نقش مهندسان هوش مصنوعی درمدیریت زنجیره تأمین (SCM)

بیماری‌های همه گیر باعث اختلال و نوسانات قابل توجهی در زنجیره تأمین در سراسر صنایع شده است و مدیریت آنها به طور فزاینده‌ای چالش برانگیز شده است. در نتیجه، سازمان‌ها به عملیات‌ و زیرساخت‌های زنجیره تأمین انعطاف‌پذیر در مواجهه با شرایط پویای بازار، علاوه بر کنترل اثرات زیست‌محیطی شرایط زنجیره تأمین موجود، نیاز دارند.

مدیریت زنجیره تأمین (SCM) و هوش مصنوعی (AI) چالش‌های خود را برطرف می‌کنند، عملیات را بهبود می‌بخشند و تصمیم‌گیری از فروش، تولید، لجستیک و تدارکات را افزایش می‌دهند.

مهندسان هوش مصنوعی در SCM در کمک به سازمان‌ها در رفع عملیات و فرآیندهای SCM و در پیاده‌سازی هوش مصنوعی در زنجیره تأمین نقش اساسی دارند. عملیات زنجیره تأمین هوش مصنوعی، آینده زنجیره تأمین است که شفافیت و دیده شدن را در تمام زمینه‌های بازاریابی، برنامه‌ریزی و توزیع بهبود می‌بخشد.

قابلیت های مدرن SCM

اتوماسیون SCM در ظرفیت‌های مختلف برای کمک به ساده سازی فرآیندها و عملیات در تولید، انبارداری، موجودی و حمل و نقل استفاده می‌شود. مهندسان هوش مصنوعی در SCM با استفاده از قابلیت‌های شغلی حیاتی مانند تجزیه و تحلیل، توسعه مدل و پیش‌بینی، پشتیبانی را برای عملیاتی کردن و اجرای ابتکارات هوش مصنوعی ارائه می‌کنند.

مهندسان هوش مصنوعی به ساخت برنامه‌ها و سیستم‌های هوش مصنوعی کمک می‌کنند تا کارایی، بهره‌وری و عملکرد SCM را افزایش دهند. در اینجا برخی از روش هایی وجود دارد که مهندسان هوش مصنوعی از توابع SCM پشتیبانی می‌کنند:

تجزیه و تحلیل پیشگویانه

تجزیه و تحلیل پیشگویانه برای پیش‌بینی تقاضا استفاده می‌شود، که پس از بیماری همه گیر حیاتی است زیرا زنجیره‌های تأمین بر نوسانات و تقاضای نوسان غلبه می‌کنند. تجزیه و تحلیل پیشگویانه نیز برای مدیریت موجودی برای بهینه‌سازی سطوح موجودی براساس ویژگی‌هایی مانند مناطق یا کشورها استفاده می‌شود.

علاوه بر این، تعمیر و نگهداری پیشگویانه، به سازمان‌ها در پیش‌بینی پیشگیرانه خرابی ماشین و اطمینان از عملیات مداوم کمک می‌کند. تجزیه و تحلیل پیشگویانه حتی برای بهینه سازی مسیر برای بهبود حمل و نقل و تدارکات استفاده می‌شود.

جفت های دیجیتال

زنجیره‌های تأمین جفت‌های دیجیتالی می‌سازند که نمایش‌های مجازی از محیط‌های فیزیکی برای اجرای شبیه‌سازی‌های رفتاری هستند. این نیاز به یکپارچه سازی داده‌های سرتاسری دارد و به شرکت‌ها کمک می‌کند تا ردیابی عملکرد را بهبود بخشند. همچنین دید را افزایش دهند، قابلیت های پیش بینی را به ارمغان بیاورند و اتوماسیون را فعال کنند.

جفت‌های دیجیتال به کسب‌وکارها کمک می‌کنند تا تصمیم‌گیری را بهبود بخشند، هزینه‌های عملیاتی را کاهش دهند، توسعه محصول و خدمات را افزایش دهند و بر تنگناهای عملیاتی غلبه کنند.

اتوماسیون انبار

اتوماسیون انبار ترکیبی از اتوماسیون دارایی‌های دیجیتال و فیزیکی مانند داده‌ها و تجزیه و تحلیل و رباتیک است. اتوماسیون دیجیتال می‌تواند شامل سیستم‌های مدیریت انبار مانند ردیابی سفارش و انجام آن باشد.

اتوماسیون فیزیکی می‌تواند به عنوان مثال به نوار نقاله یا قفسه سیار اشاره داشته باشد. فناوری‌های اتوماسیون انبار از ربات‌های متحرک مستقل گرفته تا وسایل نقلیه هدایت‌شونده خودکار و سیستم‌های ذخیره‌سازی و بازیابی خودکار را شامل می‌شود.

گستره کامل مهندسان هوش مصنوعی در SCM

مهندسان هوش مصنوعی وقتی نوبت به تعمیر عملکردهای SCM در طول و بعد از همه‌گیری می‌رسد، دستشان پر است. سازمان‌ها در بسیاری از فناوری‌های خودکار دیگر مانند بلاک چین، واقعیت افزوده، هواپیماهای بدون سرنشین و وسایل نقلیه خودران سرمایه‌گذاری زیادی می‌کنند. اتوماسیون زنجیره تامین در بسته بندی، فرآیندهای پشتیبان، تولید، بازده، پیش بینی و بسیاری موارد دیگر بسیار گسترده است.

سازمان‌ها به مهندسان هوش مصنوعی نیاز دارند تا به آنها کمک کنند تا بر چالش‌های اتوماسیون غلبه کنند، مانند:

  • نرم افزار و یکپارچه سازی
  • قابلیت‌های صنعتی خاص
  • ادغام و مشکلات فروشنده و شریک
  • پیاده سازی راه حل‌های مناسب برای اهداف خاص کسب و کار
  • تجسم مجدد عملیات سیستم قدیمی

مهندسان هوش مصنوعی در مدیریت زنجیره تأمین

مهندسان هوش مصنوعی پس از همه‌گیری همچنان بخشی ضروری از عملکردهای SCM خواهند بود. عملیات‌های زنجیره تأمین هنوز تحت تأثیر همه‌گیری امروز هستند و در یک وضعیت دائمی تحول دیجیتال مداوم هستند. مهندسان هوش مصنوعی مسئولیت و فرصت زیادی برای کمک به سازمان‌ها برای غلبه بر چالش‌های زنجیره تأمین و مدرن‌سازی عملکرد، عملیات و فرآیندها را دارند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی لجستیک و زنجیره تأمین دارید؟اکنون بیاموزید.