بیشترین فناوری های مورد تقاضا در سال 2022

وقتی صحبت از مقابله با بیماری همه گیر کرونا می شود، عبارت “غیرقابل پیش بینی” به ذهن خطور می کند. شیوع کووید-19 بازار کار را به آشفتگی کشانده است. به طور همزمان، منجر به تغییرات تکنولوژیکی قابل توجهی در زمینه فناوری اطلاعات شده است. 

چندین دسته شغلی موجود در نتیجه پیشرفت های تکنولوژیکی جدید منسوخ یا غیر ضروری خواهند شد. از سوی دیگر، برخی دیگر به سرعت رشد خواهند کرد و در آینده بر دنیای فناوری اطلاعات حکومت خواهند کرد.

شرکت‌های فناوری کشف می‌کنند که نقش‌های بازتری در فناوری اطلاعات نسبت به کارکنانی دارند که مهارت‌ها و تجربه لازم را برای ایفای آن‌ها دارند. علیرغم تعداد زیادی از تاسیس این شرکتها، رقابت برای چنین موقعیت هایی با درآمد خوب همچنان سخت است.

فناوری های مورد تقاضا در دهه آینده:

متأسفانه، دور زیادی از اخراج کارکنان وجود خواهد داشت. از سوی دیگر، مشاغل بار دیگر در حال افزایش هستند. دانستن اینکه کدام فناوری‌ها تقاضای بالایی دارند می‌تواند به ما در یافتن شغل در آینده کمک کند. 

بنابراین، ما در زیر لیستی از پرتقاضاترین و پررونق ترین فناوری هایی را که قرار است در سال های آینده رونق زیادی پیدا کنند، آورده ایم.

  1. علم داده:

مشاغل علم داده که با عنوان “جذاب ترین شغل قرن بیست و یکم” شناخته می شوند، مانند سایر حرفه های فناوری مانند مهندسان رایانش ابری یا مهندسان یادگیری ماشین، تازه و شکوفا نیستند. آنها مدتی است که وجود دارند، اما هنوز مانند جواهری پنهان در هر شرکتی هستند و خواهند بود.

تقاضا برای متخصصان واجد شرایط به طور چشمگیری افزایش یافته است زیرا کسب و کارها و سازمان ها هر روز داده های بیشتری را بدست می آورند و از آنها استفاده می کنند. دانشمندان داده مسئول جمع‌آوری، پردازش، تجزیه و تحلیل و ارائه داده‌ها برای سازمان هستند تا تصمیمات آگاهانه‌تری اتخاذ کند، با امکان کار در تقریباً هر حوزه و تجارت، از فناوری اطلاعات گرفته تا سرگرمی، تولید تا مراقبت‌های بهداشتی. 

اخذ گواهینامه ضروری است زیرا موقعیت های مختلفی در این صنعت وجود دارد که نیاز به دانش تخصصی دارد. به دلیل پروفایل های مختلفی که در حوزه علم داده قرار می گیرند، کل حوزه دانشمندان داده معمولاً کوچکتر از کلان داده است.

از آنجایی که اپیدمی ضرورت کاربرد گسترده علم داده را برجسته کرد، تقاضا برای دانشمندان داده افزایش یافته است.

 آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی تحلیلگر داده دارید؟اکنون بیاموزید.


 آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی مهندس داده دارید؟اکنون بیاموزید.

 آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی دانشمند داده دارید؟اکنون بیاموزید.

  1. فناوری بلاک چین:

بلاک چین یکی دیگر از فناوری‌هایی است که در زمینه‌های مختلف از جمله مراقبت‌های بهداشتی، بیمه، املاک، تولید و بخش مالی تأثیرات زیادی دارد. تقاضا برای افراد شایسته در صنعت نیز همزمان با افزایش استفاده از فناوری بلاک چین در حال افزایش است . بلاک چین به سرعت در حال تبدیل شدن به دومین دسته شغلی محبوب است.

استارت‌آپ‌ها، میراث‌ها، شرکت‌های فناوری اطلاعات و دولت‌ها چهار ذینفع اصلی در بازار کار کریپتو هستند. این استارت‌آپ‌ها توسط کارآفرینان بلاک چین و نردهای رمزنگاری رهبری می‌شوند. متخصصان کریپتو به عنوان مشاور از سوی دولت های ملی تقاضای زیادی دارند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده بلاکچین دارید؟اکنون بیاموزید.

  1. پردازش ابری:

رایانش ابری از زمان آغاز به کار با سرعت تصاعدی رشد کرده است. از آنجایی که بسیاری از مردم تصور می‌کنند که خدمات و نوآوری‌های ابری همزمان اتفاق می‌افتند، همه کسب‌وکارها به تدریج خدمات خود را به سمت فضای ابری تغییر می‌دهند. در نتیجه، تقاضا برای افرادی که می توانند سرویس های ابری را پیکربندی کنند، رشد زیادی داشته است.

معماران ابر وظیفه ارائه، مدیریت و نگهداری برنامه های کاربردی ابری و همچنین نظارت بر استراتژی رایانش ابری شرکت را بر عهده دارند. علاوه بر تخصص در زمینه شبکه، برنامه نویسی و امنیت، معماران ابر اغلب درک عمیقی از چندین سیستم عامل دارند. 

افرادی که درک قابل توجهی از خدمات ابری مانند خدمات وب آمازون و همچنین تجربه با ITSM، I&O، حاکمیت، اتوماسیون و مدیریت فروشنده دارند، باید توسط کسب و کارها جستجو شوند.

سازمان‌های فناوری اطلاعات شاهد افزایش پروژه‌های مبتنی بر ابر هستند، اما فاقد پرسنل فن‌آوری شایسته با مجموعه مهارت‌های لازم برای پاسخگویی به تقاضا هستند. معمار فناوری اطلاعات سازمانی، مهندس امنیت ابر، یا تحلیلگر ابری تنها تعدادی از نقش های محبوب در رایانش ابری هستند .
 

  1. امنیت سایبری:

با گسترش اینترنت، تهدیدی فزاینده برای امنیت آنلاین وجود دارد. این امر منجر به ایجاد اشتغال امنیت سایبری در تمام صنایع اصلی شده است. 

برای امنیت سیستم‌ها، شبکه، داده‌ها و ابر، این موقعیت بسیار مورد تقاضا است و کارشناسان فناوری اطلاعات در این زمینه اقدامات امنیتی را برای ایمن نگه داشتن سیستم‌های فناوری اطلاعات در برابر تهدیدات خارجی و نقض‌های امنیتی آغاز کرده و حفظ می‌کنند. آنها باید تضمین کنند که از مقررات و پروتکل ها پیروی می شود و اثبات مدیریت ممیزی های امنیتی، آسیب پذیری ها و تهدیدات سیستم ها، ارتباطات و اجرای سیاست ها و رویه ها و درک قوانین و مقررات همگی نمونه هایی از قابلیت های رایج هستند. 

مدیران شبکه، مدیران فناوری اطلاعات، مهندسین امنیت، مدیران سیستم‌ها و مشاوران امنیتی، از جمله موقعیت‌های دیگر، برای افرادی که دارای گواهینامه امنیت سایبری هستند، تقاضای زیادی دارند.

  1. رباتیک:

مهندسان رباتیک باید به طور مستمر نمونه‌های اولیه، اجزای رباتیک، نرم‌افزارهای یکپارچه و ماشین‌هایی را که برای بخش‌های تولید، معدن و خدمات خودرو می‌سازند، از جمله، بررسی، ارزیابی، پیکربندی، آزمایش و مدیریت کنند، زیرا فناوری با سرعتی بالا به پیشرفت خود ادامه می‌دهد. این یک حرفه بسیار فنی است که به صبر و استدلال منطقی نیاز دارد.

در طی چندین سال آینده، شاهد انبوهی از راه‌های جدید و مبتکرانه خواهیم بود که فناوری معاصر به جامعه و صنعت کمک می‌کند – به ویژه در مراقبت‌های بهداشتی.

  1. مهندس DevOps:

شرکت ها مهندسین با تجربه DevOps را برای نظارت بر کدنویسی، اسکریپت‌نویسی و توسعه فرآیند استخدام می‌کنند، زیرا رویکردهای DevOps استقرار کد سریع‌تر را با مشکلات استقرار کمتر انجام می‌دهند. 

مهندسان DevOps اغلب مسئول زیرساخت های فناوری اطلاعات، تامین منابع، تست نرم افزار و نظارت پس از انتشار هستند. این کارمندان به ساده‌سازی ارتقای کد کمک می‌کنند و به کسب‌وکارها این امکان را می‌دهند که دائماً عملیات را برای حداکثر کارایی تنظیم و بهینه‌سازی کنند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده DevOps دارید؟اکنون بیاموزید.

  1. طراح UX:

طراحان UX (User eXperience) مسئول طراحی «پشت صحنه» نرم افزارها، وب سایت ها یا برنامه ها هستند تا اطمینان حاصل کنند که آنها با عادات، انگیزه ها، رفتارها و نیازهای کاربران مطابقت دارند. 

با توجه به اینکه کسب و کارهای بیشتری برای تبلیغ و فروش محصولات یا خدمات خود به پلتفرم های دیجیتال روی می آورند، اطمینان از بهترین سفر و تجربه کاربر هرگز مهم نبوده است.


 

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده UI/UX

دارید؟اکنون بیاموزید.

  1.  توسعه اپلیکیشن موبایل:

توسعه برنامه‌های کاربردی تلفن همراه مستلزم درک کامل بسیاری از پلت‌فرم‌های موبایلی است که اکنون در دسترس هستند، و همچنین نحوه ایجاد برنامه‌ها برای Android، iOS، Windows و سایر سیستم‌عامل‌ها. 

برنامه نویسی، طراحی UX، برنامه های عیب یابی و اشکال زدایی و توسعه، همگی مهارت هایی هستند که توسعه دهندگان اپلیکیشن موبایل دارند. شما شخصی را می خواهید که بتواند برنامه های کاربردی موبایلی کاربرپسند بسازد و در بخش های مختلف برای طراحی، آزمایش، ارائه و نگهداری آنها همکاری کند. 

زبان های برنامه نویسی مانند C++، C#، Java، HTML و SQL Server از داوطلبی که به دنبال این نقش است، انتظار می رود.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده IOS

دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی توسعه دهنده اندروید

دارید؟اکنون بیاموزید.

  1. تجزیه و تحلیل برنامه نویسی:

یک تحلیلگر برنامه نویس مسئول توسعه، ایجاد و آزمایش برنامه های جدید و همچنین مستندسازی فرآیند با استفاده از فلوچارت ها و نمودارها است. 

با همکاری مدیران پروژه، این متخصصان فناوری اطلاعات به طراحی برنامه ها بر اساس نیازهای مشتری و ارزیابی هزینه ساخت آنها می پردازند. 

اشکال زدایی و عیب یابی سیستم های اطلاعاتی و برنامه های کاربردی نیز از وظایف تحلیلگران برنامه نویس است. از آنجایی که عملکرد یک تحلیلگر برنامه نویس ترکیبی از این دو است، باید فردی را جستجو کنید که به عنوان تحلیلگر سیستم و برنامه نویس کامپیوتر کار کرده است.

  1. مدیریت شبکه:

پروتکل LAN/WAN، نرم افزار و سخت افزار همگی توسط مدیران شبکه مدیریت می شوند. این کار مستلزم عیب یابی زیادی است و مدیران شبکه معمولاً باید در مواقع اضطراری یا نقص در تماس باشند.

آنچه از نظر تجربه جستجو می کنید بسته به دامنه نیازهای شبکه شما متفاوت است، اما مهارت ها و گواهینامه های خاصی به شما در شناسایی شایسته ترین افراد کمک می کند.

اساساً می توان نتیجه گرفت که برخی از فناوری ها وجود دارند که باید آنها را زیر نظر داشته باشیم و دنبال کنیم. همه ما می دانیم که آموزش بهترین راه برای آماده سازی خود برای دهه های آینده کار است. 

کاوش مداوم و یادگیری مجموعه مهارت‌ها و مهارت‌های فنی جدید می‌تواند به گسترش دانش و متمایز کردن خود از رقابت کمک کند. این در را برای ما باز می کند تا پیشنهادهای شغلی و موقعیت های معتبرتری کسب کنیم.

اشتراک گذاری وبلاگ: