6 ابزار و منابع عالی برای فریلنسرهای بازاریابی

به عنوان یک بازاریاب مستقل، به راحتی می توانید از حجم زیاد کار در مقابل خود غافل شوید. شما باید چندین مشتری را مدیریت کنید، از آخرین روندهای صنعت مطلع باشید و نتایج کار خود را پیگیری کنید. این می تواند بسیار طاقت فرسا باشد، اما اگر ابزارها و منابع مناسب را در اختیار داشته باشید، می توانید در وقت خود صرفه جویی کنید، در راس امور قرار بگیرید و نتایج بهتری بگیرید.

الکس راتینسکی، بنیانگذار مشاوره بازاریابی آنلاین Ratynski Digital، برای کمک به شما در مدیریت موفقیت آمیز حجم کار و پیشرفت، لیستی از شش ابزار و منابع قدرتمند خود را به اشتراک گذاشته است که زندگی شما را به عنوان یک فریلنسر بازاریابی بسیار ساده تر می کند.

1. حدس و گمان را با نرم افزار ردیابی زمان حذف کنید

بعنوان یک فریلنسر، نشان دادن زمانی که روی پروژه ای کار کرده اید دشوار است. یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از انجام این کار، نرم افزار ردیابی زمان است که میزان زمان صرف شده برای یک پروژه خاص را محاسبه می کند.

استفاده از چنین وسیله ای مزایای زیادی دارد. در مرحله اول، این امر برای شما بسیار ساده تر خواهد بود که به مشتریان نشان دهید چقدر در یک کار خاص کار کرده اید. و آنها نمی توانند به شما شک کنند، زیرا در هر ثانیه مدرکی وجود خواهد داشت!

یک ابزار ردیابی زمان همچنین می تواند به شما کمک کند تا با اطمینان از عدم کار بیش از حد مورد نیاز، بهره وری بیشتری داشته باشید. صرف زمان بیشتر از زمان اختصاص داده شده برای یک کار می تواند زمان کمتری را برای اختصاص دادن به پروژه های دیگر در اختیار شما بگذارد و نرخ ساعتی شما را کاهش دهد.

2. از الگوها برای ایجاد فاکتورهای حرفه ای استفاده کنید

مشاغل مستقل شامل فاکتورهای زیادی می شود. یکی از بهترین راه ها برای اطمینان از این که همه اطلاعات مربوطه را در اختیار مشتریان قرار می دهید و فاکتورهای زیبا و حرفه ای به مشتریان ارائه می دهید، استفاده از الگویی است که توسط متخصصان ایجاد شده است.

شما باید الگوهای فاکتور را انتخاب کنید که مقرون به صرفه و آسان برای استفاده باشد. شما نمی خواهید زمان زیادی را صرف پیمایش ویژگی های پیچیده کنید و همچنین نمی خواهید پول زیادی برای انجام آن هزینه کنید، به هر حال هدف شما کسب درآمد است. 

FreshBooks یک ارائه دهنده نرم افزار حسابداری است که متخصص در کمک به مترجمان آزاد و مشاغل کوچک است تا حداکثر استفاده را از پول خود ببرند. آنها طیف وسیعی از الگوهای فاکتور رایگان ایجاد کرده اند که برای شما مناسب است. و حتی می توانند به گونه ای سفارشی شوند که شامل مارک تجاری شما باشند و نتیجه ای بسیار حرفه ای بدهد.

3. موفقیت رسانه های اجتماعی خود را با ابزارهای تجزیه و تحلیل دنبال کنید

در این دنیای آنلاین که به طور فزاینده ای آنلاین است، گاهی اوقات احساس می شود که شما همیشه باید در هر پلتفرمی پست ارسال کنید. اما در واقع انتخاب چند سیستم عامل و تمرکز بر ایجاد بهترین محتوای ممکن برای آنها بسیار مفیدتر است. 

این مهم است که شما عملکرد رسانه های اجتماعی خود را دنبال کنید تا بتوانید ایده بگیرید که چه چیزی کار می کند، چه چیزی نیست و چه راه هایی را باید دنبال کنید. ابزارهای زیادی وجود دارد که به طور خاص برای کمک به شما در این زمینه طراحی شده است. برای کسب اطلاعات بیشتر مجموعه  ابزارهای تجزیه و تحلیل رسانه های اجتماعی را در SocialPilot بررسی کنید . 

با استفاده از ابزارهای تحلیلی، می توانید بسترهای رسانه های اجتماعی را که بیشترین مشارکت را دارید شناسایی کرده و ترافیک، دسترسی و معیارهای دیگر را که به شما می گویند چه نوع پست هایی با استقبال خوب و چه مواردی استقبال ندارند . داشتن این ابزارها در اختیار شما می تواند به شما در تصمیم گیری بهتر کمک کند تا در نهایت وقت خود را در بسترهایی که به نتایج مورد نظر خود نمی رسند هدر دهید.

4. از قدرت ابزار مدیریت پروژه برای پیگیری وظایف خود استفاده کنید

به عنوان یک فریلنسر، اغلب می توانید بر روی پروژه های مختلف برای مشتریان مختلف کار کنید. ممکن است مجبور باشید جزئیات زیادی را ردیابی کرده و پیگیری کنید، در حالی که مطمئن هستید هیچ اختلالی در کار پیش نمیاید. 

استفاده از ابزار مدیریت پروژه می تواند به شما در پیگیری کلیه کارها، مهلت ها و بازخورد مشتریان کمک کند. همچنین این یک راه عالی برای افزایش بهره وری و کنترل همه جنبه های مختلف پروژه های شما است. 

در اینجا برخی از ابزارهایی وجود دارد که به طور خاص برای کمک به مدیریت موثر پروژه های شما طراحی شده اند .

ترلو

اگر لیست مشتریان گسترده ای دارید و مجبورید کارهای تکراری را انجام دهید ، Trello یک ابزار مدیریت پروژه عالی است. این به شما امکان می دهد هر تعداد پروژه را از ابتدا تا مرحله تکمیل ردیابی کنید. با استفاده از این ابزار، می توانید تمام جزئیات مربوط به یک پروژه خاص، مانند فایل های مرتبط، پیوندهای ارائه شده توسط مشتریان و همچنین کپی رسانه و بازاریابی را تحت نظر داشته باشید. این ابزار همچنین دارای رابط کاربری آسان است که جهت یابی آن ساده است. 

Google Suite 

اکثر مردم از یک برنامه Google یا برنامه دیگر در کارهای روزانه خود استفاده می کنند، اما ممکن است ندانید که Google Suite یک گزینه عالی برای نیازهای اصلی مدیریت پروژه شما است. به عنوان مثال ، Google Docs و Sheets به شما امکان می دهد در حالی که ایده های خود را با سایر همکاران به اشتراک می گذارید، روی پروژه ها برنامه ریزی و کار کنید. همچنین Google Drive وجود دارد که ذخیره و سازماندهی همه فایل های شما را آسان می کند و در صورت لزوم آنها را با دیگران به اشتراک می گذارد. 

آسانا

اگر با اعضای تیم مستقل کار کنید، ممکن است آسانا بهترین کار را انجام دهد. این به شما امکان می دهد وظایف را تعیین کرده و تاریخ سررسید را برای همه تعیین کنید تا بتوانید مهلت های هر پروژه را پیگیری کنید. 

5. هرگونه تحقیق را با الگوهای بازاریابی انجام دهید

بازاریابی می تواند شامل تحقیقات زیادی باشد که می خواهید از آنها برای آگاهی از استراتژی های خود در طول زمان استفاده کنید. استفاده از الگوهای بازاریابی برای سازماندهی و گردآوری همه این تحقیقات می تواند بسیار مفید باشد، زیرا اطمینان حاصل می کند که همه مهمترین اطلاعات را در یک مکان در اختیار دارید. 

انواع مختلفی از الگوهای بازاریابی وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید. از جمله الگوهای شکاف بک لینک، الگوهای استراتژی محتوا، الگوهای مختصر محتوا، و الگوهای تحقیق کلمات کلیدی و … 

قالب های بازاریابی بسیار مفید هستند زیرا به شما در صرفه جویی در وقت کمک می کنند. به جای ارائه یک روش جدید در هر بار شروع پروژه، قالب ها به شما ساختار می دهند که می تواند به شما در سازماندهی تلاش های بازاریابی محتوا کمک کند و نیازی به ایجاد این الگوها از ابتدا ندارید. شرکت هایی مانند Loganix دارای الگوهای آماده سئو هستند که به شما کمک می کند تا تمام تحقیقات خود را برای زمانی که واقعاً به آن نیاز دارید سازماندهی کنید.

6. از یک ابزار طراحی گرافیکی برای ایجاد تصاویر سریع و آسان استفاده کنید

بازاریابی به طور فزاینده ای بصری می شود، بنابراین اکثر بازاریابان مستقل ملزم به انجام برخی از طراحی های گرافیکی در طول کار خود هستند.

تعدادی ابزار ساده و مقرون به صرفه برای کمک به شما در این زمینه ایجاد شده است. و استفاده از بسیاری از آنها آسان است، بنابراین نیازی به صرف زمان زیادی برای ایجاد گرافیک ندارید. به عنوان یک بازاریاب مستقل، این ابزارها می توانند به شما در ایجاد طرح های بصری مانند تصاویر برای رسانه های اجتماعی، لوگوها، اینفوگرافیک ها، تصاویر کوچک و موارد دیگر کمک کنند. 

نمونه ای از ابزاری که می تواند برای ایجاد تصاویری خیره کننده استفاده شود Venngage است . این برنامه بیش از 100 قالب را در اختیار شما قرار می دهد که به شما امکان می دهد اینفوگرافیک های جذاب و جالبی ایجاد کنید که در رسانه های اجتماعی یا وب سایت ها قابل استفاده باشد.  

قالب های آنها نیز بسیار آسان برای سفارشی سازی و بهینه سازی است. شما برای ساختن طرح های عالی نیازی به آموزش حرفه ای ندارید، اما این ابزار باعث می شود که شما سالها را صرف تمرین کرده باشید. 

خلاصه

سرمایه گذاری بر روی بهترین ابزارها به عنوان یک بازاریابی مستقل برای موفقیت شما ضروری است. ابزارهای مناسب به ساده سازی فرایندها، صرفه جویی در وقت و نظارت بر عملکرد بازاریابی شما کمک می کند. 

از ابزارهای تولید فاکتور گرفته تا مدیریت پروژه و بسترهای پیگیری زمان، این ابزارها برای هر فریلنسر ضروری است که به دنبال کارآمدتر کردن فرایندهای تجاری خود است.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی بازاریابی دیجیتال دارید؟

اکنون بیاموزید؟