داغترین روندهای هوش مصنوعی سازمانی در سال 2022

در چند سال گذشته، هوش مصنوعی (AI) در شرکت ‌ها از آزمایش و اثبات مفهوم به طور کامل در کسب و کار ادغام شده است. اکنون که AI بخشی از کارهای روزمره است، چه در داخل و چه در خارج از شرکت های فناوری، به رشد و شکوفایی خود ادامه و نحوه کار و تعامل ما با داده ها را برای همیشه تغییر خواهد داد.

چهار روند زیر در AI از جمله مواردی است که باید در سال 2022 به آن توجه داشته باشید.

1. رهبران تجاری استفاده از هوش مصنوعی را دیکته خواهند کرد

زمانی که AI برای اولین بار در شرکت ها معرفی شد، اغلب پروژه تحقیقاتی بود که توسط دانشمندان و تحلیلگران داده هدایت می شد. اکنون که این مفهوم موفقیت آمیز بوده و به طور کامل در محصولات و شیوه ها گنجانده شده است، رهبران کسب و کار شروع به درک نحوه عملکرد آن کرده و می توان از آن به طور کامل استفاده کرد.

این درک از هوش مصنوعی در سطح کسب ‌و کار به این معنی است که تلاش‌ های AI را می ‌توان به کارهای عملی تبدیل کرد که به دستیابی به اهداف تجاری خاص کمک می ‌کند. بخش ‌های داده ‌ای که قبلاً کار را بر اساس داده‌ های جمع‌ آوری شده تعیین می ‌کردند، اکنون بیشتر بر روی محصولات تحویلی کسب‌ و کار که توسط یک تیم رهبری تصمیم ‌گیری می ‌شود متمرکز خواهند شد.

2. شرکت ‌ها تلاش  خود را روی مقیاس ‌بندی هوش مصنوعی و یادگیری ماشین (ML) متمرکز خواهند کرد

اکنون که AI در انواع مشاغل مفید است، حرکت بعدی مقیاس پذیر کردن آن خواهد بود. چرخاندن اجزای یادگیری ماشین بدون هیچ نوع استانداردسازی یا بهترین شیوه ‌ها احتمالاً دیگر مجاز نخواهد بود زیرا می ‌تواند پرهزینه باشد و لایه‌ هایی از خطر امنیتی را اضافه کند.

در عوض، شرکت ‌ها بر ایجاد بهترین روش‌ تقسیم ‌بندی ‌شده، قابل استفاده مجدد و مقیاس‌ پذیر برای هر کار هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین تمرکز خواهند کرد. این کمک می کند تا پذیرش AI در کسب و کار یکپارچه شود و میزان سربار درگیر کاهش یابد.

3. هوش مصنوعی کار را به طور فزاینده ای خودکار می کند

هوش مصنوعی و یادگیری ماشین ارزش خود را در کمک به کسب ‌و کارها در درک بهتر مشتریان خود نشان داده‌ اند، اما راه دیگر برای کمک به آن، خودکار کردن کار است. در بیشتر موارد، AI می تواند کارهای تکراری را به عهده بگیرد و اغلب توسط افرادی که این کار را انجام می دهند، کسل کننده گزارش می شود.

هنگامی که AI بتواند وظایف تکراری تر و بدون مغز را به عهده بگیرد، کارگران می توانند تلاش خود را بر روی کارهای خلاقانه تر، رضایت بخش تر و تاثیرگذارتر در شرکت متمرکز کنند.

4. سازمان استخدام کارشناسان AI و ML را افزایش خواهد داد

با تبدیل AI به بخش مهمی از محصولات، اهداف تجاری و زیرساخت ‌ها، استخدام متخصصان AI و ML، بیشتر برای ساده ‌سازی و ایجاد فرآیندها مهم‌ تر از همیشه خواهد بود. طبق نظرسنجی CodinGame و CoderPad، هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی از جمله سه مهارت برتری هستند که استخدام‌ کنندگان در سال جاری به دنبال آن هستند.

همانطور که AI برای شرکت هایی که سعی در پیروزی در رقابت دارند اهمیت بیشتری پیدا می کند، کسب و کارها باید ساخت تیم های AI و ML خود را در اولویت قرار دهند. در نتیجه، مهندسان هوش مصنوعی و توسعه دهندگان ML تبدیل به یکی از پرتقاضاترین کارکنان فناوری خواهند شد.

امروز درباره مهندسی هوش مصنوعی بیشتر بدانید

کسب‌ و کارها اکنون می ‌توانند ارزش گنجاندن هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی را در فعالیت ‌های تجاری خود ببینند. به همین دلیل، تا آنجا که می‌ توانند به دنبال استخدام استعدادهای مهندس هوش مصنوعی خواهند بود. با میانگین حقوق بیش از 165000 دلار، تبدیل شدن به یک مهندس هوش مصنوعی جذاب تر از همیشه است.