوشتن پست های طولانی هستید، بخش ها را با استفاده از عنوان ها، عناوین کوچک برای برجسته کردن تغییر موضوع، تقسیم کنید. در HTML، عناوین با استفاده از h1، h2 ، h3 ، h4 و … تنظیم می شوند.

  1. از HTML استفاده کنید

هنگام نوشتن پست های خود نیازی به استفاده از HTML ندارید. وردپرس به طور خودکار آن را به سایت شما اضافه می کند، اما اگر می خواهید عناصر مختلف مانند جعبه ها، عناوین و سایر محتویات یا عناصر اضافی را کنترل کنید، از HTML استفاده کنید.

  1. املا و تصحیح غلط

پلاگین های غلط املایی در دسترس هستند، حتی کسانی که نمی توانند همه موارد را بررسی کنند پست های خود را در یک ویرایشگر متن با غلط املایی می نویسند، تمام هجی ها را بررسی می کنند و آن را قبل از کپی و جایگذاری در وردپرس کاملاً اصلاح می کنند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده وردپرس دارید؟اکنون بیاموزید.

این آموزش به شما در درک وردپرس و تسلط بر این موضوع کمک می کند.