توسعه دهنده شوید: پنج مورد مزایا و معایب

در کل اخیراً این فکر را داشته اید که یک توسعه دهنده شوید. این مقاله در مورد مزایا و معایب تبدیل شدن به یک توسعه دهنده توضیح می دهد.


مزایای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده

1-پتانسیل عالی درآمد
در کل توسعه دهندگان در داخل و خارج از کشور درآمد خوبی دارند. طبق پیشنهاد Offerzen ، یک توسعه دهنده کوچک در OfferZen بیشترین درآمد را در کیپ تاون کسب کرده است. سال گذشته ، آنها دریافتند که توسعه دهندگان کوچک درآمد بیشتری در کیپ تاون نسبت به ژوهانسبورگ دارند.
در سال 2020 به نظر می رسد روند ثابت باقی مانده است.
در اینجا یک بررسی اجمالی از حقوق محبوب برای توسعه دهندگان نرم افزار آورده شده است:

2- تقاضای بالای صنعت
به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار، همیشه مورد تقاضا خواهید بود. چرا؟ IT در همه ی کارهای ما وجود دارد ، جهان روز به روز به دیجیتال تبدیل می شود و به فناوری وابسته می شود. به نوبه خود 3 شغل برتر کمیاب توسعه جاوا، توسعه وب و دنشمندان داده است. علاوه بر این تقاضا برای توسعه دهندگان نرم افزار در حال افزایش است زیرا تقریباً صنایع به توسعه دهندگان نرم افزار نیاز دارند. بنابراین این بدان معنی است که شما همیشه بر اساس سالها تجربه خود و آنچه می توانید انجام دهید تقاضا خواهید داشت. طبق اداره آمار کار که رشد اشتغال برای مشاغل مختلف را محاسبه می کند، مهندسان نرم افزار بین سال های 2016 تا 2026 رشد اشتغال 24 درصدی را مشاهده خواهند کرد.

3- محیط کار تعاملی
توسعه نرم افزار مستلزم همکاری با کار گروهی، بحث در مورد مسائل با مشتری، آزمایش کنندگان نرم افزار و کار با مدیران پروژه است. به نوبه خود می توانید بهترین روش ها را هنگام توسعه برنامه ها کشف کنید. علاوه بر این، مزیتی که می تواند به عنوان یک موافق و یک طرفدار تلقی شود، برداشتن فناوری های جدید در حین کار است.
4- شما می توانید مستقل بودن را انتخاب کنید
به نوبه خود به عنوان یک توسعه دهنده نرم افزار می توانید مستقل کار کنید و درآمد بالایی کسب کنید. طبق گفته Glassdoor ، شما می توانید انتظار داشته باشید که به طور متوسط سالانه 104،463 دلار حقوق آزاد در ایالات متحده کسب کنید.

5- سن
به طور کلی سن واقعاً عاملی در صنعت فناوری نیست. همه چیز در مورد تجربه شما و اینکه که چه برنامه هایی ایجاد کرده اید یا به طور بالقوه می توانید ایجاد کنید و اینکه در چه فن آوری ها و زبان های برنامه نویسی کار می کنید مهم است. طبق گزارشStack Overflow Developer ، که بیش از 100000 توسعه دهنده را مورد بررسی قرار داده است ، 25٪ از برنامه نویسان بالای35 سال هستند.

معایب تبدیل شدن به یک توسعه دهنده

1-صنعت رقابتی
به طور کلی توسعه نرم افزار و به طور کلی فناوری اطلاعات در مشاغل مورد تقاضا زیاد است. بنابراین بسیاری از افراد می خواهند وارد مهندسی نرم افزار و برنامه نویسی شوند زیرا این حوزه همیشه در حال رشد است و چشم اندازهای شغلی بهتری در جهان دارد. بیش از حد خود را از بقیه جدا کنید، در نظر بگیرید که یک دوره پیشرفته شرکت کنید. این به نوبه خود مهارت های توسعه دهنده عملی برای توسعه برنامه های پیشرفته را به شما می دهد.

2-شما همیشه باید دانش خود را به روز کنید
در کل در هر صنعت، تغییر فناوری، چارچوب ها و فناوری جدید در حال اجرا است. به نوبه خود این تقاضا برای مهارت های به روز می تواند برای برخی از افراد استرس آور باشد. Stack Overflow ذکر می کند که توسعه دهندگان یادگیرنده های مادام العمر هستند. تقریباً 90٪ از کل توسعه دهندگان می گویند که زبان برنامه نویسی خارج از آموزش رسمی خود آموخته اند.

3-عدم حرکت
در کل گزارش Business Insider می گوید که یک زندگی کم تحرک نه تنها برای قلب مضر است بلکه خطر ابتلا به سرطان و دیابت را نیز افزایش می دهد. می توانید با استراحت های مکرر و انجام فعالیت های ورزشی در برنامه خود، این مشکل را خنثی کنید.

4-بیش از اندازه کار کردن
مراقب باشید که شمع را از دو انتها نسوزانید. غالباً به عنوان توسعه دهنده، مهلت تعیین شده دقیق داریم. ما اغلب شب و حتی آخر هفته کد می زنیم. علاوه بر این یافتن راه حل برای مشکلات معمولاً به ساعتها تحقیق و آزمایش و خطا نیاز دارد. در کل معروف است که کدگذاری می تواند استرس زا باشد. به نوبه خود شما باید بتوانید تحت فشار خوب کار کنید.

5-استرس زا
علاوه بر این که کار اضافی مورد نیاز است، شما اغلب با مشکلاتی روبرو می شوید که می تواند باعث خراب شدن یک سیستم شود. بنابراین اغلب برای رفع مشکل در اسرع وقت استرس دارید. یک سیستم بانکی می تواند میلیون ها دلار را از دست بدهد، اگر میلیاردها نباشد، فقط چند ساعت که سیستم نرم افزار خراب است می تواند زیانهایی به بار آورد.
در کل ما در مورد مبحث توسعه دهنده بحث کردیم: پنج مزیت و معایب. بنابراین نتیجه می گیریم که به دلیل داشتن جوانب مثبت مانند حقوق بالا و رشد شغلی بزرگ باید منفی ها را کنار گذاشت. پس با ما همراه شوید.