بازاریابی دیجیتال چیست و چرا اهمیت دارد؟

با گسترش مداوم دنیای بازاریابی دیجیتال ، مشاغل بازاریابی دیجیتال و حقوق همراه آنها نشان دهنده این تقاضا در بازار است. اما دقیقاً بازاریابی دیجیتال چیست ؟ در این پست ، نکاتی را دریافت خواهید کرد که رمز و راز رمزگشایی دیجیتال را از بین خواهد برد ، و ما انواع مختلف تاکتیک های بازاریابی دیجیتال و نحوه استفاده از آنها را امروز بیان خواهیم کرد.

بازاریابی دیجیتال چیست؟

بازاریابی دیجیتال استفاده از کانال ها و دستگاه های دیجیتال برای بازاریابی محصولات ، خدمات ، رویدادها و موارد دیگر است و هم به صورت آنلاین (از طریق اینترنت) و هم به صورت آفلاین (از طریق پیام کوتاه در تلفن های همراه) رخ می دهد.
برخلاف بازاریابی سنتی مانند تبلیغات چاپی و تبلیغات تلویزیونی بازاریابی دیجیتال توانایی بیشتری در دستیابی به سطح جهانی و کانال های بالقوه بیشتری برای بازاریابی دارد. نه تنها مقرون به صرفه تر از بازاریابی سنتی است ، بلکه اندازه گیری نتایج و دریافت داده های کمی برای هدایت تصمیمات آینده بازاریابی نیز بسیار آسان تر است.
توانایی ارتباط با مشتریان بالقوه و موجود از طریق ارتباطات بی درنگ نیز بازاریابی دیجیتال را بسیار جذاب می کند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی بازاریابی دیجیتال دارید؟

اکنون بیاموزید


چه مواردی در بازاریابی دیجیتال گنجانده شده است؟

برای کسانی که به دنبال توضیح بازاریابی دیجیتال هستند ، مهم است که با درک گزینه های مختلف موجود شروع کنند. با داشتن ابزارهای فراوان برای اجرای این نوع بازاریابی ، همچنین باید توجه داشت که مجموعه ای از نقشها در زیر چتر بازاریابی دیجیتال وجود دارد .

بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا متمرکز بر ایجاد و به اشتراک گذاری محتوایی است که برای مخاطبان شما ارزشمند است. این بازاریابی برای پاسخ به سوالات ، به اشتراک گذاری اخبار صنعت ، بیان دیدگاه و آموزش خوانندگان استفاده می شود. اعتماد سنگ بنای هر رابطه خوب بازاریابی است و بازاریابی محتوا این است که چگونه هر شغل می تواند به طور مداوم نشان دهد که چرا باید به آنها اعتماد کرد.
بازاریابی محتوا هنگامی بیشتر تأثیرگذار است که یک استراتژی کلی وجود داشته باشد که شامل استفاده از چندین سیستم عامل برای تبلیغ محتوا از جمله وب سایت ها ، رسانه های اجتماعی ، پادکست ها و / یا ویدیو باشد.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی تولید محتوا دارید؟

اکنون بیاموزید

بهینه سازی موتور جستجو

وقتی یک عبارت جستجو را در Google تایپ می کنید و نتایج عالی را می گیرید ، بهینه سازی موتور جستجو (SEO) در کار است. SEO عبارت است از استفاده کلمات یا عبارات خاص و استفاده استراتژیک از آنها در سرتاسر وب سایت (در پست های وبلاگ یا در صفحات) به طوری که وقتی کسی آن کلمات را جستجو می کند ، با محتوای شما مطابقت داشته باشد.
موتورهای جستجو می خواهند محتوایی هم آموزنده و هم با کیفیت بالا ارائه دهند ، بنابراین یک استراتژی SEO که هم الزامات فنی و هم فعالیت های خارج از صفحه را شامل می شود – مانند اشتراک لینک در شبکه های اجتماعی – یکی از موارد ضروری است.


آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی سئو دارید؟

اکنون بیاموزید

رسانه های اجتماعی

توییتر ، اینستاگرام ، فیس بوک ، Pinterest و LinkedIn همه از پلتفرم های محبوب رسانه های اجتماعی برای بازاریابی دیجیتال هستند. شما می توانید محتوای مربوطه را به اشتراک بگذارید ، با مخاطبان بحث کنید و محصولات و خدمات را تبلیغ کنید – و می توانید این کار را با محتوای قابل ارائه کوتاه انجام دهید.
بازاریابی در شبکه های اجتماعی مقرون به صرفه است .همزمان به شما امکان می دهد مخاطبان خاص را هدف قرار دهید ، شناخت و اقتدار نام تجاری را افزایش دهید و رتبه بندی SEO را بهبود ببخشید.


آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی بازاریابی رسانه های اجتماعی دارید؟

اکنون بیاموزید؟

بازاریابی ایمیلی

تا زمانی که ایمیل وجود داشته باشد ، بازاریابی از طریق ایمیل نیز وجود دارد . بازاریابی از طریق ایمیل به روش های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد ، اما هدف اصلی آن افزایش رابطه با مشتریان بالقوه و موجود است.

یکی از بزرگترین مزایای بازاریابی از طریق ایمیل این است که کانال ارتباطی مستقیمی را فراهم می کند که به شما امکان می دهد تا یک کسب و کار در ارتباط مداوم با مشترکان خود باشد .
برای به حداکثر رساندن تأثیر بازاریابی از طریق ایمیل ،ایمیل باید شامل یک فراخوان ویژه باشد که خوانندگان را به سمت آنچه که تجارت برای دستیابی به آن تلاش می کند سوق دهد. این ایمیل ممکن است برای بررسی یک محصول جدید ، ثبت نام در یک وبینار یا یک تماس رایگان یا دسترسی به اطلاعات بیشتر باشد. نکته اصلی این است که شما مشترکان ایمیل خود را به مرحله بعدی رابطه خود منتقل می کنید.

اینفلوئنسر مارکتینگ (Influencer Marketing) یا بازاریابی با افراد تاثیرگذار

هیچ بحثی در مورد بازاریابی دیجیتال بدون بحث در اینفلوئنسر مارکتینگ کامل نخواهد بود. بازاریابی شرکتی با همکاری با افراد دیگر یا شرکت هایی که مخاطبان یکسانی را هدف قرار می دهند ، در گسترش فعالیت های تجاری راهکاری موثر است. به عنوان مثال ، اگر شما یک خرده فروش نوشیدنی هستید ، ممکن است با یک فروشگاه پنیر خاص ارتباط وابسته برقرار کنید تا به مشتریان خود تخفیف دهید. سپس ، هنگامی که مشتریان شما از فروشگاه پنیر خرید می کنند ، به عنوان یک تشکر از شما برای معرفی ، پورسانت دریافت می کنید.
به طور مشابه ، اینفلوئنسر مارکتینگ زمانی اتفاق می افتد که مارک ها با یک اینفلوئنسر شریک شوند – کسی که محصولات یا خدمات خود را در رسانه های اجتماعی یا وبلاگ خود تبلیغ و تأیید می کند. اینفلوئنسرها در حال حاضر مخاطبان زیادی ایجاد کرده اند ، بنابراین مارک ها می توانند از این رابطه استفاده کنند و به طور بالقوه می توانند به افراد بیشتری دسترسی پیدا کنند تا به سادگی در حساب های شبکه های اجتماعی این افراد تبلیغات کنند.


بازاریابی موتور جستجو (SEM) و پرداخت به ازای هر کلیک (PPC)

در حالی که اغلب به طور جداگانه به آنها اشاره می شود ، این دو نوع بازاریابی دست به دست هم می دهند زیرا هر دو فعالیت جستجوی پولی هستند که باعث ایجاد ترافیک وب سایت می شوند. با استفاده از SEM ، مشاغل تبلیغاتی ایجاد می کنند که دارای کلمات کلیدی غنی هستند و سپس هزینه ای را پرداخت می کند تا وقتی کسی کلمه یا عبارت خاصی را جستجو می کند ، تبلیغات به عنوان بخشی از نتایج ظاهر شود. با PPC ، کسب و کار با هر بار کلیک شخصی بر روی تبلیغات خود ، مبلغ مشخصی را پرداخت خواهد کرد.


بازاریابی دیجیتال به عنوان یک مسیر شغلی

اکنون که بازاریابی دیجیتال را توضیح دادید، این مورد را در نظر بگیرید، همانطور که فن آوری ادامه می یابد، تقاضا برای افراد ماهر در این زمینه نیز افزایش خواهد یافت. با مزایای بسیار ، شرکت های بیشتری به دنبال راه های جدید و ابتکاری برای استفاده از انواع بازاریابی دیجیتال هستند.
آموزش های ما شما را به یادگیری برای ایجاد محتوای بازاریابی، استفاده از رسانه های اجتماعی برای تقویت پیام خود، کشف محتوا در SEO، و اجرای تبلیغات در فیس بوک راهنمایی میکند. علاوه بر این ، شما نحوه کار تبلیغات ویدئویی و نمایش و نحوه بازاریابی از طریق ایمیل و بهینه سازی آن را با Google Analytics خواهید آموخت.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی بازاریابی دیجیتال دارید؟

اکنون بیاموزید