چگونه توسعه دهنده هوش مصنوعی شویم؟

هوش مصنوعی فرآیندی از برنامه‌ریزی یک سیستم کامپیوتری، یک ربات یا یک شی دیگر است تا مانند یک انسان باهوش فکر کند. اما باید دید که مغز انسان چگونه فکر می‌کند، یاد می‌گیرد یا برای حل مشکلات تصمیم‌گیری کرده و کار می‌کند. این تحقیق سیستم‌های نرم افزاری هوشمند را تولید می‌کند. هدف هوش مصنوعی بهبود عملکردهای کامپیوتری است که با درک انسان مرتبط هستند، مانند استدلال، یادگیری و حل مسئله.

استدلال، بازنمایی دانش، یادگیری، پردازش زبان طبیعی، درک و توانایی حرکت و دستکاری اشیا، همگی از اهداف تحقیقات هوش مصنوعی هستند. در زمینه هوش عمومی، اهداف بلندمدتی وجود دارد.

روش‌های آماری، هوش محاسباتی و هوش مصنوعی کدگذاری کلاسیک، از جمله رویکردها هستند. ما از ابزارهای مختلفی در تحقیقات هوش مصنوعی خود در زمینه جستجو و بهینه‌سازی ریاضی، شبکه‌های عصبی مصنوعی و روش‌های مبتنی بر آمار، احتمال و اقتصاد استفاده می‌کنیم. در زمینه‌های علوم، ریاضیات، روانشناسی، زبان شناسی، فلسفه و غیره، علوم کامپیوتر هوش مصنوعی را جذب می‌کند.

توسعه دهنده هوش مصنوعی کیست؟

مهندسان هوش مصنوعی یا توسعه دهندگان هوش مصنوعی برای حل مشکلات با فناوری هوش مصنوعی کار می‌کنند. آنها هر دو مدل نرم افزار یادگیری ماشینی و کلاسیک را بررسی می‌کنند. تقاضا برای این متخصصان فناوری اطلاعات به لطف توسعه هوش مصنوعی و یادگیری ماشین در چندین زمینه از تجارت فناوری اطلاعات قابل توجه است.

توسعه دهندگان AI نرم افزارها و برنامه هایی را ایجاد می‌کنند که یک شرکت ممکن است از آنها استفاده کند. آنها سیستم‌هایی را ایجاد می‌کنند که براساس اطلاعات جمع آوری شده و ارزیابی شده با نیازهای شرکت سازگار است.

شرح شغل یک توسعه‌دهنده AI کاملاً قابل توضیح است: آنها نرم‌افزار و برنامه‌های هوش مصنوعی ایجاد می‌کنند که ممکن است یک شرکت از آنها استفاده کند. آنها سیستم‌هایی را ایجاد می‌کنند که براساس اطلاعات جمع آوری شده و ارزیابی شده با نیازهای شرکت سازگار است. بعنوان مثال هوش مصنوعی انتخاب می‌کند کدام فیلم‌ها و سریال‌های تلویزیونی را از سرویس پخش مورد علاقه‌تان یا چه چیزهایی را براساس خریدهای قبلی به شما توصیه کند.

شرح شغل توسعه دهنده هوش مصنوعی

ساخت، آزمایش و استقرار مدل‌های هوش مصنوعی و حفظ زیرساخت‌های آن همگی بخشی از کار یک توسعه‌دهنده هوش مصنوعی است. آنها حلال مشکلاتی هستند که می‌توانند بین توسعه نرم افزار سنتی و برنامه‌های یادگیری ماشین جابجا شوند. برای درک بهتر این عملکرد، داشتن درک اولیه از یادگیری ماشین ضروری است. در یک کلام، یادگیری ماشین روشی نسبتاً جدید برای حل برخی از مسائل دشوار تاریخی در علوم کامپیوتر است، مانند ایجاد برنامه‌ای که بتواند نوشته‌های دست‌نویس را به درستی تشخیص دهد.

درک مشکل

شغل یک توسعه دهنده هوش مصنوعی مستلزم درک کامل چالش است. هوش مصنوعی بیشتر برای یافتن راه‌حل برای مشکلات استفاده می‌شود. در نتیجه، برای یک توسعه‌دهنده AI بسیار مهم است که مشکل موجود را درک کند تا از هوش مصنوعی برای کمک به یافتن راه‌حل استفاده نماید. موانع متعددی وجود دارد که همه بخش‌‌ها با آن روبرو هستند. هوش مصنوعی به کشف یک راه‌حل کمک می‌کند، که تنها زمانی رخ می‌دهد که مشکل به طور کامل درک شود. به بیان دیگر، یک توسعه‌دهنده AI باید مشکل کسب‌وکار را درک کند، موانع فناوری و حوزه‌های کاربردی فناوری‌های هوش مصنوعی را ارائه دهد.

یافتن راه حل‌ها

یکی از جنبه‌های کلیدی پروفایل توسعه دهندگان AI، یافتن راه‌حل است. اکنون یک مشکل می‌تواند چندین راه‌حل داشته باشد. این مسئولیت توسعه‌دهنده است که درست یا مناسب‌ترین راه‌حل را برای یک مشکل مشخص تعیین کند، زیرا این به سازمان کمک می‌کند تا مشکل را به مؤثرترین شکل ممکن حل نماید. در نتیجه، برای یک توسعه‌دهنده هوش مصنوعی بسیار مهم است که بفهمد ضروری‌ترین یا مرتبط‌ترین مسئله چیست.

یک راه حل تکنولوژیکی ایجاد کنید

یک مهندس هوش مصنوعی برای ایجاد مدل‌های یادگیری ماشین یا نمونه‌های اولیه برنامه‌های کاربردی با استفاده از رویکردهای مشخص شده AI و همچنین برای اطمینان از سازگاری مشکل و راه‌حل مورد نیاز است. از آنجایی که صنایع در سراسر جهان دیجیتالی می‌شوند یا از AI استفاده می‌کنند، تعداد زیادی از مشکلات فنی و موانع ظاهر می‌شود. برای یک توسعه‌دهنده AI بسیار مهم است که راه‌حل‌های فناوری برای حذف این موانع و حل چنین چالش‌هایی به منظور کارآمدتر کردن فرآیند ایجاد کند.

نقش ها و مسئولیت‌های توسعه دهنده هوش مصنوعی

مسئولیت‌های یک توسعه دهنده هوش مصنوعی ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  • نرم افزار هوش مصنوعی ممکن است برای حل انواع مشکلات تجاری استفاده شود.
  • طراحی، توسعه، پیاده سازی و نظارت بر سیستم هوش مصنوعی.
  • وعده و محدودیت‌های سیستم‌های هوش مصنوعی را برای مدیران پروژه و ذینفعان توضیح دهید.
  • یک معماری برای دریافت داده و تبدیل داده ایجاد کنید.
  • مواظب فناوری هوش مصنوعی نوآورانه برای پیاده سازی در کسب و کار باشید.
  • وقتی نوبت به پیاده سازی سیستم‌های هوش مصنوعی می‌رسد، تیم‌های خود را آموزش دهید.

مهارت های مورد نیاز برای توسعه دهنده هوش مصنوعی

شما دارای اعتبار و تجربه هستید. نکته این است که آیا شما دارای شخصیت مناسب هستید یا خیر. اگر زمان و شخصیت مناسب داشته باشید، به راحتی می‌توانید توانایی‌های لازم برای کار به عنوان یک مهندس هوش مصنوعی را بدست آورید. به عنوان یک توسعه دهنده هوش مصنوعی، به مهارت‌های زیر نیاز دارید:

الگوریتم ها و ریاضیات

توسعه هوش مصنوعی، مانند بسیاری از برنامه نویسی‌ها، یک تمرین ریاضی است. مهندسان هوش مصنوعی باید متخصصان حل مسئله باشند که از حل یک معمای منطقی لذت می‌برند. آنها همچنین باید الگوریتم‌ها، از جمله نحوه عملکرد، نحوه ایجاد و بهبود آنها را درک کنند. اگر ذهنی دارید که دائماً معادلات ریاضی را حل می‌کند، این کار برای شما عالی است.

آمار و احتمال

اجزای اصلی هوش مصنوعی احتمال و آمار است. همه چیز در مورد الگوها و روندها است، بنابراین شما می‌توانید آنچه را که لازم است پیش‌بینی و براساس آن تنظیم کنید. برای موفقیت در خروجی‌های هوش مصنوعی، توسعه دهندگان AI باید با تعدادی از ابزارهای آماری و تئوری‌های احتمال آشنا باشند.

مهارت زبان برنامه نویسی

آیا تا به حال احساس می‌کنید که دارید با جاوا یا پایتون صحبت می‌کنید؟ از آنجایی که توسعه دهندگان AI برنامه‌ نویس هستند، مسلط بودن به انواع زبان‌های برنامه نویسی بسیار مهم است. پایتون و R و همچنین جاوا، ++C و اسکالا همگی مثال‌هایی هستند. این زبان‌های برنامه نویسی به شما در ایجاد الگوریتم‌های پیچیده‌تر و کارآمدتر کمک می‌کنند.

چند کار و مهارت با انواع ابزارهای محاسباتی

توسعه دهندگان AI با دانشمندان و تحلیلگران داده همکاری می‌کنند تا اطلاعات را از طیف وسیعی از منابع جمع‌آوری نمایند. اطلاعات زیادی در جهان وجود دارد که نمی‌توان تنها به چند منبع تکیه کرد. در نتیجه، مهندسان هوش مصنوعی باید با استفاده از انواع ابزارهای رایانه‌ای و روش‌های جمع‌آوری داده‌ها و همچنین انجام چند وظیفه‌ای و مدیریت بسیاری از وظایف (یا همان صفحه نمایش) راحت باشند.

یادگیری سریع و انعطاف پذیری

همانطور که قبلاً گفته شد، شما باید از منابع مختلفی برای جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل داده‌ها و همچنین انواع فناوری‌ها برای توسعه هوش مصنوعی استفاده کنید. توسعه دهندگان AI باید بتوانند به راحتی از پروژه‌ای به پروژه دیگر تغییر مکان دهند. آنها همچنین باید سریع یادگیرندگانی باشند که می‌توانند سیستم‌های جدید را در صورت ارائه به سرعت انتخاب کنند.

یک روز از زندگی یک توسعه دهنده هوش مصنوعی

مهندسان هوش مصنوعی بر ایجاد اپلیکیشن‌ها و سیستم‌های جدیدی نظارت می‌کنند که از هوش مصنوعی برای افزایش بهره‌وری، تصمیم‌گیری بهتر، صرفه‌جویی در هزینه‌ها و افزایش سودآوری استفاده می‌کنند.

برای اینکه یک متخصص هوش مصنوعی موفق باشید، باید بتوانید کارهای زیر را انجام دهید:

  • تجزیه و تحلیل و پیوند دادن اصول هوش مصنوعی با استدلال و عدم قطعیت در هر زمینه ای.
  • تجزیه و تحلیل و بازسازی تصویر با استفاده از رویکردهای هوش مصنوعی و یادگیری ماشین.
  • استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشینی برای حل طیف وسیعی از مسائل و سناریوهای پیچیده.
  • ایجاد راه‌حل‌های مبتنی بر هوش مصنوعی که رفتار انسان را برای به پایان رساندن کارها یا رویه‌های دشوار تقلید می‌کند.
  • توسعه راه‌حل‌هایی که بهترین شیوه‌های هوش مصنوعی را با اصول یادگیری ماشین ادغام می‌کند.
  • استفاده از هوش مصنوعی و یادگیری ماشین برای ارزیابی و بهبود عملکرد برنامه‌ها.

از آنجایی که عملاً از همه افرادی که در هوش مصنوعی یا یادگیری ماشین کار می‌کنند انتظار می‌رود که این نوع مسئولیت‌ها را تقریباً روزانه انجام دهند، ایجاد درک و مهارت در مورد این فعالیت‌های کلیدی بسیار مهم است.

چگونه یک توسعه دهنده هوش مصنوعی شوید؟

برای تبدیل شدن به یک توسعه دهنده AI، باید مهارت‌های خود را تقویت کنید تا در بازار کار مزیت رقابتی داشته باشید. وقتی نوبت به این موضوع می‌رسد، می‌توانید به دنبال پلتفرم‌هایی باشید که برنامه‌هایی را ارائه می‌دهند که به‌صورت خودکار و آسان برای استفاده هستند.

مزایای دوره توسعه هوش مصنوعی چیست؟

کاربردهای هوش مصنوعی مزایای زیادی دارند و پتانسیل ایجاد اختلال در هر صنعتی را دارند که می توان به موارد زیر اشاره کرد:

کاهش خطای انسانی

اصطلاح “خطای انسانی” برای توصیف این واقعیت استفاده می‌شود که انسان‌ها هر از گاهی مرتکب اشتباه می‌شوند. اگر کامپیوترها به درستی برنامه ریزی شده باشند، این خطاها را مرتکب نمی شوند. هوش مصنوعی بر اساس داده‌های به دست آمده قبلی و مجموعه الگوریتم انتخاب می‌کند. از این رو، خطاها کاهش می‌یابد و چشم انداز دستیابی به دقت و صحت بهتر افزایش می‌یابد.

به جای انسان ریسک می کند

این یکی از مهم‌ترین مزایای هوش مصنوعی است. با توسعه یک ربات هوش مصنوعی که می‌تواند وظایف چالش برانگیز را انجام دهد، می‌توانیم از بسیاری محدودیت‌های مخاطره آمیز بشریت فراتر برویم. می‌توان از آن به طور موثر در هر نوع بلای طبیعی یا انسانی استفاده کرد، خواه رفتن به مریخ، خنثی کردن بمب، کاوش در عمیق‌ترین مناطق اقیانوس‌ها، استخراج زغال سنگ و نفت.

شبانه روز در دسترس است

انسان‌ها به گونه‌ای آفریده شده‌اند که برای آماده شدن برای یک روز جدید در محل کار نیاز به مرخصی دارند و حتی روزهای تعطیل هفتگی دارند تا زندگی حرفه‌ای و خانگی خود را جدا نگه دارند. اما، برخلاف انسان‌ها، ما می‌توانیم از AI برای ساخت ماشین‌هایی که 24 ساعت شبانه‌روز و هفت روز هفته بدون وقفه کار می‌کنند و خسته نمی‌شوند، استفاده کنیم.

کمک به کارهای تکراری

ما کارهای تکراری زیادی را در کارهای روزمره خود انجام خواهیم داد، مانند نوشتن ایمیل‌های تشکر، بررسی مجدد اسناد برای وجود نقص و غیره. ما می‌توانیم از AI برای خودکارسازی کارآمد این عملیات یکنواخت و حتی حذف وظایف خسته‌کننده از برنامه‌های انسان‌ها استفاده کنیم و به آنها اجازه دهیم خلاق‌تر باشند.

دستیار دیجیتال

برخی از پیشرفته‌ترین شرکت‌ها از دستیارهای دیجیتال برای برقراری ارتباط با مشتریان خود استفاده می‌کنند و نیاز به منابع انسانی را کاهش می‌دهند. بسیاری از وب‌سایت‌ها از دستیارهای دیجیتالی نیز برای تأمین مواردی که کاربران به دنبال آن هستند، استفاده می‌کنند

تصمیم‌گیری سریع‌تر

با ترکیب هوش مصنوعی با سایر فناوری‌ها، می‌توانیم رایانه‌ها را مجبور به تصمیم‌گیری و انجام فعالیت‌ها سریع‌تر از انسان‌ها کنیم. در حالیکه یک انسان قبل از تصمیم‌گیری جنبه‌های متعددی را از نظر احساسی و عملی در نظر می‌گیرد، یک ماشین مجهز به AI بر روی کاری که برای انجام آن طراحی شده است تمرکز می‌کند و نتایج را سریعتر به دست می‌آورد.

برنامه‌های روزانه

برنامه‌هایی مانند سیری اپل، کورتانای مایکروسافت و OK Google به طور منظم در زندگی روزمره ما استفاده می‌شوند، خواه برای یافتن مکان، گرفتن عکس سلفی، برقراری تماس تلفنی یا پاسخ دادن به یک ایمیل باشد.

اکتشافات جدید

هوش مصنوعی در قلب اختراعات جدید در عمل در هر زمینه ای قرار دارد که به انسان در حل پیچیده‌ترین مسائل کمک می‌کند.

نتیجه

در این مقاله، ما به اکثر نگرانی‌های متداول در مورد هوش مصنوعی پرداختیم و در عین حال سعی کردیم اطلاعات و راه‌حل‌های بلندمدتی برای انواع مشکلات هوش مصنوعی ارائه دهیم.

برای جلوگیری از فرضیات گمراه کننده و سایر تصورات نادرست، درک پیچیدگی‌ها و آگاهی در مورد موضوع هوش مصنوعی بسیار مهم است. درک هوش مصنوعی و تلاش برای اطمینان از آینده آن نیز یک تجربه ارزشمند است. این یک زمینه جدید با بسیاری از احتمالات و اکتشافات جدید است.

یا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی مهندس داده دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی تحلیلگر داده دارید؟اکنون بیاموزید.

آیا تمایل به آشنایی با موقعیت شغلی دانشمند داده دارید؟اکنون بیاموزید.