چرا حریم خصوصی داده ها مهم است

اکنون که بیشتر اطلاعات حساس خود را به صورت آنلاین ذخیره می‌کنیم، باید بطور کامل درک کنیم که حریم خصوصی داده برای ما چه معنایی دارد و چگونه از آن به بهترین شکل استفاده کنیم.

هر سال که می‌گذرد بویژه با افزایش محبوبیت کار از راه دور و تجارت روزمره که به صورت آنلاین منتقل می‌شوند تعداد تهدیدات امنیت سایبری افزایش می‌یابد.

حریم خصوصی داده چیست

برای کسانی که نامشخص هستند، حریم خصوصی داده‌ها بخشی از داده یا اطلاعات است که به دلیل اهمیت و ارتباط آن باید محافظت و با دقت مورد بررسی قرار گیرد. انجام فعالیت‌های مختلف آنلاین، از وارد کردن آدرس برای حمل و نقل تا انجام امور بانکی آنلاین، به سطوح مختلف امنیتی نیاز دارد.

حتی فقط یک شرکت می‌تواند داده‌های حساس میلیون ها کاربر را مدیریت کند. جهت در امان بودن کاربران در برابر هر گونه حملات مخرب، این داده‌ها باید محافظت شوند. هرگونه نقض اطلاعات می‌تواند منجر به از بین رفتن یک شرکت شود. کسب‌وکارها باید اطلاعات حساس کارمندان و مشتریان را به همراه تمام داده‌هایی که شرکت را اداره می‌کنند، پیگیری کرده و از آن آگاه باشند.

حریم خصوصی شخصی در مقابل امنیت برای مشاغل

با این حال، تفاوت جزئی بین حریم خصوصی و امنیت شخصی یک فرد برای مشاغل وجود دارد. امنیت بیشتر با محرمانه بودن، یکپارچگی و در دسترس بودن داده‌های آنها مرتبط است. همچنین باید بدانند که چگونه می‌توانند در صورت نیاز به اطلاعات خصوصی دسترسی داشته باشند و از آن در برابر کسانی که این کار را نمی کنند محافظت کنند.

با اطلاعات شخصی، پیگیری چرخه زندگی آن و اطلاع از نحوه جمع‌آوری و احتمالا به اشتراک‌گذاری آن مهم است. دو نوع مختلف از اطلاعات حیاتی شخصی، اطلاعات شخصی قابل شناسایی (PII) و اطلاعات سلامت شخصی (PHI) می باشند. این اطلاعات شامل شماره تأمین اجتماعی، سوابق پزشکی و بهداشتی، اطلاعات مالی، حساب‌های بانکی، اطلاعات کارت اعتباری و اطلاعات اولیه مانند نام، تاریخ تولد و آدرس است.

چگونه از داده‌های خود محافظت کنیم

بهترین راه برای دور نگه داشتن اطلاعات خود از دست هکرها، محافظت از خود قبل از وقوع آنهاست. بهترین راه برای محافظت از حریم خصوصی خود عبارتند از:

– هرگز شماره تأمین اجتماعی خود را تا زمانی که کاملا ضروری نباشد ارائه ندهید و هرگز کارت تأمین اجتماعی خود را با خود در کیف پول خود حمل نکنید.

– با منحصربه‌فرد کردن همه آنها هنگام ایجاد حساب‌های آنلاین، پسوردهای قوی ایجاد کنید.

– اسناد حساس مانند اطلاعات بانکی، اسناد، پاسپورت و کارت های تأمین اجتماعی را در گاوصندوق مخفی در خانه خود ذخیره کنید.

– از یک صندوق پستی قفل شده یا شکاف پستی در جلوی در خود، برای جلوگیری از سرقت نامه استفاده کنید

– Wifi و دستگاه‌های خود را ایمن کنید تا از تلاش‌های مخرب برای جاسوسی از فعالیت‌های اینترنتی خود جلوگیری کنید.

– از کاغذ خردکن برای از بین بردن اطلاعات بانکی، کارت‌های اعتباری و هر کاغذ دیگری که ممکن است حاوی اطلاعات شخصی باشد استفاده کنید.

طبق ماده 12 اعلامیه حقوق بشر سازمان ملل متحد «هیچ کس نباید مورد مداخله خودسرانه در حریم خصوصی، خانواده، خانه یا مکاتبات خود قرار گیرد و یا به آبرو و حیثیت او تعرض شود. هر کس حق دارد در برابر چنین مداخلات یا حملاتی از حمایت قانون برخوردار شود.»

این حق شماست که بر حریم خصوصی خود و نحوه ارائه اطلاعات خود کنترل داشته باشید.

درباره حریم خصوصی داده‌ها بیشتر بدانید

شرکت‌ها در همه جا در معرض تهدید نقض داده‌ها و حملات سایبری هستند، بنابراین ضروری است که با ذهنیت مناسب در مورد استفاده و حفاظت از داده‌های شخصی مشتری استعداد پیدا کنند. به متخصص حفظ حریم خصوصی داده‌ها تبدیل شوید که شرکت‌ها به دنبال آن هستند.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی مهندس داده دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی تحلیلگر داده دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی دانشمند داده دارید؟اکنون بیاموزید.