6 نکته برای مبتدیان جهت یادگیری نحوه کدگذاری

برداشتن اولین قدم ها در یادگیری هر زبان برنامه نویسی می تواند دلهره آور باشد. بنابراین مطمئن شوید که نحوه یادگیری کدگذاری از منابع مناسب را می فهمید.درکل یادگیری برنامه نویسی یک مهارت حیاتی است، فقط در آفریقای جنوبی، 3 مهارت کمیاب در IT وجود دارد: Java Programmer، توسعه دهنده Python و نیاز به دانشمندان داده.
چرا دانستن نحوه کدگذاری بسیار حیاتی است؟ زبان های برنامه نویسی همیشه در حال پیشرفت هستند، چارچوب های جدید ایجاد می شوند و زبان ها مورد استفاده قرار می گیرند. بنابراین دانستن چگونگی یادگیری برای همراهی با این تغییرات و تبدیل شدن به یک رمزگذار موفق ضروری است.
برای یادگیری کدگذاری برای مبتدیان باید نکات مبتدی را بدانید، ما نکاتی عالی ارائه خواهیم داد که به شما کمک می کند مسیر شما برای تبدیل شدن به یک برنامه نویس جدید عالی را شروع کنید!

در اینجا 6 نکته مفید برای مبتدیان برای یادگیری نحوه کدگذاری و مفاهیمی که به عنوان یک برنامه نویس مبتدی یاد می گیرید آورده شده است.

نکته شماره 1: سؤالات درست بپرسید

مردم همیشه این تصور را دارند که برنامه نویسان فقط کد ساده می نویسند. کدگذاری اساسی در سطح مبتدی، داشتن ذهنیت مناسب با منطق و حل مشکلات دنیای واقعی است. در کل برای توسعه دهندگان نرم افزار در صنعت، برنامه نویسی فقط ابزاری است ، ابزاری برای حل یک مشکل خاص. برنامه نویسان، که شروع به کار با کد می کنند، باید این سؤال را بپرسند که “من می خواهم چه مشکلی را حل کنم؟” یا “چگونه می توانم حل این مشکل را شروع کنم؟” به نوبه خود هنگامی که به عنوان یک مبتدی کد می زنید باید به موارد زیر فکر کنید:

تفکر منطقی:

آیا به عنوان یک برنامه نویس می توانید فکر کنید، تحلیل کنید و راه حل های مناسبی برای مشکلات ارائه دهید. به نوبه خود، این بسیار با تفکر انتقادی ارتباط دارد. ( 5 روش کدگذاری، تفکر منطقی را تشویق می کند )

پایداری به عنوان یک توسعه دهنده مبتدی :

اغلب راه حل های حل مشکلات ساده است، و به نوبه خود مشکلات پیچیده را به قطعات قابل تقسیم تبدیل می کند. قطعات کوچک و کد دار را شروع کنید. بنابراین کدگذاری آسان تر می شود!

از ابتکار عمل خود به عنوان رمزگذار جدید استفاده کنید:

آیا می توانم خودم کارها را انجام دهم، با تمرین کد و حل مشکلات ساده برای شروع به عنوان یک رمزگذار مبتدی، و سپس به تدریج به مشکلات پیچیده تر بروم ؟

نکته شماره 2: کد نویسی را تمرین کنید

بهترین راه برای آماده سازی [برای برنامه نویسی] نوشتن برنامه ها و مطالعه برنامه های عالی است كه دیگران نوشته اند. “در مورد من، من به سطل های زباله در مرکز علوم کامپیوتر رفتم و لیست سیستم عامل آنها را ماهیگیری کردم.” – بیل گیتس
هنگام یادگیری زبان جدید تمرین بسیار مهم است. ما توصیه می کنیم تا آنجا که ممکن است از طریق آزمون و خطا کدگذاری کنید. بنابراین ما توصیه می کنیم که برنامه های خود را بنویسید و منطق خود را از طریق مثال های عملی آزمایش کنید، از برنامه های ساده به برنامه های کامل پیشروی کنید.

نکته شماره 3: سؤالات درست بپرسید

ما غالباً از معلمان و مردم در اینجا سؤالی نداریم، اما وقتی صحبت از برنامه نویسی می شود، گاهی اوقات آن را به روش صحیح پیش نمی برید. به نوبه خود وقتی از کد خود کمک می گیرید، باید زمینه ای را که باید در آن مشکل حل شود، به یاد بیاورید، نکات زیر را برای پرسیدن سؤالات درست بخوانید:
• همیشه زمینه مسئله را بیان کنید.
• آنچه تاکنون برای حل مشکلات انجام داده اید به اشتراک بگذارید.
• کدی را که برای حل مشکل اجرا کرده اید لیست کنید.
• در آخر کد را نشان دهید، آنچه را که بطور سیستماتیک انجام داده اید نمایش دهید.

نکته شماره 4: زبان برنامه نویسی مناسب را انتخاب کنید

طبق ویکی پدیا، حدود 700 زبان برنامه نویسی وجود دارد! از جمله زبان های رمزگذاری باطنی .
به طور کلی اغلب زبان های برنامه نویسی بسیار شبیه به هم هستند. غالبا همه زبانها منطق یکسانی دارند. به عنوان مثال اکثر زبان ها دارای دستورات، حلقه ها، روش ها، آرایه ها و غیره هستند. این شامل شیوه آنها (نحوه ساختن کد یا نوشتن کد انتخابی شما) است. ما برنامه نویسی پایتون را توصیه می کنیم، زیرا یادگیری آن آسان است و اکثر صنایع از آن استفاده می کنند.

نکته شماره 5: مسیر یادگیری مناسب را انتخاب کنید

در مجموع روشهای زیادی برای یادگیری نحوه کدگذاری بعد از مدرسه وجود دارد و هر یک از آنها مزایا و معایب خاص خود را دارد. ما آنها را در اینجا لیست می کنیم:

سنتی: مسیر دانشگاه

✔️ درجه شناخته شده لیسانس علوم کامپیوتر
✔️ تجربه پردیس
❌ نظری بیشتر مبتنی بر بسیاری از موارد عملی
❌ زمان و طول دوره می تواند 3 تا 4 سال طول بکشد
❌هزینه ها گران است

دوره های آنلاین

✔️ courses (دوره های آنلاین) را می توانید در هر مکان انجام دهید
✔️ شما با تماشای فیلم و تعامل با یک وب سایت یاد می گیرید ..
❌ محتوای دوره می تواند قدیمی باشد یا کافی نیست
❌ بیشتر دوره ها اغلب معتبر یا شناخته شده نیستند.

برنامه نویسی دوره های کوتاه مدت یا برنامه نویسی Bootcamps ( دانشکده فناوری اطلاعات )

✔️ مقرون به صرفه
شما اغلب می توانید در سطح بین المللی معتبر و شناخته شده باشید و در کمتر از 1 سال یک شغل صنعتی را بدست آورید.
✔️ شما می توانید از هر جایی یاد بگیرید و اغلب وقت انعطاف پذیر داشته باشید (در حین کار می توانید نیمه وقت را انجام دهید).
همه دوره های کوتاه مدت یا بوت کمپ معتبر نیستند
✔️ما همیشه می گوییم که هنگام کدگذاری برای مبتدیان، باید ارزیابی کنید که کدام مسیر یادگیری برای شما بهتر است.

نکته شماره 6: خود را با سایر رمزگذاران مبتدی محاصره کنید

به طور کلی برنامه نویسی ممکن است یک فعالیت فردی به نظر برسد، در واقع هنگامی که به عنوان توسعه دهنده گرد هم می آیید، بهترین عملکرد را دارد. بنابراین خود را با افراد دیگری که همچنین کدنویسی را یاد می گیرند محاصره کنید .
حتی می توانید به انجمن های آنلاین بپیوندید، به عنوان یک مبتدی در برنامه نویسی، می توانید نکات و ترفندهایی را که در طول برنامه رمزگذاری خود یاد می گیرید به اشتراک بگذارید.


به یک انجمن بپیوندید – راه حلهایی برای مشکلات برنامه نویسی با StackOverflow دریافت کنید.

ثبت نمایه GitHub – به عنوان رمزگذار مبتدی، داشتن حساب GitHub ضروری است . به نوبه خود شما شروع به ساخت مخزن کار (نمونه کارها شخصی) می کنید. علاوه بر این ایده خوبی است، زیرا اکثر توسعه دهندگان نرم افزار از GitHub برای مدیریت پروژه های خود با هم استفاده می کنند.


به وب سایت های Coding Challenge بپیوندید – TopCoder یا HackerRank را بررسی کنید تا کد را با انجام چالش های کدگذاری روزانه تمرین کنید.
TopCoder یکی از محبوب ترین سکوها برای مسابقات آنلاین برنامه نویسی است. به نوبه خود هرکسی می تواند برای شرکت و رقابت در چالش ها، به انجمن Topcoder بپیوندد.
علاوه بر این HackerRank یک پلت فرم برتر برای برنامه نویسی رقابتی است. بنابراین در مواردی که شما باید مشکلات را طبق مشخصات ارائه شده حل کنید، چالش هایی دارد.HackerRank به شما پیشنهاد می دهد تا این چالش های برنامه نویسی را در هر یک از زبانهای برنامه نویسی مختلف مانند C ،Java ،Python ،Ruby و … حل کنید.

به طور کلی ما 6 نکته برای مبتدیان برای یادگیری نحوه کدگذاری و همچنین نکاتی در مورد یک برنامه نویس جدید شدن ذکر کرده ایم. توسعه نرم افزار همیشه مورد تقاضا خواهد بود. با ما همراه باشید!