تبدیل شدن به یک تحلیلگر مالی

فهرست مطالب
• تحلیلگر مالی چیست؟
• مهارت ها و آموزش های مورد نیاز
• شرکت در امتحانات برای صدور گواهینامه
• انواع موقعیت های تحلیلگر
• تحلیلگران طرف خرید
• فروشندگان طرف فروش
• بانکداران سرمایه گذاری و تحلیلگران سهام
• حقوق و درآمد متوسط یک تحلیلگر مالی
• چشم انداز شغل تحلیلگر مالی
• آنچه در شغل انتظار داریم
• فرصت های پیشرفت
• مجموعه مهارت برای موفقیت
• کلام آخر

در صنعت خدمات مالی ، یکی از آرزوهای شغلی بسیار حرفه ای، تحلیلگر است . نقش اصلی یک تحلیلگر مالی ، جمع آوری اطلاعات برای شناسایی فرصت ها یا ارزیابی نتایج تصمیمات تجاری یا توصیه های سرمایه گذاری است. تحلیل گران مالی می توانند در ظرفیت های ارشد در یک شرکت کار کنند ، و این طرحی است که اغلب منجر به فرصت های شغلی دیگر می شود.
صنعت خدمات مالی رقابتی است. اگر به حرفه تحلیلگری مالی علاقه مند هستید ، ادامه مطلب را بخوانید تا بدانید چه کاری می توانید انجام دهید تا خود را برای کار آماده کنید .


نکات کلیدی

  • یک تحلیلگر مالی برای شناسایی فرصت های شغلی یا توصیه های سرمایه گذاری ، به اطلاعات نفوذ می کند.
  • تحلیلگران ارشد بیشتر تمایل به جمع آوری اطلاعات ، مدل سازی مالی و نگهداری صفحه گسترده دارند.
  • تحلیل گران ارشد بیشتر وقت خود را صرف تهیه پایان نامه های سرمایه گذاری ، صحبت با تیم های مدیریت شرکت و سایر سرمایه گذاران و ایده های بازاریابی می کنند.
  • دریافت مدرک لیسانس در رشته ریاضیات یا رشته های مرتبط با امور مالی مفید است ، اما یک استاد در امور مالی ، یک رشته مرتبط با ریاضیات یا یک MBA نیز به شما کمک می کند تا پای خود را محکم کنید ، همچنین گواهینامه های صنعتی مانند منشور CFA.

تحلیلگر مالی چیست؟

تحلیل گران مالی داده های مالی را بررسی می کنند و از یافته های آنها برای کمک به شرکت ها در تصمیم گیری های تجاری استفاده می کنند. غالباً ، تجزیه و تحلیل آنها به منظور آگاهی از تصمیمات سرمایه گذاری شرکت ها است.
به طور دقیق تر ، تحلیل گران مالی در مورد اقتصاد کلان و اقتصاد خرد به همراه مبانی شرکت برای پیش بینی در مورد مشاغل ، بخش ها و صنایع تحقیق می کنند. آنها همچنین اغلب یک روش عملی مانند خرید یا فروش سهام یک شرکت را بر اساس عملکرد و چشم انداز کلی آن پیشنهاد می کنند.
یک تحلیلگر باید از تحولات فعلی در زمینه تخصص آنها و همچنین تهیه مدل های مالی برای پیش بینی شرایط اقتصادی آینده برای هر تعداد متغیر آگاه باشد.
همه تحلیل گران مالی بازار سهام یا اوراق قرضه را تجزیه و تحلیل نمی کنند یا به کارفرمایان خود کمک نمی کنند سرمایه گذاری کنند. شرکت ها همچنین ممکن است یک تحلیلگر را برای استفاده از داده های عددی برای مشخص کردن کارآیی روش های مختلف بازاریابی نسبت به هزینه ، استخدام کنند . تحلیلگران تعیین می کنند نقاط قوت و ضعف در کجا نهفته است و سود و زیان را پیش بینی می کنند.


مهارت ها و آموزش های مورد نیاز

در مقایسه با بسیاری از مشاغل پردرآمد ، شرایط لازم برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر مالی بسیار سخت و کاملاً مشخص نیست. برخلاف قانون و پزشکی ، هیچ حداقل آموزشی در کل شغل وجود ندارد. اینکه آیا شما مجوز لازم را دریافت می کنید به عواملی مانند کارفرمای شما و وظایف شغلی خاص شما بستگی دارد.
گفته می شود ، در قرن 21 ، مدرک لیسانس ترجیحاً با گرایش اقتصاد ، دارایی یا آمار به عنوان یک نیاز واقعی برای تبدیل شدن به یک تحلیلگر مالی است. سایر رشته هایی که مورد توجه قرار می گیرند شامل حسابداری و ریاضیات و حتی زیست شناسی و مهندسی هستند. به ویژه اگر فردی علاقه مند به تخصص به عنوان یک تحلیلگر در آن صنایع باشد. این رقابت بسیار زیاد است و مدارک کارشناسی یا کارشناسی ارشد در بازار کار بسیار رایج است ، به طوری که شانس جدی برای درخواست یک پست تحلیلگر با کمتر از لیسانس را دارد.
بانک های بزرگ سرمایه گذاری ، جایی که حقوق های کلان سال اول پرداخت می شود ، تقریباً به طور انحصاری از کالج ها و دانشگاه های نخبه ، مانند دانشگاه هاروارد و دانشگاه پرینستون استخدام می شوند. داوطلبانی که با مدارک از مدارس معتبر کمتر متقاضی می شوند می توانند با ادامه تحصیل و گرفتن MBA از یک مدرسه عالی رتبه کسب و کار شانس خود را افزایش دهند . فارغ التحصیلان MBA اغلب خارج از دانشکده بازرگانی به عنوان تحلیل گر ارشد استخدام می شوند.
صرف نظر از تحصیلات ، شغل موفق به عنوان یک تحلیلگر مالی نیاز به مهارت های کمی قوی ، توانایی حل مسئله تخصصی ، مهارت در استفاده از منطق و مهارت های ارتباطی بالاتر از حد متوسط دارد. تحلیل گران مالی باید داده ها را خرد کنند ، اما آنها همچنین باید یافته های خود را به روشنی ، مختصر و متقاعد کننده به مافوق خود گزارش دهند.


انواع موقعیت های تحلیلگر

زمینه تجزیه و تحلیل مالی گسترده است ، و شامل عناوین مختلف شغلی و مسیرهای شغلی می باشد. در صنعت مالی یا سرمایه گذاری ، سه دسته عمده تحلیلگران کسانی هستند که برای آنها کار می کنند:
• شرکت های طرف خرید (خانه های سرمایه گذاری که بودجه خود را مدیریت می کنند)
• شرکت های طرف فروش
• بانک های سرمایه گذاری
تحلیل گران مالی همچنین ممکن است در بانک های محلی و منطقه ای ، شرکت های بیمه ، کارگزاران سرمایه گذاری املاک و مستغلات و سایر شرکت های داده محور کار کنند. هر مشاغلی که معمولاً در مورد چگونگی هزینه کردن تصمیمات سنگینی می گیرد ، مکانی است که یک تحلیلگر مالی می تواند به طور بالقوه ارزش افزوده داشته باشد.


تحلیلگران طرف خرید

اکثر تحلیل گران مالی روی آنچه که به عنوان خرید شناخته می شود کار می کنند. آنها به کارفرمایان خود کمک می کنند تا در مورد چگونگی هزینه کردن پول خود تصمیم بگیرند ، این به معنای سرمایه گذاری در سهام و سایر اوراق بهادار برای یک صندوق داخلی ، خرید املاک (در مورد یک شرکت سرمایه گذاری در املاک و مستغلات) یا اختصاص دلار بازاریابی است. برخی از تحلیلگران کارهای خود را نه برای یک کارفرمای خاص بلکه برای یک شرکت شخص ثالث انجام می دهند که تجزیه و تحلیل مالی را به مشتریان خود ارائه می دهد. این ارزش کاری را که یک تحلیلگر مالی انجام می دهد ، نشان می دهد. که کل صنعت را شامل می شود.
تحلیلگران مالی طرف خرید به ندرت حرف آخر را در مورد چگونگی خرج كردن پول كارفرمایان یا مشتریانشان می زنند. با این حال ، شیوه هایی که آنها کشف می کنند و پیش بینی های آنها در روند تصمیم گیری بسیار ارزشمند است. با پیشرفت بازارهای مالی جهانی سریعتر از هر زمان دیگر و تغییرات محیطی نظارتی به ظاهر روزانه ، بیانگر این است که تقاضا برای تحلیلگران مالی ماهر در کنار خرید تنها در آینده افزایش خواهد یافت.


فروشندگان طرف فروش

در یک شرکت طرف فروش ، تحلیلگران کیفیت اوراق بهادار را در یک بخش یا صنعت معین ارزیابی و مقایسه می کنند. بر اساس این تجزیه و تحلیل ، آنها سپس گزارش های تحقیقاتی را با توصیه های خاص مانند “خرید ” ، “فروش” ، “خرید قوی” ، “فروش قوی” یا “نگه داشتن” می نویسند. آنها همچنین سهام موجود در پرتفوی صندوق را ردیابی می کنند تا تعیین کنند که آیا موقعیت صندوق در آن سهام باید به فروش برسد. توصیه های این تحلیل گران دارای اهمیت زیادی در صنعت سرمایه گذاری است ، از جمله برای افرادی که در شرکت های طرف خرید استخدام می شوند.
شاید معتبرترین شغل تحلیلگر مالی (و پردرآمدترین) شغل تحلیلگر فروش در یک بانک بزرگ سرمایه گذاری باشد. این تحلیل گران به بانک ها کمک می کنند محصولات سرمایه گذاری خود را قیمت گذاری کرده و در بازار به فروش برسانند. آنها داده های مربوط به سهام و اوراق قرضه بانک را جمع آوری می کنند و از تحلیل کمی برای پیش بینی عملکرد این اوراق بهادار در بازار استفاده می کنند. بر اساس این تحقیق ، آنها توصیه های خرید و فروش را به مشتریان بانک ارائه می دهند و آنها را به سمت برخی از اوراق بهادار از فهرست محصولات بانک هدایت می کنند.
حتی در این تخصص ها ، زیرمجموعه هایی وجود دارد: تحلیل گرانی که روی سهام یا ابزارهای با درآمد ثابت تمرکز می کنند. بسیاری از تحلیلگران همچنین در یک بخش یا صنعت خاص حتی بیشتر تخصص دارند. به عنوان مثال یک تحلیلگر ممکن است روی انرژی یا فناوری متمرکز شود.


بانکداران سرمایه گذاری و تحلیلگران سهام

تحلیل گران در شرکت های بانکی سرمایه گذاری معمولاً در تعیین اینکه آیا معاملات خاصی بین شرکت ها مانند عرضه اولیه (IPO) ، ادغام (M&A) بر اساس اصول شرکت امکان پذیر است یا خیر ، نقش دارند. تحلیلگران شرایط مالی فعلی را ارزیابی می کنند و همچنین به شدت بر مدل سازی و پیش بینی متکی هستند تا در مورد اینکه آیا ادغام خاصی برای مشتری آن بانک سرمایه گذاری مناسب است یا نه یا اینکه مشتری باید سرمایه مخاطره آمیز را در یک شرکت سرمایه گذاری کند ، بررسی کنند.
تحلیل گرانی که به تصمیم گیری برای خرید و فروش بانک های بزرگ کمک می کنند و تلاش می کنند موقعیت های مناسب IPO را پیدا کنند ، تحلیل گر سهام نامیده می شوند. تمرکز آنها در درجه اول بر بازارهای سهام است. آنها به یافتن شرکتهایی کمک می کنند که سودآورترین فرصتها را برای مالکیت دارند. به طور معمول ، تحلیلگران حقوق صاحبان سهام از پردرآمدترین متخصصان در زمینه تحلیل مالی هستند. این تا حدودی تابعی از کارفرمایان آنها است. بانک های سرمایه گذاری بزرگ از حقوق کلانی برای جذب بهترین استعدادها استفاده می کنند.
تحلیلگران سهام عدالت اغلب با مبالغ هنگفتی سر و کار دارند. وقتی آنها در پیش بینی برنده می شوند ، سود برای کارفرما اغلب به میلیون ها دلار می رسد.


چشم انداز شغل تحلیلگر مالی
از نظر اشتغال ، چشم انداز برای حرفه تحلیل گر مالی خوب است. در حالی که این یک زمینه رقابتی است ، طبق آخرین آمار موجود BLS در سال 2018 ، در حدود 329،500 شغل در این زمینه وجود داشت ، این حرفه باید در دهه بین 2018-28 حدود 6٪ رشد کند. افزایش 20300 موقعیت !

یادداشت های BLS:
تقاضا برای تحلیل گران مالی با فعالیت کلی اقتصادی رو به رشد است. هنگام تأسیس مشاغل جدید یا گسترش مشاغل موجود ، به تحلیلگران مالی برای ارزیابی فرصت های سرمایه گذاری نیاز خواهیم داشت. علاوه بر این ، بازارهای نوظهور در سراسر جهان فرصت های جدید سرمایه گذاری را فراهم می کنند که نیاز به تخصص در مناطق جغرافیایی محل استقرار این بازارها دارد.
ایالت هایی که بالاترین سطح اشتغال را در این شغل دارند ، به ترتیب نزولی: کالیفرنیا ، نیویورک (محل استقرار فیزیکی وال استریت) ، تگزاس ، فلوریدا و ایلینوی هستند. از دیگر مناطق عالی رتبه می توان به واشنگتن دی سی ، دلاور ، کنتیکت و ماساچوست اشاره کرد. ایالات پردرآمد تحلیلگران نیویورک ، واشنگتن دی سی ، کانتیکت ، ماساچوست و آلاسکا هستند.


آنچه در شغل انتظار داریم

تحلیلگران مالی باید در مورد جمع آوری اطلاعات در سطح اقتصاد کلان و همچنین جمع آوری اطلاعات در مورد شرکت های خاص ، به طور خاص ارزیابی اصول مالی آنها از طریق ترازنامه شرکت ، هوشیار باشند. برای اینکه در راس اخبار مالی قرار بگیرند ، تحلیلگران باید در زمان خودشان بسیار مطالعه کنند. تحلیلگران تمایل دارند از نشریاتی مانند وال استریت ژورنال ، فایننشال تایمز و اکونومیست و همچنین وب سایت های مالی استفاده کنند.
تحلیلگر بودن اغلب شامل سفر قابل توجهی نیز می شود. برخی از تحلیلگران از شرکتها بازدید می کنند تا از نزدیک نحوه عملیات را ببینند. تحلیلگران همچنین به طور مکرر در همایش هایی با همکارانی شرکت می کنند که از همان تخصص مشابه برخوردارند.
تحلیلگران می توانند در صفحات گسترده ، پایگاه داده های رابطه ای و بسته های آماری و گرافیکی تبحر داشته باشند. آنها از این ابزارها برای ایجاد توصیه هایی برای مدیریت ارشد و تولید ارائه دقیق و گزارش های مالی شامل پیش بینی ، تجزیه و تحلیل هزینه و سود و تحلیل روند استفاده می کنند. تحلیلگران همچنین معاملات مالی را تفسیر می کنند و باید اسناد را برای انطباق آنها با مقررات دولت تأیید کنند.


فرصت های پیشرفت

از نظر پروتکل interoffice ، تحلیلگران معمولاً به عنوان همکار با یکدیگر تعامل می کنند ، در حالی که گزارش آنها را به یک مدیر نمونه کارها یا سایر نقش های مدیریت ارشد تر ارائه می دهند. یک تحلیلگر ارشد ممکن است در مدت سه تا پنج سال به عنوان یک تحلیلگر ارشد کار کند. برای تحلیل گران ارشد که همچنان به دنبال پیشرفت شغلی هستند ، امکان تبدیل شدن به یک مدیر نمونه ، یک شریک در یک بانک سرمایه گذاری یا یک مدیر ارشد در یک بانک خرده فروشی یا یک شرکت بیمه وجود دارد. برخی از تحلیلگران مشاور سرمایه گذاری یا مشاور مالی می شوند.


مجموعه مهارت برای موفقیت

موفق ترین تحلیلگران ارشد تحلیلگرانی هستند که در استفاده از صفحه گسترده ، پایگاه داده و ارائه پاورپوینت مهارت کسب کرده و سایر برنامه های نرم افزاری را می آموزند. با این حال ، بیشتر تحلیلگران ارشد موفق ، کسانی هستند که نه تنها ساعت های طولانی کار می کنند ، بلکه روابط بین فردی را با مافوق ارشد و سایر تحلیلگران ارشد برقرار می کنند. تحلیل گرانی که ارتقا می یابند همچنین با ایجاد سخنرانی های کتبی و شفاهی که مدیریت ارشد را تحت تأثیر قرار می دهد ، مهارت های ارتباطی و مهارت های افراد را پرورش می دهند.


کلام آخر

حرفه ای به عنوان یک تحلیلگر مالی نیاز به آمادگی و سخت کوشی دارد. همچنین این امکان را دارد که نه تنها پاداش مالی ، بلکه رضایت واقعی حاصل از بخشی جدایی ناپذیر از فضای کسب و کار را به همراه داشته باشد.