هوش تجاری چیست و چرا به آن نیاز داریم؟

هوش تجاری (BI) هوش مصنوعی است که می تواند اطلاعات مرتبط را برای درک بهتر کسب و کار و مشتری شما ارائه دهد. BI از برنامه ‌هایی برای جمع ‌آوری داده ‌ها و سپس تبدیل آن به داده‌ های ساختاریافته استفاده می ‌کند تا کیفیت و سرعت کسب ‌و کار شما را بهبود بخشد.

BI چتر بسیاری از انواع مختلف توابع، مانند مدل سازی پیش بینی، تجزیه و تحلیل و داده کاوی است. با BI، می توانید تصمیمات و اقدامات آگاهانه مبتنی بر داده را اتخاذ کنید. اکنون دیگر نیازی به روش‌ های کار قدیمی مانند تکیه بر یک صفحه گسترده اکسل نیست. در عوض، فناوری پیشرفته ما را ملزم به پیشبرد استراتژی های تجاری خود می کند.

BI چگونه به ما کمک می کند؟

BI جامع ترین و سریع ترین راه برای تصمیم گیری آگاهانه است. این برنامه از برنامه ‌های مختلفی برای دریافت پاسخ‌ هایی در مورد نحوه عملکرد کسب و کار شما و الگوهای مشتریان شما در خرید استفاده می ‌کند.

BI می ‌تواند همه چیز را از هر سیلو جداگانه (مانند رسانه ‌های اجتماعی، سرویس ‌های ابری، پایگاه‌ های اطلاعاتی مقدماتی و اکسل) با استفاده از برنامه ‌های مختلف جمع کند، مانند:

داده کاوی: از آمار، پایگاه‌ های داده و یادگیری ماشینی برای پیش ‌بینی روندها در مقادیر زیادی از مجموعه داده‌ ها استفاده می ‌کند.

گزارش: تجزیه و تحلیلی را به روشی ایجاد می کند که درک آن برای افراد عادی آسان باشد.

معیارهای عملکرد و معیار: عملکرد فعلی را در برابر داده‌ های قدیمی‌ تر اندازه ‌گیری می ‌کند تا عملکردها و اهداف را پیگیری کند.

تجزیه و تحلیل توصیفی: استفاده از داده های قبلی برای یافتن آنچه در حال حاضر اتفاق می افتد.

Querying: از داده ها سؤال می پرسد و نتایج مبتنی بر داده را ارائه می دهد.

تجزیه و تحلیل آماری: نتایج را از تجزیه و تحلیل توصیفی و کاوش در داده ها با آمار برای یافتن روندها و تعیین علت وقوع آنها می گیرد.

تجزیه و تحلیل بصری: از تصاویر بصری مانند داشبورد نمودارها و گراف ها برای ایجاد یک تصویر واضح از نتایج استفاده می کند.

آماده‌ سازی داده ‌ها: منابع داده، شناخت ابعاد، اندازه‌گیری ‌ها و آماده‌ سازی همه آن ‌ها برای تجزیه و تحلیل داده ‌ها را در کنار هم قرار می‌ دهد.

چرا به هوش تجاری نیاز داریم؟

فناوری روز به شرکت ها اجازه می دهد تا داده های بیشتری از همیشه جمع آوری کنند. همه این داده ها بی فایده هستند مگر اینکه راهی برای جمع آوری و درک آن داشته باشید. سرعتی که در آن کسب و کار اتفاق می افتد و مشتریان خرید می کنند نیز با سرعتی باورنکردنی اتفاق می افتد و ما باید بتوانیم آن را ادامه دهیم.

استفاده از BI می تواند تصمیمات کسب و کار بزرگ را ساده کند و این کار را بسیار سریع انجام دهد و کاملاً بر داده ها تکیه کند. علاوه بر این، داده های جمع آوری شده گذشته می تواند روندها را در آینده پیش بینی کند. امکانات بی پایان هستند، از جمله یافتن راه های مختلف برای سود بیشتر، نگاه کردن به رفتار مشتریان و مقایسه داده های شما با سایر شرکت های رقیب.

همچنین می توان به عملکرد نگاه و اهداف را دنبال کرد، موفقیت های آینده را پیش بینی، روندها را به سرعت در بازار پیدا کرده و مسائل را قبل از تبدیل شدن به مسائل واقعی یافت. BI می تواند تجسم داده ها را به گونه ای ایجاد کند که برای همه روشن باشد.

چه زمانی استفاده از BI بهتر است؟

هر نوع کسب و کاری می تواند بطور قابل توجهی از BI بهره مند شود، از جمله استارت آپ های کوچکی که به تازگی جایگاه خود را پیدا کرده اند. استفاده از BI با بالا بردن سطح شرکت های تأسیس شده بسیار سودمند است و کسب و کارهای کوچکتر می توانند بدون اتلاف وقت یا پول زیاد تصمیمات آگاهانه تری بگیرند.

مهارت های BI را بیاموزید

هیچ وقت زود نیست که از بازی جلوتر برویم و پیش بینی کنیم که در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. بهترین زمان برای استفاده از BI از همان ابتدا بود. دومین بهترین زمان هم اکنون است.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی تحلیل گر هوش تجاری دارید؟اکنون بیاموزید.