چگونه مدیر روابط عمومی شویم ؟

متخصصان روابط عمومی مهارت های متنوعی دارند که به آنها امکان می دهد در ظرفیت های بسیار متنوعی کار کنند. تا کنون مشهورترین شغل روابط عمومی متخصص روابط عمومی است که در یک روز معین ممکن است از نوشتن یک بیانیه مطبوعاتی برای تعیین مصاحبه و همچنین آماده سازی مصاحبه شونده کاری انجام دهد.
جمع آوری کمکهای مالی معمولاً مورد استفاده قرار می گیرد زیرا بسیاری از سازمانها برای فعالیت در کار خود به کمکهای مالی نیاز دارند. مدیران روابط عمومی برای تأمین این وجوه باید در کارزارهای سرمایه ای، فعالیت های سالانه، کمک های گسترده و کمک های مالی برنامه ریزی شده مهارت داشته باشند. این امر همچنین مستلزم حفظ روابط خوب با اهدا کنندگان گذشته است تا آنها همچنان به اهدا کمک کنند و در عین حال روابط جدیدی نیز برای اهدا کنندگان جدید ایجاد کنند. بعضی اوقات ممکن است برای پروژه های خاص برای کوتاه مدت که یک کارزار سرمایه ای است، پول جمع کنند. مدیران روابط عمومی باید در رابطه با سنوات خیریه، مالیات برای هدایای سهام، املاک و مستغلات و اوراق قرضه راحت و آموزش دیده باشند.

یک مدیر روابط عمومی باید بتواند به طور موثر با مشتریان خود و با مردم ارتباط برقرار کند تا پیام های واضحی را برای اهداف بازاریابی و بودجه تأمین کند. آنها همیشه باید اطلاعات به روز را برای جمع آوری سرمایه، تبلیغات، مصرف کنندگان بالقوه و سرمایه گذاران احتمالی حفظ کنند تا مشتری خود را به بهترین شکل ارتقا دهند. آنها باید در درخواست کمک های بلاعوض مهارت داشته باشند و بتوانند استراتژی های جمع آوری کمک مالی و راه هایی برای برگزاری رویدادهای مختلف برای تشویق کمک های مالی تهیه کنند.

مدیران روابط عمومی تمام وقت و عمدتا در دفاتر کار می کنند. با این حال، بعضی اوقات آنها برای ملاقات با اهدا کنندگان، مشتری ها یا شرکت در کارهایی به مکان های مختلف سفر می کنند. این شغل می تواند در بعضی مواقع بسیار پرتنش باشد و مدیران روابط عمومی غالباً همزمان بسیاری از رویدادها را دستکاری می کنند.

سایر مناصب ارشد، مانند مدیر روابط عمومی، مسئولیت های مشابهی دارند که شامل ارتباطات، بازاریابی و روابط عمومی است.

نگاهی به مدیران روابط عمومی: کارهایی که انجام می دهند و محل کار آنها

اداره آمار کار ایالات متحده (BLS) مدیران روابط عمومی را به عنوان “مدیران روابط عمومی و جمع آوری کمک مالی” طبقه بندی می کند و طیف گسترده ای از وظایف احتمالی آنها را شرح می دهد.نمونه ای از این وظایف در زیر آمده است :
• در مورد چگونگی دستیابی به مهمترین مخاطبان سازمان استراتژی دهید
• روابط را با رسانه ها هماهنگ کنید
• سخنگویان اصلی را انتخاب کرده و پرسنل روابط عمومی را به پروژه ها اختصاص دهید
• با مدیران همکاری کنید، مثلاً برای آنها سخنرانی کرده و سخنرانی تهیه کنید
• اطلاعیه های مطبوعاتی بنویسید و در صورت لزوم دارایی های دیگری ایجاد کنید
• نظارت بر کار متخصصان روابط عمومی جوان تر
• پست های شبکه های اجتماعی و استراتژی کلی را مدیریت کنید
• شکل عمومی و هویت عمومی یک سازمان را ایجاد کنید


یک مدیر روابط عمومی ممکن است در بخش خصوصی یا دولتی، برای هر کاری از یک سازمان غیر انتفاعی گرفته تا یک سازمان دولتی، کار کند. حتی اگر روابط عمومی اغلب با شرکت های بزرگ در ارتباط باشد، حتی شرکت های کوچک نیز برای برقراری ارتباط موثر با مردم به کمک نیاز دارند. داشتن تخصص یک مدیر روابط عمومی قسمت بزرگی از انجام دقیقاً همین کار است.
ممکن است یک شرکت روزانه به یک مدیر روابط عمومی نیاز داشته باشد. مدیر روابط عمومی ممکن است وظیفه نظارت بر یک کمپین سالانه برای افزایش آگاهی از نام تجاری خود را داشته باشد، با مسئولیت های خاص تر مربوط به:
• مرور تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی (فیس بوک، توییتر و غیره) برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد علایق مخاطبان خود و اینکه چه نوع پست هایی را دوست دارند ببینند
• کار با متخصصان روابط عمومی در زمینه تولید و توزیع محتوای مارک دار، مانند خبرنامه ها، فیلم ها و پادکست ها، علاوه بر انتشار مطبوعات استاندارد
• برنامه ریزی در دسترس بودن مطبوعات و تنظیم مصاحبه با نشریات به عنوان بخشی از یک کمپین بزرگتر پس از راه اندازی محصول یا پاسخ به بحران
• انجام ارزیابی های مستمر از عملکرد کارمندان ارشد


وضعیت فعلی مشاغل مدیر روابط عمومی

مشاغل روابط عمومی به طور کلی تقاضای زیادی دارند. BLS رشد 8 درصدی در کل اشتغال مدیران روابط عمومی و جمع آوری کمک مالی از 2018 تا 2028 را پیش بینی کرده است که سریعتر از نرخ متوسط برای همه مشاغل است.
به همین ترتیب، وقتی صحبت از درآمد می شود، مدیران روابط عمومی دیدگاه مثبتی دارند. در سال 2018، آنها متوسط دستمزد سالانه 115000 دلار را به دست آوردند، مبلغی که به راحتی بالاتر از متوسط درآمد سالانه ایالات متحده است.
بیشتر متخصصان روابط عمومی معمولاً از شغل خود راضی هستند. براساس US News & World Report، كارگران روابط عمومی از نظر چشم انداز تحرك نسبتاً خوب و سطح استرس قابل كنترل دارند، اگرچه انعطاف پذیری آنها در مقایسه با مشاغل دیگر تا حدودی محدود است.

چگونه مدیر روابط عمومی شوید

اکثر پست های مدیریتی در روابط عمومی، از جمله مدیر روابط عمومی، حداقل به مدرک لیسانس در یک زمینه مرتبط مانند ارتباطات، روزنامه نگاری، انگلیسی یا روابط عمومی نیاز دارند. برخی از افتتاحیه های شغلی نیز ممکن است در یکی از این حوزه ها مدرک کارشناسی ارشد بخواهند.
از آنجا که این یک نقش ارشد است، موقعیت مدیر روابط عمومی به تجربه کار بسیار بیشتری از آنچه از یک متخصص روابط عمومی انتظار می رود نیاز دارد، زیرا دومی اغلب یک نقش در سطح ابتدایی است. مدیران روابط عمومی ممکن است به طور خاص از دریافت گواهینامه های مختلف صنعت که مهارت و دانش پیشرفته را نشان می دهند سود ببرند:
• انجمن روابط عمومی آمریكا گواهینامه های روابط عمومی، از جمله اعتبار نامه معتبر محبوب خود در روابط عمومی یا APR را ارائه می دهد. صدور گواهینامه APR به منظور انتقال صلاحیت حرفه ای و همچنین تسلط بر شیوه های فعلی صنعت روابط عمومی است.
• انجمن بین المللی ارتباطات تجاری دو گواهینامه مدیریت ارتباطات حرفه ای و استراتژیک مدیریت ارتباطات حرفه ای را ارائه می دهد که هر دو نیاز به مهارت در زمینه هایی مانند اخلاق و تجزیه و تحلیل دارند.
این مدارک برای استخدام معمولاً لازم نیست. با این حال، ممکن است در دستیابی به پست های خاص از جمله مدیر روابط عمومی مفید باشند.
با توجه به اهمیت داشتن مدرک مناسب هنگام جستجوی شغل روابط عمومی، جستجوی برنامه ای که ترکیبی از یک برنامه درسی جامع با دانشکده های کلاس جهانی و انعطاف پذیری آموزشی باشد، منطقی است.

کارنامه شغلی مدیر روابط عمومی

در حالی که استعداد سخنرانی در جمع و مهارت های قوی حل مسئله برای روابط عمومی و مدیران جمع آوری کمک مالی مهم است، مهارت عالی نوشتن نیز برای تعیین دقیق اهداف مشتری، درگیر کردن مخاطبان و هدایت آنها در مسیر مورد نظر ضروری است.

روابط عمومی (یا مدیران روابط عمومی) ایجاد مطالبی با هدف افزایش تصویر عمومی از مشتریان خود را هدایت می کنند. آنها گزارش های مطبوعاتی را بازبینی می کنند، از وقایع شرکتی حمایت مالی می کنند و روندهایی را که ممکن است بر مشتری آنها تأثیر بگذارد، کنترل می کنند. آنها همچنین بر نشریات شرکت، پیش نویس سخنرانی ها نظارت می کنند و سایر ارتباطات با مردم را برای کمک به مدیران ارشد سازمان انجام می دهند.

مدیران جمع آوری کمکهای مالی کمکهای لازم را برای ادامه کار سازمان خود به همراه می آورند. آنها با اهدا کنندگان گذشته تماس می گیرند و با اهدا کنندگان جدید تماس می گیرند، بودجه ای را برای ساختمان های جدید جمع می کنند و از اهداکنندگان ثروتمند برای هدایای اصلی کمک می طلبند.  مدیران روابط عمومی در شرکتهای روابط عمومی، سازمانهای مدنی و غیرانتفاعی، مدارس و سایر سازمانها کار می کنند. به طور کلی، آنها در ادارات در ساعات کاری منظم کار می کنند، اما ممکن است لازم باشد به رویدادها سفر کنند و در جلسات شب شرکت کنند. آنها بعضی اوقات ساعتهای طولانی تری را برای تحقق آخرین مهلت های پروژه و رویداد کار می کنند و ممکن است همزمان چندین رویداد را مدیریت کنند.

مدیران روابط عمومی و جمع آوری کمک های مالی معمولاً به مدرک کارشناسی روابط عمومی، ارتباطات، انگلیسی، روزنامه نگاری و سالها تجربه مرتبط با آن نیاز دارند. برخی از پست ها نیز نیاز به مدرک کارشناسی ارشد دارند.