هر آنچه در مورد سی شارپ باید بدانید

از بین زبان های برنامه نویسی، C # شاید یکی از بهترین ها باشد. این زبان چند پارادایمی همه کاره است، یادگیری آن بسیار آسان و شی گرا است. با وجود بسیاری از زبانهای برنامه نویسی مختلف برای انتخاب، ما فکر کردیم که می توانیم C # را به شما معرفی کنیم تا بتوانید در مورد مناسب بودن شما و پروژه بعدی خود تصمیم بگیرید.

C # چیست؟

C # یک زبان برنامه نویسی مدرن و با کاربردهای عمومی است که می تواند برای انجام طیف وسیعی از وظایف و اهداف مورد استفاده در حرفه های مختلف مورد استفاده قرار گیرد. C # عمدتا در چارچوب NET ویندوز استفاده می شود، اگرچه می تواند روی یک پلتفرم منبع باز اعمال شود. این زبان برنامه نویسی کاملاً همه کاره یک زبان برنامه نویسی شی گرا (OOP) است , که بسیار رایج نیست.

تاریخ و شناخت

وقتی C # با زبانهای دیرینه مانند Python و PHP مقایسه می شود، C # یک جوان اضافه شده به خانواده برنامه نویسان با تقریباً بیست سال سن است. این زبان در سال 2000 توسط Anders Hejlsberg، مایکروسافت، مهندس نرم افزار دانمارکی با سابقه خلاقیت های محبوب، توسعه داده شد. آندرس در ایجاد تعداد انگشت شماری از ابزارها و زبان های برنامه نویسی قابل اعتماد، از جمله TypeScript مایکروسافت و دلفی، جایگزین مناسب برای Turbo Pascal، مشارکت داشته است.

از فوریه 2019، C # رتبه 4 در شاخص زبان برنامه نویسیPYPL PopularitY، درست بعد از جاوا و JavaScript قرار گرفت. داده های مورد استفاده برای گردآوری این فهرست بر اساس تعداد دفعاتی است که افراد برای یافتن یک آموزش در مورد زبانهای مختلف برنامه نویسی در Google جستجو می کنند.

در سالهای اخیر، سی شارپ همچنین در ده زبان برنامه نویسی برتر در شاخص TIOBE، گزارشی که داده های خود را از مجموعه موتورهای جستجوی محبوب از جمله Google ،YouTube و Bing به دست می آورد، ظاهر مداوم داشته است .

حقایق قابل توجه

در ابتدا، C # با نام اصلی COOL مخفف “C-like Object Oriented Language” بود. متأسفانه، مایکروسافت به دلایلی که به قانون مارک تجاری مربوط بود، نتوانست نام COOL را تصویب کند.

C # در اصل برای رقابت با جاوا طراحی شده بود. با توجه به محبوبیت سریع و پاسخ مثبت توسعه دهندگان جدید و فصلی، به راحتی می توان گفت که هدف تحقق یافته است.

C # برای چه کسانی است؟

در محدوده مبتدیان و توسعه دهندگان خبره، C # می تواند توسط افرادی با دامنه گسترده و متنوع سطح مهارت استفاده شود. برای یادگیری سی شارپ بهتر است که حداقل درک اولیه ای از نوشتن کد داشته باشید، حتی اگر هنوز اولین برنامه یا برنامه خود را ایجاد نکرده اید.

منحنی یادگیری C # در مقایسه با زبانهای پیچیده تری مانند Java نسبتاً کم است، اگرچه یادگیری آن به اندازه Python، زبان نهایی برنامه نویسی برای کسانی که کاملاً جدید در این زمینه هستند، کاملاً ساده نیست.

C # یک انتخاب عالی برای توسعه دهندگان با تجربه متوسط ​​تا پیشرفته در نوشتن کد است. در حالی که کارشناسان پیچیدگی زبان را در سطح متوسط ​​می دانند، آنها تایید می کنند که درک و برتری در آن بسیار ساده است. وقتی C # به شما معرفی شد و وقت خود را صرف این کار کردید، می توانید سریع پیشرفت کنید از تازه کار تا متخصص.

این به دلیل این واقعیت است که C # یک زبان سطح بالا است، به این معنی که خواندن و نوشتن آن نسبتاً آسان است، و آن را به گزینه ای مناسب برای مبتدیان و گزینه ای مناسب برای متخصصان تبدیل می کند. علاوه بر قابلیت خواندن، از C # می توان برای اتوماتیک سازی کارهای پیچیده ای که برای دستیابی به نتایج جزئی به زمان زیادی نیاز دارند استفاده کرد.

در این زبان برنامه نویسی خطاها قبل از اجرای برنامه شناسایی می شوند. این باعث می شود خیلی راحت بتوانید عیب های کوچک در پشته خود را که در غیر این صورت تقریباً نامحسوس هستند را کشف کنید.

در حالی که می توان C # به خوبی در دسترس همه برنامه نویسان قرار گرفته، بخش عمده ای از پایگاه کاربری این زبان را کسانی تشکیل می دهند که جزئی از سیستم عامل Microsoft هستند.

#C برای چه استفاده می شود؟

مانند سایر زبانهای برنامه نویسی با هدف عمومی، می توان از C # برای ایجاد تعدادی از برنامه های مختلف استفاده کرد: برنامه های تلفن همراه، برنامه های دسک تاپ، خدمات مبتنی بر ابر، وب سایت ها، نرم افزارهای سازمانی و بازی ها. در حالی که C # به طور قابل توجهی همه کاره است، سه منطقه وجود دارد که بیشتر در آنها استفاده می شود.

توسعه وب سایت

C # اغلب برای توسعه وب سایت های حرفه ای، پویا در بستر دات نت یا نرم افزار منبع باز استفاده می شود. بنابراین ، حتی اگر طرفدار معماری Microsoft نیستید، با این وجود می توانید از C # برای ایجاد یک وب سایت کاملاً کاربردی استفاده کنید. از آنجا که این زبان شی گرا است، اغلب از آن برای توسعه وب سایت هایی استفاده می شود که فوق العاده کارآمد، به راحتی مقیاس پذیر باشند.

برنامه های ویندوز

C # توسط مایکروسافت برای مایکروسافت ایجاد شده است، بنابراین به راحتی می توان فهمید که چرا بیشتر مورد استفاده برای توسعه برنامه های دسک تاپ ویندوز قرار گرفته است. برنامه های C # برای عملکرد در بهترین حالت خود به فریم ورک Windows .NET نیاز دارند، بنابراین قوی ترین مورد استفاده برای این زبان توسعه برنامه ها و برنامه هایی است که مختص معماری سیستم عامل Microsoft باشد.

بازیها

آیا علاقه ای به ساخت بازی دارید؟ C # شاید فقط یکی از بهترین زبان های برنامه نویسی برای بازی باشد. از این زبان به شدت برای ایجاد بازی های مورد علاقه طرفداران مانند Rimworld در Unity Game Engine استفاده می شود.

درصورتی که از قبل آگاهی نداشته باشید، Unity محبوب ترین موتور بازی موجود است که بیش از یک سوم از بهترین و معمول ترین بازی های این صنعت بر روی آن ساخته شده است. C # به طور یکپارچه با موتور Unity ادغام می شود و به لطف فناوری cross-platform مانند Xamarin می تواند تقریباً در هر دستگاه موبایل یا کنسول مدرنی استفاده شود.

در اینجا تعدادی از برنامه های نوشته شده در C # وجود دارد که تنوع و قابلیت اطمینان بودن زبان را نشان می دهد:

  • Windows Installer XML
  • Microsoft Visual Studio
  • Paint.NET
  • Open Dental
  • KeePass
  • FlashDevelop
  • Banshee
  • NMath
  • Pinta
  • OpenRA

مزایای #C

 ما پنج مزیت برتر مورد علاقه خود را در زیر شرح داده ایم:

C # می تواند در وقت شما صرفه جویی کند

شاید بزرگترین مزیت این باشد که چقدر می توانید با استفاده از C # به جای زبان برنامه نویسی دیگر در وقت صرفه جویی کنید . با توجه به اینکه C # از نظر آماری تایپ شده و خواندن آن آسان است، کاربران انتظار دارند زمان کمتری را صرف جستجوی اسکریپت های خود برای خطاهای بسیار کمی کنند که عملکرد برنامه را مختل می کنند.

C # همچنین بر سادگی و کارایی تأکید دارد، بنابراین برنامه نویسان می توانند زمان کمتری را برای نوشتن دسته های پیچیده کد که به طور مکرر در طول پروژه استفاده می شود، صرف کنند. 

زمان یادگیری کم است

علاوه بر زمانی که می توانید در طول توسعه پروژه صرفه جویی کنید، در مقایسه با زبان های برنامه نویسی دشوارتر، زمان کمتری را نیز برای یادگیری C # صرف خواهید کرد. C # به لطف سادگی و ویژگی های کاربردی آسان، یک منحنی یادگیری نسبتاً کم برای مبتدیان ارائه می دهد.

این زبان اولین گام عالی را در این زمینه ایجاد می کند و توسعه دهندگان مشتاق روشی راحت برای آشنایی با برنامه نویسی بدون دلسرد شدن و خسته شدن فراهم می کند.

این یک زبان مقیاس پذیر است که نگهداری آن آسان است

C # یک زبان برنامه نویسی است که به طور قابل توجهی مقیاس پذیر است و نگهداری آن آسان است. به دلیل ماهیت دقیق نحوه نوشتن کدهای استاتیک، برنامه های C # به طور قابل اعتماد سازگار هستند، که تنظیم و نگهداری آنها را نسبت به برنامه هایی که با استفاده از زبان های دیگر نوشته می شوند، بسیار آسان می کند.

اگر هرگز لازم بود به یک پروژه قدیمی که با C # نوشته شده است برگردید، خوشحال خواهید شد که اگرچه ممکن است فرایندهای شما در طول سالها تغییر کرده باشد، پشته C # شما در سراسر صفحه ثابت مانده است. برای هر چیزی مکانی وجود دارد و همه چیز در جای خود قرار دارد.

یک جامعه بزرگ وجود دارد – بسیاربزرگ

در دنیای برنامه نویسی، اهمیت یک جامعه مفید که می توانید به آن وابسته باشید، بیش از حد قابل اغماض نیست. زبان های برنامه نویسی یک بستر یا سرویس با خط کمک اختصاصی یا پشتیبانی راحت فناوری اطلاعات نیستند. برنامه نویسان باید به پشتیبانی دیگران در همان زمینه و شکست هایی که تجربه کرده اند، اعتماد کنند.

چنین جامعه ای از متخصصان برنامه نویسی مفید را می توان در StackOverflow یافت. از آنجا که این سایت پرسش و پاسخ در C # ساخته شده است، جای تعجب نیست که توسعه دهندگان C # بخش بزرگی از جامعه را تشکیل می دهند که می توانید برای پرسیدن، پاسخ دادن به آنجا بروید.

اگر ترجیح می دهید با افراد همفکر به صورت رو در رو همکاری کنید، C # همچنین یک انجمن گسترده در Meetup.com دارد که در آن اعضا می توانند به بحث های آنلاین و IRL بپردازند که به صورت تصادفی یا به صورت ثابت برنامه ریزی شده اند.

C # شی گرا است

C # کاملاً شی گرا است که این یک ویژگی نادر برای یک زبان برنامه نویسی است. بسیاری از رایج ترین زبانها تا حدودی دارای جهت گیری شی هستند، اما تعداد کمی از آنها اندازه C # مورد توجه قرار گرفته اند.

مزایای مختلفی برای برنامه نویسی شی گرا (یا OOP) وجود دارد، مانند کارایی و انعطاف پذیری برای ذکر چند مورد. برخی از توسعه دهندگانی که با OOP آشنا نیستند ممکن است کمی نسبت به انتخاب زبان جدید با چنین تأکید زیادی روی آن بی میل باشند، اما نگران نباشید: درک برنامه نویسی شی گرا کار چندان دشواری نیست.

چرا شما باید C # را یاد بگیرید

بدون شک زبان های برنامه نویسی را پیدا کرده اید که مجموعه ای از مزایای خاص خود را دارند، شاید حتی برخی از مزایا مشابه استفاده از C # باشند. زبان های قابل مقایسه ای مانند پایتون وجود دارد که سادگی و مزایای دیگر را نیز در اختیار شما قرار می دهد. چرا باید به جای گزینه جایگزین C # را یاد بگیرید؟

C # با فرصتهای شغلی فراوانی همراه است

همانطور که توسعه بازی های مستقل همچنان در حال افزایش است و تعداد بیشتری وب سایت بر اساس چارچوب ASP.NET ساخته می شوند، کارشناسان پیش بینی می کنند که فرصت شغلی برای توسعه دهندگان C # کم نخواهد بود . چه بخواهید وب سایت طراحی کنید، چه برنامه های دسک تاپ بسازید و چه بازی های اعتیاد آور ایجاد کنید می توانید با C# انجام دهید.

آینده درخشان به نظر می رسد

با علاقه روزافزون به یادگیری C # و بنیادی که ریشه در بستر مایکروسافت دارد، آینده برای این زبان برنامه نویسی خاص روشن به نظر می رسد. به دلیل محبوبیت، تنوع و خلاقیت های موجود، می توان فرض کرد که مایکروسافت به طور مداوم به زبان و به روز بودن آن توجه خواهد کرد.

C # یک زبان دوست داشتنی است

طبق نظرسنجی اخیر Stack Overflow، برنامه نویسان توافق دارند که C # یکی از دوست داشتنی ترین زبان های برنامه نویسی موجود است، درست بعد از پایتون. بنابراین، اگر از پرداختن به زبانهای پیچیده تر خسته شده اید، یا از تعهد به کار در برنامه نویسی دلهره دارید، مسیرهای دیگری را برای تمرکز بر C # برای یک روند رضایت بخش تر در نظر بگیرید.